Mistäköhän johtuu...

Firefoxissa

Niin,minulla on Firefoxissa sivun asetukset jotenkin pielessä,kun esim.tätäkin kirjoittaessani ruudun oikeassa ja vasemmassa reunassa on tyhjää valkoista reunusta n.8 cm.Voisiko joku ystävällinen neuvoa,miten sais sivut koko näytön kokoiseksi?Yritin rassata tuolta tiedosto-kohdasta sivun asetuksia,mutta en saanut sieltä mitään aikaiseksi.Fonttikoko on normaali,mutta sivua pitäis saada siis levennettyä.Kiitos jos viitsitte auttaa!!

18

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuoli sivun

      reunaan kun se muuttuu kaksipåiseksi niin vedä laitaa kohti.

      • sama

        kun ei ole reunoja muualla kun näytön ihan laidoissa.Kyllä mie totakin kokeilin,muttei toimi tässä tapauksessa.


    • neliö

      Siellä ylänurkassa on miinus, neliö ja
      plus merkit. Napsauta hiirellä sitä neliöä.
      Siitä sivun pitäisi tulla koko näytön kokoiseksi.

      • sama taas

        ei oo kysymys siitäkään.Näyttö on kokoruudun kokoinen muuten,mutta kummassakin sivussa on senttikaupalla tekstitöntä ja kuvatonta,valkoista aluetta.Ulottuu pystysuunnassa ylhäältä alas,muttei sivusuunnassa laidasta laitaan.Eli esim.tämäkin sivu,mihin nyt tekstiä kirjoitan,on näytön keskellä ja n.20 cm leveä.Näyttö on kuitenkin n.35 cm leveä.


      • Fox
        sama taas kirjoitti:

        ei oo kysymys siitäkään.Näyttö on kokoruudun kokoinen muuten,mutta kummassakin sivussa on senttikaupalla tekstitöntä ja kuvatonta,valkoista aluetta.Ulottuu pystysuunnassa ylhäältä alas,muttei sivusuunnassa laidasta laitaan.Eli esim.tämäkin sivu,mihin nyt tekstiä kirjoitan,on näytön keskellä ja n.20 cm leveä.Näyttö on kuitenkin n.35 cm leveä.

        Sama täällä ja käytän Adblockeria.
        Noi reunat "normaalisti" taitavat olla mainoksilla täytettyjä.
        Sivun rakenne on tarkoituksella tehty, että tekstialue on keskellä ja mainoksille jää tilaa.

        Rakenne on toteutettu taulukoilla ja div-elementissä on määre = keskitetty


      • ketku.
        Fox kirjoitti:

        Sama täällä ja käytän Adblockeria.
        Noi reunat "normaalisti" taitavat olla mainoksilla täytettyjä.
        Sivun rakenne on tarkoituksella tehty, että tekstialue on keskellä ja mainoksille jää tilaa.

        Rakenne on toteutettu taulukoilla ja div-elementissä on määre = keskitetty

        Outo juttu jos tollasta on. Ei se kuulu asiaan. Käy kysymässä tuolta (ei tarvii kai rekisteröityäkään jos ei halua)
        http://firefox.maayas.net/keskustelu/
        Siellä on asiantuntijoita eikä tule tyhmiä vastauksia.


      • Kai se on ihan normaalia, jos siellä on tyhjää tilaa. Täällä koulussa näkyy ihan samalla tavalla. Kotonakin ihan sama juttu eikä se voi mitenkään häiritä.


      • ..normaalia..
        lammas-jr kirjoitti:

        Kai se on ihan normaalia, jos siellä on tyhjää tilaa. Täällä koulussa näkyy ihan samalla tavalla. Kotonakin ihan sama juttu eikä se voi mitenkään häiritä.

        Tyhjää valkoista tilaa ruudun molemmissa reunoissa n.8cm....ei kai voi olla ihan normaalia


      • ketku.
        ..normaalia.. kirjoitti:

        Tyhjää valkoista tilaa ruudun molemmissa reunoissa n.8cm....ei kai voi olla ihan normaalia

        Kaikkea sitä yritetäänkin!!! Jos näytön reunoissa on monta senttiä tyhjää, jossakin on vika.


      • ketku. kirjoitti:

        Kaikkea sitä yritetäänkin!!! Jos näytön reunoissa on monta senttiä tyhjää, jossakin on vika.

        Sitten kaipaan tarkennusta. Siis siinä näytössä vai selaimessa on sitä tyhjää tilaa?

        Ite ymmärsin sen näin: http://img232.echo.cx/img232/6201/eijummarra0vb.jpg
        Ja tuo on ihan normaalia. Tietenkin riippuu näytön resoluutiosta paljonko sitä tilaa siellä on.



      • metrimittaus
        lammas-jr kirjoitti:

        Mitäköhä mun kuvassa oli vikaa et piti mennä bannailee tai siis poistaa.
        Tos hostin toiseen paikkaan: http://server5.theimagehosting.com/image.php?img=eijummarra.jpg

        Vaan käyttämäsi yhteydentarjoajan ip-osoiteavaruus on bannattu (taitaa olla Sonera). Mene sinne uudestaan, mutta ota ensin pois palveluntarjoajan proxy päältä selaimestas.


      • metrimittaus kirjoitti:

        Vaan käyttämäsi yhteydentarjoajan ip-osoiteavaruus on bannattu (taitaa olla Sonera). Mene sinne uudestaan, mutta ota ensin pois palveluntarjoajan proxy päältä selaimestas.

        En kyllä tajunnu tosta mitään :D Elisan netti ja kyllä se kuva aikasemmin toimi.


      • metrimittaus
        lammas-jr kirjoitti:

        En kyllä tajunnu tosta mitään :D Elisan netti ja kyllä se kuva aikasemmin toimi.

        Mutta, jos on Soneran välityspalvelin (proxy) otettu käyttöön selaimen yhteysasetuksissa, sivua ja kuvaa ei näytetä.
        Elisallakin saattaa olla moinen välityspalvelin, katso selaimesi asetuksista.
        Tai sitten olet saanut käyttöösi sellaisen ip-osoitteen, joka on tuolla bannattu:
        http://img232.echo.cx/img232/6201/eijummarra0vb.jpg


    • vikkaa

      Joo, jossakin on tosiaan vikaa. Minulla tuota valkoista aluetta
      ei ole kuin 3,9 cm. Juu, molemmilla puolin.

      • metrimittaus

        Riippuu ehkä ruudun koosta, tässä 18.1 tuumaa ja resona 1280x1024; vaakaruutuna nyt.Pystyyn käännettynä laidat 3.8 cm.
        Kattokaa nyt vaan niitä sivun sorsia...


      • vikkaa
        metrimittaus kirjoitti:

        Riippuu ehkä ruudun koosta, tässä 18.1 tuumaa ja resona 1280x1024; vaakaruutuna nyt.Pystyyn käännettynä laidat 3.8 cm.
        Kattokaa nyt vaan niitä sivun sorsia...

        mittaus osoitti samat lukemat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe