Menimme Norjaan

Anonyymi-ap

Pari viikkoa ennen juhannusta menimme eka kerran Norjaan menneenä kesänä. Lienee ollut jo 17. reissu.
Kaikkialla oli siistiä mutta kun alkoi Suomessa kesälomat, heinäkuussa oli suomipoika pilvin pimein ja naisia myös. Sen kyllä huomasi että suomalaiset olivat yöpyneet mm
Alta joen rannoilla mihin vaan autolla pääsee, nuotioita oli tehty sinne tänne, oli olutölkkejä, tupakantumppeja, alumiinifoliota, mehupurkkeja, säilyketölkkejä. *ittu että näin punaista.
Suomalainen on kyllä sellainen metsäjuntti joka jättää kaiken roskansa kuin *askan mättäälle ...no oli kyllä se *askakin jätetty peittämättä. ..ja ihan vielä Alta joen rantakiville!!!

2

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tätä sotkemista harrastetaan kansalaisuudesta riippumatta. Ruotsin Lappi on siivotonta, asialla havaintojeni mukaan pääosin paikalliset. Norjaa roskittavat varsinkin Keski-Euroopasta tulevat. Ihan itse norjalainenkin saattaa kipata tunturin rinteeltä aikansa eläneitä kodinkoneita. Nähty on!

      • Anonyymi

        Se on käsittämätöntä että jos on ns. isompi jätä eikä ole puuceetä niin mennään tekemään tarpeet aivan joen tai järven rantaan.
        Itse olen myös joutunut käymään Norjassa puskassa tarpeillani mutta olen kävellyt kauas puskaan ja paikkoihin mistä ei normaalisti kävellä eli johonkin tiheään pusikkoon ja vältän tunturipurojen läheisyyttä.
        Ei ole myöskään ongelmaa kerätä omat roskat, tölkit muovikassiin ja auton peräkonttiin. Norjassa kun teiden varsilla roskiksia mihin voi roskapussin jättää.
        Sama juttu Suomessa näiden lajittelu pisteiden luona. Konttien viereen, konttien päälle jätetään tavaraa mikä ei kierrätyskontteihin kuulu. Sitten ihmetellään kun kuntien aluekeräysmaksut nousevat koska nämä ylimääräiset, kontteihin kuulumattomat jätteet joudutaan erikseen noutamaan pois koska konttien tyhjentäjillä/vaihtajilla ei ole autossaan paikkaa mihin näitä ylimääräisiä tavaroita ottaa.
        Suosituimpien, Norjan ja Ruotsin tunturikohteiden tunturipurot ovatkin nykyään jo saastuneet turistien *aska määrästä. Siinä on varmaan kiva menomatkalla täyttää vesipulloihin raikasta tunturipurovettä😆


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      953
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      650
    Aihe