Pari viikkoa ennen juhannusta menimme eka kerran Norjaan menneenä kesänä. Lienee ollut jo 17. reissu.
Kaikkialla oli siistiä mutta kun alkoi Suomessa kesälomat, heinäkuussa oli suomipoika pilvin pimein ja naisia myös. Sen kyllä huomasi että suomalaiset olivat yöpyneet mm
Alta joen rannoilla mihin vaan autolla pääsee, nuotioita oli tehty sinne tänne, oli olutölkkejä, tupakantumppeja, alumiinifoliota, mehupurkkeja, säilyketölkkejä. *ittu että näin punaista.
Suomalainen on kyllä sellainen metsäjuntti joka jättää kaiken roskansa kuin *askan mättäälle ...no oli kyllä se *askakin jätetty peittämättä. ..ja ihan vielä Alta joen rantakiville!!!
Menimme Norjaan
3
198
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tätä sotkemista harrastetaan kansalaisuudesta riippumatta. Ruotsin Lappi on siivotonta, asialla havaintojeni mukaan pääosin paikalliset. Norjaa roskittavat varsinkin Keski-Euroopasta tulevat. Ihan itse norjalainenkin saattaa kipata tunturin rinteeltä aikansa eläneitä kodinkoneita. Nähty on!
- Anonyymi
Se on käsittämätöntä että jos on ns. isompi jätä eikä ole puuceetä niin mennään tekemään tarpeet aivan joen tai järven rantaan.
Itse olen myös joutunut käymään Norjassa puskassa tarpeillani mutta olen kävellyt kauas puskaan ja paikkoihin mistä ei normaalisti kävellä eli johonkin tiheään pusikkoon ja vältän tunturipurojen läheisyyttä.
Ei ole myöskään ongelmaa kerätä omat roskat, tölkit muovikassiin ja auton peräkonttiin. Norjassa kun teiden varsilla roskiksia mihin voi roskapussin jättää.
Sama juttu Suomessa näiden lajittelu pisteiden luona. Konttien viereen, konttien päälle jätetään tavaraa mikä ei kierrätyskontteihin kuulu. Sitten ihmetellään kun kuntien aluekeräysmaksut nousevat koska nämä ylimääräiset, kontteihin kuulumattomat jätteet joudutaan erikseen noutamaan pois koska konttien tyhjentäjillä/vaihtajilla ei ole autossaan paikkaa mihin näitä ylimääräisiä tavaroita ottaa.
Suosituimpien, Norjan ja Ruotsin tunturikohteiden tunturipurot ovatkin nykyään jo saastuneet turistien *aska määrästä. Siinä on varmaan kiva menomatkalla täyttää vesipulloihin raikasta tunturipurovettä😆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798