Haso Hermannin rantatie 25

Anonyymi-ap

Millä numerolla olet hakenut kohteeseen? Uuden vai vanhan järjestelmän numerolla? Minkä kokoista asuntoa?
Itse hain neliöitä, hajautetusti kaikista rapuista, alimmillaan 4. kerroksesta. Järjestysnumero vanhaa kantaa 158 xxx. Eli 11 vuotta vanha vasta.
Tsemppiä kaikille toiveikkaille!

71

4090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      126xxx yksiö 39,5 m2, ylimmistä kerroksista alkaen.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut tarjouksen ?

      • Anonyymi

        Tämä kiinnostaa☝🏼


      • Anonyymi

        Sain tänään tarjouksen ensimmäisestä vaihtoehdostani noin 15v vanhalla numerolla, onkohan näissä ollut melko vähän hakijoita? Korkeat on vastikkeet.


    • Anonyymi

      9xxxx numerolla haettu muutamaa neljää huonetta. Ei ole tarjous vielä osunut omalle kohdalle. Kuulin viime viikolla että tällä viikolla tehtäisiin asuntojakoa. Onko kukaan tarjousta jo saanut?

      • Anonyymi

        Mulle ne soitti tänään ja sanoi, että ensviikolla lähtee tarjoukset. Soittaakohan ne kaikki hakijat läpi ja kyselee, että mitä ne oli hakenut. Ainakin multa ne kysy koska oli ollu hakemusten aikaa systeemissä häiriöitä, että olinko hakenut vaan yhtä asuntoa. Ei ihme, että tarjousten lähettäminen kestää.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen tieto käynnissä olevasta hausta;
      Keskustelin kohteesta vastaavan henkilön kanssa vanhojen asonumeroiden raukeamisesta. Eli jos olet hakenut vanhalla asonumerolla asuntoa, jolla sinulle olisi lähetetty asuntotarjous 2. Kierroksella vuoden 2023 puolella, tiputkin kokonaan kyydistä kun vuosi on vaihtunut. Hakemuksesi siis raukeaa 1.1.2024.
      Tämä on mielestäni mielenkiintoista, sillä en voi hakea asuntoa kuitenkaan kahdella eri asonumerolla. Toisin sanoen asunnon jaosta huolehtivilla on mm. mahdollisuus viivyttää prosessia siten, että asuntoja jaetaan vain uusilla numeroilla. Mielestäni todella shady tilanne. Toisaalta todella kummallista, että kesken olevassa prosessissa numeron raukeavat, silloinhan kaikki vanhalla numerolla asuntonsa saaneet, asumisvuosista riippumatta, joutuisivat ulos Haso-asunnoistaan ja ne laitettaisiin kaikki jakoon uusilla numeroilla 2024.

      • Anonyymi

        On ymmärtänyt väärin, ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ymmärtänyt väärin, ei pidä paikkaansa.

        Tällä tavoin se on asumisoikeuslain perusteluissa hallituksen esityksessä HE 189/2020.

        "Jotta asumisoikeus ei jäisi saamatta sen vuoksi, että järjestysnumeron voimassaolo päättyisi kesken asunnon tarjousprosessin, 1 momentissa säädettäisiin tarkentavasti, että järjestysnumeron on oltava voimassa, kun asumisoikeusyhteisö tekee tarjouksen asunnosta. Jos asunnon hakemiseen on asetettu määräaika, järjestysnumeron tulisi olla voimassa, kun hakemus tehdään. Tämän jälkeen tarjousprosessi voitaisiin käydä loppuun, vaikka järjestysnumeron voimassaolo päättyisi kesken tarjousprosessin."
        "


      • Anonyymi

        "Eli jos olet hakenut vanhalla asonumerolla asuntoa, jolla sinulle olisi lähetetty asuntotarjous 2. Kierroksella vuoden 2023 puolella, tiputkin kokonaan kyydistä kun vuosi on vaihtunut."

        Se vastaava henkilö ei ole sisäistänyt ohjeita oikein. Jos saa tarjouksen vuoden 2023 puolella niin paperit voi täytellä ja sopimuksen tehdä vuoden 2024 puolella. Tämä on YM.:n ja HASOn kanta.

        "Toisaalta todella kummallista, että kesken olevassa prosessissa numeron raukeavat, silloinhan kaikki vanhalla numerolla asuntonsa saaneet, asumisvuosista riippumatta, joutuisivat ulos Haso-asunnoistaan ja ne laitettaisiin kaikki jakoon uusilla numeroilla 2024."

        No ei todellakaan, asunnossa asuvat ovat jo asunnon saadessaan menettäneet numeronsa eikä sitä näinollen enää toista kertaa voi mitätöidä.


      • Anonyymi

        Eihän uudet järjestysnumerot ja vanhojen poistuminen vaikuta mitenkään jo olemassaoleviin asosopimuksiin. Ei ketään ulos heitetä asunnosta siksi että on sanut vanhalla järjestysnumerolla asunnon.
        Uutta piti hakea muistaakseni syyskuun ekasta päivästä lähtien ja se on voimassa kaksi vuotta. . Se on pitänyt hakaea jotta sitä voi käyttää jos nykyisestä haluaa muuttaa pois.
        Vuoden 2024 puolella astuvat uudet numerot voimaan eikä vanhoilla voi enää hakea mitään. Vaan sillä uudella numerolla.
        Itse sain vanhalla numerolla pikku yksiön joka vasta valmistuu mutta nyt mietityttää pitääkö sopimus tehdä uusiksi kun alkuperäisessä sopimuksessa on eri valmistumispäivä kuin oikeasti sopimukset alkavat. Eli rakennus viivästyi kuukaudella.
        Mitä mieltä ollaan, jos sopimuksessa lukee 1.1.24 ja oikeasti taloon muutetaankin 1.2.24 niin voiko asoyhtiö vaatia kuukauden vuokraa tammikuulta vaikka asunto ole ollut edes valmis tuolloin vain siksi että asosopimuksessa niin lukee?
        Eli onko asosopimus tehtävä uudestaan kokonaan jossa on korjattu tuo sopimuksen aloituspäivä?
        Entä jos olisi niin miksei asoyhtiö informoisi asiasta? Ilmoitusvelvollisuushan koskee myös asoyhtiötä jos muutoksia tulee.


    • Anonyymi

      Kävin äsken katsomassa att.hel.fi sivuilta omaa hakemusta, siellä lukee yhden asunnon kohdalla, jota hain että olisi tilassa lähetetty, muiden asuntojen kohdalla canceled. Eli tarkoittanee että tarjous tulossa?!

      • Anonyymi

        ja hain vanhalla numerolla.


      • Anonyymi

        ei tarkoittane sillä mulla on lukenut alusta asti että "lähetetty".

        Mutta nyt siellä on asunnot laitettu "varatuiksi" ja hakemukselle on annettu "sijanumero". Uudella numerolla (1.9. haetulla) siihen ylimmän kerroksen pieneen asuntoon sijalla alle 30.

        Ei tainnu olla ihan kauheasti hakijoita jos uudella numerolla on alle 30 sijalla jonossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei tarkoittane sillä mulla on lukenut alusta asti että "lähetetty".

        Mutta nyt siellä on asunnot laitettu "varatuiksi" ja hakemukselle on annettu "sijanumero". Uudella numerolla (1.9. haetulla) siihen ylimmän kerroksen pieneen asuntoon sijalla alle 30.

        Ei tainnu olla ihan kauheasti hakijoita jos uudella numerolla on alle 30 sijalla jonossa.

        Meinaatko A29? Itsekin hain vanhalla numerolla ja en todellakaan ole TOP 30


      • Anonyymi
        Kalmarinunioni kirjoitti:

        Meinaatko A29? Itsekin hain vanhalla numerolla ja en todellakaan ole TOP 30

        Se vähän isompi eli A30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vähän isompi eli A30

        Mistä te löydätte nämä sijoituksenne asuntokohtaisesti? Tuolla sivuilla, jossa hakemus jätettiin ja löytyy tiedot haetuista kohteista? Minulla ei siellä lue mitään uutta, hakemani huoneistot allekkain ”näytä arvontatulokset” ei tuo mitään lisäinfoa esiin. Ääh, onpa turhauttavaa 😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä te löydätte nämä sijoituksenne asuntokohtaisesti? Tuolla sivuilla, jossa hakemus jätettiin ja löytyy tiedot haetuista kohteista? Minulla ei siellä lue mitään uutta, hakemani huoneistot allekkain ”näytä arvontatulokset” ei tuo mitään lisäinfoa esiin. Ääh, onpa turhauttavaa 😩

        Mä hain vain yhtä asuntoa ja sen kohdalle tuli eilen se alle 30 lukema. Mitään tarjousta ei ole näkynyt.


    • Anonyymi

      Mahtavaa, joku saanut tarjouksenkin jo! Onko muita tarjouksen saaneita?

    • Anonyymi

      Tänään neliöstä tarjouksen. Nro on n. 13v vanha.
      Korkea vastike mietyttää

      • Anonyymi

        Korkeat on, ja ehtivät vielä nousta kahdesti, -24 ja -25 tarkistuksissa…
        Ei ole enää halpaa asumista.


      • Anonyymi

        Joo mietityttää kyl tuo vastike, nousseet valtavasti. Mut ehkä otetaan asunto silti, on aika hulppea ja loistosijainti ja asumiskulut laskee nykyisestä vaikka neliöitä 30 enemmän... Ja viimeinen mahdollisuus vanhalla numerolla, ainahan tuota voi kokeilla ja vaihtaa asumismuotona taas jos siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeat on, ja ehtivät vielä nousta kahdesti, -24 ja -25 tarkistuksissa…
        Ei ole enää halpaa asumista.

        Vaikka kohde valmistuu joskus vuonna joskus aikaisintaan -25 puolivälissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeat on, ja ehtivät vielä nousta kahdesti, -24 ja -25 tarkistuksissa…
        Ei ole enää halpaa asumista.

        Laskin että vastikkeiden nousu on jo huomioitu hinnoissa, laskettuna Hasojen korkeimman neliöhinnan mulaan (hinnat löytyvät kaupungin sivuilta).


    • Anonyymi

      Tarjous napsahti tänään (neliöön) järj.numero 9xxxx.

    • Anonyymi

      Jos olet saanut/saat tarjouksen, otatko sen vastaan?
      Millaiset asiat kohteessa mietityttää?

      • Anonyymi

        Eilen otimme vastaan tarjouksen, yksikään asia ei mietitytä, koska tämä hakemus oli tarkkaan jo etukäteen harkittu. Toki vastike on korkea, mutta ei mahdoton ja mutta asumiskustannukset kuitenkin edullisemmat ko. alueella kuin vuokra tai oma (pankkilainan kanssa).


    • Anonyymi

      Tänään tulikin mukavat jouluterveiset vanhoilla numeroilla hakeneille HASOlta, jonosta heitetään poies vuodenvaihteessa vanhat numerot ja vain uudet jää, mahtaa harmittaa kuka nyt jonossa sijalla 2 vanhalla numerolla ja tarjous ois tullu 1.1.2024

      • Anonyymi

        Olet tulkinnut sen noin.


      • Anonyymi

        Toinen tarjouskierros ehditään ilmeisimmin laittaa liikkeelle välipäivinä, mutta 3. kierros menee auttamattomasti ensi vuodelle, jolloin vanhat numerot ovat förbi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen tarjouskierros ehditään ilmeisimmin laittaa liikkeelle välipäivinä, mutta 3. kierros menee auttamattomasti ensi vuodelle, jolloin vanhat numerot ovat förbi.

        Tietysti niille lähetetään, ei se ATTn lomista ole kiinni.

        "Jos asunnon hakemiseen on asetettu määräaika, järjestysnumeron tulisi olla voimassa, kun hakemus tehdään. Tämän jälkeen tarjousprosessi voitaisiin käydä loppuun, vaikka järjestysnumeron voimassaolo päättyisi kesken tarjousprosessin."


    • Anonyymi

      Itse sain myös tarjouksen 9XXXX numerolla neliöstä. Mietityttää korkea vastike mutta toisaalta sijainti hyvä omaan elämäntilanteeseen eli luultavasti otan vastaan kun voihan sitä sitten aina muuttaa pois, jos lompakko ei kestä. Toivottavasti vastikkeet eivät kuitenkaan nousisi hirveästi tulevina vuosina kun tuossa kuitenkin jo lähtökohtaisesti korkeammat kuin aiemmissa kohteissa. Tietääkö kukaan siitä, onko kohteeseen tulossa minkälaista piha-aluetta?

      • Anonyymi

        Mietin itse että samahan se on polttaa vanha numero nyt kun sen menettää joka tapauksessa, perua ehtii myöhemminkin, saa lisää miettimisaikaa. Kaikista Hasoista mitä olen vuosien varrella hakenut ja saanutkin tämä on mulle sijainniltaan mieluisin, myös asunto on tähän astisista paras. Harmi vaan kun vastikkeet ei ole enää vanhalla tasolla, muutenhan tämä olisi lottovoitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin itse että samahan se on polttaa vanha numero nyt kun sen menettää joka tapauksessa, perua ehtii myöhemminkin, saa lisää miettimisaikaa. Kaikista Hasoista mitä olen vuosien varrella hakenut ja saanutkin tämä on mulle sijainniltaan mieluisin, myös asunto on tähän astisista paras. Harmi vaan kun vastikkeet ei ole enää vanhalla tasolla, muutenhan tämä olisi lottovoitto.

        Niin jos tämän jostain syystä peruu ennen talon valmistumista , kai nuo asumisoikeusrahat saa pois sen 3 kuukauden sisällä.? Voiko se rakennusindeksi nostaa tai laskea asumisoikeus-rahan määrää ennen valmistumista? Saako vaihtopörssiin osallistua ennen asunnon valmistumista?
        Autopaikoissa oli jossain mainittu nimeättömistä sellaisista. Onko tässä joku jippo vai jaetaanko ne vain arvalla hakijoiden kesken?
        Ihan idioottipohjalta tuntuu noiden pienten huoneistojen kohdalta suhteessa vastikkeeseen(varsinkin jos nousee?), mutta jos Helsingissä täytyy asua ,niin kai tuo place to be?


    • Anonyymi

      Itseä mietityttää ovatko asunnot kovin pimeitä, vaikuttaa pieniltä ikkunat.

    • Anonyymi

      Mahtaako alakerrassa oleva ravintola tuoda levottomuutta, ulkotupakoinnista johtuvaa tupakanhajua + tumppeja talon edustalle, mahdollista ruoankäryä A-portaaseen?

      • Anonyymi

        Toivottavasti on laadukas illallisrafla, kuten kauniit ja rohkeat sarjassa, se on rento mesta. PizzaKEbAb olisi riman alitus hasolta


    • Anonyymi

      mäkin sain tarjouksen, 3h+kt+alk ja kovasti mietityttää se vastikkeen suuruus. on kuitenkin tosiaan viimeinen mahis ja oon tätä tavallaan 16 vuotta odottanut. aina niistä pääsee eroon ja tai voi vaihtaa keskenään...

    • Anonyymi

      Olisinpa ollut fiksumpi ja tajunnut hakea tätä uudella numerolla. Vanha numero on n. 250000 eli ei mitään saumoja saada tarjousta. Ja 2. tai viimeistään 3. tarjouskierros jaetaan jo uusille numeroille, koska se tehdään vuoden vaihteen jälkeen. Uusi numero on mulla alle 100. Haettiin neliöitä. En oikee jaksa uskoa, että kaikki neliöt menisivät 1. Tarjouskierroksella vaan niitä vapautuu ja tällöin uudella numerolla saisi asunnon. Omaa tyhmyyttä, kun ei ollut selvittänyt sitä, että hakuaika ei ole se määrittelevä tekijä vaan tarjouksen tekemisen ajankohta. Ja myöskin se, että ei ollut aiempaa kokemusta uudiskohde hausta niin ei tiennyt että tarjousprosessi menee 2 kuukautta. Aattelin, että ensimmäinen tarjouskierros lähtisi jo 1-2 viikon sisällä hakuajan päätyttyä ja sitten siitä 2 viikon välein eli ennen vuodenvaihdetta olisi ollut jo 3-4 tarjouskierrosta. No nyt näyttää siltä, että niitä oli vain 1. Kenties Haso halunnut että asuntoihin tulee sekä vanhoja että uusia, jotta keski-ikää saataisiin laskettua.

      • Anonyymi

        Joo luulis et olis ollut paremmat mahkut uudella numerolla. Lisää uusia Hasokohteita ei ole tulossa koska nykyinen hallitus vei rakentamiselta korkotuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo luulis et olis ollut paremmat mahkut uudella numerolla. Lisää uusia Hasokohteita ei ole tulossa koska nykyinen hallitus vei rakentamiselta korkotuet.

        Et ole sitten uutisia lukenut. 2024 mennään vielä vanhalla systeemillä, tuli muutos. Kuka tietää vuodesta 2025?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten uutisia lukenut. 2024 mennään vielä vanhalla systeemillä, tuli muutos. Kuka tietää vuodesta 2025?

        Mitä ihmettä, oletko tosisssasi? En ole mistään kuullut tuollaista uutista!
        Koska tuollainen päätös on tehty? .
        Itse muutan vuodenvaihteen jälkeen uuteen asoon EI ole HASO joten ei koske minua?

        Jos siellä viihdyn tuon kaksi vuotta saatan hakea johonkin muuhun yhtiöön.
        Jonoon olen itseni laittanut yhteen asokohteeseen ja hakuun laittanut yhden asokohteen.Mutta en voi ottaa vastaan ennen kuin kun se kaksi vuotta tulee täyteen aikaisintaan vuoden 2026 alusta .
        Silloin ei enää tiedä mikä on tilanne asojen osalta.
        Ja onko nyt siis puhe Hasoista, eikä ylipäätään asumisoikeusasunnoista? .
        Haso on Helsingin asumisoikeusasunnot vai koskeeko tuo päätös ilmeisesti ylipäätään asoja?
        En itse asu Hasossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä, oletko tosisssasi? En ole mistään kuullut tuollaista uutista!
        Koska tuollainen päätös on tehty? .
        Itse muutan vuodenvaihteen jälkeen uuteen asoon EI ole HASO joten ei koske minua?

        Jos siellä viihdyn tuon kaksi vuotta saatan hakea johonkin muuhun yhtiöön.
        Jonoon olen itseni laittanut yhteen asokohteeseen ja hakuun laittanut yhden asokohteen.Mutta en voi ottaa vastaan ennen kuin kun se kaksi vuotta tulee täyteen aikaisintaan vuoden 2026 alusta .
        Silloin ei enää tiedä mikä on tilanne asojen osalta.
        Ja onko nyt siis puhe Hasoista, eikä ylipäätään asumisoikeusasunnoista? .
        Haso on Helsingin asumisoikeusasunnot vai koskeeko tuo päätös ilmeisesti ylipäätään asoja?
        En itse asu Hasossa.

        https://www.ara.fi/fi-FI/Ajankohtaista/Uusi_asumisoikeuslaki/Asuntojen_hakeminen/Asumisoikeusasunnon_hakeminen(61836)
        tuo uudistuksen lykkääminen on huuhaa juttu tuossa on ARA tiedote päiväyksellä 19.12.2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo luulis et olis ollut paremmat mahkut uudella numerolla. Lisää uusia Hasokohteita ei ole tulossa koska nykyinen hallitus vei rakentamiselta korkotuet.

        https://asuntotuotanto.hel.fi/fi/node/7901 tuokin rakennetaan ja haku alkaa 02.01.2024. Pari muutakin kohdetta tulee hakuun vuoden 2024 aikana Hasolle ja rakentaa niitä muutaman myös muut asoyhtiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://asuntotuotanto.hel.fi/fi/node/7901 tuokin rakennetaan ja haku alkaa 02.01.2024. Pari muutakin kohdetta tulee hakuun vuoden 2024 aikana Hasolle ja rakentaa niitä muutaman myös muut asoyhtiöt.

        Järkyttävät asomaksut ja vuokrat , erityisesti jos isompaa kaksiota hakee! 😲!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävät asomaksut ja vuokrat , erityisesti jos isompaa kaksiota hakee! 😲!

        Esin. 54,5 neliön kaksio , käyttövastike on 924,00€/kk siihe ilmeisesti vielä lisättävä vesi , saunamaksut ja autopaikkamaksut päälle ja asomaksu on 47470,30€ ! Siis yli 47 tuhatta euroa! ?! Siitä että saa katon päänsä päälle!
        Johan tuolla pääsee pienempään omistusasuntoon jossa vuokra toki lainanlyhennyksineen menee ehkä tuon yli mutta kuitenkin, on sitten oma. .
        Sitten; tuollaista vuokraa saa maksaa vuokra- asunnoistakin. Miten tuon katsotaan edustavan yleistä vuokratasoa edullisemmaksi asumiseksi?
        Jos myisit nykyhinnoilla mahd.omistamasi kaksion , joiden myyntihinnat laskee kuin lehmän häntä, jäisi ehkä puolet ylimääräistä rahaa jonka sijoittaisi pörssiosakkeisiin muka, joiden tuotto vuodessa olisi muutama sata euroa, ehkä parhaimmillaan 1000€ vuodessa, riippuen nyt yhtiöstä. Tai tulisi jopa takkiin osakkeiden arvon laskiessa et saisi enää samaa summaa niitä edelleen myyytäessä. Lamakausi edessä ja syvä sellainen, osakkeet menettäisivät arvonsa kokonaan.
        Sinne haihtuisi kuin p..** u saharaan.koko omistusasunto jäisi vain asoasunto jossa vuokra vain nousee joka vuosi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esin. 54,5 neliön kaksio , käyttövastike on 924,00€/kk siihe ilmeisesti vielä lisättävä vesi , saunamaksut ja autopaikkamaksut päälle ja asomaksu on 47470,30€ ! Siis yli 47 tuhatta euroa! ?! Siitä että saa katon päänsä päälle!
        Johan tuolla pääsee pienempään omistusasuntoon jossa vuokra toki lainanlyhennyksineen menee ehkä tuon yli mutta kuitenkin, on sitten oma. .
        Sitten; tuollaista vuokraa saa maksaa vuokra- asunnoistakin. Miten tuon katsotaan edustavan yleistä vuokratasoa edullisemmaksi asumiseksi?
        Jos myisit nykyhinnoilla mahd.omistamasi kaksion , joiden myyntihinnat laskee kuin lehmän häntä, jäisi ehkä puolet ylimääräistä rahaa jonka sijoittaisi pörssiosakkeisiin muka, joiden tuotto vuodessa olisi muutama sata euroa, ehkä parhaimmillaan 1000€ vuodessa, riippuen nyt yhtiöstä. Tai tulisi jopa takkiin osakkeiden arvon laskiessa et saisi enää samaa summaa niitä edelleen myyytäessä. Lamakausi edessä ja syvä sellainen, osakkeet menettäisivät arvonsa kokonaan.
        Sinne haihtuisi kuin p..** u saharaan.koko omistusasunto jäisi vain asoasunto jossa vuokra vain nousee joka vuosi..

        https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&keywords[]=helsink&locations=[[5695443,4,"Jätkäsaari, Helsinki"]]&cardType=101&buildingType[]=1&buildingType[]=256&roomCount[]=2&size[min]=50&size[max]=60
        tuosta voit katsella saman alueen samankaltaisten kaksioden vuokrahintoja ovat himpun kalliimpia.


    • Anonyymi

      Mitä te noihin luukkuihin jonotatte vuositolkulla. Ostakaa vapailta markkinoilta, niin loppuu se rutina lyhyeen.

      • Anonyymi

        jatkan vielä
        Tuo hintatason nousu asomaksun ja vastikkeen osalta viittaa kyllä siihen että tämä on yksi porras siihen miten millä keinoin asojärjestelmästä pyritään eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä
        Tuo hintatason nousu asomaksun ja vastikkeen osalta viittaa kyllä siihen että tämä on yksi porras siihen miten millä keinoin asojärjestelmästä pyritään eroon?

        https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&locations=[[5695443,4,"Jätkäsaari, Helsinki"]]&cardType=100&roomCount[]=2&size[min]=50&size[max]=60
        tuostapa katsot saman alueen myytävien saman kaltaisten kaksioiden pyyntihintoja niin näet totuuden ja pääset pois 1970 luvulta.


    • Anonyymi

      Osa asunnoista on kiinni hoasin opiskelija-asunnoissa, ja sisäpiha on yhteinen.. tuleekohan olla huolissaan häiriöistä ja sotkusta, vai elävätkö nykyopiskelijat siististi 🤔

      • Anonyymi

        Eiköhän nuo elä yhtäsiististi kuin myökin aikoinamme.


    • Anonyymi

      Toinen tarjouskierros on lähetetty välipäivinä. Nyt jos vanhalla numerolla olisitkin saanut tarjouksen 3. kierroksella, et sitä enää saa. Jos kolmas tarjouskierros käydään, saavat tarjouksen vain uudella numerolla hakemuksen tehneet.
      Mielestäni paskamainen menettely. Käynnissä olevasta prosessista putoaa pois, eikä ole ollut kuitenkaan mahdollisuutta hakea sekä uudella, että vanhalla numerolla.

      • Anonyymi

        Tietysti myyntiin tullut kohde jolle ilmoitettu rajattu hakuaika käydään loppuun niillä numeroilla joilla on saanut hakea, muutoin olisi ilmiselvästi lainvastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti myyntiin tullut kohde jolle ilmoitettu rajattu hakuaika käydään loppuun niillä numeroilla joilla on saanut hakea, muutoin olisi ilmiselvästi lainvastaista.

        "muutoin olisi ilmiselvästi lainvastaista"
        laissa sanotaan, että vanhat numerot ovat voimassa vuoden 2023 loppuun asti, eivät enää vuonna 2024 eli minkähän lain vastaista se oikein olisi? Ei ainakaan asumisoikeuslain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muutoin olisi ilmiselvästi lainvastaista"
        laissa sanotaan, että vanhat numerot ovat voimassa vuoden 2023 loppuun asti, eivät enää vuonna 2024 eli minkähän lain vastaista se oikein olisi? Ei ainakaan asumisoikeuslain.

        Onhan se lainkohta avattu tässä ketjussa aiemmin, jos vain vaivaudut katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se lainkohta avattu tässä ketjussa aiemmin, jos vain vaivaudut katsomaan.

        Vaivauduin lukemaan ketjun läpi ja ainoa laki mihin tässä viitataan on ASUMISOIKEUSlaki ja siinä laissa NIMENOMAAN sanotaan, että numerot vanhenevat vuoden 2023 lopussa. Eli mitäs jos itse vaivautuisit kertomaan, että mitä lakia tässä muka rikotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaivauduin lukemaan ketjun läpi ja ainoa laki mihin tässä viitataan on ASUMISOIKEUSlaki ja siinä laissa NIMENOMAAN sanotaan, että numerot vanhenevat vuoden 2023 lopussa. Eli mitäs jos itse vaivautuisit kertomaan, että mitä lakia tässä muka rikotaan?

        On lainattu hallituksen esitystä, ja sen mukaan se tulkinta määräytyy, mutta eihän tuo koske kovin suurta joukkoa, välttämättä ei yhtäkään, jotta ne jotka arvelevat olevan merkitystä juuri heille osannevat vedota. Käsittääkseni Haso ei ole sitä edes esittänyt etteikö menisi juuri tuon mukaan.


    • Anonyymi

      Oli lainvastaista tai ei, näin Haso menettelee.
      Omaa oikeustajua tämä myös koettelee. Suorastaan vituttaa. Varsinkin kun kaikenlaista viivästystä ollut prosessissa toimimattomien järjestelmien ja muun puljaamisen kanssa.

      • Anonyymi

        Tietysti Haso menettelee niiden vanhojen jatkuvassa haussa olevien kohteiden kanssa siten että ei tarjota enää vanhoille numeroille vuodenvaihteen jälkeen, sehän ollut selvää alusta lähtien, mutta tätä kyseistä Haso ei myy koska on uudiskohde ja siinä ollut ajallisesti rajattu haku.


    • Sain tästä kohteesta neliön. Olen tässä odotellut allekirjoitusten alkamista( piti alkaa tammikuussa). Onkohan tästä kellään mitään tietoa?

      • Anonyymi

        kuulemma helmikuun aikana


      • Anonyymi

        Allekirjoitimme sopimuksen muutama viikko sitten, ekalta kierrokselta saatiin tarjous ja hyväksyttiin se jo ennen joulua. Kesti kauan tämä ruljanssi, mutta nyt voi hyvillä mielin odottaa talon valmistumista, kun kaikki on selvää!


    • Kaksi 4h -kämppää, A20 ja B40, näyttävät jääneen vapaiksi. Saas nähdä tuleeko vielä muita tämän kohteen kämppiä vapaasti haettaviksi niille jotka ensinnä kerkiävät - sikäli mikäli ko kämpistä kiinnostuneita kuitenkin hetimiten löytyisi.

      • Nyt ovat sitten A20 ja B40 menneetkin jo kaupaksi. Eli tästä kohteesta mahdollisesti uudestaan haettaviksi tuleville jopa isoille perheasunnoillekin oli kärkkyjiä kytiksellä. Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Haso Hermannin rantatie ryhmä Facebookissa, jos vaikka tulee tässä rakennusaikana jotain keskustelun tarvetta.

      • Anonyymi

        Onko tämmöinen ryhmä vielä? En löydä mistään.


    • Anonyymi

      Meille tuli tästä eilen tarjous, eli varmaan toisella mennään. Kämppä ois ollu tosi kiva 8.krs 3h+alkovi, mutta ehdittiin jo ostaa oma tässä välissä 😅

      • Anonyymi

        Millä numerolla?


      • Anonyymi

        On se hyvä olla numero takataskussa siltä varalta jos sattuisi tarvitsemaan ja varallisuuskin tarkistetaan vasta sitten kun on hyväksynyt tarjouksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä olla numero takataskussa siltä varalta jos sattuisi tarvitsemaan ja varallisuuskin tarkistetaan vasta sitten kun on hyväksynyt tarjouksen.

        Yli 55 vuotiaille ei ole varallisuusrajoja. Mitenhän tuo ikä lasketaan? Hakupäivästä vai muuttopäivästä vai jostain muusta? Riittääkö, että kun asunto on valmis niin pitää olla yli 55v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe