Menimme Norjaan

Anonyymi-ap

Pari viikkoa ennen juhannusta menimme eka kerran Norjaan menneenä kesänä. Lienee ollut jo 17. reissu.
Kaikkialla oli siistiä mutta kun alkoi Suomessa kesälomat, heinäkuussa oli suomipoika pilvin pimein ja naisia myös. Sen kyllä huomasi että suomalaiset olivat yöpyneet mm
Alta joen rannoilla mihin vaan autolla pääsee, nuotioita oli tehty sinne tänne, oli olutölkkejä, tupakantumppeja, alumiinifoliota, mehupurkkeja, säilyketölkkejä. *ittu että näin punaista.
Suomalainen on kyllä sellainen metsäjuntti joka jättää kaiken roskansa kuin *askan mättäälle ...no oli kyllä se *askakin jätetty peittämättä. ..ja ihan vielä Alta joen rantakiville!!!

3

413

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä tätä sotkemista harrastetaan kansalaisuudesta riippumatta. Ruotsin Lappi on siivotonta, asialla havaintojeni mukaan pääosin paikalliset. Norjaa roskittavat varsinkin Keski-Euroopasta tulevat. Ihan itse norjalainenkin saattaa kipata tunturin rinteeltä aikansa eläneitä kodinkoneita. Nähty on!

• Anonyymi

Se on käsittämätöntä että jos on ns. isompi jätä eikä ole puuceetä niin mennään tekemään tarpeet aivan joen tai järven rantaan.
        Itse olen myös joutunut käymään Norjassa puskassa tarpeillani mutta olen kävellyt kauas puskaan ja paikkoihin mistä ei normaalisti kävellä eli johonkin tiheään pusikkoon ja vältän tunturipurojen läheisyyttä.
        Ei ole myöskään ongelmaa kerätä omat roskat, tölkit muovikassiin ja auton peräkonttiin. Norjassa kun teiden varsilla roskiksia mihin voi roskapussin jättää.
        Sama juttu Suomessa näiden lajittelu pisteiden luona. Konttien viereen, konttien päälle jätetään tavaraa mikä ei kierrätyskontteihin kuulu. Sitten ihmetellään kun kuntien aluekeräysmaksut nousevat koska nämä ylimääräiset, kontteihin kuulumattomat jätteet joudutaan erikseen noutamaan pois koska konttien tyhjentäjillä/vaihtajilla ei ole autossaan paikkaa mihin näitä ylimääräisiä tavaroita ottaa.
        Suosituimpien, Norjan ja Ruotsin tunturikohteiden tunturipurot ovatkin nykyään jo saastuneet turistien *aska määrästä. Siinä on varmaan kiva menomatkalla täyttää vesipulloihin raikasta tunturipurovettä😆

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      367
      1415
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      63
      936
    3. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      880
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      63
      840
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      609
    9. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      594
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      554
    Aihe