Miten äännetään....

Anonyymi-ap

Hwi ranskanlukija! Miten äännät "Jaeger LeCoultre"
Entä "Audemars Piguet"? "Blancpain"? "Baume et Mercier"?

Eihän noita uskalla ostaa, ellei osaa lausua.

18

331

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä:
      Dzedzeer löcuultrö
      Odömarzpigee
      Blaampään
      Bometmersiääär.
      Ja sokerina pohjalls longines: lonzään

    • Anonyymi

      Onneksi avaajalla asia on vain ääntämisestä kiinni kun on kassa kunnossa.😝
      Voithan vaikka osoittaa sormella myyjälle minkä kellon haluat.

      • Anonyymi

        Mulla on nyt rolex. Mutta haluaisin jonkun sivistyneemmän. T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt rolex. Mutta haluaisin jonkun sivistyneemmän. T. Ap

        Tottahan sulla on Rolex, ainakin provoissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan sulla on Rolex, ainakin provoissasi.

        Tuo rolletyyppi ei ollut ap. Ap:lla on Seiko jonka ääntäminen ei ole hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rolletyyppi ei ollut ap. Ap:lla on Seiko jonka ääntäminen ei ole hankalaa.

        Mulla on Grand Seiko. Se on jo huomattavasti hankalampaa. Ääntää meinaan.


    • Anonyymi

      Miten äännetään Breitling?

      • Anonyymi

        Tuo onkin suuri haaste.


      • Anonyymi

        Arvelisin että braitling kun nimi kuulostaa saksalta. Tiedä sitten onko ranskankielisessä Sveitsissä joku oma ääntämyksensä (kuten esimerkiksi yllä kerrotun mukaan Jaeger on dzedzeer)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelisin että braitling kun nimi kuulostaa saksalta. Tiedä sitten onko ranskankielisessä Sveitsissä joku oma ääntämyksensä (kuten esimerkiksi yllä kerrotun mukaan Jaeger on dzedzeer)

        Me olemme Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelisin että braitling kun nimi kuulostaa saksalta. Tiedä sitten onko ranskankielisessä Sveitsissä joku oma ääntämyksensä (kuten esimerkiksi yllä kerrotun mukaan Jaeger on dzedzeer)

        Sveitsin ranska on hitaampaa, aksentissa vaikuttaita sveitsinsaksasta ja saksasta. Myös omia sanoja.
        Niinkuin englantiakin puhutaan eri maissa vähän erilailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me olemme Suomessa.

        Niin kielitaidoton voi toki ääntää preitling kun ollaan Suomessa. Sanotaankin että se on vähemmän noloa kuin ääntää ihan väärin.

        Olen myös kuullut että "piireissä" näillä on omat lempinimensä, ainakin Longines on "lonkku".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kielitaidoton voi toki ääntää preitling kun ollaan Suomessa. Sanotaankin että se on vähemmän noloa kuin ääntää ihan väärin.

        Olen myös kuullut että "piireissä" näillä on omat lempinimensä, ainakin Longines on "lonkku".

        Nimenomaan, ja vaikka kellokauppias sanoo aina Braitling, puhun aina liikkeessä köydessäni preitlingista koska se on niin ihanan junttimaista oikeinääntämiseen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me olemme Suomessa.

        Mahtava oivallus.

        Sulla on sitten vaihtoehtoina Leijona ja Voutilainen. Siinä on aika laidasta laitaan. Suomesta, öyh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtava oivallus.

        Sulla on sitten vaihtoehtoina Leijona ja Voutilainen. Siinä on aika laidasta laitaan. Suomesta, öyh.

        Sitä tarkoitin? Kiitos kun tajusit, itse en vielä kirjoittaessani.
        Ajatukseni taisi olla kuitenkin se, että ei meillä olla niin kovin nuukia miten kellon merkin ääntää, kyllä kauppias sellaisen myy kuitenkin mielellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tarkoitin? Kiitos kun tajusit, itse en vielä kirjoittaessani.
        Ajatukseni taisi olla kuitenkin se, että ei meillä olla niin kovin nuukia miten kellon merkin ääntää, kyllä kauppias sellaisen myy kuitenkin mielellään.

        No ei se ole niin nuukaa. Ja kaupat syntyy varmasti.

        Ehkä pikemminkinkin niin että kun omistaa hienon kellon niin kiinnostaa tutustua myös kellotehtaaseennja sen historiaan. Siinä kohtaa saattaa askarruttaa miten joku konstikas nimi äännetään. Ei se mitäännhienostelua tai nolostelua ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se ole niin nuukaa. Ja kaupat syntyy varmasti.

        Ehkä pikemminkinkin niin että kun omistaa hienon kellon niin kiinnostaa tutustua myös kellotehtaaseennja sen historiaan. Siinä kohtaa saattaa askarruttaa miten joku konstikas nimi äännetään. Ei se mitäännhienostelua tai nolostelua ole.

        Hauska!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe