Kajaanin 5g?

Anonyymi-ap

Onko Kajaanissa joku nopea 5g kun eräs kauppias tyrkyttää väkisin sellaista puhelinta ja reititintä? Minulla näkyy Kaisaliittymä nytkin ihan riittävästi mutta kun se ei kuulemma riitä? Mistä nyt on kyse? Ja se ei ollut se gllä alkava huonomaineinen kauppa.

27

915

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kajaanissa ei tietääkseni edes ole mitään 5G:tä, eikä tule olemaankaan. Puhukoon kauppiaat mitä hyväänsä.

• Anonyymi

Valitettavasti olet väärässä - Elisalla on ollut jo todella pitkään Kajaanissa ainoa toimiva 5G-verkko. DNA/Telia/Yhteisverkko eivät ole saaneet sitä tänne vieläkään eikä toiminta muuallakaan ole kahumisen arvoista - Lähinnä massiivisia ongelmia.

Kannattaa muistaa että mikään G-pohjainen ei toimi jossain korvessa.

https://elisa.fi/5g-paikkakunnat/

Sieltä kuuluvuuskartta.

• Anonyymi

Ei ole 5g ja sitähän ne yrittävät myydä. Siinä vaiheessa, kun itse kysyy niin tarkastavat asian ja perääntyvät sanoen, jotta eipäs olekaan. Näin tapahtui ainakin omalla kohdallani.

• Anonyymi

Kusettavat vaa tyhmää ihan selvästi, Ei kannata myyjän sanaa luottaa aina tai ollenkaan.

• Anonyymi

Talvivaarassa ja Nuaksessa on 9g. Eikä tarvitse ladata puhelintakaan.

• Anonyymi

Mulla on 1000g ja sähköauto latautuu langattomasti tallissa sen ansiosta ja voin matkustaa sen avulla kans ympäri maailmaa ilmaseksi! sain 1000g verkon keksittyä vuonna 1000 :) olen siis sieltä tullut vuotteen 2000!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on 1000g ja sähköauto latautuu langattomasti tallissa sen ansiosta ja voin matkustaa sen avulla kans ympäri maailmaa ilmaseksi! sain 1000g verkon keksittyä vuonna 1000 :) olen siis sieltä tullut vuotteen 2000!

Mulla on puhelin ja sähköauto - Ajelen ympäri kaupunkia ja käyn Prismoissa niin tuulipuku kahisee niin prkeleesti että auto ja puhelin latautuu hetkessä täyteen!

• Anonyymi

5g masto ainakin kuusanmäessä. Varma toiminen ja nopea. Nythän 3g loppymu ja seuraavaksi loppuu 4g. Edullinen valinta. Parempi kuin kuitu johon monet sokeasti nyt lähti tietämättä mitäån

• Anonyymi

Ikävä kyllä kuitu on ihan omaa luokkaansa - Tiedoksi että kaikki 4/5G tukiasemat ovat muuten sen kuitukaapelin perässä... Minkäköhän vuoksi: Varmatoiminen ja rajoittamaton kapasiteetti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä kuitu on ihan omaa luokkaansa - Tiedoksi että kaikki 4/5G tukiasemat ovat muuten sen kuitukaapelin perässä... Minkäköhän vuoksi: Varmatoiminen ja rajoittamaton kapasiteetti...

Voiko kaapelissa nykyään vaihtaa operaattoria edullisempaan helposti?
        Mulla 4g Telialta, Huawei reititin 63 Mbit/s lataus (bittimittari.fi), 19,99€/kk. Riittää hyvin normikäytössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla 4g Telialta, Huawei reititin 63 Mbit/s lataus (bittimittari.fi), 19,99€/kk. Riittää hyvin normikäytössä.

Vedättämällä uudet kaapelit tällä hetkellä. Jatkossa tulossa samantapainen sydeemi, kuin sähkönsiirrossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vedättämällä uudet kaapelit tällä hetkellä. Jatkossa tulossa samantapainen sydeemi, kuin sähkönsiirrossa.

Elä usko tähän. Ihan huuhaata. Se joka kaapelin tai kuidun vetää ei anna muille sitä käyttöön. Siksi langaton parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla on tarpeeksi uusi kaapelitv-verkko niin saat kaapelimodeeemi yhteyden johonkin 15e/kk hintaan Kaisanetiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä usko tähän. Ihan huuhaata. Se joka kaapelin tai kuidun vetää ei anna muille sitä käyttöön. Siksi langaton parempi.

Edelleen väärää tietoa ja saa sen kuidun toiseltakin: https://www.kaisanet.fi/valokuitunen/

Kyllä tulevaisuudessa kuituja tullaan käyttämään kuten sähkölinjoja eli voi kilpailuttaa. Vielä ei kuitenkaan ole sen aika moneen vuoteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen väärää tietoa ja saa sen kuidun toiseltakin: https://www.kaisanet.fi/valokuitunen/

Kyllä tulevaisuudessa kuituja tullaan käyttämään kuten sähkölinjoja eli voi kilpailuttaa. Vielä ei kuitenkaan ole sen aika moneen vuoteen.

Kaisanetillä Telia operaattorina, niinkö tuo pitää ymmärtää?

• Anonyymi

Kuitu on ylivoimainen kun puhutaan kotona käytettävästä. 5g tulee olemaan pahasti tukossa

• Anonyymi

Se että hankkii 5G-liittymän ei auta. Pitää päätelaitteen myös olla 5G laite että se toimisi.

• Anonyymi

kajaanissa olen elisa saunalahti 5g käytellyt pitkään

onhan se ero kun nopeutta enempi, mut peruskäytössä että toimii ja videot näkee jne., hyvinhän 4g toimii

ei hätää,

• Anonyymi

Näin juuri. Siellä on myyjät myyneet mummoille ja papoille kalliita valokuituliittymiä. Mihin ne niitä tarvii? Vastuutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri. Siellä on myyjät myyneet mummoille ja papoille kalliita valokuituliittymiä. Mihin ne niitä tarvii? Vastuutonta.

Kyllä määräaikaisia 4G ja 5G liittymiä myydään vanhuksille eikä heillä ole pienintäkään käsitystä mitä ovat ostamassa. Täällä keskusteluissa sen näkee että luullaan mobiiliyhteyttä paremmaksi kuin valokuitua.

• Anonyymi

G kaupasta ostin 6G kuituliittymän ja se on kyllä täysi paska.

• Anonyymi

Höh, 7 kmn päässä kaupungin keskustasta ei edes DNAn 4G pelaa kunnolla! Onneksi on kuitu nini ei haittaa, mutta kertoo kyllä jotakin verkkojen kattavuudesta.

• Anonyymi

sen huomannu, taajaman ulkopuolella ei oikein dna ollu hyvä, elisa saunalahti oli nopea

kajaanissa keskeiset alueet taas tuntuu ihan ok dna 4g olevan mut 5g vain elisa lahdella

• Anonyymi

Kysy Herra Foliohatulta. Hän osaa kertoa faktaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe