Menimme Norjaan

Anonyymi-ap

Pari viikkoa ennen juhannusta menimme eka kerran Norjaan menneenä kesänä. Lienee ollut jo 17. reissu.
Kaikkialla oli siistiä mutta kun alkoi Suomessa kesälomat, heinäkuussa oli suomipoika pilvin pimein ja naisia myös. Sen kyllä huomasi että suomalaiset olivat yöpyneet mm
Alta joen rannoilla mihin vaan autolla pääsee, nuotioita oli tehty sinne tänne, oli olutölkkejä, tupakantumppeja, alumiinifoliota, mehupurkkeja, säilyketölkkejä. *ittu että näin punaista.
Suomalainen on kyllä sellainen metsäjuntti joka jättää kaiken roskansa kuin *askan mättäälle ...no oli kyllä se *askakin jätetty peittämättä. ..ja ihan vielä Alta joen rantakiville!!!

3

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä tätä sotkemista harrastetaan kansalaisuudesta riippumatta. Ruotsin Lappi on siivotonta, asialla havaintojeni mukaan pääosin paikalliset. Norjaa roskittavat varsinkin Keski-Euroopasta tulevat. Ihan itse norjalainenkin saattaa kipata tunturin rinteeltä aikansa eläneitä kodinkoneita. Nähty on!

• Anonyymi

Se on käsittämätöntä että jos on ns. isompi jätä eikä ole puuceetä niin mennään tekemään tarpeet aivan joen tai järven rantaan.
        Itse olen myös joutunut käymään Norjassa puskassa tarpeillani mutta olen kävellyt kauas puskaan ja paikkoihin mistä ei normaalisti kävellä eli johonkin tiheään pusikkoon ja vältän tunturipurojen läheisyyttä.
        Ei ole myöskään ongelmaa kerätä omat roskat, tölkit muovikassiin ja auton peräkonttiin. Norjassa kun teiden varsilla roskiksia mihin voi roskapussin jättää.
        Sama juttu Suomessa näiden lajittelu pisteiden luona. Konttien viereen, konttien päälle jätetään tavaraa mikä ei kierrätyskontteihin kuulu. Sitten ihmetellään kun kuntien aluekeräysmaksut nousevat koska nämä ylimääräiset, kontteihin kuulumattomat jätteet joudutaan erikseen noutamaan pois koska konttien tyhjentäjillä/vaihtajilla ei ole autossaan paikkaa mihin näitä ylimääräisiä tavaroita ottaa.
        Suosituimpien, Norjan ja Ruotsin tunturikohteiden tunturipurot ovatkin nykyään jo saastuneet turistien *aska määrästä. Siinä on varmaan kiva menomatkalla täyttää vesipulloihin raikasta tunturipurovettä😆

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      2000
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      98
      1351
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1131
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      987
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      986
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      879
    Aihe