Lahjan peruminen

Anonyymi-ap

Tätini laittoi viestiä viime helmikuussa, että mamma haluaa lahjoittaa maalaamiaan posliineja meille lapsenlapsille muuttaessaan palvelutaloon ja posliinit ei sinne mahdu. Itse tilanteessa mamma oli itse läsnä ja oli lajitellut erikseen itselleen säöstämänsä posliinit ja ne, joiden toivoi jäävän sukuun ja kelpaavan jollekulle meistä.

Valitsin itse yhden kukkavaasin ja ruokailulautaset (6 kpl). Ne pakattiin minulle mukaan kiitosten kera, että merkitsee mammalle kun kelpaavat meille lapsenlapsille.

Kevään mittaan oltiin muuttoapuna mammalle (tädilleni, joka vastasi tyhjennyksestä). Syksyllä yllättäen posliineja alettiin vaatia takaisin ja nyt tuli tädiltäni kirje, että jos ei posliineja palauteta, mamma ryhtyy jatkotoimenpiteisiin niiden perimiseksi.

Mammalla on ilmeisesti muistisairautta, mutta tädilläni ei tietääkseni. 😁 Erikoisessa sopassa kyllä nyt ollaan, mamma on sittemmin sanonut minua ja sisaruksiani varkaaksi ja muutoinkin meuhkannut, täti peesaa. Todella ikävältä tämä tuntuu tietenkin, toisaalta eipä minun elämä nyt vaasiin ja kuuteen lautaseen kaadu. Oikeammin tuntuu ikävältä katsoa niitä nykyään ja palautan ne ihan mielelläni, tunnearvoa niillä lähinnä olisi vain ollutkin. Jota ei siis nykyään oikein löydy tämän reuhoamisen jälkeen.

No, yksi hassu meidän suvun saagassa ja kova on näemmä kuhina keppojen sun muiden äärellä kun ihminen alkaa siirtyä perittävien kategoriaan. Itsestä lähinnä tuntuu siltä, että posliinihyvittelyllä täti halusi ensin "ostaa" itselleen ilmaisen muuttoavun, vaan nyt vaasit takaisin omaan vitriiniin. Olisin loukkaantunut, ellen toisaalta aika lailla tottunut hänen taholtaan mitä kummallisempiin kuvioihin elämän mittaan.

Palautan tokikin lahjaksi saamani astiat, alkoi vain kiinnostaa mitä laki sanoo tällaisista lahjojen takaisin pyytämisistä? Huvikseni katsoin, niin minulla on tallessa viesti tädiltä, jossa kutsutaan mamman luo, kun hän haluaa antaa lahjaksi posliineitaan, neuvotaan myös ottamaan pahvilaatikoita ja pakkausmateriaalia mukaan. Onneksi en tuota enempää innostunut posliineja vastaanottamaan, olisi kova raijaaminen takaisin. 🙃

Posliineista viis, enemmän harmittaa aika erikoisiksi menevät sukulaisvälit. Sääli.

5

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laki sanoo sen että kun lahjalupaus on annettu ja täytetty siirtyy lahjan omistusoikeus saajalle.

      • Anonyymi

        No, mikä on lahjalupaus? Minullekin äiti lupasi rippiristin, mutten sitä saanut. Olisin sen halunnut, koska Jumala on aina oleva.


    • Anonyymi

      Palauttakaa kiltisti, sitten voi käydä kiltisti kylässä ja vähän haistella ilmapiiriä, mikä on meininki. Jos yhtään katsovat nokkaa pitkin, niin eipä tarvitse noihin niin yhteyttä pitää. Jos taas ovat mukavia, voit olla sinäkin, mutta varo auttamasta toiste liian isosti. Turha auttaa, jos jälkikäteen ei arvosteta.

      • Anonyymi

        Tuollainen tavarasta sekoilu on tuttua tohinaa meidänkin suvussa. Luopuminen on vaikea prosessi.


    • Anonyymi

      Tuossa sen näkee, ei pidä mennä ketään perimään elävältä.
      Osta jostain kipot ja kupit, et kai niin persaukinen ole?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe