MF 185 ohjaustehostin

Massi

Tuli hommattua tuollainen -70 luvun MF 185MP. Ohjaustehostin vain temppuilee eli toiseen suuntaan kääntyy pyörät ihan kevyesti, mutta toiseen suuntaan saa vääntää kahdella kädellä hampaat irvessä. Voisikohan vika olla tehostimessa vai käyttösylinterissä???

9

3467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massi

      oli mullakin.
      Enkä saanut selville vian aiheuttajaa.
      Nyt olen ratkaissut ongelman niin, että ajan vain ympyrää.

      • Massikka

        sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.


      • mutteri
        Massikka kirjoitti:

        sitä pientä vanttiruuvia sylinterin vierestä.Tapeissa saattaa olla väljyyttä niin paljon,ettei välttämättä auta.

        Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.


      • mutteri kirjoitti:

        Säädä venttiiliä. Siellä edessä on vanttiruuvi, pitkä mutteri joka on lukittu normaali muttereilla kummaltakin puolelta. Oisko kolmetoista milliset kooltaan. Siitä säätömällä alkaa tehostus löytyä.

        tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.


      • Massey Ferguson
        kawasaki250 kirjoitti:

        tarkista se pieni pultti joka on venttiilin ja vääntövarren liitoksessa, siinä on melko varmasti välystä kanssa ja kartion välys ei riitä avaamaan venttiiliä tarpeeksi molempiin suuntiin.

        Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
        Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee...


      • välykset
        Massey Ferguson kirjoitti:

        Niin, että se kartio kierretään pohjaan, välykset pois. Sitten vanttiruuvin pituus niin, että sen ruuvin päässä oleva tappi on löysällä eli sormin pyöritettävissä. Sitten vanttiruuvin lukitus. Sitten kartioruuvin avaus. Oliko puoli kierrosta?
        Eikö kukaan nyt muista paremmin? Jotenkin noin se menee...

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.


      • Massi
        välykset kirjoitti:

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.


      • Massi
        välykset kirjoitti:

        syytä tarkistaa.
        Laita emäntä koppiin heiluttamaan rattia ees taas ja katso itse eestä kaikki tapitukset missä liikaa välystä.
        Jos tehostajan sylinterin tapeissa välystä säätöä ei tahdo saada kohdalleen.

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.


      • juhonpoika
        Massi kirjoitti:

        Kiitokset vaan neuvoista. On siellä väljää, eli katteln ne ensin pois ennen säätöä. Kokeilin jo säätää sitä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta varmaankin juuri niiden väljien nivelien takia.

        Käyttöohjekirjassa on hyvä säätöohje. Ei kannata mutu-menetelmällä säädellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe