MF 185 ohjaustehostin

Massi

Tuli hommattua tuollainen -70 luvun MF 185MP. Ohjaustehostin vain temppuilee eli toiseen suuntaan kääntyy pyörät ihan kevyesti, mutta toiseen suuntaan saa vääntää kahdella kädellä hampaat irvessä. Voisikohan vika olla tehostimessa vai käyttösylinterissä???

9

3467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massi

      oli mullakin.
      Enkä saanut selville vian aiheuttajaa.
      Nyt olen ratkaissut ongelman niin, että ajan vain ympyrää.

      • Massikka

        sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.


      • mutteri
        Massikka kirjoitti:

        sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.

        Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.


      • mutteri kirjoitti:

        Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.

        tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.


      • Massey Ferguson
        kawasaki250 kirjoitti:

        tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.

        Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
        Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee...


      • välykset
        Massey Ferguson kirjoitti:

        Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
        Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee...

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.


      • Massi
        välykset kirjoitti:

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.


      • Massi
        välykset kirjoitti:

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.


      • juhonpoika
        Massi kirjoitti:

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.

        Käyttöohjekirjassa on hyvä säätöohje. Ei kannata mutu-menetelmällä säädellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe