Minkälaiset jalkineet korvaavat kumpparit kumpparikeleillä ?

Anonyymi-ap

Kukaanhan ei juuri enää käytä kumppareita eli kumisaappaita.
Mietin ostaisinko kunnon "nokialaiset" kotimaiset kumisaappaat,
mutta mikään ei ole enää kotimaista ja Nokian Jalkineetkin on Bernerin kumijalkinebrändi. Yhtiön liiketoiminta ja tuotemerkit myytiin vuonna 2005 perheyritys Berner Oy:lle, joka jatkaa kumijalkineiden myyntiä ja markkinointia entisillä Nokian Jalkineiden tuotemerkeillä, mutta valmistuttaa ne ulkomailla, lähinnä Slovakian ja Serbian jättitehtailla.

17

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osta Kuoma-saappaat. Ne ovat parhaat sadesäähän. Ne ovat kevyet ja
      pitävät jalat lämpimänä.

• Anonyymi

Hanki nahkasaappaat kumiterällä, semmoset oli jopa Kekkosella . Gummisaappaita löytyy nykyään monenlaisia jopa etuosasta nauhotettavia.

• Anonyymi

Sievin kenkä valmistaa Suomessa kevyitä ja tilavalestisiä, hyvin kestäviä kumisaappaita. Minulla on kestä nyt jo 6 v ihan ehjänä.

• Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.

• Eliaana kirjoitti:

Eikös tuo ole Orivedellä.
        Itse, kun olen ostanut saappaita, joita kesäisin maalla tarvitsen, jokaiset vuotavat 3 kk kuluttua.
        Pitäneepä muistaa tuo, ensi kesää ajatellen, jos Sinulla on kestänyt jo 6 vuotta, lienevät parempia, kun tähän asti ostamani.

Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊

• Ramoona kirjoitti:

Sievin kenkien tuotetiedoissa mainitaan Sievi ja Oulainen.. Muitakin korkealaatuisia jalkineita siellä valmistetaan, lestit sopivat mieheni leveään ja suureen jalkaterään. Itse olen Sievin kumpparimannekiini ollut jo kauan, ainakin 5 vuotta kestivät ensimmäiset ja nämä nykyiset samaa luokkaa, yhä ehjät.

Nämä on valmistettu polyuretaanista, siksi niin kevyet mutta silti tukevat ja kestävät. Lesti on niin tilava, että käytän niissä villasukkia. Rannikolla on paljon loskakelejä, käytän myös kesällä metsissä ja rantakallioilla saappaitani punkkivaaran ja käärmeiden varalta. Varret voisi leikatakin lyhyemmiksi, mutta pitkinä suojaavat hyvin. Suosittelen😊

Kiitos tiedosta. Täytyypä googlailla löytyisikö täältäpäin.
        Pitkät varretkin sopii mulle, kun veneeseen menee ja rantaan vetää.
        Villasukkia minäkin käytän aina, enkä pöpelikköön mene ilman saappaita ollenkaan.

• Anonyymi

Ostin kumisaappaat kenkäkaupasta, eivät ole hyvät, varsi liian pitkä, se hankaa säärttä niin, että pelkään kohta säärihaavan saavani.

Lisäksi kallit ja raskaat, ihmettelin oikein, että kuinka on kumisaappaat saatu noin painaviksi!
      Ovat muuten Sievi merkkiset.

• Anonyymi

Minulla on paksut pohkeet ja lyhkäset sääret , etten voi käyttää kuin lyhytvartisia hai saappaita. Niissä on liukkaat latuskapohjat ja aika paljon ne painaa niin lyhytvartisiksi. Sievin saappaissa on kyllä kevyitäkin, yritin sovittaa mutta en saa mahtumaan varresta.

• Anonyymi

Itselläni on kumipohjaiset ja -kärkiset talvi-toppasaappaat. Niillä pärjää, niin pakkasella kuin loskallakin.

• Anonyymi

En raaski talvisaappaitani pilata marjametsässä taimärässä loskassaminulla on sinne kumpparit. NOKIALAISTEN laatu on huonontunut , eivät kestä montaa vuotta vesitiiviinä. Jos sataa kunnolla, laitan muovipussit villasukkien päälle saappaiden sisään. Punkkeja ja kärmeitä minäkin pelkään, pitkään heinikkoonkin laitan aina kumpparit.

• Anonyymi

Sieviä en suosittele , hajos turvakengistä pohjat ! Suosittelen Uvex sakemannin tekemät !

Gubbe 74

• Anonyymi

Minä ainakin käytän kumisaappaita ympäri vuoden aina kun keli sitä vaatii. Suosikkini ovat aina olleet Nokian Kontiot ja ovat edelleenkin. Todella mukava jalassa ja pitkä varsi suojaa hyvin roiskeilta ja voi mennä vähän syvemmästäkin lätäköstä. Eikä edes hiosta kun käyttää kunnon paksuja villasukkia kesät talvet.

• Anonyymi

Miksi se kontion varsi on niin lyhyt?

• Anonyymi

Jatsarit ovat komiat jalkineet, hyvin lankattuina.

• Anonyymi

Pussihousut sopii hyvin jatsarien kanssa!😍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pussihousut sopii hyvin jatsarien kanssa!😍

Parasta kuitenkin on lakerikengät ja kulmahousut.

• Anonyymi

Kaaleen asu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe