Jouduin etujarrupalojen vaihdon yhteydessä ottamaan etujarrusatulan pois, koska eräs tappi oli niin tiukassa että piti penkissä irroittaa. Ongelma on nyt sellainen, että en saa ilmattua jarrua ollenkaan. Olen kokeillut ilmata samalla lailla kuin auton jarruja, elikkä pumppaus ja kahva pohjaan ja satulasta ilmausruvi auki. Tämä ei toimi ainkaan minulla. Olisi kellään neuvoa miten ilmaus tehdään oikeaoppisesti? ja onko ilmaustapoja monia. Kiitoksia jo etukäteen neuvojen antajalle/antajille
MITEN ILMATA JARRU? APUA!
9
5918
Vastaukset
Ootko ottanut nestesäiliön kannen auki.
Nestettähän tietysti on riittävästi!
Kyllä ilmauksen pitäis onnistua samalla tapaa kuin autossa.
Ootko kattonut että ilmausruuvi ei ole tukkeessa.
Voisit myös laittaa ruuviin letkunpätkän missä on nestettä ja letku yläviistoon pulloon niin voit pelkästään pumppailla ilmaa pois eikä tartte jokakerta sulkea ruuvia.
Nestettä voi myös painaa alhaalta ylöspäin jos vaan on sopivat vehkeet.- ilmaaja
Isolla injektioruiskulla saa painettua nestettä "vastakarvaan" niitä myydään edullisesti apteekissa (ei tarvita neulaa). Olen saanut monta ongelmailmausta tehtyä sillai.
- 23432424
ilmaaja kirjoitti:
Isolla injektioruiskulla saa painettua nestettä "vastakarvaan" niitä myydään edullisesti apteekissa (ei tarvita neulaa). Olen saanut monta ongelmailmausta tehtyä sillai.
onnistuu parhaiten ja helpoiten fysiikan lakeja noudattaen eli jarrusatulan on oltava ylempänä kuin nestesäiliö. Näin oon onnistunu ilmaamaan kaikki jarrut
- TRUMPPAPUMPPA
ku avata ilmausruuvi ja kaataa nestettä säiliöön.. ja antaa tulla omalla painollaan, niinhän sen autossakin saa tehtyä, ei tarvii mitään muuta ihmepumppauksia ja ruiskuja;)
- Jore ...
Työnnä ilmausruuvista jarrunestettä säiliöön päin.
Tarvitset letkun ja ruiskun.- outcast.
Eli alhaalta ylöspäin ,jos ei muuten onnista.
Ruuviin sopiva kumiletku ja jarrunestepurkin korkkiin sopivan tiukka reikä letkulle.
Sitten vaan puristat nestettä sylinteriin(katso ettei mene ilmaa).
Muista varoa ettei neste tule yli säiliöstä(jarruneste on tehokas maalin poistaja).
En tiijä tajusikohan tästä kukaan mitään ,mutta noin se onnistuu. - ILMO
ja jotkut helpommin.... ja jotkut koko elämästäkin vaikeaa.
- Outcast.
ILMO kirjoitti:
ja jotkut helpommin.... ja jotkut koko elämästäkin vaikeaa.
avaamalla ilmausruuvin ,mutta se ei etujarrulla välttämättä toimi ,koska se jarruletku on aika pystysuorassa ja kuten kaikki tiedämme ,on kaasu nestettä kevyempää ja pyrkii siis ylöspäin.
- Kesäkuu
Kiitos kaikille neuvojen antajille. Kaikki annetut konstit ovat varmaankin toimivia. Sain vihdoin ilmattua jarrun tänne vastauksia lähettäneiden vinkkien perusteella. Kiitos vielä kerran ja hyvää kesän jatkoa kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068