Miksi ei saa kysyä ulosotosta?

Anonyymi-ap

Miksi moderointi EI anna kysyä ulosoton vapaakuukausista?
Siirrän tämän kysymyksen suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelle, jos ulosootto on alkanut määrätä täällä(kin) kysyjiä.

10

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kuka ja mikä taho täällä päättää mistä saa kysyä?
      Kuka tämän sivun häntää heiluttaa?

      • Anonyymi

        ValkkuMoktarGubta


    • Anonyymi

      Tuleeko erillinen ilmoitus vapaakuukausista? Ja millä aikataululla?
      Olen yleensä saanut vaparin joulukuussa, mutta nyt ei ole tullut mitään ilmoitusta. Kohtahan on jo joulukuu ja eläkeyhtiö tarvitsee tiedot.

      • Anonyymi

        Etkö tiedä oletko aiemmin saanut ilmoituksen? Jos olet aiemmin saanut ilmoituksen, luulisi sinun nytkin saavan. Jos et ole aiemmin saanut ilmoitusta, niin luulisi, että et saa nytkään ilmoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä oletko aiemmin saanut ilmoituksen? Jos olet aiemmin saanut ilmoituksen, luulisi sinun nytkin saavan. Jos et ole aiemmin saanut ilmoitusta, niin luulisi, että et saa nytkään ilmoitusta.

        Olen saanut ennen ilmoituksen suotaan oikeus.fiin sivulle viestinä. Ja koska olen saanut ne kaksi kuukautta (joulu ja tammi), nyt ihmettelen miten asia menee. Joulukuu on siis se toinen lakisääteinen vapaakuukausi, mutta koska eivät ole ilmoitelleet mitään, meinaavatko sitten pimittää, en tiedä. Vuosi loppuu kohta.


    • Anonyymi

      https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/perinnan-ja-ulosoton-eteneminen/ulosotto-eli-velan-oikeudellinen-perinta/ulosoton-lievennykset-ja-vapaakuukaudet/

      Olet varmasti jo lukenut tämän.
      Tietysti ulosottoviranomaisissakin on niitä vallastaan huumautuneita jotka yrittävät
      hankaloittaa pykälien täyttymistä henkilökohtaisista syistä.

      Hyvää jatkoa.

      • Anonyymi

        Joo ja kiitos, on tiedossa. Nyt kun on uusi ulosottohenkilö taas, he vaihtuvat kovin tiuhaan (kolmas jo tänä vuonna), voi olla etteivät ole keskenään homegeenista ammattitasoa. Olen vanhuuseläkeläinen ja tulot pienet, siksi jokainen vapari on tarpeeseen ettei joudu kolkuttamaan Kelan luukkua. Yleensä nämä pakkastalven vaparikuut ovat menneet suoraan sähköyhtiölle isojen laskujen vuoksi.


    • Anonyymi

      Vapaakuukausien määrä riippuu tuloista.

      Jos tienaa yli neljä kertaa suojaosuuden määrän, ei saa automaattisesti yhtään vapaakuukautta, mutta kolme pyynnöstä. Siis yhteensä 0–3 kpl vuodessa.

      Jos tienaa 2–4 kertaa suojaosuuden määrän, saa vain yhden automaattisesti plus kaksi pyynnöstä. Siis yhteensä 1–3 kpl vuodessa.

      Alle kaksi kertaa suojaosuuden tienaavat saavat automaattisesti kolme vapaakuukautta plus yhden pyynnöstä. Siis yhteensä 3–4 kpl vuodessa.

      • Anonyymi

        Kuulun köyhimpään luokkaan. Työ- ja kansaneläke jää alle tonnin, eli käteen jää suojaosuuden määrä 922 plus asumistukea hieman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulun köyhimpään luokkaan. Työ- ja kansaneläke jää alle tonnin, eli käteen jää suojaosuuden määrä 922 plus asumistukea hieman.

        Eli kolme sinulle pitäisi tulla. Sinuna ottaisin luurin käteen ja esittäisiin ulosottomiehelle huolestuneen kysymyksen, ettei vapaakuukautta ole vaan unohdettu. Jos sähkön hinnat ovat taivaissa, voit pyytää vielä yhden ylimääräisen neljännenkin vapaakuukauden. Voi olla ettei uo-mies suostu siihen, koska hänen mielestään suojaosuus on nykyisin jo niin korkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe