Jos sinulla olisi valta käyttää aikakonetta, niin ..

Anonyymi-ap

Jos olisi olemassa aikakone ja sinulla olisi valta käyttää sitä, niin mihin vuoteen veisit meidät takaisin?

Jos minä saisin aikakonetta pyöräyttää niin veisin meidät takaisin 80- luvun lopun nousukauteen jolloin erkontiellä oli vilskettä aamusta aamuyölle. Aikaan jolloin BMW oli menestyksen merkki.
Silloin 80- luvun lopulla orimaattilalla meni todella lujaa. Uusia omakotitaloja nousi kun sieniä sateella. Jätkää kaatui erkontiellä otteluissa kun heinää, Hilskan Urho teki kaupallaan hyvää tulosta. Töitä oli kaikille jotka niitä halusi. Tuo kasari ja etenkin sen loppupuoli oli Orimattilan parasta aikaa Aaltosen johtaessa kuntaa järjellä ja jämäkästi.

40

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika entinen ei koskaan enää palaa. Orimattilalla oli huippu hetkensä mutta ne ovat menneen talven lumia. Se oli 80-luvun lopulla kun hekuma oli suurimmillaan. Tosin bemerikuskit pilasivat jo silloin kyläkuvaa. Onneksi silloin monen muun auton takapenkki oli kuuma.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        💋 ­­N­­y­­m­­f­­o­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18103467g

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Noo sinne abiristeilylle 2000-luvun alkuun menisin koneen kanssa. Nakkaisin yhen mummon aidan yli, ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. Toki ennen sitä norjan reissu.

      • Anonyymi

        "minä puhut?"
        sinä puhut :)


      • Anonyymi

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. "
        Sinäkö poistit aiemman viestini? Miksi ihmeessä??
        On aika maagista että uhrit eivät saisi kertoa tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. "
        Sinäkö poistit aiemman viestini? Miksi ihmeessä??
        On aika maagista että uhrit eivät saisi kertoa tapahtumista.

        Yhtään syytä ei ollut viestini poistoon. Käytännössä saman viestin kirjoitin uudelleen (kirjoitusvirhe tuli nyt vain eri kohtaan :D).

        Pankkiaiheisessa ketjussa myös joku viittasi sanalla "kaikki" eli kaikilla olisi helpompaa ja kaikilla olisi turvallisempaa. Jos "kaikkien" orimattilalaisten ilo ja turvallisuudentunne perustuu pedofilian uhrien kiusaamiseen, niin kannattaa ehkä harkita rajan ylittämistä pilvien toiselle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. "
        Sinäkö poistit aiemman viestini? Miksi ihmeessä??
        On aika maagista että uhrit eivät saisi kertoa tapahtumista.

        Jahkas kasailin tässä itseäni, aloin epäillä että asialla on taas se sama perhanan trolli. Ehkä on trolli tuo, joka kello 00:03:51 -kirjoittanut, koska MIKSI nostaa tuo abiristeily-aihe taas ylös? Totta kai minä otin siitä itseeni, muttei minun kirjoituksistani ärtyneellä olisi ollut syytä mainita sitä. Hehän haluaisivat etten puhu siitä. Sama ihminen ei silti sekä nostaisi aihetta ylös että poistaisi sitten siitä kertovia viestejä. Jostain syystä minun viestini silti taas katosi. Mystisiä katoamisia. Ellei... se sama trolli tarkoituksella nosta aiheita ylös ja sitten ilmoittele viestejäni huvin vuoksi?? Ehkä?

        "2000-luvun alkuun" oli myös liian lavea ilmaisu. No, se oli vuosi 2005, kun minä siellä olin. Norjan-reissusta en tiedä yhtään mitään eli ehkä se oli provokaatio jollekin toiselle. En ole täällä silti nähnyt mitään Norja-aiheisia viestejä (kaupungintyöntekijät kai oli jollain lomalla, mutten niitä ketjuja ole niin tarkkaan lukenut).

        Jep. Joku trolli se taisi taas olla. Aiemminkin ollut sellainen aihekooste, jossa selkeästi viitattiin minua koskeviin asioihin, mutta silti puolet muista jutuista oli minulle täysin vieraita. Joku ärsyttää nyt vain ihan ärsyttämisen ilosta. Tylsä elämä jollain. Ehkä se "Pieni on maailma" -tyyppi Posti- ja Lidl-ketjuissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. "
        Sinäkö poistit aiemman viestini? Miksi ihmeessä??
        On aika maagista että uhrit eivät saisi kertoa tapahtumista.

        Onko täällä nykyään joku kiroilukielto Suomi24:ssä, vai miksi minun neutraali viestini poistetaan ja sitten yllä trolli uhkaa minun tappamisellani?


      • Anonyymi

        - Norjan-reissusta en siis tiedä mitään.
        - Tuo abiristeilyjuttu täytyy olla minusta ja törkää puhua täällä minusta ja uhkailla minun (?) heittämisestä aidan yli. Ensinnäkin minut juotettiin salaa känniin jne. niin vain näille rikollisille on harmia siitä että minä olen yhä elossa ja asioista kertomassa. "Kaikki" on siis vain ihmisiä, jotka ovat kyllä ongelmansa ansainneet...

        ...JOS ongelmia on edes heille tullut. Joku trollihan noita kiusaamisviestejä minulla laittelee. En tiedä tuon taivaallista miten nämä minut-juottanut ja minua-auttamatta-jättänyt-valvoja voivat ja missä elelevät. Ehkä heillä ei ole tietoa siitä että heistäkin puhutaan.


      • Anonyymi

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla."
        Rikollinen tie ei kannata. Rikolliset eivät tarvitse helpompaa elämää. Saastalla ei ole sijaa Orimattilassa, olen ennenkin sanonut.

        En tiedä mikä trolli sinä nyt olet ja miksi viestini häviävät. Onko teitä kaksi? Toinen trollaa ja joku hädissään aina poistelee viestejäni, joissa kerron Orimattilan tapahtumista. Mystistä. Tuossa on liian iso ristiriita. Mutta kun nyt jo aiheeksi tuli, niin ihan liikaa täällä on rikollisia. On liian lyhytnäköistä olettaa että sillä rikastuu ja elämä olisi helppoa. Sillä tiellä joutuu elää sen kanssa että sieltä vuodelta 2005 saattaa nousta niitä juttuja takaisin esiin. Mikään teko ei katoa. Elää niin että pystyy kantaa sen kaiken mitä on tehnyt eikä nillitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ois paljon helpompaa eläminen kaikilla. "
        Sinäkö poistit aiemman viestini? Miksi ihmeessä??
        On aika maagista että uhrit eivät saisi kertoa tapahtumista.

        Oiskohan jo poliisin aika katsoa miksi viestini poistetaan koko ajan. Olen uhri ja saan minä OMASTA ELÄMÄSTÄNI kertoa. Kirosanatko nyt muka syynä että sama juttuni abiristeilystä koko ajan poistetaan? Miksi??

        Onko jollain nyt kusi sukassa siitä mitä siellä on tapahtunut? Kyllähän nyt totuuden voi sanoa eikä täällä ketään ole KOSKAAN nimeltä mainittu. Kun minuakaan ei ole mainittu, niin tämähän voi viitata aivan keneen vain. Miksi siis poistaa viestini?


      • Anonyymi

        - Kenenkään aidan yli heittäminen on rikos.
        - J.E. juotti minut salaa känniin. Se on rikos.


      • Anonyymi

        - Ketään ei saa heittää aidan yli. Se on rikos.
        - En edes tiedä järkkäreiden ja valvojien valtuuksista-ja-velvollisuuksista, mutta se tuskin oli ok, että he joivat alkoholia. Humalaisen OLOISIA he ainakin olivat, mutta eipä minulla siinä ollut alkometriä mukana heidän promillejaan mittaamaan. Mitä lie varten he siellä olivat, mutta he eivät auttaneet minua. Ketä lie olivat, niin he eivät minua auttaneet, kun minut-humalaan-juottanut vainosi minua ympäri laivaa eikä jättänyt minua rauhaan. Lopulta luovutin ja menin vain hyttiin, koska en jaksanut pakoilla sitä hyypiötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Kenenkään aidan yli heittäminen on rikos.
        - J.E. juotti minut salaa känniin. Se on rikos.

        Jestas, kun sai taas tapella. Ei näissä Suomi24-toiminnoissa kyllä ole mitään järkeä. Itse olen kerran yrittänyt ilmiantaa viestin (puolusteli pedofiileja), muttei sitä poistettu. Minun viestejäni siellä silti poisteltiin. Mystistä miten minun sitä-sun-tätä viestit täältä katoilee. Ilmoitusluontoinen asia kai? Eli sääntöjärikkovia viestejä ei poistu ellei joku niitä ilmoita? En kyllä ymmärrä mitä sääntöä ne kolme poistettua viestiäni tässä ketjussa rikkoivat. Kirosanoja niissä oli, mutta on sellaisia ennenkin ollut. Sitten tässä nämä jopa hiukan tarkempaa tietoa sisältävät viestit pysyi. En ymmärrä. Miten sitä osaa varoa mitään, kun ei ole mitään selkeää logiikkaa miten näitä viestejä täältä katoilee. Aika epäsuomalaista, jos kirosanoja sisältävät viestit poistetaan? Tappamisella uhkailu silti sallitaan?

        Uuvuttavaa. Vuodesta toiseen tässä jo joutuu ihan samoja ihmetellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jestas, kun sai taas tapella. Ei näissä Suomi24-toiminnoissa kyllä ole mitään järkeä. Itse olen kerran yrittänyt ilmiantaa viestin (puolusteli pedofiileja), muttei sitä poistettu. Minun viestejäni siellä silti poisteltiin. Mystistä miten minun sitä-sun-tätä viestit täältä katoilee. Ilmoitusluontoinen asia kai? Eli sääntöjärikkovia viestejä ei poistu ellei joku niitä ilmoita? En kyllä ymmärrä mitä sääntöä ne kolme poistettua viestiäni tässä ketjussa rikkoivat. Kirosanoja niissä oli, mutta on sellaisia ennenkin ollut. Sitten tässä nämä jopa hiukan tarkempaa tietoa sisältävät viestit pysyi. En ymmärrä. Miten sitä osaa varoa mitään, kun ei ole mitään selkeää logiikkaa miten näitä viestejä täältä katoilee. Aika epäsuomalaista, jos kirosanoja sisältävät viestit poistetaan? Tappamisella uhkailu silti sallitaan?

        Uuvuttavaa. Vuodesta toiseen tässä jo joutuu ihan samoja ihmetellä.

        "Suomi24-palveluissa ei saa

        - Rikkoa Suomen lakia
        - Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        - Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä"

        Ei tuolla ollut mitään kirosanoista. Nyt ihan luin sivuston Säännöt, kun tuli puheeksi. Noi kolme yllä oli ainoat, jotka sopi minuun-tai-muihin-täällä-kirjoittaneisiin. Kun nyt käyn läpi niitä poistettuja viestejäni, niin ei ne kyllä sopineet noihin. Siinä on joku vain käsittänyt väärin. Jos minut käsketään painumaan h****ttiin, niin mitenkä sen muutoin voisi ilmaista? En minä niin sanonut toiselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomi24-palveluissa ei saa

        - Rikkoa Suomen lakia
        - Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        - Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä"

        Ei tuolla ollut mitään kirosanoista. Nyt ihan luin sivuston Säännöt, kun tuli puheeksi. Noi kolme yllä oli ainoat, jotka sopi minuun-tai-muihin-täällä-kirjoittaneisiin. Kun nyt käyn läpi niitä poistettuja viestejäni, niin ei ne kyllä sopineet noihin. Siinä on joku vain käsittänyt väärin. Jos minut käsketään painumaan h****ttiin, niin mitenkä sen muutoin voisi ilmaista? En minä niin sanonut toiselle!

        ...Kassarouvaa olen sanonut psykoottiseksi ja se viesti poistettiin, mutta mitenkä noi voi tarkistaa että oliko se psykoottinen? Mistä ne sen voisivat tietää? Olen nimenomaan painottanut tätä massahysteria piirrettä täällä Orimattilassa että ruvetaan kuvittelemaan omiaan. Ihan aidosti siis tarkoitin ettei rouvan pää nyt oikein toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kassarouvaa olen sanonut psykoottiseksi ja se viesti poistettiin, mutta mitenkä noi voi tarkistaa että oliko se psykoottinen? Mistä ne sen voisivat tietää? Olen nimenomaan painottanut tätä massahysteria piirrettä täällä Orimattilassa että ruvetaan kuvittelemaan omiaan. Ihan aidosti siis tarkoitin ettei rouvan pää nyt oikein toimi.

        ...Ihan hyvin voi kassatyöntekijä olla psykoottinen. Ei ole ollenkaan niin harvinaista ihmisissä, kuka vain voisi olla. Nämä ovat oikeusassioita eikä Suomi24 voi tosta noin vain päättää että mitenkä ne tilanteet ovat menneet? Uskomatonta.

        Muuallakin on moderoitu vastaavat viestit pois ja se on oikeasti oikeusmurha. Ihanko tosissaan joku luulee ettei kassoilla työskentelisi mielisairaita? Onhan heitä/meitä joka paikassa, on niitä narkkareitakin ja rikollisia ihan mitä vaan. Poliitikoista voi olla jotain mieltä tai lääkäreistä, mutta kyllähän nyt kassailla on tuota kaikkea mielinmäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Ihan hyvin voi kassatyöntekijä olla psykoottinen. Ei ole ollenkaan niin harvinaista ihmisissä, kuka vain voisi olla. Nämä ovat oikeusassioita eikä Suomi24 voi tosta noin vain päättää että mitenkä ne tilanteet ovat menneet? Uskomatonta.

        Muuallakin on moderoitu vastaavat viestit pois ja se on oikeasti oikeusmurha. Ihanko tosissaan joku luulee ettei kassoilla työskentelisi mielisairaita? Onhan heitä/meitä joka paikassa, on niitä narkkareitakin ja rikollisia ihan mitä vaan. Poliitikoista voi olla jotain mieltä tai lääkäreistä, mutta kyllähän nyt kassailla on tuota kaikkea mielinmäärin.

        Jos joku on homo, niin voihan sen sanoa ääneen eikä se ole loukkaus. Jos homo sanoo sen toiselle, jonka tietää olevan homo, niin miten se olisi loukkaavaa sisältöä. Sekin jos ei saa sanoa ihmisiä mielisairaiksi? Minä olen ja minusta on äärimmäisen loukkaavaa, jos se on jotain HALVENTAVAA, joka täytyisi poistaa. Poistaako ne nyt tämänkin viestin, koska sanon itsestäni olevani mielisairas?? Onhan noita erilaisia mielisairauksiakin vaikka kuinka paljon. Siellä on moderaattoireilla itsellään se näkemys että homot, mielisairaat ja vammaiset pitäisi poistaa, ei vain teksteistä vaan ihan kokonaan maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomi24-palveluissa ei saa

        - Rikkoa Suomen lakia
        - Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
        - Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä"

        Ei tuolla ollut mitään kirosanoista. Nyt ihan luin sivuston Säännöt, kun tuli puheeksi. Noi kolme yllä oli ainoat, jotka sopi minuun-tai-muihin-täällä-kirjoittaneisiin. Kun nyt käyn läpi niitä poistettuja viestejäni, niin ei ne kyllä sopineet noihin. Siinä on joku vain käsittänyt väärin. Jos minut käsketään painumaan h****ttiin, niin mitenkä sen muutoin voisi ilmaista? En minä niin sanonut toiselle!

        Chattipuolen säännöissä oli se kiroilukielto:
        "- Älä käytä asiatonta kieltä. Älä kiroile, solvaa tai herjaa muita nimimerkkejä tai luotseja. Käytä keskusteluissa vain asiallista kieltä.
        - Älä huuda. Käytä pelkkiä isoja kirjaimia harkitusti, äläkä huuda jokaista puheenvuoroasi. Huutaminen tekee keskustelusta rauhatonta."

        Me ollaan kohta Jenkkilässä tän "asiallisen kielen" kanssa. Sitä saa hävittää kansakuntiakin, kun osaa sen vain tosi nätisti ilmaista. Tuubaa sieltä saa usein asiakaspalvelustakin. "Asiallinen" on todella pitkälle jenkkiläistä ja äärioikeistolaista nykyään. Olihan se joikauskin laitonta vielä joskus. Silmitöntä rasismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chattipuolen säännöissä oli se kiroilukielto:
        "- Älä käytä asiatonta kieltä. Älä kiroile, solvaa tai herjaa muita nimimerkkejä tai luotseja. Käytä keskusteluissa vain asiallista kieltä.
        - Älä huuda. Käytä pelkkiä isoja kirjaimia harkitusti, äläkä huuda jokaista puheenvuoroasi. Huutaminen tekee keskustelusta rauhatonta."

        Me ollaan kohta Jenkkilässä tän "asiallisen kielen" kanssa. Sitä saa hävittää kansakuntiakin, kun osaa sen vain tosi nätisti ilmaista. Tuubaa sieltä saa usein asiakaspalvelustakin. "Asiallinen" on todella pitkälle jenkkiläistä ja äärioikeistolaista nykyään. Olihan se joikauskin laitonta vielä joskus. Silmitöntä rasismia.

        Onko siellä moderointipuolella samanlaista sakkia kuin on vartija/järkkäreinä? Kummallista "turvallisuus"alaa. Minäkään kun en koskaan ole ollut haitaksi, en häiriöksi kaupassa, niin on aika paksua ahdistella minua ja väittää häiriköksi? Outo häirikkö, kun ei ole koskaan häirinnyt ketään. Taitaa nämä "häiritsemiset" olla ihan vartijoiden housuissa. Mikä nyt sitten on "häiritsevää"? Minua henkilökohtaisesti häiritsi se kun kassarouva ilman kysymättä alkoi tonkia kauppakassiani. Taisi olla jopa laitonta häneltä. Minua myös häiritsi kun vartijat tulivat ahdistelemaan minua. Ahdisteleminen on rikos, mutta se nyt on aika lievää, kun siellä kuvitellaan että saa "opettaa" asiakkaita pahoinpitelemällä ne. Kaikki tämä tietenkin on sitä "asiallista" käyttäytymistä ja olla niin ettei olisi häiriöksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä moderointipuolella samanlaista sakkia kuin on vartija/järkkäreinä? Kummallista "turvallisuus"alaa. Minäkään kun en koskaan ole ollut haitaksi, en häiriöksi kaupassa, niin on aika paksua ahdistella minua ja väittää häiriköksi? Outo häirikkö, kun ei ole koskaan häirinnyt ketään. Taitaa nämä "häiritsemiset" olla ihan vartijoiden housuissa. Mikä nyt sitten on "häiritsevää"? Minua henkilökohtaisesti häiritsi se kun kassarouva ilman kysymättä alkoi tonkia kauppakassiani. Taisi olla jopa laitonta häneltä. Minua myös häiritsi kun vartijat tulivat ahdistelemaan minua. Ahdisteleminen on rikos, mutta se nyt on aika lievää, kun siellä kuvitellaan että saa "opettaa" asiakkaita pahoinpitelemällä ne. Kaikki tämä tietenkin on sitä "asiallista" käyttäytymistä ja olla niin ettei olisi häiriöksi?

        On se sitten syy tai seuraus, niin Orimattila on Suomen perussuomalaisin kunta ja täällä on paljon korruptiota ja kaikki levällään. Se on kiva kun kaikki "häiritsevät" on poistettu. Itse huomasin heti palattuani että kun kritisoin jotain tai vaadin laillista toimintaa, niin ilme aina mustui toisella. Sama homma joka paikassa. On noloa jotenkin yrittää saada minua toimimaan pimeänä ja sitten väittäisi ettei riko lakia. Ei laillisesti eläen täällä ainakaan kavereita saa :D

        Näitä äärioikeistolaisia tyyppejä vain ajattelen että tällainen mätäsäkki Orimattila siitä sitten tulee, kun älyllisesti-todellakin-vajaat sitä kuntaa pyörittää. Ei voi kuin ihailla tätä korruption määrää, kun on vuosikymmeniä vedetty vain kotiinpäin ja se näkyy.
        [Tämä viestihän jopa ihan palasi taas ketjun aiheeseen]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sitten syy tai seuraus, niin Orimattila on Suomen perussuomalaisin kunta ja täällä on paljon korruptiota ja kaikki levällään. Se on kiva kun kaikki "häiritsevät" on poistettu. Itse huomasin heti palattuani että kun kritisoin jotain tai vaadin laillista toimintaa, niin ilme aina mustui toisella. Sama homma joka paikassa. On noloa jotenkin yrittää saada minua toimimaan pimeänä ja sitten väittäisi ettei riko lakia. Ei laillisesti eläen täällä ainakaan kavereita saa :D

        Näitä äärioikeistolaisia tyyppejä vain ajattelen että tällainen mätäsäkki Orimattila siitä sitten tulee, kun älyllisesti-todellakin-vajaat sitä kuntaa pyörittää. Ei voi kuin ihailla tätä korruption määrää, kun on vuosikymmeniä vedetty vain kotiinpäin ja se näkyy.
        [Tämä viestihän jopa ihan palasi taas ketjun aiheeseen]

        Eräällä keskustelualustalla joku sanoi että jos työnhakija sanoo ettei hänellä ole mitään salattavaa, niin hän varmasti on rikollinen. Tämä kertoo vain heistä itsestään. Vaikka haluan vessatoimitukset tehdä yksin, niin ei minulla itsessäni ole mitään salattavaa. Suurimman osan elämästäni olen purkanut ajatuksiani ammattiauttajille, joten sinne on mennyt jo aivan koko elämä ja nimenomaan ne heikoimmat hetket. Ei minulla tässä mitään salattavaa ole.

        Joku sanoi että jos joku heti työnhaastattelun alussa sanoo ettei sitten käytä huumeita, niin hän varmasti on käyttäjä. Moni sairas (kuten minä) tietää että olemus saattaa olla jonkun mielestä epäilyttävä ja työhaastattelussa varmasti selvittää asian. Rehellinen ihminen todellakin selvittää. Tuolla kuulee miten adhd-diagnoosin saaneet välttelevät kertomasta siitä jne. Kenen syy on että sairaat eivät kerro ongelmistaan? Tämä on yhteiskunta, jossa elämme.

        Puhutaan että suurinosa nykyteineistä on edes-kokeillut huumeita. Tässä silti jotenkin unohtuu että siellä todellakin tuntuu olevan se PIENEMPIosa, joka ei ole ja jolle tuskin se koskaan kävisi mielessäkään! Vaikka suurinosa olisi läpimätää, ei ole reilua loukata ihmistä, joka kertoo olevansa rehti.

        Tuttavapiirissäni on ollut paljon erityyppistä ongelmaista ja on nimenomaan helpottava tieto että heillä on psykiatrin lausunto. Kun tietää että ihmisillä on ongelmia, on hyvä että ne on ammattilaisten tarkistamat. Silti en vaadi että ihmisellä pitäisi olla joku diagnoosi. Saa sitä tervekin nimittäin olla. Tässä luulen olevan ongelma näillä alussamainitsemillani ihmisillä. He karsivat kiltit ja rehelliset ihmiset pois ja lopulta palkkaavat tarkoituksella vain rikollisia. Omapa on tietenkin asiansa ketä haluaa palkkalistoillensa.


    • Anonyymi

      Palauttaisin kaiken Pieskin ja Ryynäsen aikaan jolloin Orimattilassa asui onnellista porukkaa. Kokoomus piti oikeilla raiteilla.

      • Anonyymi

        Aika oli silloin erilainen kuin nyt. Heidän aikanaan kokoomuksen johdolla hassattiin Hennaan parikymmentä miljoonaa koska ei vielä kärsitty koronan ja Venäjän sotimisen vaikutuksista niinkuin nyt. Pieskin lopputaival ei myöskään tainnut mennä ihan putkeen.


      • Anonyymi

        "Orimattilassa asui onnellista porukkaa."
        Orimattila oli jo hirveä. Kasvoin täällä eikä tätä teiniaikoinani pitänyt hyvänä paikkana, kuin yksittäiset oudotlinnut. Olen yhä sitä mieltä että korruptio pilasi kaiken. Se kun ei ole kestävä tapa ylläpitää asioita. Se on kuin rikollinen, joka on tottunut hakkamaan kaikki vastustajat, mutta joku päivä sitä ei vain enää pärjää. Sillä tiellä vääjäämättä häviää joku päivä.

        Jos ihmisistä pidettäisiin huolta, kaikki heikotkin pärjäisivät ja kaupungintyöntekijät voisivat hyvin mielin jäädä eläkkeelle ja olettaa tulevansa hyvin hoidetuksi vanhukseksi. Pääasiassa jos asiat tekee laillisesti, ne menee hyvin. Kun joku rupeaa pihistämään, varastamaan ja muutoin lusmuilemaan, tilanne on kuin koronan alettua kun kokoomus on hävittänyt kaikki turvarakenteet (huoltovarmuus, terveydenhoito jne). Olisi tullut HALVEMMAKSI, jos ne maskit olisi olleet jo siellä. Sitten tuli se kriisissä tehty maskinostofiasko.

        Yhä yhteiskunta kyllä hoitaa, mutta huonosti eläneille se ehkä tarkoittaa hiukan erilaista? Täällä on sellainen maailmanlopputunnelma joskus että epäilen heidän möhlineensä itse jotain tosi pahasti.


    • Anonyymi

      Samoin 80-luku.

    • Anonyymi

      Jo on tähänkin asialliseen ketjuun taas joku kirjoitellut omia höpötyksiään itsestään.

      • Anonyymi

        Minusta puhuttiin uhaten heittää yli laidan. Se ei ollut asiallista. Sinulla on outo tapa nähdä sanat "asiallinen" ja "höpötys".

        Minä olen puhunut rikoksista, joiden uhri olen ollut. Nämä ei ole pikkujuttuja. Suomi24:n säännötkään ei ole höpötystä. Trolli... hanki hei elämä. Jos sinulla olisi se, sinun ei tarvitsisi jatkuvasti kiusata minua. Kuka lie olet, mutta sinulta puuttuu täysin moraali... niinkin paljon että olet ehkä kone/tekoäly. Ihmisyyttä sinussa ei ole.

        Trolli, sinulla ei koskaan ole ollut mitään järkeviä juttuja. Muutkin kirjoittajat ovat jatkuvasti osoittaneet sinun olevan väärässä ja osaat vain hokea täällä jo-kirjoitettuja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta puhuttiin uhaten heittää yli laidan. Se ei ollut asiallista. Sinulla on outo tapa nähdä sanat "asiallinen" ja "höpötys".

        Minä olen puhunut rikoksista, joiden uhri olen ollut. Nämä ei ole pikkujuttuja. Suomi24:n säännötkään ei ole höpötystä. Trolli... hanki hei elämä. Jos sinulla olisi se, sinun ei tarvitsisi jatkuvasti kiusata minua. Kuka lie olet, mutta sinulta puuttuu täysin moraali... niinkin paljon että olet ehkä kone/tekoäly. Ihmisyyttä sinussa ei ole.

        Trolli, sinulla ei koskaan ole ollut mitään järkeviä juttuja. Muutkin kirjoittajat ovat jatkuvasti osoittaneet sinun olevan väärässä ja osaat vain hokea täällä jo-kirjoitettuja juttuja.

        "tähänkin asialliseen ketjuun"
        ...Ketju oli alunperinkin tökerö. En olisi kommentoinut siihen (eikä kukaan muukaan kuin sinä) ellet olisi tehnyt minulle uhkauksen. Oli silti täysin tarpeetonta alkaa nostella minuun liittyviä rikosjuttuja ja nimenomaan niin että minä olen ollut se uhri näissä. Olet selkeästi se sama ääliö, joka alkoi vittuilla minulla kuinka lapset eivät muka aina kärsi pedofiliasta. plaa plaa. Helvetti on se paikka sinulle, itse Piruksi olet liian tyhmä.


    • Anonyymi

      Voi kun joku voisi siirtää aikaan ennen abiristeilyä 2006.

      • Anonyymi

        Tai abiristeilyaikaan ennen vuotta 2005.


    • Anonyymi

      1975 se veisin.

    • Anonyymi

      Jaa täälläkö se sinisen auton kuski odottelee? Ilmianna itsesi

      • Anonyymi

        Kyseinen mummo nähty heittelevän kis kis karkkeja autostaan. Mummo ilmianna itsesi


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta mummolle sivusto


    • Anonyymi

      Voi sua mummoa, kun et ymmärrä

      • Anonyymi

        Miksi tämä mummo haisee eritteelle? Ei ihme, jos vartijatkin tuijottaa..


    • Anonyymi

      Jos mie saisin valita jotain takaisin niin kotiseutukoulun aikaan ja Hilskan kauppa.

      • Anonyymi

        Jotenkin vaan se Pieskin ja Ryynäsen aika oli paremmin kuin nyt.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe