Valmet 565

Nimetön

Jokin aika sitten tuli moinen peli hankittua, maalle sekalaiseen mökkikäyttöön. Tunteja alla n. 5000. Sylinteriputket ja männät kymmenisen vuotta sitten vaihdettu sen omituisen "Valmetsyöpymän" johdosta, mikä lie kumma kavitaatio vesitilassa? Oli muuten kuin uudet ne entiset männät. Syöttöpumpun plommit paikallaan, on ollu huolellisella käyttäjällä.

Omat kokemukset koneesta toistaiseksi ihan mukavat, iästä huolimatta ihan käyttöpeli, hiukkasen jo museohenkeä toisaalta. Kaikki toimii ja teho riittää pikkupuuhiin. Ketterä.

Mutta onkos kellään antaa vinkkejä, mitä kannattaa seurata, mikä 565:ssä hajoaa ja miten sen voisi välttää?

Entä onko ken maalannut vekotinta, lienee ihan Miranooli toi alkuperäismaali. Kestääkö sen päällä (mataksi hiottuna) 2 komponentti automaali, ois vaan kivempi ruiskuttaa ja kuivais nopeemmin? Vai onko poijjaat enempi vaan paikkamaalannu miranolilla by pensseli, sehän oisi helpompi tie? Hytti ainakin tekis mieli nostaa ylös, irroittaa klasit, puhaltaa ja maalata kokonaan.

11

3215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään!

      meillä ollut vuodesta 65 hydraulisella etukuormaimella eika ole hajonnut kun se kuormain ja on vielä alkuperäset takarenkaatkin.
      jarrut ja kansi hiottu n 15v sitten.

      Hydrauliikka tarvis vähän huoltoo kyllä nyt jo.

      • 764

        Meillä ollu moinen laite 35v ja on uskomattoman vahva ja toimintavarma ollu,on tehty ihan töitä eikä vaan perunaa laiteltu... Viimeksi mitä on jouduttu uusimaan niin vetoakselin laakerit,anto äänen kuin jarrussa ois kiviä välissä mutta olikin laakerit,40v ja 20-30 tuhatta tuntia tarkempaa en uskalla sanoa,ja nyt jo hajos...


      • on.

        Vähällä ajolla ne renkaatkin kestää.


      • Nimetön
        on. kirjoitti:

        Vähällä ajolla ne renkaatkin kestää.

        ...Että omassakin 565:ssa on kaikki alkuperäiset renkaat vm. -67...on ne kyllä tietysti jo kovat ja halkeilleetkin, mutta yhä palvelevat. Eivät tosiaan ole olleet heikkoa tekoa alunperin!


      • Nimetön
        764 kirjoitti:

        Meillä ollu moinen laite 35v ja on uskomattoman vahva ja toimintavarma ollu,on tehty ihan töitä eikä vaan perunaa laiteltu... Viimeksi mitä on jouduttu uusimaan niin vetoakselin laakerit,anto äänen kuin jarrussa ois kiviä välissä mutta olikin laakerit,40v ja 20-30 tuhatta tuntia tarkempaa en uskalla sanoa,ja nyt jo hajos...

        Kiitos kommentistasi (myös muille) ja mukavahan se on kuulla pelin kestäneen.

        Oikeestaan ainoot kummat jutut mitä minä oon kuullu 565:ssa tapahtuneen, on just toi sylinteriputkien syöpyminen puhki ja lisäksi joku kertoi vaihdemekanismin kuluneena mahdollistavan pakin ja ykkösen yhtäaikaa päälle menon. Ja sittenhän ei mennä minnekään.

        Muutaman kuukauden kokemuksella tommonen pikkutraktori on tuntunu hinta/laatusuhteeltaan käyvältä peliltä. Sillä pystyy ihan oikeasti tekemään entisen pikkutilan askareita, aurauksia, teiden tasailuja ja klapiurakoita. Joku mönkijä tms. olisi enempi vaan lelu. Sitäpaitti se diiselin terve murahdus ja näkymä kauhtuneen punaisen konepellin yli...;)!


      • mörkö
        Nimetön kirjoitti:

        ...Että omassakin 565:ssa on kaikki alkuperäiset renkaat vm. -67...on ne kyllä tietysti jo kovat ja halkeilleetkin, mutta yhä palvelevat. Eivät tosiaan ole olleet heikkoa tekoa alunperin!

        Tuon ikäisillä renkailla jos ryhtyy vähän rankempaan työhön ja joutuu paineita pudottamaan niin sisäkumi tulee pian kudoksen välistä katsomaan kuka sitä kiusaa ja sitte loppuu meno melko äkkiä.

        Tuon kokoiset renkaat ei enää ihan kauheita maksa, ja vanhoista pyöristä voi tehdä vaikka levikkeet, jos semmosia tarttee...

        Melkoinen luxus-värkki tuo vallu, kun on hyttikin.

        565:lla ei muuten joudu kokskaan eksyksiin, kun aina voi seurata sitä mustaa savupilveä takaisin lähtöpisteeseen... :-))


      • Nimetön
        mörkö kirjoitti:

        Tuon ikäisillä renkailla jos ryhtyy vähän rankempaan työhön ja joutuu paineita pudottamaan niin sisäkumi tulee pian kudoksen välistä katsomaan kuka sitä kiusaa ja sitte loppuu meno melko äkkiä.

        Tuon kokoiset renkaat ei enää ihan kauheita maksa, ja vanhoista pyöristä voi tehdä vaikka levikkeet, jos semmosia tarttee...

        Melkoinen luxus-värkki tuo vallu, kun on hyttikin.

        565:lla ei muuten joudu kokskaan eksyksiin, kun aina voi seurata sitä mustaa savupilveä takaisin lähtöpisteeseen... :-))

        Joo, en oo ottanu vielä selvää mitä rengaskerta maksaa. On tietty uusiminen edessä jossain vaiheessa. Mikä lie hyvä kanava renkaan ostoon?

        Mut tolle meitin vallulla saattaisi eksyä, koska en oo juuri mustaa vanaa voinu seurata, liekö pumpun säätö aika maltillisella. Tietty pakkosyötöllä töräyttäessä se tummentaa taivasta, mutta muuten aika vähän.

        Juu, luxusta, Lumikoneen aerodynaaminen hytta!


      • vanha mies
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi (myös muille) ja mukavahan se on kuulla pelin kestäneen.

        Oikeestaan ainoot kummat jutut mitä minä oon kuullu 565:ssa tapahtuneen, on just toi sylinteriputkien syöpyminen puhki ja lisäksi joku kertoi vaihdemekanismin kuluneena mahdollistavan pakin ja ykkösen yhtäaikaa päälle menon. Ja sittenhän ei mennä minnekään.

        Muutaman kuukauden kokemuksella tommonen pikkutraktori on tuntunu hinta/laatusuhteeltaan käyvältä peliltä. Sillä pystyy ihan oikeasti tekemään entisen pikkutilan askareita, aurauksia, teiden tasailuja ja klapiurakoita. Joku mönkijä tms. olisi enempi vaan lelu. Sitäpaitti se diiselin terve murahdus ja näkymä kauhtuneen punaisen konepellin yli...;)!

        Valmetti ei hajoa tavallisella käytöllä. Jos aletaan repimään, kytkin äkkiä ylös ja kova kaasu päälle, menee taka-akselistosta sivuttaisakselin hammararatas rikki. Tätä ei tarvitse pitää mielessä ajettaessa normaalilla tavalla.
        Siinä on tehoja sen verran vähän, että rauta kyllä kestää.


    • fender

      Oikein hyvä hankinta.

      • 764

        Noista renkaista tuli mieleen oma ajatus parin biikon takaa kun kattelin meiän 565 takarenkaita että onko siihen vielä neljännet ostettava ennenkuin pääsee eläkkeelle...,kerran on kone aukastu ja olihan se silloin jo harvakin mutta sylinteriputki syöpyi puhki niin oli laitettava.


      • tuntematon
        764 kirjoitti:

        Noista renkaista tuli mieleen oma ajatus parin biikon takaa kun kattelin meiän 565 takarenkaita että onko siihen vielä neljännet ostettava ennenkuin pääsee eläkkeelle...,kerran on kone aukastu ja olihan se silloin jo harvakin mutta sylinteriputki syöpyi puhki niin oli laitettava.

        Vain rattaat voi hajota, aurinko ensin ne kovettaa ja ajossa ne murtuu. Se on 500 euroa, kun laitat uudet päälykumit taakse, maasturin rattaat eteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      273
      7008
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      53
      4953
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4481
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      9
      4286
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      41
      3789
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      118
      3665
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3636
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      27
      3549
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3323
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      59
      2480
    Aihe