Orimattila kompuroi

Anonyymi-ap

Persujen valtakausi ja Orimattilassa joudutaan nyt totuuven eteen. Miten meidän käy? Pitää löytyä säästöä lähes 4 milliä vuodelle 2024.
Koulujakin aletaan lakkauttamaan: 1. Luhtikylä, 2. Järvikunta, 3. Kuivanto.

300

5749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta haastat. Nyt on Orimattilassa asiat heikolla tolalla ja valoa ei näy tulevinakaan vuosina.
      Brändilähettiläät eivät nostaneet imagoa mutta miten se OA projekti on purru?

• Anonyymi

Onhan teillä Takinkääntöviikot. Suomen suosituin yleisötapahtuma. HA HAA:

• Anonyymi

Yllätys minulle että persuista on tullut kyläkoulujen lahtaajia. Kyllä on mielet muuttuneet ryhmässä. Kehräämöön kyllä ollaan valmiita rahaa laittamaan, jopa harhaiseen kuntotarkastuksen.

• Anonyymi

Persut ovat pettäneet pahasti äänestäjät. Kyllä kansa odotti Erolalta ja hänen porukoiltaan enemmän pitää kuntalaisten puolta. Valta sokaisee?

• Anonyymi

No mites nämä kipparit aikovatten tehdä? Kalle, Ville ja Jammu?

• Anonyymi

Kallesta en tiedä mitä tekee. Jammu hymyilee tärkeän näköisenä ja Ville raapii niskaansa.

• Anonyymi

Ei ne persut yksin mahda mitään. Sielä on aika monta puoluetta mukana päättämässä. Hyvin huomaa ett täälä on pari persujen mustamaalaajaa, jotka jatkuvalla syötöllä vetelee uutta otsikkoa.

Kylältä tiedän pari tällästä tyyppiä. Pitäsköhän poiketa kahvilla?

• Anonyymi

Vaalipuheet ja teot ovat ristiriidassa. Siitä on kyse eikä mustamaalaamisesta. Äänestäjät seuraavat mitä kunnantalolla päätetään.

• Anonyymi

Petätte lupauksia liukuhihnalta ja sitten väitätte niistä puhumista mustamaalaamiseksi ja ”pitäskö poiketa kahvilla”. Kertoo kaiken teistä ja teidän paskasakista.

• Anonyymi

Ootko kova poika? Äiti antanut luvan juoda kahvia.
        Onneton persulänkyttäjä oot.

• Anonyymi

Että oikeen ojentamaan. Onko ritsa mukana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko kova poika? Äiti antanut luvan juoda kahvia.
        Onneton persulänkyttäjä oot.

Maalla on tapana, että poika asuu vanhempiensa talossa, jopa vanhempiensa kanssa.

• Anonyymi

YT neuvottelut alkavat. Voi olla että näitä persujen turvapaikkoja lopetetaan.

• Anonyymi

En itsekään ymmärrä mikä sai minut äänestämään persua ensin kuntavaaleissa ja sitten eduskuntavaaleissa 49. Nyt on otettava lusikka kauniiseen käteen ja palattava takaisin turvalliseen Keskustaan.

• Anonyymi

Älä huoli, et ole ainoa joka lähti persujen mukaan. Täällä on toinen onneton. Kantapään kautta opimme.

• Anonyymi

Minä en olisi äänestänyt. Olisin äänestänyt Keskustaa, mutta minua kiusattiin niin etten äänestysten aikaan pystynyt enää poistumaan kotoani. Silloin en vielä tiennyt ajoissa, mutta seuraavalla kerralla aion jonkun vammaistuen-mikälie avulla vaatia sen äänestysäijän kotiini :) Ihanaa verovarojenkäyttöä taas. Kiitos kiusaajille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en olisi äänestänyt. Olisin äänestänyt Keskustaa, mutta minua kiusattiin niin etten äänestysten aikaan pystynyt enää poistumaan kotoani. Silloin en vielä tiennyt ajoissa, mutta seuraavalla kerralla aion jonkun vammaistuen-mikälie avulla vaatia sen äänestysäijän kotiini :) Ihanaa verovarojenkäyttöä taas. Kiitos kiusaajille.

Tämä olisi kiva tapa äänestää. Moni voisi äänestää kotona tai sitten netissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säästyi verorahat. En aio äänestää. On minulla mielipiteeni presidenttiehdokkaista, muttei ollut nyt sellaista selkeää käsitystä että voisin vain yhtä ainoaa äänestää. Miinusäänen olisin voinut antaa tai parikin ;(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säästyi verorahat. En aio äänestää. On minulla mielipiteeni presidenttiehdokkaista, muttei ollut nyt sellaista selkeää käsitystä että voisin vain yhtä ainoaa äänestää. Miinusäänen olisin voinut antaa tai parikin ;(

Kukaan ei kysynyt, mutta kerron silti:
        Pohjalla: Stubb, Aaltonen, Halla-aho ja Harkimo
        Keskellä: Essayah
        Parhaat: Andersson, Rehn, Urpiainen ja Haavisto

En seuraa niin paljon politiikkaa että olisin loppujen neljän välillä osannut valita, mutta jos jostain heistä tulee presidentti, niin uskon valtion olevan ihan ok.

Tämä Suomi24-äänestäminen näyttää sopivan minulle :D

• Anonyymi

Nyt näyttää Hennan kannalta huonolta, kun kaupungilla ei ole enää rahaa. Hieno projekti alkaa kusemaan.

• Anonyymi

Meille Kokoomuslaisille on kova takaisku jos Hennan kehitys pysähtyy. Se vaikuttaa koko Orimattilan tulevaisuuteen. Ei hyvältä näytä.

• Anonyymi

Tulle mielenkiintoinen tilanne mitä kehtaa tehdä valtuuston puheenjohtaja Keskenvaari kun oma kotikylä Luhtikylä on tottuuden edessä. Koulu on vasaran alla ja Henna menossa päin männikköä.
      Viime kuntavaalien alla Keskenvaari pelkäsi kotikylän äänien menetystä kun koulu piti silloin lakkauttaa. Oli pakko olla koulun puolesta.

• Anonyymi

Kiinnostaako häntä oman kylän koulu? Ei.
        Enemmän kiinnostaa äänet ja oma asema myllärin säkinsuun pitäjänä.
        Tuskin tuo politiikassa enää tulee nousemaan, niin sama vaikka liputtaa koulun lopettamisen puolesta.

• Anonyymi

Orimattilan kaupunkia tulisi johtaa kuin yritystä. Siihen ei taida olla rahkeita.

• Anonyymi

Nyt on haastavat ajat olla päättäjä. Tuskin persut, vihreät tai keskusta ovat kouluja lakkauttamassa mistään muusta syystä kuin siitä, että aiempina vuosina rahaa on hassattu ja nyt sitä ei enää ole. Ei ole myöskään oppilaita. Luhtikylässä esim. taitaa olla kuusi kuudesluokkalaista, koko koulun oppilasmäärän ollessa 34 eli muillakin luokilla 5-6. Vaikka kuinka olen sitä mieltä, että, kyläkoulu pitää kylän elävänä, niin eihän tuolla oppilasmäärällä se ole mahdollista ja jokainen ymmärtää koulun kohtalon olevan selvä. Kyläläiset voisivat itse lisääntyä aktiivisemmin, pitää jälkipolvet kotiseudulla ja siten säilyttää kyläkoulut. Siinä vaiheessa, kun koulujen oppilasmäärä alkaa olla alle sata, alkaa laatu heikkenemään. Oppilashuollollisia palveluja ei pystytä tuottamaan ja mm. erityisopettajan tuki on riittämätön, ollessa vain muutaman tunnin viikossa. Välituntivalvonnat on hankala toteuttaa, samoin ylimääräiset työt, joita viime vuosina on opettajille langetettu.
      Se, että valtio leikkaa näin kohtuuttomasti, liittyy vain ja ainoastaan keskustan ajamaan hyvinvointialuemalliin sekä naisviisikon velanottoon. Se ei ole nyt ilmaantunut ongelma, vaan ollut tiedossa jo pitkään, ettei talous tuollaista kestä.
      Joten äänestän jatkossakin persuja, talous sekä yksilön & yhteisön etu, on heillä päätöksenteon taustana.
      Mitä Erolaan tulee, niin aika monet turhat rahahanat on sieltä suunnalta yritetty tukkia, mutta siellä on muitakin päättäjiä kuin hän. Se mikä itselleni on vasta viime aikoina valjennut kirkkaana on se, että vaikka periaatteessa olet jotain mieltä, niin politiikassa se ei aina mene niin. Kun on valtaa, on myös vastuuta ja suurin vastuu on taloudesta. Silloin on tehtävä myös äänestäjien kannalta ”vääriä” ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on leikata jostain muualta ja kun kunnan vastuulla ei ole juurikaan muuta kuin sivistys, niin leikkuri puree niihin.

• Anonyymi

Jopa oli selittelyä ja turhaa puolustelua. Persujen vaalilupaukset on syöty ja kansaa petetty. Paljon on muualtakin leikkaamista kuin sivistystoimen puolelta. Satoja tuhansia euroja säästetään vuositasolla kun lopetetaan turhia toimintoja ja turhia virkoja.
        Persua en enää koskaan äänestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa oli selittelyä ja turhaa puolustelua. Persujen vaalilupaukset on syöty ja kansaa petetty. Paljon on muualtakin leikkaamista kuin sivistystoimen puolelta. Satoja tuhansia euroja säästetään vuositasolla kun lopetetaan turhia toimintoja ja turhia virkoja.
        Persua en enää koskaan äänestä.

Sehän on sinun asiasi. Mutta niin se politiikka toimii. Ymmärtääkseni kaupunginjohtaja on nimenomaan pyytänyt kuntalaisilta vinkkejä, mitkä ne säästökohteet olisi. Sinne vasn vinkkejä viemään.

• Anonyymi

- Ihmiset ei lisäänny huonoissa olosuhteissa.
        - Naisviisikko hoiti meidät hienosti koronapandemiasta... tilanteessa, jossa kukaan koko maailmassa ei tiennyt mitä pitäisi tehdä (paitsi sitten jälkiviisaana!). Luultiin että me kaikki vielä kuolemme, kun ei tiennyt keneen tauti tulee ja miten sitä voisi estää tai hoitaa. Sekin olisi ollut helpompaa, jos kokoomus ei olisi tuhonnut huoltovarmuutta ja juopot vastustanut ajatusta etteivät he saisi olla baarissa levittäen virusta.
        - Hyvin sitä ennen pienemmissäkin kouluissa pärjättiin. Koulusysteemin ongelmiin voisi vaikuttaa sillä että muuttaa niitä "ylimääräisiä töitä, joita opettajille langetettu". Suuri osa tuntuu olevan sitä mieltä että nykyaikainen koulu ei toimi. On erittäin epäpoliitikkomaista vain "totella ohjeita" että kun tällainen sääntö nyt on laadittu, koska niiden poliitikkojen pitäisi olla niitä, jotka niitä sääntöjä laatii.
        - Outo on ajatuksesi politiikasta, koska siitä tuntuu puuttuvan vain se itse politiikka.

• Anonyymi

No just ... ! Sillonku Persut teki vaalikampanjointia, niin mikään järkevä perustelu ei kelvannut. Nyt sitten selitellään itse, kun mitää ei saada aikaiseksi. Voi aikoja, voi tapoja. Ottaisivat edes vastuuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on sinun asiasi. Mutta niin se politiikka toimii. Ymmärtääkseni kaupunginjohtaja on nimenomaan pyytänyt kuntalaisilta vinkkejä, mitkä ne säästökohteet olisi. Sinne vasn vinkkejä viemään.

Maajusseilta tuet pois. Sisäsiittoinen kylä. Karjalaisia. Paskaa osataan kyllä levittää, siihen se koko komeus sitten jääkin. 1500-luvulta tähän päivään ei kovin kummoista pitäjää ole aikaiseksi saatu. Pohjoisen perukoillakin köyhimmät paikkakunnat vireämpiä ja kauniimpia. Kun menee Orimattilan keskustaan tuntuu kuin olisi mennyt ajassa 50 vuotta taaksepäin. Niin ankeata ja luotaantyöntävää arkkitehtuuria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyytänyt on vinkkejä , mutta pytänyt siksi että voi sanoa , että on pyytänyt . Niitä kai ole mikään tarkoitus toteuttaa. Ne tekee just niin kun itse asiat näkee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyytänyt on vinkkejä , mutta pytänyt siksi että voi sanoa , että on pyytänyt . Niitä kai ole mikään tarkoitus toteuttaa. Ne tekee just niin kun itse asiat näkee...

Juurikin näin... saa sanoa että on kysytty. Tarkoitus ei ole edes lukea niitä..

• Anonyymi

Olan tarina on ohi. Eilen kuulin: lisää leikkauksia tulossa, pakkaselle ensi vuonna jopa 5miljoonaa. pukkila, myrskylä kuntaliitos ja paluu uusimaahan voi olla ratkaisu. sitä ennen leikataan keitoista sattumat. kurjuutta luvassa !

• Anonyymi

Virhe investoinnit urkkatalo ja uimahalli. Rahat meni.

• Anonyymi

Sepä hyvä.

• Anonyymi

Sepä hyvä.

• Anonyymi

voi voi.

• Anonyymi

Orimattilan lama syvenee kun ensi vuonna on tarjolla miinusta 4 milj. ja seuraavana vuonna lisää, kun verojen kertymä vähenee roimasti. Työpaikat vähenevät ja yrityksiä heittää kupperakeikkaa. Ei hyvältä näytä.

• Anonyymi

"yrityksiä heittää kupperakeikkaa"
        Ruokakaupat voisikin painua hiiteen. He itse eivät halua asiakkaita, joten se on heidän oma asiansa. Lahdesta sai parempaa ruokaa ja parempaa palvelua; ja ihan siis ruokakuljetuksinakin ilman että itse kävi siellä Lahdessa. Korona-aikana oli ruokakuljetuksia, mutta sitten ne loppuivat harmillisesti. Jos Orimattilassa ei olisi ruokakauppoja, niin Lahti varmasti tarjonnan taas kasvettua palauttaa kuljetuspalvelunsa tänne jumalanseläntaakse.

Paikallinen elektroniikkaliike ja kaikki selkeästi osoittivat etteivät halua minua asiakkaakseen ja moni on saanut samaa kohtelua. Kun ei haluta asiakkaita, niin tämä nyt sitten on lopputulos. Teille jää toivottavaksi että teidän "kanta-asiakkaanne" nyt ovat sitten rahoissaa, kun kaikki on heidän varassa enää eikä kukaan muu halua teitä tukea. Itseasiassa minuun ovelasti ei tämä teidän "lamanne" vaikuta lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokakaupat voisikin painua hiiteen. He itse eivät halua asiakkaita, joten se on heidän oma asiansa. Lahdesta sai parempaa ruokaa ja parempaa palvelua; ja ihan siis ruokakuljetuksinakin ilman että itse kävi siellä Lahdessa. Korona-aikana oli ruokakuljetuksia, mutta sitten ne loppuivat harmillisesti. Jos Orimattilassa ei olisi ruokakauppoja, niin Lahti varmasti tarjonnan taas kasvettua palauttaa kuljetuspalvelunsa tänne jumalanseläntaakse.

Paikallinen elektroniikkaliike ja kaikki selkeästi osoittivat etteivät halua minua asiakkaakseen ja moni on saanut samaa kohtelua. Kun ei haluta asiakkaita, niin tämä nyt sitten on lopputulos. Teille jää toivottavaksi että teidän "kanta-asiakkaanne" nyt ovat sitten rahoissaa, kun kaikki on heidän varassa enää eikä kukaan muu halua teitä tukea. Itseasiassa minuun ovelasti ei tämä teidän "lamanne" vaikuta lainkaan.

Rakennusalasta kai eniten puhuttiin, mutta paikallisista tietokonekorjaajista yksi ei edes vastannut, yksi ei suostunut palvella, yksi tuhosi tiedostoni ja yksi varasti koko koneeni. Poliisille tein rikosilmoituksen varkaudesta. Se oli vissiin näitä "rasittuneita työmäärän alla" -tapauksia ja lopulta vain huusi minulle kuin sikaa tapettaisiin, löi luurin korvaan ja teki niin että rikoksen tutkiminen lopetettiin. Siitä sai sitten tehdä kantelun.

Siinä karjuessaan poliisi syyllisti minua siitä että olin käyttänyt Orimattilan palveluita (??!) ja painotti että seuraavan kerran minun PITÄÄ mennä LAHTELAISEEN kivijalkaliikkeeseen. En ymmärtänyt ohjetta ja siitä kysellessäni sen hermo siis naksahti. Pointtini oli siis että jopa poliisi vaatii ettei orimattilalaisia palveluja käytettäisi ja kaikkien pitäisi vain mennä Lahteen. Asia selvä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakennusalasta kai eniten puhuttiin, mutta paikallisista tietokonekorjaajista yksi ei edes vastannut, yksi ei suostunut palvella, yksi tuhosi tiedostoni ja yksi varasti koko koneeni. Poliisille tein rikosilmoituksen varkaudesta. Se oli vissiin näitä "rasittuneita työmäärän alla" -tapauksia ja lopulta vain huusi minulle kuin sikaa tapettaisiin, löi luurin korvaan ja teki niin että rikoksen tutkiminen lopetettiin. Siitä sai sitten tehdä kantelun.

Siinä karjuessaan poliisi syyllisti minua siitä että olin käyttänyt Orimattilan palveluita (??!) ja painotti että seuraavan kerran minun PITÄÄ mennä LAHTELAISEEN kivijalkaliikkeeseen. En ymmärtänyt ohjetta ja siitä kysellessäni sen hermo siis naksahti. Pointtini oli siis että jopa poliisi vaatii ettei orimattilalaisia palveluja käytettäisi ja kaikkien pitäisi vain mennä Lahteen. Asia selvä!!

Ompas ollu epäasiallista käytöstä poliisilta. Toivottavasti kyseinen heppuli ei ole enää virassa vaan on päässy huilaileen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylimielisiä. Jospa se johtuu siitä,että Orimattilassa on paljon karjalasta syntyjään olevia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo Lahdessa tiedetään että orimattilalaisten kanssa asiat hoituvat vain raastuvan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylimielisiä. Jospa se johtuu siitä,että Orimattilassa on paljon karjalasta syntyjään olevia.

Minulla ei tiettävästi ole ollut ongelmia karjalaisten kanssa. Outoa jopa, jos jollain on ollut. Kuulostaa lähinnä rasistiselta kommentilta.

Ylimielisyys kuulostaa negatiiviselta, mutta kaupunginjohtajaa haukuttiin ylpeäksi ja se ei ole negatiivinen piirre, varsinkaan jos se on ansaittua. Minä ainakin olen todella ylpeä siitä miten olen elänyt ja nimenomaan täällä saastan kuorruttamassa Orimattilassa. Voin olla ylpeä valinnoistani. Rasistit ovat usein ylpeäitä milloin mistäkin, mutta se ylpeys itsessään ei ole ongelma. Joku on ylpeä jääkiekosta (?), mutta ongelma on kun hyökätään sellaistan kimppuun, joita ei jääkiekko kiinnosta. Mnua inhottaa ihmiset, jotka pönkittävät omaa huonoa itsetuntoaa muita kiusaamalla. Pitäisi muka sopeutua joukkoon, mutta tämä vihainen joukko on itse täysin joustamaton eikä kykenisi elää edes Orimattilan ulkopuolella. Se että kaikkien pitäisi olla samanlaisia on se kaikista mahdottomin vaihtoehto! Kiusaajat ovat vain epäsivistyneitä.

• Anonyymi

OA brändi Ojasta Allikkoon? Taitaa nyt toteutua.

• Anonyymi

Ojasta Allikkoon. Hah! Niin totta.

• Anonyymi

Mä just eilen mietin että se OA-juttu oli kiva :)
        Tuli mieleeni tosin Teron kuvan takia, mutta kiva ryhmäkuva silti :) On ehkä hienoimpia hetkiä minunkin mielestäni. OlenExtraa sen kuvan oli nostanut ylös vuodenvaihteessa vuotta kunnioittaen.

Noin muutoin se on huono asia että toi OA oli todellakin se paras asia, joka jäi minulle mieleen, mutta onpa jotain hyvää sanottavaa. Otin siis neuvosta vaarin, kun täällä on kritisoitu sitä että aina vain valitan. Kivoja asioita.

Paljon parempi logo ja teksti kuin se edellinen skutsi-juttu.

• Anonyymi

Tämän perinnön ne vihervassarit meille jättl

• Anonyymi

Mikä on Kalle Larssonin osuus tässä kaikessa? O:sta A:han ei riitä näytöiksi.

• Anonyymi

Tämä on vasta alku soittoa. Lisää ongelmia nousee ja nyt tarvitaan Kallelta ja päättäjiltä muutakin osaamista kun retkeilyä.

• Anonyymi

Uskon että persuilla ja Villellä on hihassaan valtti kortti ja saadaan Orimattilan talous kuntoon.

• Anonyymi

Jos ihmiset ajavat ylinopeudella ohi Orimattilan, missä syy? Variksetkin lentävät reppu selässä ohi.

• Anonyymi

Onhan meillä Takinkääntöviikot. Suomen hauskin ja suosituin tapahtuma. jos sillä ei saada Orimattilan taloutta kuntoon, niin vaihtoehdot ovat vähissä.

• Anonyymi

Homma hoidossa, verot nostettu ja alijäämä 1,4 miljoonaa. Ei vähennyksiä perusopetuksesta tai varhaiskavatuksesta, tämän tiedon sain valtuutetulta!

• Anonyymi

Valtuutetulla taitaa olla Ojalan laskuoppi hukassa, Oliko persu?

• Anonyymi

Perusopetuksen pahin leikkaus peruttiin, mutta avustajat vähenee. luokkakoot kasvaa. luhtikylä kiinni. muut kyläkoulut kiinni. persun matikalla varmaan voi sanoa, että ei leikkauksia. tyhmiä kun ovat ja äänestäjät uskoo...

• Anonyymi

Persut lupasivat laittaa Orimattilan asiat kuntoon, kunhan rahan kaataminen Hennaan lopetetaan.

Miten kävi?

Rahaa ei ole laitettu Hennaan, mutta kaupungin talous on huonompi kuin koskaan. Velkaa otetaan niin että hirvittää.

Mikä on paremmin?

Orimattilan keskustasta liiketilat ovat tyhjentyneet yksi toisensa perään.

Voi voi.

• Anonyymi

Olisiko ihmisten asenteissa vika?

• Anonyymi

Onneksi valtakunnan politiikassa on kaikki hyvin ... Persut lupas lopettaa yksinään maahan saapuvien nuorten miesten rajanylitykset. Ihan vaan muutama on tullut idästä eikä persut saa mitään aikaiseksi. Tällä vauhdilla 30 000 vuodessa. Siinä on kohta olan keskustan vastaanottokeskus täynnä salskeita nuoria miehiä etelästä.

• Anonyymi

Teillä kun menee siellä Orimattilassa niin huonosti, niin majoittakaa tulijat peräkammareihinne, niin saa emäntäkin silmän ruokaa. Josko saisitte siihenkin valtion tukia.

• Anonyymi

Orimattila alkaa myymään metsiään ja muuta omaisuutta. Rahaa on nyt pakko saada. Henna pitäisi myydä Kärkölään.

• Anonyymi

Kärkölä voisi hyvinkin ottaa Hennan sillä se sopisi Kärkölän lentokenttä suunnitelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kärkölä voisi hyvinkin ottaa Hennan sillä se sopisi Kärkölän lentokenttä suunnitelmiin.

Orimattila sai meiltä Artjärveltä maaomaisuutta ja metsää kuntaliitoksen myötä. Myös muutamia rakennuksia ja ison määrän Kymenlaaksoon sähkö osakkeita. Joko ne on kaikki tuhlattu olisi kiva tietää.

• Anonyymi

Turhat Orimattilan ylistykset ja elvistelyt kaupungintalon suunnalta on loppunu. Totuus on avautunu.

• Anonyymi

Tämä on totta.
        Hennan kohtalo on sinetöity.

• Anonyymi

Henna 18 miljoonaa, urkkatalo ja uimahalli 15 milj. Erkontien remppa, sillan korjaus, yhteiskoulu ja paloasema maksoivat niin paljon että Orimattila on kuilun partahalla. Oikeastaan nuo kaikki investoinnit olivat turhia.

• Anonyymi

Firmoissa on jo lomautuksia ja lisää tulee. Myös irtisanomisia. Orimattilan tulovero vähenee ja syöksy kierre jatkuu OA.

• Anonyymi

Tulevina vuosina tuloveroa korotetaan. Eikä sekään taida auttaa enää Orimattilaa.

• Anonyymi

On vaikia yhtälö Orimattilan talouden tulevaisuus. Nykyiset yritykset eivät tuota riittävästi verotuloja.

• Anonyymi

Kaikki hiljenee. Vauhkoilu sodan ja koronan takia on saanut laman aikaiseksi. Demarit ja viher vasemmisto oli mukana vauhkoamassa ja hukkasivat suomalaisten rahoja miljardi kaupalla. Firmoja ajettii konkkaan vihervassarien vauhkoamisella. Nyt niitetään sitä satoa. Vituiks meni kaikki. Ei voi auttaa kukaan, ennen kuin saadaan vire taas kääntymään nousuu.

• Anonyymi

Ei saaha ennää virettä nousuun. Henna oli Orimattilan tuhon tie.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saaha ennää virettä nousuun. Henna oli Orimattilan tuhon tie.

Älä mittään sano kun persut julkistaa talous ohjelmansa. Uskon että siellä on valtti hihassa.

• Anonyymi

Orimattilassa on monta hyvää juttua menossa. Vaikka onkin lama, on tulonlahteitä suunnitteilla useammasta suunnasta. Asiat etenee persujen ja muitten puolueiden ansiosta.

Te idiootit täällä vaan ootta leukaanne loksuttamassa ja tappiomielialaa kylvämässä. Luuserit. Ei muutakuin vaaleissa ehdolle ja vaikuttamaan, jos osaatte.

• Anonyymi

Kerro edes yksi hyvä juttu Orimattilan hyväksi. Persut ei riitä perusteluksi.
        Prisma on hyvä juttu mutta siinä ei ole kaupungilla muuta osuutta kuin ollut osin jarrumiehenä.

• Anonyymi

Mitkä ne hyvät jutut on Orimattilassa? Voisitko avata?
        Mulla on fiilis, että Larsson oli harhaveto Orimattilalle. Liian iso ego miehellä, ja se menee kaupungin edelle kaikessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on fiilis, että Larsson oli harhaveto Orimattilalle. Liian iso ego miehellä, ja se menee kaupungin edelle kaikessa.

Tämä totta. Kallella iso ego haittaa Orimattilaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä totta. Kallella iso ego haittaa Orimattilaa.

Kaikki terveet ihmiset raivostuttaa orimattilalaisia, joten en tuosta niin hätkähtäisi. Se on vähän kuin alkoholismi: riippuvaiset vihaa ihmisiä, jotka eivät edes juo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalle on kova mies. Vuodessa tuhosi kaupungin talouden. Ansaitsee patsaan. Kilpailu patsaasta julistetaan ensi viikolla. Voittajalle 10 000 000 palkinto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalle on kova mies. Vuodessa tuhosi kaupungin talouden. Ansaitsee patsaan. Kilpailu patsaasta julistetaan ensi viikolla. Voittajalle 10 000 000 palkinto.

Korona ja venäjä taisi tuhota talouden tai ainakin koko valtion alueella on samoja ongelmia.

Minä olen ymmärtänyt että siellä oli raha-asiat pielessä jo vuosia ja tehtiin asioita sääntöjen vastaisesti. Minä en siis ihmettele, jos jollain "rikollisella" menee yhtäkkiä huonosti, kun pakotetaan asiat viralliseksi. Ei ne asiat nyt niiiin huonosti nimittäin ole täällä. Joku pimeä sieltä on täytynyt hävitä, kun suurta muutosta ei näy virallisissa tiedoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korona ja venäjä taisi tuhota talouden tai ainakin koko valtion alueella on samoja ongelmia.

Minä olen ymmärtänyt että siellä oli raha-asiat pielessä jo vuosia ja tehtiin asioita sääntöjen vastaisesti. Minä en siis ihmettele, jos jollain "rikollisella" menee yhtäkkiä huonosti, kun pakotetaan asiat viralliseksi. Ei ne asiat nyt niiiin huonosti nimittäin ole täällä. Joku pimeä sieltä on täytynyt hävitä, kun suurta muutosta ei näy virallisissa tiedoissa.

Yhden ihmisen kohdalla siis esimerkiksi, jos on huijannut ja saanut perusteettomasti liikaa tukia, niin sitten asian ilmi käytyä 1. tuet pienenee eli joutuu elelemään vähemmällä 2. ja voi käydä niin että joutuu korvaamaan ne ylimaksetut tuet eli tulee vielä ylimääräistä laskua. Sellainen varmasti romahduttaa. Jos keinotellaan ja vältellään maksuja ja pakollisia korjauksia, niin joskus-joskus se hetki tulee, kun ne pitää kuitenkin hoitaa.

Puhun näin, koska yleinen ilmapiiri Orimattilassa on aina ja joka paikassa vain keinotella. Ihan liikaa on tilanteita, joissa minua on painostettu tai jo väkisin aiheutettu tilanne, jossa toinen tekee työn pimeänä. Ihme lusmuilua. Miten se on niin vastenmielistä tehdä asiat oikein? Näissä olosuhteissa en siis ihmettele että päitä tippuu mystisesti toisinaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nooh eiköhän kapteeni vaihda " leiriä" kun laiva uppoaa .

• Anonyymi

ESS: Orimattila ennakoi reilua veronkorotusta vuodelle 2025 – "Henkisesti voidaan varautua"
      Voi poijaat mitä meillä on edessä. Nyt pitää persujen ottaa vastuu hartioilleen ja luotsata Orimattila kuiville.

• Anonyymi

Katsoin samaa ja siellä puhuttiin jopa 5 miljoonan alijäämästä tässä muutaman vuoden aikana. Aika hirvee tilanne myös Villen ja Jammun kantaa tuollaista taakkaa kuntalaisten puolesta. Se syö vastuullista miestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin samaa ja siellä puhuttiin jopa 5 miljoonan alijäämästä tässä muutaman vuoden aikana. Aika hirvee tilanne myös Villen ja Jammun kantaa tuollaista taakkaa kuntalaisten puolesta. Se syö vastuullista miestä.

Tämä totta. Varsinkin tarmokas Ville joutuu nyt kantamaan kovaa vastuuta. Persujen kannatus on vaarassa.

• Anonyymi

Orimattilan ongelmat syvenee. Vanhisvoittoinen väestö lisääntyy ja se ei tuo enää verotuloja . Nuoret lähtevät muualle kun ei ole töitä.

• Anonyymi

Luin kaupungin nettisivuilta että nyt alkaa yt-neuvottelut. Koskee koko henkilökuntaa eli Villeä ja Kalleakin. Nyt on oikia suunta.

• Anonyymi

Ei koske Villeä. Ladut pidettävä kunnossa, oli rahaa tai ei.
        Teknisen puolelta kyllä joutaa muutama alkoholisti pois määkimästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei koske Villeä. Ladut pidettävä kunnossa, oli rahaa tai ei.
        Teknisen puolelta kyllä joutaa muutama alkoholisti pois määkimästä.

Juho hoitaa ne ladut.

• Anonyymi

Aikamoinen saavutus: ennen persujen valtakautta Ola oli kaupunki, jolle oli kertynyt taseeseen varoja, vaikka Hennaan kaadettiin isolla kauhalla. Yksi vaalikausi persulaisen kaupunginhallituksen pomon alaisuudessa ja talous on aivan kuralla, vaikka Hennaan rahahanat ovat kiinni. Huh huh!

• Anonyymi

Nåin on käynyt.

• Anonyymi

Suikkanen kai ne sotki alunperin.

• Anonyymi

Olihan tuo arvattavissa. Pienryhmänä kova räksytys päällä joka asiasta. Nyt vallanhuipulla hiljaa lainaa ottamassa ja kuitenkin kouluja lopettamassa ja yt päälle kaiken kruunuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suikkanen kai ne sotki alunperin.

Suikkasen aikana Orimattila keräsi varallisuutta taseeseen. Kyllä on aikalailla mautonta kaataa kuraa eläkkeelle jääneen, loistavasti asiansa hoitaneen päälle ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suikkasen aikana Orimattila keräsi varallisuutta taseeseen. Kyllä on aikalailla mautonta kaataa kuraa eläkkeelle jääneen, loistavasti asiansa hoitaneen päälle ...

Suikkanen säästi asiat pilalle. Päätti joka asiasta. Piti kyllä huolen omasta tilistään ja muiden muijien. Nyt kun toi tekninen puoli jo on sössitty niin voi kyllä pistä noi loput pihalle kun niille ei oo käyttöä,ulkoistetaan loputkin,säästetään...🤢

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut on pelleporukkaa. Kuningas Midas muutti kaiken kullaksi. Kh. puheenjohtaja Hidas muuttaa kaiken paskaksi. Valtakunnan tasolla pölhöpopulistit jaksavat vielä huutaa "tyttöviisikosta ja velkaantumisesta" vaikka psykopaatti-Purra tekee entistä enemmän velkaa ja ajaa ihmiset köyhyysloukkuun.

Larsson näyttää olevan synonyymi erittäin suurelle talousosaamiselle...
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010006310.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suikkanen säästi asiat pilalle. Päätti joka asiasta. Piti kyllä huolen omasta tilistään ja muiden muijien. Nyt kun toi tekninen puoli jo on sössitty niin voi kyllä pistä noi loput pihalle kun niille ei oo käyttöä,ulkoistetaan loputkin,säästetään...🤢

Olipahan masentava postaus. Voisitkohan puhua hieman kunnioittavammin naisista? "Muija" on kovin alentavaa naisia kohtaan. Ihmeesti muistuttaa yhden kh.pj. sanavalintoja .....

Yhteisten asioiden hoitaminen sujuu, kun osaa asiallisen, toisia kunnioittavan tavan kommunikoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut on pelleporukkaa. Kuningas Midas muutti kaiken kullaksi. Kh. puheenjohtaja Hidas muuttaa kaiken paskaksi. Valtakunnan tasolla pölhöpopulistit jaksavat vielä huutaa "tyttöviisikosta ja velkaantumisesta" vaikka psykopaatti-Purra tekee entistä enemmän velkaa ja ajaa ihmiset köyhyysloukkuun.

Larsson näyttää olevan synonyymi erittäin suurelle talousosaamiselle...
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010006310.html

Älä mittään sano sillä Larsson kehitti OA-jutun ja brändi lähettiläät. Kova veto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipahan masentava postaus. Voisitkohan puhua hieman kunnioittavammin naisista? "Muija" on kovin alentavaa naisia kohtaan. Ihmeesti muistuttaa yhden kh.pj. sanavalintoja .....

Yhteisten asioiden hoitaminen sujuu, kun osaa asiallisen, toisia kunnioittavan tavan kommunikoida.

Oli mies tai nainen, niin toinen kritisoi kuitenkin toisen (oletettu) todella huonoa toimintaa, joten silloin "muija" on täysin sopiva termi tuossa tilanteessa. Jos Suikkanen on huonosti hoitanut asiat, niin häntä saa kritisoida. Kuten hoetaan "niin metsä vastaa kuin...".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yhteisten asioiden hoitaminen sujuu, kun osaa asiallisen, toisia kunnioittavan tavan kommunikoida."

Ne sujuu täysin puhumattakin, kun kukaan ei vedä välistä ja kaikki noudattavat lakia. Kun alkaa ilmetä ongelmia, siinä vaiheessa pitää silti alkaa puhua ja vaikenevat on se ongelma, vaikkeivät rumasti puhuisi. Pitääkö näitä asioita todella muistuttaa?

• Anonyymi

Orimattila oli hieno ja toimiva paikkakunta 1980-90 luvuilla. Nyt se on räänne siitä vauraudesta. Sillon Orimattilaa johtivat keput ja demarit saaden tukea kokoomukselta.

• Anonyymi

Ei Orimattila kompuroi kun juuri hiljattain Kiiruna-talot varasi kaksi ok-tonttia Hennasta. OA=Onnen Aikaa.

• Anonyymi

Varaus ei tarkoita sitä että ne rakentavat niille. Varaus on vain varaus. Jos talon ostajaa ei löydy niin taloa ei rakenneta odottamaan ennenkuin talokaupat on tehty. Näinä epävarmoina aikoina tuskin kukaan haluaa riskeerata kun huomisesta emme tiedä ja lama kolkuttaa ovelle.

• Anonyymi

Kävin tänään osuuskaupassa ja olipa porukkaa siinä kahvilan kohdalla. Kuulin että siinä on kokoomuksen vaalitilaisuus ja Stubb mukana. En ehtinyt jäämään kun oli kiire junalle Hennaan. Jäi mieleen että kokoomuksella on paljon kannatusta Orimattilassa ja se onkin ainoa suunta saada taas Orimattila oikeille raiteille.

• Anonyymi

Näyttäkää persut nyt miten taloutta hoidetaan. Nythän noita lisämaksuja ropisee harva se päivä. Lomautuksia tulossa. Ei mitään uutta olan taivaan alla.

• Anonyymi

Minäkin haluan nähdä miten persut nyt hoitaa taloutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin haluan nähdä miten persut nyt hoitaa taloutta.

Ei taida riittää taidot taloudenpitoon. Kengännumero isompi kuin älykkyysosamäärä keskiverto persuvaltuutetulla. Osaa ne kyllä ameriikanautoja viritellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida riittää taidot taloudenpitoon. Kengännumero isompi kuin älykkyysosamäärä keskiverto persuvaltuutetulla. Osaa ne kyllä ameriikanautoja viritellä.

Tämä totta. Miksiköhän ihmiset joilla olisi edes jotain taloustietoa ja osaamista eivät ryhdy ehdokkaiksi kuntavaaleissa. Nyt heitä tarvittaisiin kun ajetaan niin pimeillä valoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä totta. Miksiköhän ihmiset joilla olisi edes jotain taloustietoa ja osaamista eivät ryhdy ehdokkaiksi kuntavaaleissa. Nyt heitä tarvittaisiin kun ajetaan niin pimeillä valoilla.

Uskon että Villen talousosaaminen ja Kallen kokemus kuntajohtajana pelastavat Orimattilan katastrofilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon että Villen talousosaaminen ja Kallen kokemus kuntajohtajana pelastavat Orimattilan katastrofilta.

Tämä. Luodaan uskoa tulevaisuuteen. Ville ja Kalle taatusti hoitavat homman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä. Luodaan uskoa tulevaisuuteen. Ville ja Kalle taatusti hoitavat homman.

Kiva nähdä mitä siirtoja Ville tekee. Hänellä on valtti kortit hihassaan. Talous on just Villen osaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva nähdä mitä siirtoja Ville tekee. Hänellä on valtti kortit hihassaan. Talous on just Villen osaamista.

Näin olen miekin kuullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin olen miekin kuullut.

Tietäjät tietää.

• Anonyymi

Ville muka Talousmies Ville ei osaa laskea muutakin housuihinsa ja kissan ulos.

• Anonyymi

Kyllä tämä Eerola on lukenut mies.

• Anonyymi

Joo muistelisin, että Villelle tuli kestotilauksena aikoinaan Nakke nakuttaa.

• Anonyymi

Onneksi Villekin valittiin taloustoimikuntaan joka panee Orimattilan talouden kohilleen.

• Anonyymi

Tämä totta. Se on talouden tasapainottamisen ohjausryhmä. Orimattilan parhaat voimat on valjastettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä totta. Se on talouden tasapainottamisen ohjausryhmä. Orimattilan parhaat voimat on valjastettu.

Raksa Rane olisi pitäny valita tähän taloutta syynäävään ryhmään. Nyt on jo varma ettei tule mitään .

• Anonyymi

Arvaa onko päättäjät menettäneet yö unensa Orimattilan heikon talouden vuoksi? Onko niillä mitään vastuuta mistään?

• Anonyymi

Mieleeni on jäänyt että sitä kautta yritettiin saada Vuokratalot (?) vastaamaan lainmääräämässä ajassa. Vai kenestä oli kyse? Ei näytä silti tehonneen. Orimattila nyt vain on s**tanan ankea ja ilkeä paikka. Hyviä tyyppejä on aina kiusattu. Minuakin helpotti muuttaa täältä pois, mutta muutin takaisin kotikaupunkiini, vaikka tiesin tämän hirveäksi paikaksi.

Tämä on niin kokonaisvaltaista. Kun sakki on vain niin vastenmielisen röyhkeää ettei heitä haittaa. Inhottavia miehiä. Sen vielä tajuaa ettei osata lähestyä naista, mutta kun ne sitten päättää käyttää kaikkia laittomia keinoja. Poliisiasia siitä tulee kun orimattilalainen mies lähestyy naista. Juoruilevia akkoja, joita ei kiinnosta tuho mitä valheillaan aiheuttavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieleeni on jäänyt että sitä kautta yritettiin saada Vuokratalot (?) vastaamaan lainmääräämässä ajassa. Vai kenestä oli kyse? Ei näytä silti tehonneen. Orimattila nyt vain on s**tanan ankea ja ilkeä paikka. Hyviä tyyppejä on aina kiusattu. Minuakin helpotti muuttaa täältä pois, mutta muutin takaisin kotikaupunkiini, vaikka tiesin tämän hirveäksi paikaksi.

Tämä on niin kokonaisvaltaista. Kun sakki on vain niin vastenmielisen röyhkeää ettei heitä haittaa. Inhottavia miehiä. Sen vielä tajuaa ettei osata lähestyä naista, mutta kun ne sitten päättää käyttää kaikkia laittomia keinoja. Poliisiasia siitä tulee kun orimattilalainen mies lähestyy naista. Juoruilevia akkoja, joita ei kiinnosta tuho mitä valheillaan aiheuttavat.

Hyvä kirjotus. Monet Orimattilalaiset miehet ovat limanuljaksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, ja kun kaupunki on pieni, niin tietenkin se luo omat hyvät sekä huonot puolet, kuten sen että, mm. jos pienessä kaupungissa asuu sun lisäksi kusipäitä, joihin et haluu törmätä pienen kaupungin kaduilla kävellessäsi, niin tämä toive on aika hankala toteuttaa, koska tilaa on vain niin vähän. Sanontahan on että, "sopu sijaa antaa" ja tähän sanontaan kyllä luotan, koska olen nähny sen käyvän toteen.

Itse sain asuntotarjouksen Orimattilasta, ja itse asun tällä hetkellä juurikin itsenikin mielestä paskassa pikkukaupungissa, nimeltää Heinola, josta vaan haluan pois (halunnu jo kauvan), mahdolisimman nopeasti, eikä sillä ole ainekaan aluksi väliä että minne ja millaiseen koirakoppiin muutan (koska se mm. virkistäisi mieltä), joten aika varmasti otan asunnon vastaan, joka siis sijaitsii ihan melkee korttelin pääs Orimattilan keskustasta. Kuitenkin, en teidä asuuko Orimattilassa niitä kusipäitä, johon itse en halua törmätä, koska heistä osa on ainekin ennen asunnu Heinolassa, eikä Orimattila ole pitkän matkan päässä, esim. muuttaa, heillekkään. Joten Orimattila voi olla mulle vaan ns. välipysäkki, että jos alkaa asuminen olee ongelmallista, niin sitten ilomielin muutan pois niin pian kun mahdollista, mutta Heinolaan en enää ikinä muuta takas (tääl olen jo asunnu yli 30 vuotta), kun täältä pois pääsen, siitä pidän kii kynsin ja hampain.

Yksi keino välttää tutustumasta vääriin tyyppeihin, on että ei tutustu kehenkään, tai vain erittäin harvaan, asukkaaseen pienessä kaupungissa. Ja sitten jos niihin ei haluu törmätä, niin kotiin nykyää pystyy ns. linnottautumaankin (tätä opetti meille myös mm. koronaika), esim. kauppatuotteet pystyy tilaa kotiovelle, toimistoasiat pystyy hoitaa netissä koska henkilöllisyyden varmistus onnistuu verkkopankkitunnuksilla (päätöksiä voi lähetellä liiteenä jne. netin kautta), kirjaston joitai tuotteita pystyy myös netin kautta katsomaan ja lukemaan, jne. (esimerkki: https://lastu.finna.fi/Content/eaineistot + https://www.kirjastokino.fi/fi/ ). Jos haluaa taas terenata lihaksii niin sitä voi nostella huonekaluja ja laitteita koska nekin painaa, useimmissa taloissa on oma sauna, jne.
        Eli luovuudella pystyy kyllä pelkästää kotona olemalla elämää monipuolista ja tervellistä elämää, tosin tämä vaatii uhrauksia (vai vaihtokauppoja, kun esim. vaihat lenkkeilyn, jumppaamiseen kotonasi ? (kummassakin rasva palaa ja hiki tulee) ), sopeutumista, ja tietynlaista luonnetta.

• Anonyymi

Ainekin mitä kattoo nykyää Orimattilan asukaskehitystä, se on pysynyt hyvälltä tasolla 1980-luvusta lähtien (Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Orimattila#Väestönkehitys ), joten joku selitys/selityksiä (veikkaan että yksi isoimmista on se että se sijaitsee niin lähellä Lahtea), sillekkin takulla löytyy, miksi asukkaita riitää. Lisäksi Orimattila kun on aika pieni kaupunki, niin kaikki palvelut on lähellä, ja tämä sisältää myös julkisen liikenteen palvelut. Mutta Orimattila ei kyllä ole mitenkään erottuva, maine on melko olematon, jne. jos kysytään Suomen tunnettuimpia kaupunkeja. Joten ehkä maineella ei ole väliä, kaupungin menestyksen kannalla, koska mm. Heinolan asukaskehitys on vaan ollu alamäkeä retrovuosista (Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Heinola#Väestönkehitys ), mutta taas Heinola on kauvempana esim. Lahtea kuin Orimattila, ja Heinola on kooltaan isompi kuin Orimattila, mutta kuitenkin, Heinolassa asuu edelleen enemmän ihmisiä kuin Orimattilassa, mutta ero ei ole kovin suuri, ja Heinolalla on silti tunnetumpi kaupunki Suomessa kuin Orimattila (tänä voi vaikuttaa niin sijainti, kuuluisuuksien määrä, jne. monet tekijät). Lisäksi matkustaja Junaliikenteen palauttaminen Orimattilaan on parhaillaan harkinnassa (Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pennala#Loviisan–Vesijärven_rautatie ) (joten siinä voi mennä pidempikin aika ennenkuin se käy toteen). Joten mulla on fiilis että vielä ei tarvi ns. panikoida/hätääntyä Orimattilan tulevaisuuden osalta, tosin en ainekaan vielä ole paikallinen asukas, joten sinänsä ei ole kokemusta paikallisesti.

• Anonyymi

Orimattilan asukasluku nousi kun Artjärvi liitettiin Orimattilaan 2011. Nyt väestön määrää laskee reippaasti. Kuolo korjaa vanhoja ja nuoria hiippaa muualle.

• Anonyymi

Orimattilan onni kun saatiin Larssen kaupunkin johtajaksi. Hänellä on paljon tehtävää saada Orimattilan talous kuntoon.

• Anonyymi

Älä unohda Villeä joka johtaa kaupunkin hallitusta.

• Anonyymi

Vuosi alkaa olla lopuillaan ja Orimattila porskuttaa hienosti eteenpäin. Uusi brändi ja OA-hupparit ovat tämän vuoden saldoa. Arvosana 9+ on paikallaan ja kuvastaa hyvää johtamista.

• Anonyymi

Ehkä sitä työtä on tehty ruohonjuuritasolla? Minä olen vuosikausia tapellut Vuokratalojen kanssa vain vesiennakosta enkä ollut uskoa silmiäni kun nyt loppuvuodesta alle viikko vesimittareidenlukemisesta sain rahanpalautuksen ylimaksetusta vesiennakosta! Jestas! Ei tarvinnut tapella ja tuli noin nopeasti etten kerennyt edes mainita asiaa. En pysty käsittää :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sitä työtä on tehty ruohonjuuritasolla? Minä olen vuosikausia tapellut Vuokratalojen kanssa vain vesiennakosta enkä ollut uskoa silmiäni kun nyt loppuvuodesta alle viikko vesimittareidenlukemisesta sain rahanpalautuksen ylimaksetusta vesiennakosta! Jestas! Ei tarvinnut tapella ja tuli noin nopeasti etten kerennyt edes mainita asiaa. En pysty käsittää :D

Onneksi olkoon! Sinä sait yllättävän joululahjan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon! Sinä sait yllättävän joululahjan.

En haluaisi olla negatiivinen onnitteluusi, mutta kyllä se oli minun omaa rahaani, jonka sain takaisin, koska vesilasku on kulutukseni mukaan. Mitään ENEMPÄÄ en siis saanut. Olen vihannut tätä kaupunkia ja kaikkia sen ongelmia eikä se ole "lahja", jos p*skaa ei nyt jostain syystä tulekaan. Sitä ei pitäisi koskaan tulla.

Hoen aina Lahdesta, mutta siellä ei tätä shittiä tullut. Alkuun Orimattilaan palattuani koin että minulla on vain huono tuuri, kun jatkuvasti tuli uutta ongelmaa. Vuosia kun oli mennyt eikä ongelmat lakanneet ymmärsin että se on Orimattilasta johtuvaa. Täällä nyt ei vain yhtään mikään toimi. Lahti todellakin osasi olla sähelmättä joka ikisessä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En haluaisi olla negatiivinen onnitteluusi, mutta kyllä se oli minun omaa rahaani, jonka sain takaisin, koska vesilasku on kulutukseni mukaan. Mitään ENEMPÄÄ en siis saanut. Olen vihannut tätä kaupunkia ja kaikkia sen ongelmia eikä se ole "lahja", jos p*skaa ei nyt jostain syystä tulekaan. Sitä ei pitäisi koskaan tulla.

Hoen aina Lahdesta, mutta siellä ei tätä shittiä tullut. Alkuun Orimattilaan palattuani koin että minulla on vain huono tuuri, kun jatkuvasti tuli uutta ongelmaa. Vuosia kun oli mennyt eikä ongelmat lakanneet ymmärsin että se on Orimattilasta johtuvaa. Täällä nyt ei vain yhtään mikään toimi. Lahti todellakin osasi olla sähelmättä joka ikisessä asiassa.

Kiitos kun tuot positiivista Orimattilaan. On tämä niin pimee paikka.

• Anonyymi

Eipä oikein vakuuttanut facebuukissa tämän Larssonnin live jossa hän sanataiteili Orimattilan kaupungin taloudesta ja tulevista vuosista. Nyt tarvitaan tekoja eikä höpinöitä. Aaltosen Aulista muistan hyvänä johtajana. Hänen jälkeensä ei ole ollut kuin nyhveröitä.

• Anonyymi

Orimattila kuihtuu kun yrityksiä loppuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuihtukoot. Minun ei annettu olla missään firmoissa asiakkaana, niin minulle se nyt on yksilysti onko täällä mitään firmoja. Ruokaa mielummin haluaisin Lahdesta, koska siellä oli parempi palvelu, mutta kuljetukset tänne jumalanselän taakse lopetettiin kannattamattomina (tai näin ymmärsin). Prisma silti tulee?

Jos jaetaan ankeutta, niin jaetaan sitten kaikille. "Joka toiselle kuoppaa kaivaa..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orimattilalaiset IHAN ITSE ovat tehneet tuota eli laittaneet jonkun firman boikottiin ja tarkoituksella näivettäneet ne. Se mahtaa tekijöillä olla kiva, kun sitten KAIKKI firmat ovat lopulta saaneet saman boikotin :D ja kansalaiset yhä yhtä orjallisesti noudattavat ohjetta että sinne-ei-nyt-saa-mennä ja sen-kanssa-ei-nyt-saa-olla ja muuta shittiä. Omassa paskassaan rypee Orimattila.

Olen siis paikallinen ja lapsesta asti kuuntelin tuota negatiivisuutta. Massat myös totteli, mutta minä aina ihmettelin huulipyöreänä että miksi tätä tehdään. Mitä muka se toinen teki? Miksi sinne-ja-sinne firmaan ei saa mennä. Joukolla vain levitettiin se käsky/kielto ja sillä selvä. Ei mitään perusteluja!

Näkyy että samaa on harjoitettu yhä. LOL :DD

Järjestäytynyt rikollisuus "omii" eri paikkoja ja jotain tuollaistakin ehkä on pelissä. Selkeästi vartijoissa/järkkäreissä on ollut rikollisia, niin ei ole vaikea laskea yhteen 1+1. Onkohan jotain ulkopaikkakuntalaisia rikollisia, koska olisi tyhmää omia firmaa, joka ei ole kannattava? Jotain rahanpesua siis varmaan tai nimenomaan taukopaikka tässä Lahden ja Helsingin välissä. Ei mitään järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orimattilalaiset IHAN ITSE ovat tehneet tuota eli laittaneet jonkun firman boikottiin ja tarkoituksella näivettäneet ne. Se mahtaa tekijöillä olla kiva, kun sitten KAIKKI firmat ovat lopulta saaneet saman boikotin :D ja kansalaiset yhä yhtä orjallisesti noudattavat ohjetta että sinne-ei-nyt-saa-mennä ja sen-kanssa-ei-nyt-saa-olla ja muuta shittiä. Omassa paskassaan rypee Orimattila.

Olen siis paikallinen ja lapsesta asti kuuntelin tuota negatiivisuutta. Massat myös totteli, mutta minä aina ihmettelin huulipyöreänä että miksi tätä tehdään. Mitä muka se toinen teki? Miksi sinne-ja-sinne firmaan ei saa mennä. Joukolla vain levitettiin se käsky/kielto ja sillä selvä. Ei mitään perusteluja!

Näkyy että samaa on harjoitettu yhä. LOL :DD

Järjestäytynyt rikollisuus "omii" eri paikkoja ja jotain tuollaistakin ehkä on pelissä. Selkeästi vartijoissa/järkkäreissä on ollut rikollisia, niin ei ole vaikea laskea yhteen 1 1. Onkohan jotain ulkopaikkakuntalaisia rikollisia, koska olisi tyhmää omia firmaa, joka ei ole kannattava? Jotain rahanpesua siis varmaan tai nimenomaan taukopaikka tässä Lahden ja Helsingin välissä. Ei mitään järkeä.

Hyvä kirjotus. Ei todellakaan mitään järkeä.

• Anonyymi

Aiotaanko sille junaradan ylityspaikalla todellakin tehdä jotain? Jo lapsuudessani siitä puhuttiin ja aina viime tingalla se on peruutettu taas.

Minusta tämä Ylen uutisista nappaamani lause on todella kuvaava: "Orimattilan kaupunkikehityslautakunta on päättänyt jatkaa valmistelua kahden vaihtoehdon pohjalta."

Vuosikymmenien jälkeen PÄÄTETÄÄN että JATKETAAN... VALMISTELUA. Mitään ei siis vielä aiota tehdä, mutta kiva että erikseen lautakunta päätti ihan että jatkaa eikä kokonaan lopeta jo valmisteluakin.

• Anonyymi

Olen siv usta seurannu näitä Orimattilan päättäjien ja kaupunginjohtajan tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Surullista toimintaa.

• Anonyymi

Vaikeet ajat Orimattilassa. Kovasti puhuvat kylillä että pitäsi liittyä sovinnolla Lahteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikeet ajat Orimattilassa. Kovasti puhuvat kylillä että pitäsi liittyä sovinnolla Lahteen.

Lahti ei huoli muuta kuin Pennalan.

Terveisin Raksa-Rane
        Mercedesmies ja rakentaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahti ei huoli muuta kuin Pennalan.

Terveisin Raksa-Rane
        Mercedesmies ja rakentaja

Mene sinä alkoholisti vaan sinne peräkammariis tissuttelemaan. Muuta et osaa..

• Anonyymi

Orimattilalaiset sai huonon joululahjan kun kaupungin talous on pahoin kuralla. Ei ollut perauista mihinkään johtamaan kaupunkia. Surkeesti käy vielä monelle kaupungin työntekijöillekin kun kenkää tulee.

• Anonyymi

Tarkoitat ettei persuista ollut johtamaan Orimattilaa. Olen kanssasi samaa mieltä.

• Anonyymi

Vuodelle 2024 päätettiin tuloveron korotus ja sama on edessä taas vuonna 2025. Lisäksi muita maksuja korotetaan. Kansa maksaa virkamiesten ja päättäjien osaamattomuuden ja törttöilyt.

• Anonyymi

Orimattilalla on pakkomielle tuhlata. Henna kun on karahtanut kiville, niin eikö siellä olla jo änkeämässä Kehräämön tukijaksi. Mitä kalliimpi ja paskempi idea sen varmemmin se menee läpi!

• Anonyymi

Voisiko joku kertoa, mitä tämä nuorisokahvila maksoi? Varmana maltaita. Mitä siellä tehdään? Juodaan kahvia ja katsotaan televisiota. Eikö nuo laitteet löydy jo kotoa. Muutamien kakaroiden takia poltetaan satoja tuhansia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, mitä tämä nuorisokahvila maksoi? Varmana maltaita. Mitä siellä tehdään? Juodaan kahvia ja katsotaan televisiota. Eikö nuo laitteet löydy jo kotoa. Muutamien kakaroiden takia poltetaan satoja tuhansia.

Olet oikeassa. Siellä tuskin käy kuin kymmenisen nuorta, kun siellä ei saa kaljaa tai muita päihdyttäviä aineita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiks ne ole Korkeamäen omistamat Matin kellarin tilat jotka remontoitiin nuorisotoimelle? Kuukausivuokra taitaa olla ruhtinaallinen.

• Anonyymi

Ohjausryhmän kokousten palkkiot tulee olemaan huimat. Pituri asiasta jo kirjoitti. Miun mielestä nämä Orimattilan talouden sotkeneet tyypit ovat heikkoja sitä parsimaan. Ilman kokouspalkkioita pitää mennä.

• Anonyymi

Ohjausryhmän tulokset tiedetään jo etukäteen: duunareille kenkää ja johtajille palkankorotukset, kun yt-neuvottelut stressasivat. Sehän on tunnetusti fakta, että irtisanominen on niin, niin raskasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohjausryhmän tulokset tiedetään jo etukäteen: duunareille kenkää ja johtajille palkankorotukset, kun yt-neuvottelut stressasivat. Sehän on tunnetusti fakta, että irtisanominen on niin, niin raskasta.

Siellä on Jammu, Ville ja Kalle sekä Lilli ja Eerokin. Mukana ryhmien pj:t. Kaikki mahdolliset sopankeittäjät. Kun oma tieto ei riitä, niin päälle vielä kuntalaisille avoin kysely miten pitää taloutta tasapainottaa. Voi hyvä sylvi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä on Jammu, Ville ja Kalle sekä Lilli ja Eerokin. Mukana ryhmien pj:t. Kaikki mahdolliset sopankeittäjät. Kun oma tieto ei riitä, niin päälle vielä kuntalaisille avoin kysely miten pitää taloutta tasapainottaa. Voi hyvä sylvi!

Mitenkähän meidän käy kun talous on tulevina vuosina paljon miinuksella. Voisko kaupunginvaltuuston hajottaa ja järjestää uudet vaalit? Nykyset päättäjät eivät ole niin sanotusti kartalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Kysellään kaupunkilaisilta vinkkejä, vaikka vaaleilla on valittu valtuutetut tehtäviä ratkomaan. Huvittavaa.
        Persut olleet hiljaa kusi sukassa kun huomasivat ettei niin helppoa olekaan . Eivät muuten täälläkään enää ihmeemmin huutele.
        Seuraavissa vaaleissa menevät takaisin punttisaleihin ja autotalleihin virittää moottoreita ja yksi takaisin somettamaan kaljapäissään rytmitajuisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Kysellään kaupunkilaisilta vinkkejä, vaikka vaaleilla on valittu valtuutetut tehtäviä ratkomaan. Huvittavaa.
        Persut olleet hiljaa kusi sukassa kun huomasivat ettei niin helppoa olekaan . Eivät muuten täälläkään enää ihmeemmin huutele.
        Seuraavissa vaaleissa menevät takaisin punttisaleihin ja autotalleihin virittää moottoreita ja yksi takaisin somettamaan kaljapäissään rytmitajuisesti.

Tämä totta. Persuista on tullut uusavuttomia kuntapolitiikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän voisit mennä seuraaviin vaaleihin ehdokkaaksi. Loppuu se valitus eikö vain?

Miten se sometus tapahtuu rytmitajuisesti?

• Anonyymi

Avunhuuto Larssonnilta ja päättäjiltä. Voi hyvänen aika!

Kaupungin strategian mukaisesti kaupunkia kehitetään yhdessä asukkaiden kanssa. Näin ollen myös kaupunkilaisille halutaan tarjota mahdollisuus esittää ratkaisuja talouden tasapainottamiseksi. Kyselyssä voit esittää ajatuksiasi siitä, mitä säästöjä voitaisiin tehdä tai miten kaupungin toimintaa voitaisiin kehittää tai muuttaa niin, että kaupungin talous saadaan seuraavien vuosien aikana tasapainoon.

• Anonyymi

Kaupunkilaisten pitää jakaa viisauksia ilmaiseksi. Joko rahat on loppu ja konsultteihin ei ole varaa? Tässä kaksi ensimmäistä säästövinkkiä. Unohtakaa Henna. Unohtakaa Kehräämö. Tuossa hyvä alku, mihin voin laittaa kymppitonnin laskun,?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupunkilaisten pitää jakaa viisauksia ilmaiseksi. Joko rahat on loppu ja konsultteihin ei ole varaa? Tässä kaksi ensimmäistä säästövinkkiä. Unohtakaa Henna. Unohtakaa Kehräämö. Tuossa hyvä alku, mihin voin laittaa kymppitonnin laskun,?

Lähetä lasku Laarssonnille. Hän on komppanijan johtaja.

• Anonyymi

Piiri pieni pyörii... yks persukin siellä hyörii.

• Anonyymi

Homoseksuaali pitää vaan turpansa kiinni.

• Anonyymi

Oliskohan aika jo tajuta että kaupunkintalolla on liikaa sakkia.

• Anonyymi

Kuivanto, Luhtikylä ja Järvikunnankoulu ovat menossa leikkauksiin. 5.4 miljoonaa on se summa mikä 2025 mennessä säästettävä.

• Anonyymi

Ei riitä tyo 5,4 miljoonaa sillä tulovero- ja kiinteistöverokertymä on samaan aikaan pienentymässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riitä tyo 5,4 miljoonaa sillä tulovero- ja kiinteistöverokertymä on samaan aikaan pienentymässä.

Näin käy. Lähi vuosina yrityksiä joutuu lopettaan kun ei ole menekkiä. Se näkyy sitten kaupungin taloudessakin.

• Anonyymi

Vuosi vaihtui ja kaupunkin talolla ollaan naamat totisina tai ainaski pitäisi olla. Vuosi 2023 ei anna hyvää arvosanaa ja alkanut vuosi syventää talous kuoppaa.

• Anonyymi

Joopa. Monenlaiset maksut nousevat ja uusi veronkorotus tulee aivan varmasti.

• Anonyymi

Turhia tuppuraisia on kaupungintalo tulvillaan. Saneeraus johtoportaaseen ja se auttaa enemmän menopuolella kuin koulujen lakkautukset.

• Anonyymi

Melkoinen vaje on kaupungin taloudessa lähivuosina. Ei taida nykyisten taidot riittää niitä hoitamaan muuten kuin veron korotuksella.

• Anonyymi

Ookko rahat juonu vai mihin menny? Tarviiko köyhä lainaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ookko rahat juonu vai mihin menny? Tarviiko köyhä lainaa?

Lainaa on jo riittävästi piikissä. Korot nousevat niin se on paha juttu. Nyt taitavat myydä kaupungin omaisuutta.

• Anonyymi

Vesilaitos, lämpöyhtiö, vuokratalot, sähköyhtiön osakkeet, ja metsää myyntiin. Tuuli - ja aurinkovoimaloita ympäri pitäjää. Vai ei tule rahaa kassaan??? Ai niin sori, valtuutetuilta katoaisivat samalla firmojen hallituspaikat, eihän tämä homma käynytkään päinsä:) :)

• Anonyymi

Hyviä huomioita. Huippu tuo viimeinen näkemys!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä huomioita. Huippu tuo viimeinen näkemys!

Kokouspalkkiot ovat huimia nykyään. Moni jahnukainen tienaa vuositasolla paljon istuessaan tuppisuuna kokouksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokouspalkkiot ovat huimia nykyään. Moni jahnukainen tienaa vuositasolla paljon istuessaan tuppisuuna kokouksissa.

Näin on. Persut varsinkin räplää kännykkää kokouksien aikana, tää on niin nähty. Puheenvuoroja eivät käytä. Kokoussalien ulkopuolella ovat niin polleita päättäjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Persut varsinkin räplää kännykkää kokouksien aikana, tää on niin nähty. Puheenvuoroja eivät käytä. Kokoussalien ulkopuolella ovat niin polleita päättäjiä.

Kyllä niitten nenä niistetään seuraavissa kunnallisvaaleissa. Puolella tippuu edustajien määrä.

• Anonyymi

Joku kirjoitti Piturin yleisönosastossa että Orimattilassa tarvitaan unilukkaria joka herättelee yhtä jos toistakin päättäjää.

• Anonyymi

Jaa oisitko ollu sinä itse.

• Anonyymi

Taisi olla Anselmin aarrepaja

• Anonyymi

Seuraavissa kuntavaaleissa pitää olla ehdokkaita jotka edes vähän ymmärtävät kaupungin taloudesta.

• Anonyymi

Niinpä. Pelkät kokouspalkkioiden keräilijät pois valtuustosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Pelkät kokouspalkkioiden keräilijät pois valtuustosta.

Kokouspalkkiot on monelle kannattava bisnes. Tekemättä ja ymmärtämättä mitään kokouksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokouspalkkiot on monelle kannattava bisnes. Tekemättä ja ymmärtämättä mitään kokouksissa.

Nimenomaan. Jatkossa et osallistu noihin kokouksiin!

• Anonyymi

Kymenlaakson Sähkö siirsi sähkömyyntinsä jollekin Väreelle, joka jatkossa laskuttaa asiakkaita. Se on sinänsä ok mutta miten käy KSOY:n osakearvon? Orimattilan kaupunki sai Artjärven kunnan myötä niitä osakkeita jotain 8 miljoonan euron verran. Onko niitten arvo ennää sama?

• Anonyymi

Pakko kysyä oletko Raksa-Ranen vasen kives, kun noin viisaita täällä kyselet?

• Anonyymi

Juuri parhaillaan ei säästöillä ole väliä rahamielessä. Kaikki on rikki, joten pitää joko korjata (maksoi mitä maksoi) tai hävittää ne kokonaan. Vain noilla keinoilla tehdään lopulta säästöä.

Orimattilan ongelma silti taitaa olla nimenomaan se rahassa säästäminen aina ja joka paikassa. Ei korjata ajoissa, vaikka pitäisi ja tuhotaan ihan hyvässä kunnossa olevaakin. Tehdään virheratkaisuja eikä osata korjata niitäkään ongelmia.

Uusia ideoita ja rakentamisia tuskin tarvitaan ja Henna vaikuttaa olevan hyvä esimerkki siitä kuinka asioita ei vain pakoteta "kehittymään". Sitä ei tarvitse silti korjata, koska ei se ole rikkikään. Koska kaikkialla on huonosti, niin parasta on alkaa tehdä ruohonjuuritasolla kaikki OIKEIN. Ei oteta "pikavippejä", ei aiheuteta lisää kuluja ja harmeja. Aloitetaan korjaaminen sieltä, missä sitä eniten tarvitaan.

• Anonyymi

...Huonolla korjaamisella tuhotaan vain koko rakennus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Huonolla korjaamisella tuhotaan vain koko rakennus.

Mitä oot hajottanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oot hajottanut?

Se sinisen auton kuski vissiin laittoi ne vesiputket Pappilan ullakolle. En minä.

• Anonyymi

15 milliä olisi saatavana pitkäaikaista lainaa. Ans kattoo mitä sen kanssa tekevät. Velkaisuus taitaa lisääntyä.

• Anonyymi

Ei osteta enää kokkelia kaupunginhallituksen kokouksiin, niin saadaan isot säästöt

• Anonyymi

Onko siellä kokouksissa useampikin kokkelinvetäjä?

• Anonyymi

Ennää ei tarvitte ihmetellä miksi Orimattila kompuroi. Kaupungin päättäjistä on saatu tietoa joka kertoo ettei kaverit ole kartalla. Oli sitten kyseessä kepunisti tai persujen alkomannekiinit.

• Anonyymi

Hyvin huomaa et nämä täällä kirjoittelijat on vaan politiikkaa seuraavia pellejä. Osa kommenteista kyllä liiraa niin läheltä asioita, joita on vasta käsitelty pienessä piirissä, että alkaa hahmottumaan suunpieksijän henkilöllisyys.

Muistakaa et Tero kärähti laittomista aineista! Pääsi lehteen ja ikävä kyllä saa nyt kokea tekojensa seuraukset. Kaikki muut joita täällä parjaatte, ovat poliitikkoja jotka eivät ole kärynneet mistään laittomasta tai todettu ongelmaisiksi. Silloin tuo teidän huutelu todetaan kunnianloukkaukseksi voi johtaa rikostutkintaan.

Lopettakaa länkyttäminen ja lähtekää ite koittamaan saatteko ääniä.

• Anonyymi

Montako ääntä itse sait?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako ääntä itse sait?

Se ei tainnut olla kysymys.

• Anonyymi

Samaa mieltä! Täällä huutelee vaan paskahousut, vähän niinkuin äidin helmoista. Ei riitä äly, eikä rohkeus tulla omalla nimellä esiin. Teihin työttömiin lusmuihin menee jo meidän yhteistä rahaa miljoonia.

• Anonyymi

Nyt joku persuparka veti herneeen nenuunsa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt joku persuparka veti herneeen nenuunsa...

Parempi herne kuin kokkeli. Koittaisit sinäkin joskus hernettä!

• Anonyymi

Onneksi Orimattilaa on siunattu hyvillä päättäjillä. Varsinkin persut ovat laittaneet kaikki peliin kaupunkin puolesta.

• Anonyymi

Miksi näette näin paljon negaa Orimattilassa ? Olkaa onnellisia ja tyytyväisiä kun teillä on Suomen paras kirpputori Piparuuti. Palvelut pelaa ja on tilaa hengittää. Myös ihmiset ovat ystävällisiä verrattuna vaikka Lahteen tai Helsinkiin.

• Anonyymi

Kyllä täällä kiitetäänkin jos on aihetta. Piparuutin lisäksi meillä on uusi Variston kirppis ja outlook sekä aivan huippu Kirppis Rukki kehräämöllä.

• Anonyymi

"Myös ihmiset ovat ystävällisiä verrattuna vaikka Lahteen tai Helsinkiin."
        Mitä sä nyt olet mennyt säheltämään? Ankeaa täällä on ja tylympää ja rumempaa kuin Lahdessa. Se on fakta. Lahdessa saa asiallista palvelua ja kaikki kuulemani ovat sanoneet samaa.

Ihan jotenkin huokuu joku korruptioon tottunut isottelija, joka luulee että mennään jonon ohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Myös ihmiset ovat ystävällisiä verrattuna vaikka Lahteen tai Helsinkiin."
        Mitä sä nyt olet mennyt säheltämään? Ankeaa täällä on ja tylympää ja rumempaa kuin Lahdessa. Se on fakta. Lahdessa saa asiallista palvelua ja kaikki kuulemani ovat sanoneet samaa.

Ihan jotenkin huokuu joku korruptioon tottunut isottelija, joka luulee että mennään jonon ohi.

...Lahdessa ei tartte ohitella ja uhitella ketään jonoissa. Kukaan ei jää sinne perällä, olkaa huoleti. Orimattilassa vain on se kyynerpäätekniikka, jossa heikommat hakataan pihalle.

• Anonyymi

Aijuu, paitsi tietenkin jos haluaa huumeita! Niitähän minullekin yritettiin tyrkyttää ja muuta hämärähommaa heti kun Orimattilaan palasin :D Sitäkö "palvelua" sinä haluaisit?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aijuu, paitsi tietenkin jos haluaa huumeita! Niitähän minullekin yritettiin tyrkyttää ja muuta hämärähommaa heti kun Orimattilaan palasin :D Sitäkö "palvelua" sinä haluaisit?!

Jos minulle tyrkytettään huumeita niin tieto lähtee välittömästi tyrkyttäjästä poliisi.fi sivulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minulle tyrkytettään huumeita niin tieto lähtee välittömästi tyrkyttäjästä poliisi.fi sivulle.

Tarkkaanottaen minulle on tyrkytetty vain kerran kauan sitten ja sekin tilanne meni ohi ennen kuin kerkesin sanoa "ei". Silti sanoisin että tuo ilmoittelu on hankalaa, koska minua on esim. ahdisteltu ja uhkailtu täällä Orimattilassa monesti enkä tiedä keitä he ovat. Vaikea heitä ilmoittaa siis.

Mahdottoman tilanteesta tekee se, kun *** on pimeässä autossa tai vain jättävät viereeni huumetta ilman että huomasin tämän. Sanonpa vain että teinejä siellä oli paljon silloin. Sanonpa myös että tuskin teinit itse tätä kehittelee, koska olisi jopa harvinaisen tyhmä huumediileri, jos hän itse hommaa hoitaisi kadulla. Ne laittaa nämä teinit asialle ja nauravat partaansa, kun kukaan ei silloin saa tuomiota. (Ellei teinit ilmianna)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkkaanottaen minulle on tyrkytetty vain kerran kauan sitten ja sekin tilanne meni ohi ennen kuin kerkesin sanoa "ei". Silti sanoisin että tuo ilmoittelu on hankalaa, koska minua on esim. ahdisteltu ja uhkailtu täällä Orimattilassa monesti enkä tiedä keitä he ovat. Vaikea heitä ilmoittaa siis.

Mahdottoman tilanteesta tekee se, kun *** on pimeässä autossa tai vain jättävät viereeni huumetta ilman että huomasin tämän. Sanonpa vain että teinejä siellä oli paljon silloin. Sanonpa myös että tuskin teinit itse tätä kehittelee, koska olisi jopa harvinaisen tyhmä huumediileri, jos hän itse hommaa hoitaisi kadulla. Ne laittaa nämä teinit asialle ja nauravat partaansa, kun kukaan ei silloin saa tuomiota. (Ellei teinit ilmianna)

Teinejä noi *** ovat aina käyttäneet. Ja vain todellakin käyttäneet. Älkää alaikäiset oikeasti luulko... mitään. Alhaiset voi olla odotukset, mutta laittakaa ne vielä alemmas. Osa "muka pakollisista" touhuista on pelkkää hyväksikäyttöä.

Mediassa on näistä hatkassa olevista teineistä ja ne päätyy käytännössä myymään itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teinejä noi *** ovat aina käyttäneet. Ja vain todellakin käyttäneet. Älkää alaikäiset oikeasti luulko... mitään. Alhaiset voi olla odotukset, mutta laittakaa ne vielä alemmas. Osa "muka pakollisista" touhuista on pelkkää hyväksikäyttöä.

Mediassa on näistä hatkassa olevista teineistä ja ne päätyy käytännössä myymään itseään.

...Oikeasti.
        Kukaan ei tee teillä teineillä mitään. Ne ei ole kavereita eivätkä tarvitse teitä muuhun kuin hoitamaan heidän likaiset työnsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teinit... jos ei nyt tunnu hyvältä hetkeltä ilmoittaa poliisille, niin on vaikea kuvitella että siitä tulisi helpompaa myöhemminkään. Varsinkaan jos olette käyttäneet. Luin että (oliko helkkari vieköön?!!) puolet nykyteineistä on kokeillut huumeita ja se on hurja määrä! Toisaalta massassa on voimaa eli etpä ole yksin ongelmasi kanssa. Ei pidä jäädä siihen makaamaan, jos tuntuu ettei sitä OMAA käyttöään voi kertoa. Siellä on kavereissakin käyttämistä ja joo, hankalaa se on, mutta yrittäkään nyt edes JOTAIN joskus kertoa poliisille. Mieluiten jonnekin heti oikeaan paikkaan eikä oleta että se turvallinen aikuinen on oikeasti turvallinen. (Olen huono auttamaan, mutta ehkä teille jaetaan jossain hyvääkin apua)

Pärjäilkää <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Oikeasti.
        Kukaan ei tee teillä teineillä mitään. Ne ei ole kavereita eivätkä tarvitse teitä muuhun kuin hoitamaan heidän likaiset työnsä.

LOL. Poistettu viestini sanasta sanaan :D Nimenomaan EN käyttänyt kirosanoja, vaan ilmaisin sen tuolla tavalla.

"...(kirosanoja)
        Muo oksettaa niin että olen joutunut niin paljon tappelemaan teinien kanssa, kun nämä takapiruna toimivat säälittävät aikuiset eivät pysty itse hoitaa asioitaan ja laittavat alaikäiset asialle. (kirosanoja)"

• Anonyymi

Nyt on hyvä kun Forttum rakentaa uuden tehtaan Pennalaan. kaupunkinjohtaja sanoo että luvassa on satoja uusia työpaikkoja Orimattilalaisille.

• Anonyymi

Tiesin että Perussuomalaisilla on valttikortti hihassaan ja nyt tämä Fortumin tulo Pennalaan on siitä osoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesin että Perussuomalaisilla on valttikortti hihassaan ja nyt tämä Fortumin tulo Pennalaan on siitä osoitus.

jep ollaan töitä paiskittu kiitos persut kiitos fortum siinä orimattilan pelastus kaksikko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jep ollaan töitä paiskittu kiitos persut kiitos fortum siinä orimattilan pelastus kaksikko

Kiitosta täältä Kuivannoltakin jonne persut on mukana tuulivoimala hankkeessa.

• Anonyymi

Tietääkseni persut on ryhmänä tuulivoimaa vastaan. Pari erimielistä voi olla.

• Anonyymi

Päihteidenkäyttäjiä koko persuryhmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päihteidenkäyttäjiä koko persuryhmä.

Löytyykö joukosta väärinkäyttäjiä tai kokouksissa vaikutuksenalaisena olevia myös?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyykö joukosta väärinkäyttäjiä tai kokouksissa vaikutuksenalaisena olevia myös?

Ne on keskustapuolueesta. Sniif

• Anonyymi

Mallusjokikin kuittaa ja kiittää persuja Järvikunnan koulun säilyttämisen puolesta.

• Anonyymi

Hennaa ei ennää kehitetä joten se unelma mureni. Nykynen kaupunkinjohtaja sano niin haastattelussa. Jotain järkeä sentään vielä löytyy Orimattilassa.

• Anonyymi

Meille Kokoomuslaisille tämä on paha takaisku. Miten nyt Orimattila pidetään oikeilla raiteilla. Hennaa tarvitaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meille Kokoomuslaisille tämä on paha takaisku. Miten nyt Orimattila pidetään oikeilla raiteilla. Hennaa tarvitaan!

Kerropa vielä mihin Hennaa tarvitaan? Maakauppojen kiristykseen Pennalassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt Hennan nimeksi sopisi Kallen kalmisto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa vielä mihin Hennaa tarvitaan? Maakauppojen kiristykseen Pennalassa?

Päätöksiä Hennasta ollaan taas siirtämässä kahden vuoden päähän. Liittyy varmaan Fortumin tarvitsemaan maahan joka ei ole Orimattilan omistuksessa. Tahtojen taistelua sanoisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätöksiä Hennasta ollaan taas siirtämässä kahden vuoden päähän. Liittyy varmaan Fortumin tarvitsemaan maahan joka ei ole Orimattilan omistuksessa. Tahtojen taistelua sanoisin.

Henna ja Forttumi ei liity mitenkään toisiinsa. Meillä Kokoomuksessa menee nyt paikallisohjelma uusiksi jos Henna jätetään hunningolle. Kaupungin terävin kärki tulee pitää aina iskussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henna ja Forttumi ei liity mitenkään toisiinsa. Meillä Kokoomuksessa menee nyt paikallisohjelma uusiksi jos Henna jätetään hunningolle. Kaupungin terävin kärki tulee pitää aina iskussa.

Niinpä niin. Kokoomus on valmis tekemään mitä tahansa että lempilapsi Hennaa ei unohdeta vaan se on aina nokkimisjärjestyksessä ensimmäisenä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Kokoomus on valmis tekemään mitä tahansa että lempilapsi Hennaa ei unohdeta vaan se on aina nokkimisjärjestyksessä ensimmäisenä .

Kyllä minä sinne Hennaan koulun saan.... Tv Jammu Luhtikylästä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä sinne Hennaan koulun saan.... Tv Jammu Luhtikylästä

Voi voi näitä "varajammun" jorinoita. Suuret on luulot omista kyvyistä mutta todella vähän taitoa.

• Anonyymi

Ei tarvi ihmetellä että Orimattila on kusessa kun katsoo keitä siellä istuu johtavilla paikoilla niin päättäjinä kuin virkapuolella. Talouspuolen osaaminen heikkoa .

• Anonyymi

Kuivannon tuulivoimala, Forttumin Pennala rojekti ja Henna. Nämä kun saahaan luonaamaan niin Orimattila nousee kohisten.

• Anonyymi

Henna on Orimattilan heikoin lenkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henna on Orimattilan heikoin lenkki.

Harmi kun muut puolueet ovat jättäneet Hennan vaikka olivat meidän Kokoomuksen kanssa sitä yksimielisenä rakentamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi kun muut puolueet ovat jättäneet Hennan vaikka olivat meidän Kokoomuksen kanssa sitä yksimielisenä rakentamassa.

Me demarit emme ymmärrä kieltäsi. Opettele kirjoittamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me demarit emme ymmärrä kieltäsi. Opettele kirjoittamaan.

Sanonpa vain että se joku, joka kirjoitti isoilla kirjaimilla en ollut minä, vaan minä kritisoin sinun (?) kritiikkiäsi, koska omassakin viestissäsi oli virhe. Sitten sinä aloit minua kutsua demariksi.

Täällä on niin psykedelistä kirjoittaa, kun kukaan ei tiedä kuka toinen on :D Aalloissa täällä näyttää menevän ja saa aina näitä "kummitusviestejä" peräänsä.

• Anonyymi

Asiantuntijoiden foorumi. Osaajien foorumi. Tuomareiden foorumi. Yliosaasien foorumi,
      Kumarran kaikille tälle tietämykselle.

• Anonyymi

Otahan sitten koppia asiasta äläkä näytä olevasi idiootti.

• Anonyymi

Kaupungin säästötarve onkin peräti 5,4 milliä ja se on paljon se. harmittaa kun Hennan investoinneista nipistetään nyt tärkeällä hetkellä.

• Anonyymi

Nyt jos koskaan täytyis pitää kuntalaisäänestys Hennasta. Yli puolet olisi Hennan kehittämisen kannalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt jos koskaan täytyis pitää kuntalaisäänestys Hennasta. Yli puolet olisi Hennan kehittämisen kannalla.

Hennassa ei ole mitään kehitettävää. Se on täysi fiasko eikä muuksi muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hennassa ei ole mitään kehitettävää. Se on täysi fiasko eikä muuksi muutu.

Luojalle kiitos, että olet vain tavallinen tallaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano. Onneksi kyseinen henkilöitymä ei ole päättäjänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa voi sanoa myös sinusta vaikķa luulet olevasi suurikin henkilö. Säälittävää touhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano. Onneksi kyseinen henkilöitymä ei ole päättäjänä.

Yhtä paljaana lähtee myös isottelija tästä maailmasta kuin on tänne tullutkin. Mitään ei mukaansa saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa voi sanoa myös sinusta vaikķa luulet olevasi suurikin henkilö. Säälittävää touhua.

Mä oon kuningas voittamaton.

• Anonyymi

Kompurointi jatkuu jos kaupunki vuokraa tiloja Kehräämöltä ja jättää nykyisiä tilojaan tyhjäksi. Ei mitään järkeä siirtää kirjastoa kun omat nykyiset tilat ovat ihan riittävät kirjastollekin.

• Anonyymi

Totta. Kenenkähän idea on lähteä tukemaan yksityistä yritysträ. Ei kuulu kunnalliseen toimintaan millään tavoin.

• Anonyymi

Aika moni kaupungin työntekijä lähtee lätkimään, kun johtamistaito on edelleen heikkoa.

• Anonyymi

Kateus kuuluu sinne konipitäjään.
      Miettikööt hevoset siellä. Niillä on isommat aivot.

• Anonyymi

Olet MAAGINEN!
        Toi aamuvarhainen 05:59 eli todella aikainen viesti oli koko päivän viimeisin viesti. Tarkistin vielä varta vasten ennen oman viestini kirjoittamista että YHÄ se oli viimeisin. Sitten kirjoitan viestin, lähetän ja sinä olet täällä sillä aikaa laittanut uuden. Maagista. On teillä aivot :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet MAAGINEN!
        Toi aamuvarhainen 05:59 eli todella aikainen viesti oli koko päivän viimeisin viesti. Tarkistin vielä varta vasten ennen oman viestini kirjoittamista että YHÄ se oli viimeisin. Sitten kirjoitan viestin, lähetän ja sinä olet täällä sillä aikaa laittanut uuden. Maagista. On teillä aivot :D

Ps. yleensä se kummitusviesti on lähetetty juuri samalla minuutilla ja minuutti minun jälkeen. Nyt on joku tosi oudosti (Sammy viestieni jälkeen?), kun se kummitusviesti tuli jo ennen minun viestiäni. Onko teillä ajastin rikki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. yleensä se kummitusviesti on lähetetty juuri samalla minuutilla ja minuutti minun jälkeen. Nyt on joku tosi oudosti (Sammy viestieni jälkeen?), kun se kummitusviesti tuli jo ennen minun viestiäni. Onko teillä ajastin rikki?

Pps. Netti on täynnä algoritmejä nykyään, mutta kuten moni muukin massaan sopiva juttu, ne ei oikein sovi mulle :/ Mainoksia koneeni ei edes näytä, koska mulla on kiellot niille. Monet viestit/kommentit/uutisvirta jne on silti häiritseviä. Eniten on jäänyt mieleen tapaukset, jotka ovat ottaneet inspiraatiota sähköposteistani. Karmivaa jopa, koska oikeasti tulee poliiseillekin lähetettyä materiaalia. Olen joskus ollut niinkin paranoidinen että epäillyt ovatko viestini koskaan edes menneet poliisille. Vaikea tietää.

Se on varmaa ettei kaupan/talojen id***tit ymmärrä minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lie se on, kun sähköpostiin tulee niitä kummitusviestejä. Olen jo tottunut niihin, mutta onhan ne nyt todella häiriintyneitä. Sen että kirjaudun sähköpostiin, niin heti sen jälkeen sinne tulee mainosviestejä. Tyhjää ollut ja sitten kirjautumisen jälkeen heti. Friikimpiä ovat silti ne, jotka siirtyy heti vanhoihin. Ihan tyhjää ollut ja sitten mikähän se oli, taisi useamman vuoden taakse mennä viestin tuloaika. Huonosti nykyinen sähköposti poistaa myös viestejä, jos on ollut hetken pois online. Ne oudot mainosviestit eivät silti olleet niitä, jotka olisin poistanut edellisellä kerralla.

Tarkoitan vain että minulle tämä Suomi24 ei toimi oikein. Näitä viestejä ilmestyy tänne väärin. Jo vuosi-kaksi sitten huomasin sen outouden että sillä aikaa, kun kirjoitan viestiä, sinne on (muka) tullut uusi viesti, kun muutoin ei koko päivänä ole ollut mitään ja nyt se muka oli siellä juuri ennen minua.

Jep. Päivitin sivun ennen kuin aloin sitä viestiäni kirjoittaa. Koko päivän ainoa viesti siellä oli siinä vaiheessa se kello 05:59-lähetetty.

• Anonyymi

Minua aina "kehutaan", mutta nyt minunkin täytyy ihan että onpa tosi hieno viesti. Tosi syvällinen ehkä, muttei sen sisältö oikein aukea, kun siinä on liian vähän sanoja. Närkästyin siis siitä että toi on mun "kummitusviesti" tullen samaan aikaan omani kanssa. Ja sitten nämä on tällaisia vähemmän oleellisen oloisia. Eipä sentään haukkunut minua. Kiitos siitä.

Tuollainen viesti nyt sitten tulee kanssani? Liittyykö tämä yhtään mitenkään minuun? "Kateellinen"? Sillä sanalla harvemmin kuvailen orimattilalaisia, mutta ehkä ne on sitä. Kuten rakkaus "ne ei vain osaa näyttää sitä".? :DD Vartijan tapa olla kateellinen on omituinen ja Supermarketin kassa tonkiessaan kassini. Vain tyhmiä ne on, vain tyhmiä.

Kirjoitan, koska kukaan ei lue täällä mitään ja jokainen voi olla näitä täällä lukeattakin. Joku ilmoitussysteemihän noissa on tilattavissa eli joku sitä seuraa. Mutta näkyykö siellä sekin jos joku aikeissa kirjoittaa? Chat-systeemissä näkyy se lataussympoli eli jos teillä näkyy joku sellainen, niin SITTEN mä ymmärrän. Friikki toiminto silti, jos teillä joku sellainen on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua aina "kehutaan", mutta nyt minunkin täytyy ihan että onpa tosi hieno viesti. Tosi syvällinen ehkä, muttei sen sisältö oikein aukea, kun siinä on liian vähän sanoja. Närkästyin siis siitä että toi on mun "kummitusviesti" tullen samaan aikaan omani kanssa. Ja sitten nämä on tällaisia vähemmän oleellisen oloisia. Eipä sentään haukkunut minua. Kiitos siitä.

Tuollainen viesti nyt sitten tulee kanssani? Liittyykö tämä yhtään mitenkään minuun? "Kateellinen"? Sillä sanalla harvemmin kuvailen orimattilalaisia, mutta ehkä ne on sitä. Kuten rakkaus "ne ei vain osaa näyttää sitä".? :DD Vartijan tapa olla kateellinen on omituinen ja Supermarketin kassa tonkiessaan kassini. Vain tyhmiä ne on, vain tyhmiä.

Kirjoitan, koska kukaan ei lue täällä mitään ja jokainen voi olla näitä täällä lukeattakin. Joku ilmoitussysteemihän noissa on tilattavissa eli joku sitä seuraa. Mutta näkyykö siellä sekin jos joku aikeissa kirjoittaa? Chat-systeemissä näkyy se lataussympoli eli jos teillä näkyy joku sellainen, niin SITTEN mä ymmärrän. Friikki toiminto silti, jos teillä joku sellainen on.

Lähinnä ahdistaa ne 100€ jutut ja roskakatokset, koska kaiken näiden hullujen jälkeen on tosi kiva, jos ne oikeasti vahtii roskien viemisenikin. Jossain sitä harrastetaan joo, mutta yleensä niin että vahdistaan että kaikki kierrättää oikein.

Niin... Jatkaisin tosi paljon, mutta... on minullakin asiat, joista en mielelläni puhu. Ei se silti normaalia ole että tietyt ihmiset tietää tiettyjä juttuja ja loput on asian kanssa ok, kun MINÄ en ole sen kanssa ok. Kukaan muu ei ole tästä kärsinyt enemmän kuin minä.

• Anonyymi

Tuskin kateus. Orimattilalaiset on vain hulluja. Lainaan tuolta toisesta ketjusta pätkän

"– Narsistiset ihmiset ovat yleensä dominoivia, mutta ytimeltään turvattomia ja epäluuloisia. Heillä on taipumusta kehitellä salaliittoteorioita. Aiheeton mustasukkaisuus on tästä yksi ilmentymä. Siinä salaliitto onkin kahdenvälinen ja intiimi.

Stenbergin mukaan teknologista tarkkailua kumppaneihinsa kohdistavat ihmiset, jotka ovat pakko-oireisen tai harhaluuloisen mustasukkaisia."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä ahdistaa ne 100€ jutut ja roskakatokset, koska kaiken näiden hullujen jälkeen on tosi kiva, jos ne oikeasti vahtii roskien viemisenikin. Jossain sitä harrastetaan joo, mutta yleensä niin että vahdistaan että kaikki kierrättää oikein.

Niin... Jatkaisin tosi paljon, mutta... on minullakin asiat, joista en mielelläni puhu. Ei se silti normaalia ole että tietyt ihmiset tietää tiettyjä juttuja ja loput on asian kanssa ok, kun MINÄ en ole sen kanssa ok. Kukaan muu ei ole tästä kärsinyt enemmän kuin minä.

Se ei ole ok, koska se ei ole mulle ok. Minä en ole ikinä ollut sen kanssa ok.
        Minua jo ärsytti, kun Erkko-lukio laittoi kuvani nettiin. Se oli vain se luokkakuva kokonaan, mutten ole ikinä halunnut yhtään kuvaa minusta nettiin.

Miksei minulle ole annettu mitään yksityisyyttä? Tietoa te ette saa, koska se ei kuulu teille. Käyn (kävin) vain kaupassa eikä mikään asiani kuulu milläänlailla kenelläkään. Minun ahdistelu vain kertoo sen että te olette sairaita rikollisia. Ketään ei saa ahdistella ja juuri noiden häiriintyneiden tekosyiden varjolla on perusteltu minun vainoamista ennenkin. MITÄÄN SYYTÄ EI IKINÄ OLLUT. Mitenkään minua ei myöskään autettu enkä väärin tehnyt eikä mitään, ei mitään. Siellä on vain häiriintyneitä ihmisiä vainoten minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Onko nämä jutut siellä facebookissa. Silloin huumekuskiaiheessa sieltä tultiin kai tänne kirjoittelemaan.

Kinaan täällä joko robotin tai jonkun ulkopaikkakuntalaisen kanssa tai jotain. Vuosia olen täällä kinannut sen kanssa, muttei se/ne tunnu tietävän itseasiassa yhtään mitään minusta (tai koko Orimattilastakaan). Siksi kyselen.

Kuin mustalaisennustus eli kun tekee ympäripyöreitä syytöksiä tai arvailee lopputtomasti, niin joskus vääjäämättä osuu oikeaan. Muitakin näyttää täällä tämä omituisuus häiritsevän eli tavallaan joku osuu läheltä (muttei sitten kuitenkaan). Jotain siellä on, mutta silti jää aina olo ettei se edes tiedä mitään. Tuota 100€ juttua ihmettelin. Se oli melkein-muttei-osunut. Liian outo sattumaksi silti. Tarkoitan että joku siellä facebookissa laittaa ehkä jotain ja sitten se joku trolli (joka ei ole Orimattilasta) tiputtelee tänne aiheita sieltä? Tai se oudompi versio että tekoäly toisi tänne viestejä jostain syystä.

Sähköpostini tietoja on ahdistavasti siis mennyt "nettiin" ja kaikki haut ym. muuttaa sivustojen näkymää. Jos joku kirjoittelee noita juttuja... ja varmasti kirjoittaa, niin ne saattaa kulkeutua algoritmien kauttakin tänne? Pointtini on silti että kirjoittiko joku tuosta 100€:stä Facebookkiin? Outoa jos olisi, mutta loppujen lopuksi oudompaa että minulle siitä tulee päänaukomisviesti. Ei toi nyt niin yleinen ole.

Muistutan kunnianloukkausvaarasta. Juoruilukin on rumaa ja nettiin asioiden laitto on jo (usein) laitonta. Itse olen puhunut rumaa vain ihmisistä, jotka ovat oikeassa elämässä olleet minulle ilkeitä.

(Ps. toi trolli ei oikeasti tiedä tuontaivaallista minusta, ei lähellekään, joten siksi olen ihmetellyt hänen intoaan kiusata minua... paitsi tänään. Tänään oli oudon hiljaista)

• Anonyymi

Hevosilla on myös jämäkämpi selkäranka ja enemmän munaa kuin sinulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hevosilla on myös jämäkämpi selkäranka ja enemmän munaa kuin sinulla.

Hah? Pelleiletkö kanssani vai oletko todella noin robottimainen?
        Saan mielikuvan ettet edes tiedä missä ketjussa olet ja sinä seuraat TODELLA montaa ketjua samanaikaisesti. Täällä Orimattila-osiossa ei ole sinulle riittävästi seurattavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah? Pelleiletkö kanssani vai oletko todella noin robottimainen?
        Saan mielikuvan ettet edes tiedä missä ketjussa olet ja sinä seuraat TODELLA montaa ketjua samanaikaisesti. Täällä Orimattila-osiossa ei ole sinulle riittävästi seurattavaa.

Ps. eli siis sinulla on se herätys-mikä-lie, jonka mainoksen olen joutunut poistaa edestä, jotta voin täällä kirjoittaa ja nähdä viestit.

Olen huomannut ettet tunnista Orimattilaa, olet aina monotoninen etkä huomaa ajan merkitystä. Puhumattakaan nyt siitä että kritisoit postipaketeista kirjoittamisesta Orimattilan Postikuljetukset -ketjussa. Huh?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. eli siis sinulla on se herätys-mikä-lie, jonka mainoksen olen joutunut poistaa edestä, jotta voin täällä kirjoittaa ja nähdä viestit.

Olen huomannut ettet tunnista Orimattilaa, olet aina monotoninen etkä huomaa ajan merkitystä. Puhumattakaan nyt siitä että kritisoit postipaketeista kirjoittamisesta Orimattilan Postikuljetukset -ketjussa. Huh?

Sitten minulle on jäänyt mieleen eräs kerta, kun yön aikana oli kirjoitellut paljon viestejä. Sitten seuraavan päivän aina hissukseen trolli laittoi niihin vastausviestejä eli hän vain yksistään postaili sitten, kun kukaan muu ei postaillut täällä Orimattila-osiossa. Se on luonnollista, mutta ei tuolla tavalla että sillon tällöin pitkin päivää tulee joku mitätön parin sanan päänaukominen. Miksi vain viesti kerrallaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joku ilmoitussysteemihän noissa on tilattavissa eli joku sitä seuraa. Mutta näkyykö siellä sekin jos joku aikeissa kirjoittaa?"

Löysin sen. Se tuli vahingossa vastaan eli ainakin vuonna 2022 on ollut:

"Haluatko tietää, mistä Suomi puhuu?
        Tilaa ilmoitukset suosituimmista keskusteluista - ajoittain saat myös mainoksia yhteistyökumppaneidemme vinkeistä ja parhaista diileistä"
        Estä - Salli