Tuli hommattua tuollainen -70 luvun MF 185MP. Ohjaustehostin vain temppuilee eli toiseen suuntaan kääntyy pyörät ihan kevyesti, mutta toiseen suuntaan saa vääntää kahdella kädellä hampaat irvessä. Voisikohan vika olla tehostimessa vai käyttösylinterissä???
MF 185 ohjaustehostin
9
3467
Vastaukset
- Massi
oli mullakin.
Enkä saanut selville vian aiheuttajaa.
Nyt olen ratkaissut ongelman niin, että ajan vain ympyrää.- Massikka
sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.
- mutteri
Massikka kirjoitti:
sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.
Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.
mutteri kirjoitti:
Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.
tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.
- Massey Ferguson
kawasaki250 kirjoitti:
tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.
Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee... - välykset
Massey Ferguson kirjoitti:
Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee...syytä tarkistaa.
Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen. - Massi
välykset kirjoitti:
syytä tarkistaa.
Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.
- Massi
välykset kirjoitti:
syytä tarkistaa.
Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.
- juhonpoika
Massi kirjoitti:
Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.
Käyttöohjekirjassa on hyvä säätöohje. Ei kannata mutu-menetelmällä säädellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644