Olen 11v tytön äiti ja lapseni jäi isän luokse asumaan eron jälkeen. Olen ollut huolissani lapsestani kun isä ei ehdi olemaan ollenkaan lapseni kanssa. Lapseni on vkl yleensä paljon yksin joten on kännykällä n.12-13 h ja koulupäivinä n.7h päivässä.
Yrittänyt pyytää apua sosialihuolosta mutta eivät kuulema voi auttaa.
Mistä apua?
Huoli lapsestani
3
312
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi isällä ei ole aikaa tytölle? Mikä menee edelle? (Joku naikkonen, työ, harrastus?)
Nyt on viimeinen hetki antaa aikaansa varhaisteinille, kohta on myöhäistä. Jos välit jää etäisiksi, ne varmaan sellaisina jatkossakin pysyvät. Neuvot, opit ja läsnäolo takaisivat paremmat lähtökohdat myöhemmälle, itsenäiselle elämälle. Laiminlyönnistä ei koskaan seuraa mitään hyvää.
Kuka on pyytänyt sosiaalihuollosta apua tilanteeseen? Sinä, joku sivullinen vai ex-miehesi? Ihmeellistä jos ei asia kiinnostanut eikä ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi tullut.
On erityisen tärkeää ketkä lapseen vaikuttavat ja keiden kanssa hän on tekemisissä vaikkapa edes virtuaalisesti. Hän voi hakea huomiota haitallisilta hyväksikäyttäjiltä joiden on helppo nykyisin vaania uhrejaan.
Voisiko tytölle hommata hyvää, mieleistä harrastusta? Jäisi koukuttava ruutuaika vähemmälle ja saisi muita taitoja samalla sekä aitoja ihmiskontakteja.
Toivottavasti tilanteeseen tulee muutos.
Jos tytöllä menee koulussa hyvin eikä muitakaan ongelmia ole, koeta olla murehtimatta jatkuvasti asian takia.
Valitettavasti on tavallista liiallinen kännykän tuijotus lapsilla eikä monetkaan vanhemmat rajaa laita koska pitävät sitä normaalina. (Mm. väsymys, kiire, piittaamattomuus, voimattomuus, tietämättömyyskin voi olla syynä.) Vanhemmuuteen kuuluu myös rajojen laittaminen ja asioista selvän ottaminen vaikkapa siinä kuinka lapsi kuluttaa aikaansa kun vanhempi ei ole paikalla.)- Anonyymi
Keskusteluapua saa ainakin diakonilta ja kriisikeskuksesta. Ehkä tilanne selkiytyisi ulkopuolisen kanssa jutellessa? (Toivottavasti kännykkän liiallinen katsominen jää vähemmälle ja tilalle tulee muuta.)
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18103509p
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1054154Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv572358Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?741600Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko61103- 66844
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu118813- 21813
- 39792
Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50769- 62768