virtsatietulehdus

lääkkeet

Hei,

aloitin illalla virtsatietulehdukseen lääkkeet. Oireet vaan pahenevat, nyt tulee jo vertakin virtsatessa :( Ei pysty edes nukkumaan.

Osaisiko joku kertoa kuinka pian antibiottit (Trimopan 300mg) suurin piirtein auttavat? Mulla alkoi oireetkin vasta tänään, eli todennäköisesti tauti ei ole kauaa kytenyt...

KIITOS vastauksista.

3

2722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mman

Mulla alkoi viime viikon keskiviikkona virtsatietulehdus. Sain Trimopan lääkekuurin ja perjantaiaamuna mäkin pissasin vaan verta. Mulla siis lääkkeet ei auttanut ollenkaan, tulehdus vaan paheni. Menin sitten perjantaina uudestaan lääkärille ja otettiin virtsanäytekin. Sain uuden lääkekuurin muistaakseni nimi oli Selexid, otetaan 3 pilleriä/päivä viikon kuuri. Otin yhden lääkkeen kotiin tultuani ja menin nukkumaan pariksi tunniksi. Kun heräsin olo oli jo paljon parempi. Kuulin että Trimopan auttaa "pikkuvaivoihin", mutta tietysti sehän on yksilöllistä. Nyt kyllä tiedän, että jos tulehdus joskus tulee uudestaan en halua Trimopaneja koska mua ne ei auta. Mulle lääkäri silloin sanoi, että lääke pitäisi parin päivän aikana auttaa. Mutta jos ei olo helpotu kohta niin ota yhteyttä lääkäriin.

• ...

Omalla kohdallani tehokas lääke on helpottanut oloa myös jo parin tunnin jälkeen, mutta joskus voi mennä parikin päivää. Mulla on pari vuotta ollut trimopan ja pari kertaa estolääkityksenäkin ja toiminut omalla kohdallani hyvin. Viimeksi lääkäri vaihtoi trimopanin pois, koska sanoi sen olevan aika tehoton. Tilalla on nyt sitten Nitrofur-C, mutta mä en ihan oikeasti pysty nielemään niin valtavia pillereitä kuin ne on ja niistä tuli niin kamalan paha olokin... Olen myös kokeillut Selexidiä ihan alussa, mutta ei sekään sopinut. Alan kohta olla aika epätoivoinen, koska tulehduksia on jatkuvasti ja estolääkityksiä ei enää mielellään määrätä. Eikä minulla ole opiskelijana varaa koko ajan rampata lääkärin ja apteekin väliä, muutenkin alkaa jo suututtaa tällainen (jo 4-v kestänyt) riesa. Sainpahan purettua pahan mieleni tänne.. :)

• veenus
        ... kirjoitti:

Omalla kohdallani tehokas lääke on helpottanut oloa myös jo parin tunnin jälkeen, mutta joskus voi mennä parikin päivää. Mulla on pari vuotta ollut trimopan ja pari kertaa estolääkityksenäkin ja toiminut omalla kohdallani hyvin. Viimeksi lääkäri vaihtoi trimopanin pois, koska sanoi sen olevan aika tehoton. Tilalla on nyt sitten Nitrofur-C, mutta mä en ihan oikeasti pysty nielemään niin valtavia pillereitä kuin ne on ja niistä tuli niin kamalan paha olokin... Olen myös kokeillut Selexidiä ihan alussa, mutta ei sekään sopinut. Alan kohta olla aika epätoivoinen, koska tulehduksia on jatkuvasti ja estolääkityksiä ei enää mielellään määrätä. Eikä minulla ole opiskelijana varaa koko ajan rampata lääkärin ja apteekin väliä, muutenkin alkaa jo suututtaa tällainen (jo 4-v kestänyt) riesa. Sainpahan purettua pahan mieleni tänne.. :)

Minäkin sain ensin trimopania estolääkitykseen, mutta se oli tosiaan tehoton, joten vaihdettiin sit nitrofuriin... Silloin tällöin tulee tulehdus, onneksi nykyään harvoin. Juo paljon vettä, ja käy useasti vessassa. Kokeile esim. karpalomehua ja kapseleita... tai puolukkamehua... :) Mä olen pärjännyt näillä... Niin ja muista aina hyvä alapesu, ja käy pissalla ennen ja jälk. sekstailun... ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe