Itse opiskelin yrittäjäksi viimeiset kaksi vuotta. Nyt on tarkoitus perustaa yritys. Minua kiinnostaa miten yleistä se on inkeriläisten paluumuuttajien keskuudessa. Onko hyviä tarinoita? Sodan jälkeen Suomeen jäi asumaan suurehko ryhmä inkeriläisiä. Ovatko he perustaneet yrityksiä? Mietteet tulevasta. Onko inkeriläisyys hyöty vai este? Miten muut suomalaiset suhtautuvat inkeriläisten yrittäjyyteen?
Yrittäjyys inkeriläisten keskuudessa
4
509
Vastaukset
- siitähaittakaan
En usko että siitä on haittakaan, riippuu tietenkin alasta.
Mitä alaa ajattelit ???- Anton_Keltosta
Matkailu on yksi vaihtoehto.
- Ressu
Vastaan, vaikka en olekaan inkeriläinen.
Harhakuvitelma on se, että Suomeen olisi sodan jälkeen voinut jäädä kovinkaan paljon inkeriläisiä. Kyllä kaikki pakenivat pois maasta. Ruotsiin enimmäkseen.
Kaikki loput yritettiin haravoida kokoon ja lähettää Neuvostoliittoon.
Mutta se yrittäjyys.
Inkeriläisyys ei ole ainakaan este yrittäjyyteen.
Olet nuori ihminen, sinulla on teoreettinen koulutus yrittäjyyteen. En tiedä, onko sinulla ammatillista koulutusta.
Suomessa ei ole oikeasti kansallisuusrajoja. Ei inkeriläisiä ainakaan luokitella johonkin "kastiin". Yrittäjyydessä varsinkaan kansallisuudella ei ole merkitystä. Älä nyt niin kuvittele.
Suomessa arvostetaan rehellisen työn tekemistä. Arvostetaan edelleen.
"Minun maailmassani" inkeriläiset ovat aivan samoja suomalaisia, mitä me kanta-asukkaatkin.
Ehkäpä matkailu on alasi. Puhut hyvin venäjää ja suomea. Tunnet Venäjää melkoisesti.
Se sama Ressu-koira- Anton_Keltosta
Kiitokset kehuista ja kommenteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103