Wordiin voi piirtää vapaasti työkalulla "vapaa piirto", jolloin hiiren osoitin muuttuu kynäksi, mutta piirtäminen ei jostain syystä toimi sormella/näyttökynällä, vaan "kynää" voi liikuttaa vain hiirellä.
Saako Wordiin mitenkään piirrettyä sormella/näyttökynällä allekirjoitusta? Tällainen allekirjoitusmuoto kelpaa joillekin tahoille, vaikka ei olekaan mikään "vahva allekirjoitus".
Itselläni on tosin vanha Wordin versio, joten onnistuuko piirtäminen uusissa Wordin versioissa?
PDF-ohjelmassa (Foxit Reader) saa piirrettyä vapaasti PDF-tiedostoon työkalulla "Pencil", mutta tällöin tiedostoa ei saa lukittua ( = muokkauksen esto = PDF/A-tiedostomuoto).
Jos Wordiin ei saa piirrettyä mitenkään sormella/näyttökynällä, niin saako PDF-tiedostoa muutettua mitenkään piirtämisen jälkeen lukituksi tiedostoksi? Itse en tässä ole onnistunut enkä usko, että ohjelman vaihtaminen Acrobat Readeriin muuttaa tätä asiaa.
Allerkirjoitus Wordiin/PDF-ohjelmaan näyttökynällä/sormella?
Anonyymi-ap
2
114
Vastaukset
- Anonyymi
Ongelma on siinä, että pdf on "printed document format" eli se on jo tulostettu. Jos siihen haluaa muutoksia dokumentin digitaalista allekirjoitusta ei saa enää varmennettua, joten se ei ole pätevä. Ainoa tapa minkä tiedän on laskea pdf:lle ns. hash-funktio ja allekirjoittaa tämä hash-tiedosto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079093
- 936890
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666645Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345641Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665333- 553581
- 503405
- 513192
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko563059- 562972