Minkälaiset jalkineet korvaavat kumpparit kumpparikeleillä ?

Anonyymi-ap

Kukaanhan ei juuri enää käytä kumppareita eli kumisaappaita.
Mietin ostaisinko kunnon "nokialaiset" kotimaiset kumisaappaat,
mutta mikään ei ole enää kotimaista ja Nokian Jalkineetkin on Bernerin kumijalkinebrändi. Yhtiön liiketoiminta ja tuotemerkit myytiin vuonna 2005 perheyritys Berner Oy:lle, joka jatkaa kumijalkineiden myyntiä ja markkinointia entisillä Nokian Jalkineiden tuotemerkeillä, mutta valmistuttaa ne ulkomailla, lähinnä Slovakian ja Serbian jättitehtailla.

21

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osta Kuoma-saappaat. Ne ovat parhaat sadesäähän. Ne ovat kevyet ja
      pitävät jalat lämpimänä.

• Anonyymi

Hanki nahkasaappaat kumiterällä, semmoset oli jopa Kekkosella . Gummisaappaita löytyy nykyään monenlaisia jopa etuosasta nauhotettavia.

• Anonyymi

Sievin kenkä valmistaa Suomessa kevyitä ja tilavalestisiä, hyvin kestäviä kumisaappaita. Minulla on kestä nyt jo 6 v ihan ehjänä.

• Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.

• Eliaana kirjoitti:

Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.

Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊

• Ramoona kirjoitti:

Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊

Kiitos tiedosta. Täytyypä googlailla löytyisikö täältäpäin.
        Pitkät varretkin sopii mulle, kun veneeseen menee ja rantaan vetää.
        Villasukkia minäkin käytän aina, enkä pöpelikköön mene ilman saappaita ollenkaan.

• Anonyymi

Ostin kumisaappaat kenkäkaupasta, eivät ole hyvät, varsi liian pitkä, se hankaa säärttä niin, että pelkään kohta säärihaavan saavani.

Lisäksi kallit ja raskaat, ihmettelin oikein, että kuinka on kumisaappaat saatu noin painaviksi!
      Ovat muuten Sievi merkkiset.

• Anonyymi

Minulla on paksut pohkeet ja lyhkäset sääret , etten voi käyttää kuin lyhytvartisia hai saappaita. Niissä on liukkaat latuskapohjat ja aika paljon ne painaa niin lyhytvartisiksi. Sievin saappaissa on kyllä kevyitäkin, yritin sovittaa mutta en saa mahtumaan varresta.

• Anonyymi

Käännä ne reunat alaspäin, niin tekee moni

• Anonyymi

Itselläni on kumipohjaiset ja -kärkiset talvi-toppasaappaat. Niillä pärjää, niin pakkasella kuin loskallakin.

• Anonyymi

En raaski talvisaappaitani pilata marjametsässä taimärässä loskassaminulla on sinne kumpparit. NOKIALAISTEN laatu on huonontunut , eivät kestä montaa vuotta vesitiiviinä. Jos sataa kunnolla, laitan muovipussit villasukkien päälle saappaiden sisään. Punkkeja ja kärmeitä minäkin pelkään, pitkään heinikkoonkin laitan aina kumpparit.

• Anonyymi

Sieviä en suosittele , hajos turvakengistä pohjat ! Suosittelen Uvex sakemannin tekemät !

Gubbe 74

• Anonyymi

Minä ainakin käytän kumisaappaita ympäri vuoden aina kun keli sitä vaatii. Suosikkini ovat aina olleet Nokian Kontiot ja ovat edelleenkin. Todella mukava jalassa ja pitkä varsi suojaa hyvin roiskeilta ja voi mennä vähän syvemmästäkin lätäköstä. Eikä edes hiosta kun käyttää kunnon paksuja villasukkia kesät talvet.

• Anonyymi

Miksi se kontion varsi on niin lyhyt?

• Anonyymi

Jatsarit ovat komiat jalkineet, hyvin lankattuina.

• Anonyymi

Pussihousut sopii hyvin jatsarien kanssa!😍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parasta kuitenkin on lakerikengät ja kulmahousut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on pussihousut ja Keltaiset KONTIO kumisaappaat.
        Käyn ulkoilemassa ja kaupungilla
        Kik pussihousu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on pussihousut ja Keltaiset KONTIO kumisaappaat.
        Käyn ulkoilemassa ja kaupungilla
        Kik pussihousu

Minua on aina inhottanut pussihousut miehillä , muista appi niitä yritti käyttää vaan anoppi teki siitä lopun . Siis ei pussihousuja miehille vaan kunnon suorat housut

• Anonyymi

Kaaleen asu.

• Anonyymi

Minulla on ainakin kumpparit jalassa kun on kumppari keli.
      Joten parhaat olemassa loska ilmalla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2308
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1578
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1573
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1251
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      985
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      926
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      829
    Aihe