Mukavat pitkikset on nyt muotia päiväkäytössä ja iltajuhlissa

Anonyymi-ap

14

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noita onkin kaapeissa vielä ammoisten muotikausien jäljiltä.
      Parit kulutin loppuun kotihousuna, ne olivat samettiveluuria,
      mikä on loistava materiaali, pysyy siistinä, ei rypisty. Vaatteen
      mukavuus päällä on määräävä tekijä, mutta tyylikkyyskin on kiva
      asia, vaikkei itsestään minkään näköistä enää saa.
      Pääasia, että pääsee liikkeelle vielä, jos on pakko asioita hoitaa.

    • Anonyymi

      Mistä noita mukavia vaatteita kehtaa mennä ostamaan ?

      • Anonyymi

        Minä ostan netistä, sinne kehtaa aina mennä kauppoja tekemään eikä tarvii hikisiin sovituskoppeihin ahtautua. On vaan kaikissa housuissa liian pitkät lahkeet. Kuvissa 175 senttisella mannekiinilla on kokoa S. Jo M koon housut on liian pitkät minulle 160 senttiselle. Lyhennän niitä sitten, osaan sen verran ommella koneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan netistä, sinne kehtaa aina mennä kauppoja tekemään eikä tarvii hikisiin sovituskoppeihin ahtautua. On vaan kaikissa housuissa liian pitkät lahkeet. Kuvissa 175 senttisella mannekiinilla on kokoa S. Jo M koon housut on liian pitkät minulle 160 senttiselle. Lyhennän niitä sitten, osaan sen verran ommella koneella.

        Eri valmistajien koot heittelee eli netistä ostaminen on siksi vaikeaa. En viitsi sitä palautusrumbaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan netistä, sinne kehtaa aina mennä kauppoja tekemään eikä tarvii hikisiin sovituskoppeihin ahtautua. On vaan kaikissa housuissa liian pitkät lahkeet. Kuvissa 175 senttisella mannekiinilla on kokoa S. Jo M koon housut on liian pitkät minulle 160 senttiselle. Lyhennän niitä sitten, osaan sen verran ommella koneella.

        Netissä on valtavasti kauniita vaatteita, joita tekisi joskus mieli ostaa,
        koska ne ovat usein tosi edullisiakin.

        Laadusta ei ole varmuutta, kuvasta ei pysty sitä varmistamaan,
        mutta monesti hinta on niin edullinen,
        että eipä haittaisi, jos ei ihan toivottua laatua olisikaan,
        kyllä vaatetta tulisi varmaan rahan edestä kuitenkin käytettyä.

        Netistä ostaminen on vain vaikeaa, vaikka on mittataulukkokin.


    • Anonyymi

      Luin pätkän jutusta jossa kerrottiin, että ko. housuja oli jo myyty Prismasta 1 000 paria, Lienevätkö tänä vuonna joulujuhlahitti?
      Vastaisin, että ei taatusti, jos niitä jo tähän mennessä on jo noin monella. Ei samanlaisissa kamppeissa ole kiva juhlia.

    • Anonyymi

      Itse en ole harrastanut iltajuhlintaa enää lähes 40 vuoteen. Siihen aikaan (1980-luvun puoliväliin) kyllä juhlinkin, ihan koko loppuelämäni tarpeiksi. Juhlat päättyivät lopulta Katkolle ja lisänä pariin uudelleenhuolto-laitokseen, ym. vertaistukijengiin. Hengelliseen uudelleenherätykseen.

      Elämä ollut sen jälkeen autuaan tasaista. 🧚‍♀️

      Olen keskittynyt enemmänkin puhtaanvalkoisiin juhla-asusteisiin, odotettuja Taivaan Karitsan hääjuhlia silmällä pitäen.

      Matt. 22: 1-14
      1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
      2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
      3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
      4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
      5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;

      6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
      7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.

      8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
      9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
      10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.

      11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
      12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

      13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

      Häävaate = Kristuksen lahjavanhurskaus = ei omat "hurskaudentekoni", vaan Kristuksen minussa vaikuttama olemus ja teot.

      Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko - Lahjavanhurskautus:
      https://www.luterilainen.com/fi/lue/saarnoja/ketkä-kuuluvat-jumalan-valittuun-kansaan

      Tässä oma ilta- ja päivä-juhla-asuni.
      *

    • Anonyymi

      Järkyttävän rumia.
      Mielestäni tuota kangasta ei voi sanoa lainkaan sametiksi, koska on tuollaista lirua ja kun kuluu, niin kyllä kiiltää.
      Samettihousut olisivatkin kova sana.
      Yö- ja olohousuiksi on alun perin tarkoitettu.

      • Anonyymi

        1960-70-luvuilla oli muodissa vakosametti-byysät, myös vakosametti-bleiserit. Oi niitä aikoja! Koulun käsityötunneilla muistan tehneeni vakosametti-lakin, kassin jne.

        Silloin kotonakin tein käsitöitä ompelukoneella.


    • Anonyymi

      Nuoruudessani ompelin lähes kaikki vaatteeni, vuorellisen duffelitakinkin.
      Myöhemmin olen ommellut linkin tyyppisiä housuja varsinkin
      kesäksi. Nyt en jaksa enää ommella eikä kannatakaan alkaa vaivaa
      näkemään, kun kaupoista saa ostaa edullisesti vaatetta moneen tyyliin.

      "Iltajuhlat" on typistyneet lyhyisiin kyläilyihin, jonne lähden ennen iltaa,
      illalla olen jo kotona. Väsyn aikaisin.

    • Anonyymi

      Edullisia vaatteita todellakin löytyy, myös nettikaupoista. Eivät välttämättä aina niin laadukkaita, mutta kelpaavat.

      Tilasin vuosien ajan saksalaiselta Klingeliltä, mutta n. vuosi sitten se lopetti verkkokaupan Suomessa.

      No, onhan vielä esim. ruotsalainen Ellos, joka myy myös tiliin, osamaksulla:
      https://www.ellos.fi/

      Sekä ruotsalainen Gudrun Sjöden. Nämä ovat hiukan "hippi-tyylistä" muotia, myös "iäkkäämmille". Gudrun itse on ilm. Ruotsin saamelainen, tämä selittää jotain:
      https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi
      *

      • Anonyymi

        Gudrun Sjödenin koot ovat vain todella pieniä.
        Ulla Popkenilla on myös joitain ihan mukaviakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gudrun Sjödenin koot ovat vain todella pieniä.
        Ulla Popkenilla on myös joitain ihan mukaviakin.

        Onhan Gudrunilla myös XXL-kokoja (54-56?).

        Painan n. 80 kg ja XL on ollut itselleni hyvä. Ei tiukka, vaan väljän tuntuinen. Housuja ja kenkiä en ole sieltä ostanut.

        Monet Gudrunin vaatteet ovat myös siten muotoiltuja, että ne ottavat huomioon esim. pönäkän takapuolen: tunikan helmat takaata ja sivuilta ovat hieman pidemmät.

        Gudrun itsekin on jo himppa vanhempi, pönäkkä mummu, joten hän ymmärtää ongelman. Esiintyy itsekin joissain mainoskuvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Gudrunilla myös XXL-kokoja (54-56?).

        Painan n. 80 kg ja XL on ollut itselleni hyvä. Ei tiukka, vaan väljän tuntuinen. Housuja ja kenkiä en ole sieltä ostanut.

        Monet Gudrunin vaatteet ovat myös siten muotoiltuja, että ne ottavat huomioon esim. pönäkän takapuolen: tunikan helmat takaata ja sivuilta ovat hieman pidemmät.

        Gudrun itsekin on jo himppa vanhempi, pönäkkä mummu, joten hän ymmärtää ongelman. Esiintyy itsekin joissain mainoskuvissa.

        Gudrun on syntynyt v. 1941, eli on jo 82-vuotias, eläväinen täti! 🫠

        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gudrun_Sjödén
        *


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe