YT-neuvottelut alkoivat,pääsen sanomaan itseni irti : pääsen kesälomille ja saan vielä 6 kk irtisanomisajan palkan.Jihuuuu.Ja syksyllä sitten kunnon töihin:helevetin kauas näistä it-alan firmoista.Ei tartte enää päätettä toljottaa,vaan voi katsoa toista ihmistä."Miten niin pääset sanomaan itsesi irti"?joku nörtti varmaan kysyy. Noh,kun sinun it-alan firmassasi alkaa yt-neuvottelut,tiedät miksi.
vihdoinkin
13
5276
Vastaukset
- anteeksi vaan
Älä nyt hassuja puhu. Jos sanot itsesi irti, olet kuukauden irtisanomisajan jälkeen omillasi ja jollei uutta duunia ole odottamassa, joudut kärsimään työvoimahallinnon toimesta 3kk karenssin ennen kuin ansiosidonnainen alkaa juosta. Kun sinut sanotaan irti työnantajan toimesta, silloin saat irtisanomispaketin ja palkan 6 kk ja jos mahdollista muita etuja. Eli järkkää itsesi listalle. Jos sanot itse itsesi irti, listasta vain vähennetään vahvuudesta yksi henkilö, jos osastollesi oli vähennyksiä merkitty (tai sitten ei vähennetä).
- EX TE
höpö höpö ....sanoin itse itseni irti YT:n alla ja sain paketin.
Joten tavoissa on eroja. - jaetaan
EX TE kirjoitti:
Joten tavoissa on eroja.Kyselee uhanalainen, kertokaapa esimerkkejä että osaan vaatia,kiitos!
- supityöläinen
jaetaan kirjoitti:
Kyselee uhanalainen, kertokaapa esimerkkejä että osaan vaatia,kiitos!
et sä ole asemassa vaatia, ota se mitä annetaan
- late
tällainen paketti on meillä saatavissa.Lisäksi aion vaatia ,että irtisanominen alkaa heti samoin kuin kesäloma.Ensiviikolla on kokous,tuulettelen sitten lisää.
- late
jaetaan kirjoitti:
Kyselee uhanalainen, kertokaapa esimerkkejä että osaan vaatia,kiitos!
Vapaaehtoinen irtisanoutuminen:irtisanomisajan palkka 2 kk kompensaatio.
Työantajan irtisanominen:irtisanomisajan palkka puolet irtisanomisajan palkasta kompensaatiota.
Työnantajan järjestämä koulutus:koulutuksen ajaksi lomautetaan(paska juttu)tämän jälkeen jos firmassa töitä(epävarmaa)töihin tai irtsanominen.
Eläkejärjestelyt:ei tietoa.
Työnantaja maksaa uudelleen koulutuksen uuteen ammattiin:yleensä 2 kk irtisanomisajan palkasta irtisanomisajan palkka.Maksu menee suoraan koulutukseen,niitä ei saa itselle.
Näistä parhaimmaksi katsoin vapaaehtoisen irtisanotumisen,koska voi neuvotella lähtöajan kohdasta,eli aikaistaa,muuten saa odotella yt-neuvottelujen loppumista.Vapaaehtoinen irtisanoutuminen muotoillaan siten,että ei tule karenssia. - asiallisesta
late kirjoitti:
Työantajan irtisanominen:irtisanomisajan palkka puolet irtisanomisajan palkasta kompensaatiota.
Työnantajan järjestämä koulutus:koulutuksen ajaksi lomautetaan(paska juttu)tämän jälkeen jos firmassa töitä(epävarmaa)töihin tai irtsanominen.
Työnantaja maksaa uudelleen koulutuksen uuteen ammattiin:yleensä 2 kk irtisanomisajan palkasta irtisanomisajan palkka.Maksu menee suoraan koulutukseen,niitä ei saa itselle.
Näistä parhaimmaksi katsoin vapaaehtoisen irtisanotumisen,koska voi neuvotella lähtöajan kohdasta,eli aikaistaa,muuten saa odotella yt-neuvottelujen loppumista.Vapaaehtoinen irtisanoutuminen muotoillaan siten,että ei tule karenssia.Vastauksestasi, viime vuonna kuulemma jaettiin pidempiä paketteja?
- valkkaamaan
late kirjoitti:
Näistä parhaimmaksi katsoin vapaaehtoisen irtisanotumisen,koska voi neuvotella lähtöajan kohdasta,eli aikaistaa,muuten saa odotella yt-neuvottelujen loppumista.Vapaaehtoinen irtisanoutuminen muotoillaan siten,että ei tule karenssia.Vapaaehtoiset paketit ovat ainakin minulle uutta, kovin yleinen käytäntö se ei ainakaan ennen ollut, niissä yt-menettelyissä, joita vierestä aikanaan jouduin seuraamaan. Ota ihmeessä vastaan, jos sellaista tarjotaan!
- Hahmomies
EX TE kirjoitti:
Joten tavoissa on eroja.Millaiset karenssit tulee työkkärin puolelta jos itse ottaa vapaaehtoisesti tuollaisen paketin?
Vaikuttaako ansiosidonnaiseen jos läksiäislahjaksi saa muutaman kuukauden palkkaa vastaavan paketin?
- Huntti Peesko
paketteja anneta!
Itse kasvattamani ruusun saatte.- neuvo
TEE NÄIN: Istu työhuoneessasi ja jatka sijoitustoimintaa kuten tähänkin saakka, työhommiahan ei tähänkään saakka ole tehty kuin 2 % työajasta. Älä mene mihinkään neuvotteluihin, pysyttele vain huoneessasi klo 08:00-16:00. Asiakkaita kannattaa käydä tapaamassa.
- Pena itte
Heh heh, Late on ääliö tai juttu täyttä potaskaa.
Kaikki sen nyt tietää että tukisopimuksiin liittyy sopimus jossa kaikki tukisopimuksen ehdot on julistettu salaiseksi.
Luuletko että näitä vapaaehtoisia edes TE:ssä on montaa?- late
osasinkin odottaa tietämätömän nörtin asiasta täysin tietämättömiä kommentteja.Asiapapereita ei laiteta salaisiksi,koska näin esim.TE näyttää,että yt-neuvotteluja käydään ihan oikeasti,eikä muodon vuoksi.Mutta sulle selvenee asiat kun omat yt.neuvottelusi alkavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841729Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721605Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901389Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701309- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838