Kuinka pieleen voi mennä?
https://www.is.fi/digitoday/art-2000009987909.html
Eikä tulevaisuus näytä yhtään paremmalta:
"Jatkossa järjestelmäkehitys painottuu Java-ohjelmointikieleen, jonka osaajia on Suomessa paljon."
Miksei Visual Basicilla, niitä on taatusti enemmän?
Voi vitja!
12
888
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä tai mitkä firmat tossa ovat olleet mukana?
- Anonyymi
"Hankkeen alkuperäisinä toimittajina olivat Tieto, Fujitsu ja Accenture. Toimittajasopimukset kuitenkin purettiin vuonna 2014. Myöhemmin hanke asetettiin uudelleen ja toimittajiksi tulivat Capgemini sekä Csolutor, joka myytiin Sofigatelle vuonna 2018."
https://www.tivi.fi/uutiset/valtion-suurin-it-hanke-ollaan-ehka-laittamassa-kokonaan-uusiksi-90-miljoonaa-euroa-ja-14-vuotta-ja-nyt-ensimmaiset-osat-vanhenevat-jo-kasiin/9f1ce53f-49cb-43ed-80a2-7d858f6cc7c6
- Anonyymi
Onko näiden kaikkien viime aikoina uutsoitujen pieleen menneiden tietojärjestelmäprojektien pienin yhteinen nimittäjä Java? Riippumatta kuka on ollut asiakas, kuka on ollut toimittaja, mitä valmisteknologioita on käytetty, onko kaikissa ollut ohjelmointikielenä Java, "jonka osaajia Suomessa on paljon"?
- Anonyymi
Tarkka lukija ehkä huomaa, ettei java ole se ongelma, vaan nyt on vaihdettu javaan ja toivotaan siitä ratkaisua.
Toivottavasti toimii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkka lukija ehkä huomaa, ettei java ole se ongelma, vaan nyt on vaihdettu javaan ja toivotaan siitä ratkaisua.
Toivottavasti toimii.Suomessa on tuolle termi: "ojasta allikkoon".
- Anonyymi
eihän se ohjelmointikielestä yksinomaan johdu.
vaatimusten hallinta, konseptointi, erilaiset loppukäyttäjätarpeet,
access oikeudet. Roolit, käyttäjäryhmät, Policy käytännöt, Härdelliihän sellainen. Ja se mistä järjestelmässä avainsanakanta luodaan ja kuka avainsanakannat luo yksinoikeudella. Ristiriitaisten tavoitteiden yhteensovittaminen on jatkuvaa tappelua intressiryhmien kesken, Koodarit koodaa ihan jotain muuta kuin on speksattu. Ongelmaa pahentaa scrummit, sprintit jne. Nykyisten järjestelmien datan ja avainsajonen mäppääminen uuteen megasysteemiin on yleensä tuhoon tuomittu. yritelmä. Ei löydy vastinparia. Siirrettävä data on vääränmallista ja pituista tietokenttiin,
Tiedä onko kyseistä järjestelmää rakennettu ihan omana hankkeena tyhjästä alkain vai onko pohjana jokin kaupallinen ohjelmisto jota koetetaan räätälöidä Suomi käyttöön sopivaksi. Covernance ylätasolla (johtajia, boardi ) kokoontuu mutta ovat täysin pihalla kun eivät ymmärrä sovelluskehitystyöstä juuta eikä jaata. Joukossa on vain kourallinen kovan tason monialaosaajia. Heitä on hyvin rajallinen määrä. Loput koodarit,speksaajat, päälliköt, konsultit touhuvat mitä touhuvat. Ovat siis tolvanoita. Suurimmalle osalle riittää että palkka tulee kerran kuussa tilille.- Anonyymi
Mjoo, aika outoa syyttää yksittäistä ohjelmointikieltä hankkeen epäonnistumisesta. Aivan kuin joku asia epäonnistuisi sen takia, minkä värisellä kynällä suunnitelma on piirretty flappitaululle.
Paskaa johtamistahan tossa on ja se, että alun alkaenkaan ei ole ymmärretty mitä pitäisi tehdä ja kuinka, tai onko koko homma edes mahdollista. Varmasti jo siinä vaiheessa moni on sanonut asian ääneen, Enkä lähtisi syyttelemään kyllä koodareitakaan, jos speksit ovat alunalkaenkin puutteelliset, virheelliset tai ristiriitaiset, niin ei hommaa pelasta mikään 10xsankarikoodari
- Anonyymi
Tuli jostain syystä tämä classicco mieleen https://www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg
- Anonyymi
Siis kommenttina tuolle "minkä värisellä kynällä suunnitelma on piirretty flappitaululle.", tuli väärään kohtaan tämä kommentti.
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20062859
Pieleen menneitä projekteja. - Anonyymi
Ei taida Suomesta löytyä yhtään it-toimittajaa, joka ei ole kusettanut asiakasta?
Parhaimmat kusettajat löytyvät sieltä, jossa liikevaihto on noussut eniten. - Anonyymi
Tieto, Fujitsu, Assventure, Capgemini.... eiköhän tossa ole syyt homman kusemiseen lueteltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181157
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 74674
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 88653
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet102473