Menimme Norjaan

Anonyymi-ap

Pari viikkoa ennen juhannusta menimme eka kerran Norjaan menneenä kesänä. Lienee ollut jo 17. reissu.
Kaikkialla oli siistiä mutta kun alkoi Suomessa kesälomat, heinäkuussa oli suomipoika pilvin pimein ja naisia myös. Sen kyllä huomasi että suomalaiset olivat yöpyneet mm
Alta joen rannoilla mihin vaan autolla pääsee, nuotioita oli tehty sinne tänne, oli olutölkkejä, tupakantumppeja, alumiinifoliota, mehupurkkeja, säilyketölkkejä. *ittu että näin punaista.
Suomalainen on kyllä sellainen metsäjuntti joka jättää kaiken roskansa kuin *askan mättäälle ...no oli kyllä se *askakin jätetty peittämättä. ..ja ihan vielä Alta joen rantakiville!!!

3

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä tätä sotkemista harrastetaan kansalaisuudesta riippumatta. Ruotsin Lappi on siivotonta, asialla havaintojeni mukaan pääosin paikalliset. Norjaa roskittavat varsinkin Keski-Euroopasta tulevat. Ihan itse norjalainenkin saattaa kipata tunturin rinteeltä aikansa eläneitä kodinkoneita. Nähty on!

• Anonyymi

Se on käsittämätöntä että jos on ns. isompi jätä eikä ole puuceetä niin mennään tekemään tarpeet aivan joen tai järven rantaan.
        Itse olen myös joutunut käymään Norjassa puskassa tarpeillani mutta olen kävellyt kauas puskaan ja paikkoihin mistä ei normaalisti kävellä eli johonkin tiheään pusikkoon ja vältän tunturipurojen läheisyyttä.
        Ei ole myöskään ongelmaa kerätä omat roskat, tölkit muovikassiin ja auton peräkonttiin. Norjassa kun teiden varsilla roskiksia mihin voi roskapussin jättää.
        Sama juttu Suomessa näiden lajittelu pisteiden luona. Konttien viereen, konttien päälle jätetään tavaraa mikä ei kierrätyskontteihin kuulu. Sitten ihmetellään kun kuntien aluekeräysmaksut nousevat koska nämä ylimääräiset, kontteihin kuulumattomat jätteet joudutaan erikseen noutamaan pois koska konttien tyhjentäjillä/vaihtajilla ei ole autossaan paikkaa mihin näitä ylimääräisiä tavaroita ottaa.
        Suosituimpien, Norjan ja Ruotsin tunturikohteiden tunturipurot ovatkin nykyään jo saastuneet turistien *aska määrästä. Siinä on varmaan kiva menomatkalla täyttää vesipulloihin raikasta tunturipurovettä😆

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      64
      5941
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4795
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      47
      4384
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4151
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      95
      3761
    6. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2473
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2379
    8. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      44
      2108
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      4
      1469
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1239
    Aihe