Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

liian runsaat...

tytti

Äääh ärsyttää, mulla on niin kauheen runsaat menkat ja TIETYSTI ne alko just nyt niin huonoon aikaan että huomenna on vaellukselle lähtö. Se ei onneks kestä kuin 3 vuorokautta mutta silti :'(

Saako vuotoa mitenkään niukemmaksi? Ei huvittaisi e-pillereitä vielä syödä...Vuotaa niin paljon, yöllä pitää käydä väh. kahdesti vessassa (ainakin alkupäivinä) vaikka käytän tampoonia yölläkin just tuon vuodon takia ja siksi että tiedän herääväni aina siihen että kastuu pikkuhousut ja side. Vuodossa on aika paljon sellasia hyytymiä ja vuoto on tummaa. Ja aina pitäs syödä jotain ihmepillereitä jos haluaa niukemman vuodon...

Ihan terve tyttö mie oon, 17-vuotias, menkat on ollu 5 vuotta. Ärsyttävää! Ja mitenhän mie sielläkin vaelluksella selviän, pitää jotain verisiä tampooneja piilotella sinne mettään jos ei oo vessojakaan joka paikassa...:'(

16

3550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytti

      Tosi mukava olo, täällä kotona istun ja itken ku vuodan kohta kuiviin (tai siltä se tuntuu).
      Saan vaihtaa super-tampoonia korkeintaan tunnin välein tai vuodan läpi. Tää on ihan kamalaa! :(

    • Mamma

      Elä hyvä tytteli käytä mitään tamponia jos on runsaat mensut. Ehdottomasti pois tuommoiset tamponit ja kuukupit. Kunnon side pitää kaikista parhaiten veren pois. Kyllähän sekin täyttyy, mutta pisimpää paksu side kestää kuin mikään muu. Olen sen näinä 20 vuotena( menkat) oppinut.

      • tytti

        ...ahdistaa kun on niin likainen olo ilman tampoonia! :/ Ja siteestä vuoto menee vielä nopeemmin läpi kun tampoonista.
        Sitte onkin mukava olla kun on jalkoväli ihan märkänä, ja vielä sillä vaelluksella...Voihan se tietty olla totta tuo mitä sanoit mutta kun on jo niin pahuksen tottunut tampooniin, se on niin puhdasta, ihan kuin ei olisi menkkoja ollenkaan.

        Onkohan toinenkin vuotopäivä näin runsas? Mie täällä elättelen toivoa että tänään vuodan kuiville ja huomiseks ei enää riitä niin paljoa verta.


    • jotain...

      Sanotaan, että ibuprofeeni vähentää vuotoa, joten otapa burana tms. huomenaamulla. Suojaksi O.B.:n imukykyisin tamponi, O.B. on parempi tamponi kuin tampax. Lisäsuojaksi vielä side siltä varalta, että tamponi vuotaa läpi. Yöksi vaikka kaksi yösidettä peräkkäin, osittain päällekkäin. Ja voi kai sen tamponinkin laittaa yöksi, jos kuitenkin joudut yöllä heräämään ja vaihtamaan suojan (jolloin tamponi ei ole yli 8 tuntia sisälläsi).

      Joskus luin tältä palstalta, että olisi olemassa sellaisia pillereitä, joilla pystyy keskeyttämään menkat. Jos oikein kurjalta tuntuu, niin voithan heti aamulla syöksyä päivystykseen kysymään, onko sellaisia todellakin. Parempi olisi ollut siirtää menkkoja siirtopillereillä, mutta se on nyt tietysti myöhäistä.

      Kannattaa kysyä lääkäriltä, saako vuotoa mitenkään niukemmaksi ilman e-pillereitä. Ymmärrän, että niitä ei kiinnosta alkaa syödä, jos ei ole ehkäisyn tarvetta.

      Mieti myös, olisiko kuukuppi sinulle hyvä kuukautissuoja. Kupista löydät tietoa täältä: http://kuukuppikunta.net

      • tytti

        Kiitos kamalasti avusta.


      • pielessä
        tytti kirjoitti:

        Kiitos kamalasti avusta.

        suomalaisissa naisissa, jotka inhoavat ja pelkäävät kuukautisiaan. "On jotenkin niin likainen olo"... Mitä pahaa on luonnollisessa eritteessä joka ei edes haise kuten joku sonta. Minulla on ollut ikäni runsaat kuukautiset eivätkä ne ole haitanneet millään tavoin elämääni, ainut että side- ja tampoonilasku on tietysti tähän ikään jo melkoinen ollut. Minulle kuukautisista tulee naisellinen olo. Jos nuorena tyttönä alkaa mistä tahansa turhanpäiväisistä syistä tunkea elimistöönsä keinotekoisia hormoneita tulee pää vetävän käteen. Lapsettomuus on lisääntynyt räjähdysmäisesti tänä e-pillereiden ja raffinoidun ravinnon aikana ja yhä nuoremmat naiset saavat ennenaikojaan vaihdevuosioireita.
        Vielä tulee sekin päivä, kun toivomalla toivot kuukautisten vielä tulevan, usko pois!
        Menkkojen siirto jokaisen lomamatkan takia on silkkaa urheilua naiseudella ja terveydellä.


      • Tähkis
        pielessä kirjoitti:

        suomalaisissa naisissa, jotka inhoavat ja pelkäävät kuukautisiaan. "On jotenkin niin likainen olo"... Mitä pahaa on luonnollisessa eritteessä joka ei edes haise kuten joku sonta. Minulla on ollut ikäni runsaat kuukautiset eivätkä ne ole haitanneet millään tavoin elämääni, ainut että side- ja tampoonilasku on tietysti tähän ikään jo melkoinen ollut. Minulle kuukautisista tulee naisellinen olo. Jos nuorena tyttönä alkaa mistä tahansa turhanpäiväisistä syistä tunkea elimistöönsä keinotekoisia hormoneita tulee pää vetävän käteen. Lapsettomuus on lisääntynyt räjähdysmäisesti tänä e-pillereiden ja raffinoidun ravinnon aikana ja yhä nuoremmat naiset saavat ennenaikojaan vaihdevuosioireita.
        Vielä tulee sekin päivä, kun toivomalla toivot kuukautisten vielä tulevan, usko pois!
        Menkkojen siirto jokaisen lomamatkan takia on silkkaa urheilua naiseudella ja terveydellä.

        Kyllä mä ainakin siirrän menkkojan lomien ajaksi! kujka helvetti haluaa vuotaa etelän reissulla!!!! ja varsinkin jos on kipuja ja särkylääkkeitä ei oo kokoaikaa kiva mutustella!
        Ymmärrän että voi käyttää tampoonia, mutta kaikki ei halua/osaa/pysty jne sitä käyttämään! ja ei sekäänb lomareissua kovasti helpota.
        e-pillerit ja menkkojen siirtopilsut on nykysin hyvin testattuja, ei niistä vaaraa ole! ei niitä myytäisi jos niissä olisi jotakin hengenvaarallista! Eikä se naiseus mihinkään katoa jos kerran elämässään menkkoja siirtää.


      • Mamma
        Tähkis kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin siirrän menkkojan lomien ajaksi! kujka helvetti haluaa vuotaa etelän reissulla!!!! ja varsinkin jos on kipuja ja särkylääkkeitä ei oo kokoaikaa kiva mutustella!
        Ymmärrän että voi käyttää tampoonia, mutta kaikki ei halua/osaa/pysty jne sitä käyttämään! ja ei sekäänb lomareissua kovasti helpota.
        e-pillerit ja menkkojen siirtopilsut on nykysin hyvin testattuja, ei niistä vaaraa ole! ei niitä myytäisi jos niissä olisi jotakin hengenvaarallista! Eikä se naiseus mihinkään katoa jos kerran elämässään menkkoja siirtää.

        Ei muuten pidä imukykyisinkään Tamponi niin hyvinm vuotoa kuin Super yöside. Onhan se hieman "vaippamainen", mutta ei haittaa. Se on kuitenkin vain 3-4 päivää kestettävä. Kunnon sidettä ei mitkään kupit ja tupot voita.


      • Nenna
        Mamma kirjoitti:

        Ei muuten pidä imukykyisinkään Tamponi niin hyvinm vuotoa kuin Super yöside. Onhan se hieman "vaippamainen", mutta ei haittaa. Se on kuitenkin vain 3-4 päivää kestettävä. Kunnon sidettä ei mitkään kupit ja tupot voita.

        Kuppia, tamponia ja siteitä käyttäneenä voin sanoa, ettei ainakaan minulla mikään toimi niin hyvin kuin kuppi.
        Kärsin parast'aikaa hirveistä kuukautiskivuista, ja ottaisi päähän varmaan huomattavasti enemmän, jos joutuisi vielä siteitten kanssa tappelemaan. Sitä hiostavan vaipan tuntua en kaipaa.
        En myöskään kaipaa tamponien nukkaa sisälläni tai sen huomaamista, että tamponi on veressä lankaa myöten...

        Minulla on kohtalaisen vähävuotoiset kuukautiset ja kuppi on paras kuukautissuoja tähän.


      • paha
        pielessä kirjoitti:

        suomalaisissa naisissa, jotka inhoavat ja pelkäävät kuukautisiaan. "On jotenkin niin likainen olo"... Mitä pahaa on luonnollisessa eritteessä joka ei edes haise kuten joku sonta. Minulla on ollut ikäni runsaat kuukautiset eivätkä ne ole haitanneet millään tavoin elämääni, ainut että side- ja tampoonilasku on tietysti tähän ikään jo melkoinen ollut. Minulle kuukautisista tulee naisellinen olo. Jos nuorena tyttönä alkaa mistä tahansa turhanpäiväisistä syistä tunkea elimistöönsä keinotekoisia hormoneita tulee pää vetävän käteen. Lapsettomuus on lisääntynyt räjähdysmäisesti tänä e-pillereiden ja raffinoidun ravinnon aikana ja yhä nuoremmat naiset saavat ennenaikojaan vaihdevuosioireita.
        Vielä tulee sekin päivä, kun toivomalla toivot kuukautisten vielä tulevan, usko pois!
        Menkkojen siirto jokaisen lomamatkan takia on silkkaa urheilua naiseudella ja terveydellä.

        Jos kuukautiset ovat niin runsaat, että imukykyisin tamponi se super side pitää käydä yölläkin vaihtamassa 3 tunnin välein, kyllä se vähän häiritsee. Ja kun sitä runsasta vuotoa kestää 3 päivää ja 3 yötä ja sen lisäksi vielä sellaista "normaalia" 2 päivää, että se superside riittää yöllä 8 tunniksi ja päivällä 4 tunniksi ja sitten vielä 5 päivää tiputtelua. Siinä on pakko syödä jo rautaakin 2 tablettia päivässä jatkuvasti, että jaksaa työnsä tehdä.

        Tähän kun laitetaan lisäksi vielä se, että viikon ajan ennen vuodon alkua tuntuu, että "koko maailma on mua vastaan" ja kaksi päivää on alavatsa niin kipeä ettei sängystä pääse ylös, mutta silti pitää hoitaa lapset ja käydä töissä.

        Eipä häiritse ei.

        Ja niitä hormooneitakaan en voi käyttää, koska silloin alkaa maksa temppuilemaan. En kyllä ole niitä koskaan kokeillutkaan, mutta kun raskauskin laittaa jo maksan epäkuntoon, niin lääkärit ovat kieltäneet edes kokeilemasta hormonaalista ehkäisyä.


    • trollitrolli

      Eikö tuosta "Mammasta" paista selvä trollaus, vai minäkö olen ainoa, joka sen huomaa...

      • Mamma

        Trolli? Nyt kyllä perustelet..


      • trollitrolli
        Mamma kirjoitti:

        Trolli? Nyt kyllä perustelet..

        No tuo sinun ensimmäinen viesti, ja asenteesi ylipäänsä on niin outo, ettei voisi uskoa että joku oikeasti ajattelee noin...

        "Elä hyvä tytteli käytä mitään tamponia jos on runsaat mensut. Ehdottomasti pois tuommoiset tamponit ja kuukupit. Kunnon side pitää kaikista parhaiten veren pois. Kyllähän sekin täyttyy, mutta pisimpää paksu side kestää kuin mikään muu. Olen sen näinä 20 vuotena( menkat) oppinut."


      • mää
        trollitrolli kirjoitti:

        No tuo sinun ensimmäinen viesti, ja asenteesi ylipäänsä on niin outo, ettei voisi uskoa että joku oikeasti ajattelee noin...

        "Elä hyvä tytteli käytä mitään tamponia jos on runsaat mensut. Ehdottomasti pois tuommoiset tamponit ja kuukupit. Kunnon side pitää kaikista parhaiten veren pois. Kyllähän sekin täyttyy, mutta pisimpää paksu side kestää kuin mikään muu. Olen sen näinä 20 vuotena( menkat) oppinut."

        Side kun juuri ei pidä sitä verta pois. Sillonhan se vasta näkösällä onkin. Ja entäs jos vuotaa helposti imukykyisimmänkin siteen läpi...

        Tamponi tuo puhtauden tunteen, ja imukykyisin tamponi on parempikin kuin side (toki niitä kannattaa käyttää yhtä aikaa varalta. Mielipideasioita)
        Tamponi on yksi parhaista suojista runsaiden kuukautisten aikana. Ja kuukuppi varmasti kätevä käyttää, eipä tartte vekslata koko ajan jonkun verisn, hyytyneen vaippasiteen kanssa.


    • Sentään

      Itsekidutustahan jokainen voi ihan vapaasti harrastaa käyttämällä vain ja ainoastaan siteitä ja vielä niitä parin sentin paksuisia vanhanaikaisia. Tuleekin varmasti ihanan naisellinen olo kun on paksu vaippa pöksyissä kahisemassa. Minä en tamppoonista luopuisi.

      • Anonyymi

        Voi kun saiskin niitä parisenttiä paksuja siteitä jostain,ei että tulis naisellinen olo vaan sen vuoksi että olis riittäviä,meitä kun on naisia erilaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe