Ensimmäistä kertaa psykiatrille

Anonyymi-ap

Kattooko se psykiatri ollenkaan että onko joku sairas vai terve, eli tarvitseeko välttämättä lääkityksiä? Omasta mielestä en tarvitse. Siinä kai jotain jutellaan, eli saa kai jotain selkoa mielentilassa.

68

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikeehan sitä on täältä neti nyli sanoa. Lääkkeetkin on mahdollisuus, jos katsotaan että niistä voisi jotain hyötyä olla, mutta itselläni meni noin kaksikymmentä vuotta ennen kuin sitten samainen lääkäri määräsi lääkkeet, että ihan automatiota se ei ole.

      • Anonyymi

        20 vuotta sitten ei ollutkaan niin hyviä lääkkeitä kun tänään, lääketiede on kehittänyt nykyiset lääkkeet paremmiksi eikä ole niin voimakkaitakaan kun ennenvanhaiset lääkkeet.joten ei kannata vertailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuotta sitten ei ollutkaan niin hyviä lääkkeitä kun tänään, lääketiede on kehittänyt nykyiset lääkkeet paremmiksi eikä ole niin voimakkaitakaan kun ennenvanhaiset lääkkeet.joten ei kannata vertailla

        Myös sähköhoito on tullut osaksi jokapäiväistä hoitoa ja hyvinvointia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuotta sitten ei ollutkaan niin hyviä lääkkeitä kun tänään, lääketiede on kehittänyt nykyiset lääkkeet paremmiksi eikä ole niin voimakkaitakaan kun ennenvanhaiset lääkkeet.joten ei kannata vertailla

        Olen hieman eri mieltä tuosta lääkkeiden paremmuudesta.
        Omat lääkitykseni alkoivat jo 30 vuotta sitten, ja viimeiset lääkkeet tuli käytettyä alle kymmenen vuotta sitten.
        Ainakaan noiden reilun parinkymmenen vuoden aikana lääkkeiden suhteen ei tapahtunut muutosta, samanlaisia haittoja, ym. Vahvuus ei sinänsä haittoihin vaikuta.
        Toki ihmiset sietävät lääkityksiä eri tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös sähköhoito on tullut osaksi jokapäiväistä hoitoa ja hyvinvointia

        entisenä sähkärinä voin sanoa että se ei tunnu hyvältä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entisenä sähkärinä voin sanoa että se ei tunnu hyvältä ollenkaan.

        Onkin vähän eri juttu, sähkärin hommat ja sähköhoito.
        Sähköhoidossa nukutetaan, duunissa mahdollisesti saadut sähköiskut tulee valveilla ollessa.
        Eli kumpi tuntuu, kumpi ei....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkin vähän eri juttu, sähkärin hommat ja sähköhoito.
        Sähköhoidossa nukutetaan, duunissa mahdollisesti saadut sähköiskut tulee valveilla ollessa.
        Eli kumpi tuntuu, kumpi ei....

        Tärkeintä on AINA potilaan hyvinvointi.
        Jos potilas kärsii liikaa hänet nukutetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on AINA potilaan hyvinvointi.
        Jos potilas kärsii liikaa hänet nukutetaan

        eikös sähköhoidossa lähde taju kankaalle ilman nukutustakin?

        Eli onko tarpeen nukuttaa jos taju lähtee kankaalle????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös sähköhoidossa lähde taju kankaalle ilman nukutustakin?

        Eli onko tarpeen nukuttaa jos taju lähtee kankaalle????

        Osalle potilaista lähtee osa muistista kankaalle lopullisesti.Osa potilaista hoidon jälkeen vähään aikaan muista että kuka edes on.Onhan se oikein pätevää hyvinvoinnin edistämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös sähköhoidossa lähde taju kankaalle ilman nukutustakin?

        Eli onko tarpeen nukuttaa jos taju lähtee kankaalle????

        Kyllä ne nukuttavat aina, jos antavat sähköhoitoa.
        Ennen vanhaan se tehtiin nukuttamatta, siis joskus ehkä 1950-60-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuotta sitten ei ollutkaan niin hyviä lääkkeitä kun tänään, lääketiede on kehittänyt nykyiset lääkkeet paremmiksi eikä ole niin voimakkaitakaan kun ennenvanhaiset lääkkeet.joten ei kannata vertailla

        Höpö höpö. Tuo on propagandaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Tuo on propagandaa.

        Vaikka samanlaisia läpimurtoja ei ole, kuin syöpähoidoissa tai hiv lääkkeissä, niin valitettavasti siellä on pientä kehitystä. Mikä hirveintä niin myös muu hoito on kehittynyt.

        Tämä näkyy esimerkiksi niin että enää ei pääse laitostumaan samalla tavalla kuin kaksikymmentä vuotta sitten.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­­f­o­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#181135397

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Yleensä lääkäri määrää verikokeisiin jotta selviää ettei oireet johdu esim kilpirauhasesta

      • Anonyymi

        Ihan niin minulla oli aikoinani juuri se syy kilpirauhas lääkkeet tuli ainoastaan, ja niitä saan syödä lopun elämää


      • Anonyymi

        Eipä sinne edes joka kolmas vuosi ole tarpeellista mennä, näin tk:n lääkäri sanoi.


      • Anonyymi

        Yleislääkäri voikin laittaa kilpirauhaskokeisiin, mutta psykiatrit kirjoittavat ehkä reseptin jo ennen mitään laboratoriotutkimuksia. Vaikka nekin varmaan otattavat jossain vaiheessa.


      • Anonyymi

        Taustalla yleensä joku hölö jota ei sinun pärstä miellytä ja sen sanomiset ykkössijoilla. (lahkolaiset,mustalaiset tai kaikki jos olet sex poikkeava..)


      • Anonyymi

        No kilpirauhaskokeet on helppo selvittää.Mutta hyvin monesti siihen se sitte jää.Pitäisi sulkia kaikki muu mhdollinen myös pois.


    • Anonyymi

      Ensimmäisellä kerralla yrittävät kartoittaa potilaan tilannetta. Kyselevät, miksi on vastaanotolle hakeutunut.
      Jotkut lääkärit saattavat alkaa ehdotella jotain lääkityksiä jo heti alkuunsa, mutta kannattaa kysellä tarkkaan mahdollisen lääkityksen vaikutukset.

      • Anonyymi

        Miten niin vaikutukset? Lääke vaikuttaa parin kolmen viikon aloituksen jolloin potilas tuntee olonsa paremmaksi, usein lääkitystä jatketaan muutama kuukausi senkin jälkeen kun on tuntenut olonsa paremmaksi . Joten tavallisesti lääkitys auttaa keskivaikeaa tain lievään masennukseen .
        Sitten. On niin että lääkäri kyllä selittää potilaalle ilman kysymistäkin sen minkä potilaan tulee siitä tietää.
        Joten kun luottaa omaan lääkärinsä niin sekin jo on puolet paranemisesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin vaikutukset? Lääke vaikuttaa parin kolmen viikon aloituksen jolloin potilas tuntee olonsa paremmaksi, usein lääkitystä jatketaan muutama kuukausi senkin jälkeen kun on tuntenut olonsa paremmaksi . Joten tavallisesti lääkitys auttaa keskivaikeaa tain lievään masennukseen .
        Sitten. On niin että lääkäri kyllä selittää potilaalle ilman kysymistäkin sen minkä potilaan tulee siitä tietää.
        Joten kun luottaa omaan lääkärinsä niin sekin jo on puolet paranemisesta .

        " Miten niin..."
        No juurikin siten niin.
        Olo ei kaikilla parane pelkillä pillereillä, haittojakin joillain esiintyy.
        Potilaan on itse hyvä jotakin kysellä, esim. mahdollisia haittoja ei lääkärit välttämättä tarkemmin kerro.
        " Lääkäri selittää sen minkä potilaan tulee tietää..."
        Kuinkakohan tarkasti selittävät, eroja kyllä löytyy. Taitaa olla aika paljon lääkäristä kiinni, minkä katsoo riittävän selitettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Miten niin..."
        No juurikin siten niin.
        Olo ei kaikilla parane pelkillä pillereillä, haittojakin joillain esiintyy.
        Potilaan on itse hyvä jotakin kysellä, esim. mahdollisia haittoja ei lääkärit välttämättä tarkemmin kerro.
        " Lääkäri selittää sen minkä potilaan tulee tietää..."
        Kuinkakohan tarkasti selittävät, eroja kyllä löytyy. Taitaa olla aika paljon lääkäristä kiinni, minkä katsoo riittävän selitettäväksi.

        Kysehän ei aina ole pelkästään lääkärin selittelyistä, vaan joskus kyse on myös ymmärtämisestä. Valitettavasti on ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta, esimerkiksi omasta voinnistaan johtuen, ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän ei aina ole pelkästään lääkärin selittelyistä, vaan joskus kyse on myös ymmärtämisestä. Valitettavasti on ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta, esimerkiksi omasta voinnistaan johtuen, ymmärrä.

        Kyllä, tämäkin on totta, mutta ei kuitenkaan niin yleistä kuin ehkä kuvitellaan.
        Nämä ovat aika hankalia asioita, sekä potilaan, että lääkärin näkökulmasta.


    • Anonyymi

      Psykiatri ei ole lääkäri, eikä häntä tule sellaisena pitääkään.
      Psykiatri on samanarvoinen kuin Juhan af Grann, kirjoittelee avaruusjuttuja jotka ovat pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Älä mene, äläkä kuuntele heitä.
      Äläkä missään nimessä usko tai tee mitä he kehottavat.

      • Anonyymi

        Psykiatri on lääkäri. Kuuntele häntä. Punnitse myöhemmin kokemasi. Jos antaa lääkkeitä, ne voivat olla alkuun jotain mietoa. Sitten myöhemmin keskustellaan ja voit samalla kertoa, miltä se ensimmäinen lääke- erä tuntui. Ota lääkäreistä se hyöty irti, minkä saat. Jos joku lääkäri tuntuu hankalalta, ei hätää mitään. hänet voi vaihtaa.


      • Anonyymi

        Hyvin trollattu. Trollaappa joku toinenki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin trollattu. Trollaappa joku toinenki.

        Silleen minä olen menetellyt, ja ollut työelämässä 40 vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silleen minä olen menetellyt, ja ollut työelämässä 40 vuotta

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silleen minä olen menetellyt, ja ollut työelämässä 40 vuotta

        Trollaamalla ja vihapuhella? Onko ollu vielä nousujohteinen ura?

        Hoito, tai kuntoutuminen ei ole mikään itseisarvo. Itseisarvo on se että pärjää ilman ja pystyy elämään, ja länsimaissa myös käymään töissä.

        Mutta se ei ole mikään häpeä että tarvitsee jossain elämänsä vaiheessa apua. Itse asiassa kaikki meistä tarvitsee jossain elämänvaiheessa sitä ulkopuolista apua, sitä kannattaa hyödyntää kun siihen saa mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Etkö usko, että olen ollut työelämässä 40 vuotta. Jatkan siihen salaisuuden. Jumala auttoi minua. Tulin elävään uskoon 24-vuotiaana. Sitten myöhemmin, kun oli elämässä kriisiä, kohta otin tämän nykyisen lääkärini. Silloin hän ei ollut vielä niin korkeasti oppinut. Sitämukaa kun hän koulutti itseään, hinta nousi. Nyt se on 200 E soitto tai käynti. Hän on ollut usein televisiossa kun on tarvinnut tietoa psykiatriasta.Joku ohjelma, jossa oli eri alojen vierailuja. Hän oli monta kertaa. Kun meinasin muutettuani Helsingistä, vaihtaa psykiatria, otin häneltä jokinlaisen lausunnon. Siinä oli myönteisenä, hyvänä asiana mainittu minun uskoni. En silloin vaihtanut lääkäriä, koska se uusi puuttui minun unilääkkeisiini. En halunnut silloin lopettaa niitä. Nyt olen lopettanut unilääkkeet ja nukun ihan hyvin ilman.


      • Anonyymi

        Yleensä,psykiatri lukee ensin lääkäriksi ja sen jälkeen erikoistuu psykiatriaan. Ensin ottaa viisi vuotta lääkäriksi lukeminen ja toiset viisi vuotta erikoistuminen harjouttelunqikoineeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatri on lääkäri. Kuuntele häntä. Punnitse myöhemmin kokemasi. Jos antaa lääkkeitä, ne voivat olla alkuun jotain mietoa. Sitten myöhemmin keskustellaan ja voit samalla kertoa, miltä se ensimmäinen lääke- erä tuntui. Ota lääkäreistä se hyöty irti, minkä saat. Jos joku lääkäri tuntuu hankalalta, ei hätää mitään. hänet voi vaihtaa.

        Yleensä ei lääkärit ole mitenkään hankalia , vaan potilaan herkkä mielentila joskus ylireagoi asioihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö usko, että olen ollut työelämässä 40 vuotta. Jatkan siihen salaisuuden. Jumala auttoi minua. Tulin elävään uskoon 24-vuotiaana. Sitten myöhemmin, kun oli elämässä kriisiä, kohta otin tämän nykyisen lääkärini. Silloin hän ei ollut vielä niin korkeasti oppinut. Sitämukaa kun hän koulutti itseään, hinta nousi. Nyt se on 200 E soitto tai käynti. Hän on ollut usein televisiossa kun on tarvinnut tietoa psykiatriasta.Joku ohjelma, jossa oli eri alojen vierailuja. Hän oli monta kertaa. Kun meinasin muutettuani Helsingistä, vaihtaa psykiatria, otin häneltä jokinlaisen lausunnon. Siinä oli myönteisenä, hyvänä asiana mainittu minun uskoni. En silloin vaihtanut lääkäriä, koska se uusi puuttui minun unilääkkeisiini. En halunnut silloin lopettaa niitä. Nyt olen lopettanut unilääkkeet ja nukun ihan hyvin ilman.

        Oi että kyllästyttää nuo ainaiset uskon asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatri on lääkäri. Kuuntele häntä. Punnitse myöhemmin kokemasi. Jos antaa lääkkeitä, ne voivat olla alkuun jotain mietoa. Sitten myöhemmin keskustellaan ja voit samalla kertoa, miltä se ensimmäinen lääke- erä tuntui. Ota lääkäreistä se hyöty irti, minkä saat. Jos joku lääkäri tuntuu hankalalta, ei hätää mitään. hänet voi vaihtaa.

        Ei sitä noin vain vaihdeta. Nokkaansa ottaa ja yrittää pakkotoimilla uhkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä,psykiatri lukee ensin lääkäriksi ja sen jälkeen erikoistuu psykiatriaan. Ensin ottaa viisi vuotta lääkäriksi lukeminen ja toiset viisi vuotta erikoistuminen harjouttelunqikoineeen

        En usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä noin vain vaihdeta. Nokkaansa ottaa ja yrittää pakkotoimilla uhkailla.

        Kyllä minä vaihdoin lääkäriä noin vain, mutta olin koko ajan töissä ja käytin alkua lukuunottamatta yksityisiä. En uhkaillut, vaan poistuin, jos mies tuntui vaikealta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä noin vain vaihdeta. Nokkaansa ottaa ja yrittää pakkotoimilla uhkailla.

        Tietysti voi ottaa nokkiinsa, mutta mitä sitten ?
        Pakkotoimillakin voi uhata, mutta uhkaukseksi jää, jos ei aihetta pakkotoimiin ole.
        Julkisen puolen psykiatrian avohoidossa voi olla vaikeaa vaihtaa lääkäriä mielensä mukaan, ja siellä ne lääkärit vaihtuvat muutenkin todella tiuhaan tahtiin ( liiankin ).


    • Anonyymi

      Älkää ihmeessä menkö psykiatrille tai vastaavalle, ne on meistä kaikkein kahjompia jotain pillerimääräys automaatteja.
      Opiskella nyt yliopistolla kuusi vuotta hullummaksi kuin mennessään, ei järkeä.

    • Anonyymi

      Ei ne turhaan suosittele lääkitystä ja monta kertaa lähettävät psykologille . Lääkityksestä keskustellaan silloin jos se on tarpeellista . Tiedätkö että melkein kaikki potilaat sanovat etteivät tunne tarvetta lääkitykseen koska heillä on siitä ainoastaan ennakkoluuloja , mutta tavallisesti jos on masennus niin kirjoittavan jotain masennusta helpottavaa . Nykyisin on niin. Paljon paremmat lääkkeet käytännössä se kun ennen ja mielestäni jos lääkäri ehdottaa lääkitystä niin ainakin minä ottaisin sen vastaan. Kun on nähnyt elämänsä aikana näitä ihmisiä jotka pelkäävät lääkkeitä ja se porukka pitää kovaa ääntä lääkkeitä vastaan , joten niille ei kannata kuukautta korviaan . Joten kun puhut lääkärin kanssa niin kyllä siellä selviää asiat . Niin monikon saanut lääkkeistä avun , ja kaikki eivät tarvitse edes lääkitystä

    • Anonyymi

      Jos se ei satu olemaan niitä demokraattien jättämiä aukonvartijoita, kuka tietää.

    • Anonyymi

      Väkisin laittavat mielialalääkityksen, jos et suostu käyttämään niin terapia loppuu samantien vaikka olisit halunnut vain jutella. Näin Jyväskylässä!

      • Anonyymi

        Niin että mitä ?
        Eimkellekkään väkisin mitään lääkitystä laiteta, paitsi silloin potilas on niin huonossa kunnossa että tarvitsee sen. Ei tavalliset masennus lääkkeet mitenkään ole verrattavissa akitsofrenia lääkkeisiin .joten älä vedä omaa diagnoosiasibtähännasiaan tavalliset masennukset ja paniikki häiriöt hoidetaan lääkkeillä . Ja nykyaikaiset lääkkeet ovat paljon parempia mitä ne oli ennenvanhaan .
        Jos terapeutti huomaa ettei terapia johda minnekään niin ei aitä turhaan käytetä. Ja jutteleminen ei ole kiellettyä vaikka ystävän kanssa ä terapia juttelun on johdettava jonnekkin ei siellä samoja asioita veivata kerta kerran jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että mitä ?
        Eimkellekkään väkisin mitään lääkitystä laiteta, paitsi silloin potilas on niin huonossa kunnossa että tarvitsee sen. Ei tavalliset masennus lääkkeet mitenkään ole verrattavissa akitsofrenia lääkkeisiin .joten älä vedä omaa diagnoosiasibtähännasiaan tavalliset masennukset ja paniikki häiriöt hoidetaan lääkkeillä . Ja nykyaikaiset lääkkeet ovat paljon parempia mitä ne oli ennenvanhaan .
        Jos terapeutti huomaa ettei terapia johda minnekään niin ei aitä turhaan käytetä. Ja jutteleminen ei ole kiellettyä vaikka ystävän kanssa ä terapia juttelun on johdettava jonnekkin ei siellä samoja asioita veivata kerta kerran jälkeen

        Kun minulle aikanaan annettiin "peruslääkitys", olin juuri ollut lääkkeiden yliannostuksen takia ( tahallinen yliannos ) yön sairaalassa, vatsa huuhtelussa. Olin saanut kovan kolauksen ja menettänyt tukihenkilön. Silloin sain sen lääkkeen, jota olen syönyt 35 vuotta. Se lääke oli täsmälääke, tehokas, sanoisin nerokas. Se NOSTI pahimmasta. Sen jälkeen pystyin elämään normaalisti. Olin tuen tarpeessa, käytin psykiatreja, terapioita, kerhoja. Seurakunta auttoi. Pahin kriisi meni ohi parissa vuodessa. Sitten tie alkoi nousta. Koko kriisiaika oli noin 15 vuotta. Sitten aloin käydä iltakoulua. Luin lukiota puoleen väliin asti, vanhanaikaisen keskikoulun verran. Sitten aloin tehdä vapaaehtoistyötä seurakunnalle. Kun pääsin eläkkeelle, jatkoin vapaaehtoistöitä. Nyt kun olen jo 71-vuotias, teen vielä vapaaehtoistöitä seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minulle aikanaan annettiin "peruslääkitys", olin juuri ollut lääkkeiden yliannostuksen takia ( tahallinen yliannos ) yön sairaalassa, vatsa huuhtelussa. Olin saanut kovan kolauksen ja menettänyt tukihenkilön. Silloin sain sen lääkkeen, jota olen syönyt 35 vuotta. Se lääke oli täsmälääke, tehokas, sanoisin nerokas. Se NOSTI pahimmasta. Sen jälkeen pystyin elämään normaalisti. Olin tuen tarpeessa, käytin psykiatreja, terapioita, kerhoja. Seurakunta auttoi. Pahin kriisi meni ohi parissa vuodessa. Sitten tie alkoi nousta. Koko kriisiaika oli noin 15 vuotta. Sitten aloin käydä iltakoulua. Luin lukiota puoleen väliin asti, vanhanaikaisen keskikoulun verran. Sitten aloin tehdä vapaaehtoistyötä seurakunnalle. Kun pääsin eläkkeelle, jatkoin vapaaehtoistöitä. Nyt kun olen jo 71-vuotias, teen vielä vapaaehtoistöitä seurakunnalle.

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?


      • Anonyymi

        Väkisin ????
        Jos potilas ei itse tiedosta tilaansa niin joskus on pakkolääkitys kyseessä. Se i koska masennuksia mitenkään ainoastaan vakavampia psyykkisiä tiloja , joissa potilas on vaaraksi iteselleen tai ympäristölle . Joten äläpä sekoita asioita . Masennus ja ja paniikki häiriöt hoidellaan ihan vaan vapaaehtoisella tyylillä, lääkäri ehdottaa lääkitystä jonka jokainen tietävä ihminen kyllä hyväksyäkin koska saavutuksena on se että haluaa tulla terveeksi.
        Joten ei tartte sekoitellaan puuroja ja velliä keskenään näissäkään asioissa . Ketään masennus potilasta ei kukaan psykiatri pakota yhtään mihinkään hoito menee potilaan ehdoilla


      • Anonyymi

        Terapiassa ei ole kyse halusta jutella, vaan halusta edetä elämässä eteenpäin.

        Ainaisen juttelun sijaan terapiassa on tavotteita ja siinä pitää olla siinä kunnossa että voi käsitellä ongelmia ja edetä niihin tavotteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?

        Mitä ihmeen orjatyötä? Minä tein koko ajan omaa, mielenkiintoista työtäni. Jumala auttoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?

        Ei se kovin ilmaista ollut . nyt minulla on eläke 1866 E / kk. Siitä verot pois, niin jää 1624 E/ kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?

        Miten niin orjatyö ?
        Vapaaehtoisena toimiminen on täysin eri asia kuin joku orjatyö.
        Sehän on vain hyvä, jos tuo 71-vuotias sai elämänsä järjestykseen ja pärjää.
        Vaikuttaa melkein kateudelta, kun kysellään kannattavuudesta. Onko siinä jotain vikaa, jos joku toinen pärjää ?
        Vapaaehtoistyö antaa paljon ihmiselle, seuraa, hyväksytyksi tulemisen tunnetta, ajanvietettä, tunteen siitä, että kuuluu johonkin porukkaan ja on aina tervetullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkisin ????
        Jos potilas ei itse tiedosta tilaansa niin joskus on pakkolääkitys kyseessä. Se i koska masennuksia mitenkään ainoastaan vakavampia psyykkisiä tiloja , joissa potilas on vaaraksi iteselleen tai ympäristölle . Joten äläpä sekoita asioita . Masennus ja ja paniikki häiriöt hoidellaan ihan vaan vapaaehtoisella tyylillä, lääkäri ehdottaa lääkitystä jonka jokainen tietävä ihminen kyllä hyväksyäkin koska saavutuksena on se että haluaa tulla terveeksi.
        Joten ei tartte sekoitellaan puuroja ja velliä keskenään näissäkään asioissa . Ketään masennus potilasta ei kukaan psykiatri pakota yhtään mihinkään hoito menee potilaan ehdoilla

        Hmm.
        Nuorena sain paniikkihäiriöön rauhoittavan lääkityksen, omilla ehdoilla käytin lääkkeiden kanssa päihteitä, ja alkoihan ajan kuluessa tulla vakavampia ongelmia, psykooseja, itsetuhoisuutta, jne.
        Ihanko omilla ehdoillani, sekaisin ollessani, lääkkeitä määrättiin jatkuvasti lisää ja vaihdeltiin aineksia ? Hoitava taho oli koko ajan tietoinen päihteiden käytöstäni.
        Oikeastaan ei ollut ihme, että elämä meni täysin solmuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin orjatyö ?
        Vapaaehtoisena toimiminen on täysin eri asia kuin joku orjatyö.
        Sehän on vain hyvä, jos tuo 71-vuotias sai elämänsä järjestykseen ja pärjää.
        Vaikuttaa melkein kateudelta, kun kysellään kannattavuudesta. Onko siinä jotain vikaa, jos joku toinen pärjää ?
        Vapaaehtoistyö antaa paljon ihmiselle, seuraa, hyväksytyksi tulemisen tunnetta, ajanvietettä, tunteen siitä, että kuuluu johonkin porukkaan ja on aina tervetullut.

        Tätä käytetään tavoittelemaan taloudellista hyötyä, ei tarvitse palkata ketään kun vapaaehtoiset tekevät työtä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä käytetään tavoittelemaan taloudellista hyötyä, ei tarvitse palkata ketään kun vapaaehtoiset tekevät työtä!

        Onko sinulla lainkaan tietoa, millaisissa paikoissa on vapaaehtoistyöntekijöitä ?
        Ei niitä ole työpaikoissa, joissa muut tekevät palkallista työtä, ainakaan tekemässä niitä vaativampia töitä.
        Vapaaehtoiset toimivat usein yhdistyksissä, järjestöissä, seurakunnissa, urheiluseuroissa, jne.
        Vapaaehtoisia ei pidetä töissä sen takia, ettei tarvitsisi maksaa ihmisille palkkaa.
        Tutustupa vapaaehtoistöihin, voit yllättyä, ehkä jopa itsekin jossain elämäsi vaiheessa innostua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?

        Työtön ei voi vaatia rahaa sillä hän on vasta "harjoittelija"

        Ja monilla on mielenterveydellisiä ongelmia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaiseksi orjatyötä ja kannattiko?

        Kannatti! Oli ainakin järkevää tekemistä ja ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatti! Oli ainakin järkevää tekemistä ja ystäviä.

        Tästä samaa mieltä, itsekin vapaaehtoistöitä takavuosina tehneenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön ei voi vaatia rahaa sillä hän on vasta "harjoittelija"

        Ja monilla on mielenterveydellisiä ongelmia

        Kokoomuksen nuolijalla asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla lainkaan tietoa, millaisissa paikoissa on vapaaehtoistyöntekijöitä ?
        Ei niitä ole työpaikoissa, joissa muut tekevät palkallista työtä, ainakaan tekemässä niitä vaativampia töitä.
        Vapaaehtoiset toimivat usein yhdistyksissä, järjestöissä, seurakunnissa, urheiluseuroissa, jne.
        Vapaaehtoisia ei pidetä töissä sen takia, ettei tarvitsisi maksaa ihmisille palkkaa.
        Tutustupa vapaaehtoistöihin, voit yllättyä, ehkä jopa itsekin jossain elämäsi vaiheessa innostua.

        En todellakaan, työpanoksesta täytyy maksaa.


    • Anonyymi

      Draaman kaari menee varmaan silleen, että kohta huomaat olevasi pillereissä. Sitten huomaat haittoja. Seuraavana haet internetistä vertaistukea ja lopetat pilleristin elämän. Tunnet lopulta olosi paremmaksi ilman aineita.

    • Anonyymi

      Kunnallisella riippuu paljolti siitä millainen lääkäri kohdalle sattuu, jos käy hyvä tuuri ja saa hyvän ystävällisen lääkärin joka ei ole kypsynyt ammattiinsa, potilaisiin ja jonka mielestä töihin meno parantaa kaiken ja ei käsittele potilaita kuin liukuhihnan työntekijä, niin ei ehdottele heti ensimmäiseksi lääkkeitä

    • Anonyymi

      Automaattisesti kirjoitetaan resepti mielialalääkkeisiin, apteekin kautta kotia ja pärjäile! Näin toimitaan Jyväskylässä.

    • Anonyymi

      Jos menet sinen lähetteellä, niin käynti menee sen lähetteen ongelma-asettelun mukaan. Psykiatri juttelee kanssasi, haastattelee ja sitten ehdottaa jotain, vaikka sitten kysyy, että oletko halukas kokeilemaan lääkkeitä. sitten sovitte jatkosta.

      Jos menet ns. omalla lähetteelläsi, hän haastattelee sinua miksi hakeuduit hälle ja sitten sen mukaan menee käynti aika lailla kuin edellisessä kappaleessa. Jos et halua lääkitystä, niin harvemmin sitä pakko on tehdä. Psykiatri kuitenkin on lääkäri, joka voi reseptejä kirjoittaa, joten siksi sinne usein hakeudutaan - ja toki diagnosoinnin vuoksi, koska he lääkäreinä mys diagnosoivat sairauksia. - tai terapaialähetteen saamiseksi.

    • Anonyymi

      No se tyrkyttää ensimmäisenä lääkkeitä. Sitten voidaan alkaa keskustelee kun lääkkeet alkaa vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Joo. Ensimmäisenä resepti handuun. Seuraavilla kerroilla lisää nappia ja keskustellaan miten napit vaikuttaa.

        Nappikuuri ei lopu ennenkuin itse ymmärtää lopettaa.

        Kenkäkaupasta saa kenkiä, psykkarilta nappeja. Yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Valitse
      Psykiatrisi
      Huolella.

      Mene
      Yksityiselle jos tarve
      Vaatii.
      Parempaa hoitoa
      Saat
      Kuitenkin

      Sieltä.etsi
      Netistä itsesi ( no tietysti lähimain tai suurinpiirtein) itsesi näköinen sieltä
      Ensin,

      Varaat
      ajan
      .

      Muuten hommasta
      Ei tule mitään kyllä psykiatrillakaan
      Jos ei pysty yhtään ees kattomaan mieleistään näköistä
      Naamaa.
      Näin
      Tämä
      Asia on seivä.

      Moikka!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe