Tarvitsemme apua

Anonyymi-ap

Oisko täällä ketään ihanaa ihmistä joka voisi auttaa meidän perhettä. Tilanne on se että mieheni ja minä saamme pientä työkyvyttömyyseläkettä. 18 vuotias lapseni asuu kanssamme kun vielä opiskelee. Asumme vuokralla talossa jossa on sisäilma ongelmaa ja hometta. Muutamme loppukuusta toiselle paikkakunnalle pienempään ja halvempaan asuntoon. Emme voi ottaa mukaan kaikkia huonekaluja. Varmaan osa vaatteistakin pitää hävittää. Tukea emme saa nyt mistään. Jouluksi voimme sada diakoniasta jouluapua. Meillä ei ole rahaa ostaa ruokaa eikä edes kirpparilta huonekaluja. Kelasta ja sossusta emme saa mitään. Kysytty on. Minun ja mieheni lääkkeet loppuvat. Voisiko joku auttaa meitä?

8

192

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teilläkö siis eläke molemmilla? Kaksi eläkettä ja yhdet asumiskulut? Jos eläke pieni, saatte asumistuet pienituloisuuden perusteella Kelasta. Jos ette kuitenkaan saa Kelasta mitään toimeentulotukea lisäksi elämänmuutoksessa, on teillä liika isot tulot ja avustukset.

      Kelasta saa perustoimeentulotuen juurikin peruselämiseen ja lääkkeisiin sekä muuttokuluihin. Kaupungin tai kunnan sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea muihin menoihin.

      Diakonia myöntää väliaikaista apua niihin kuluihin mitä ei Kela ja Sossu huomioi laskelmissaan.

      Saatte siis kolmesta eri paikasta tukea, tai jos ette saa ei teillä ole siihen oikeutta eikä perusteita.
      Huonekalujahan ette tarvitse kun teillä on niitä liikaakin. Voisit lahjoittaa ylimääräiset tarvitseville.

      18-vuotias voi tehdä jo töitä opintojen lisänä, ja hänkin on oikeutettu opintotukeen ja lainaan. Kolmen hengen yhteenlasketut tulot ja tuet ovat varmaan melkoiset.

      Onko perheessänne alkoholisteja tai huumeidenkäyttäjiä, uhkapelureita vai mihin elämiseen tarkoitetut rahat menevät?

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­­­y­­m­f­­­o­m­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18114027e

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      "Meillä ei ole rahaa ostaa ruokaa eikä edes kirpparilta huonekaluja. "
      Kerroit samassa kirjoituksessa, että teillä on liikaakin huonekaluja. Mihin tarvitsette uusia?

      Teillä lienee niin paljon omaisuutta, ettette sen vuoksi saa toimeentulotukea Kelasta ja sossusta. Työkyvyttömyyseläke ei kerro sinänsä mitään todellisesta omaisuudesta, joka selviää verotiedoista. Seurakunnan diakoniasta olen saanut itse kahdesti apua. Hekin pyytävät nähtäväksi verotustiedot, sekä kelan ja sossun kielteiset päätökset.

      Onhan sellaisia nähty, että omaisuudesta huolimatta huijataan tukia ja avustuksia. Ja päälle kerjätään hyväuskoisilta lisää.

      Luulin että tarina ruoka-apujonoon tai ylijäämäruuan jakeluun mersuilla tulevista on vain tarina, kunnes itse näin omin silmin että totta se on. He ilmeisesti kiertää eri ilmaisruuan jakopisteissä haalimassa ruokaa ja kenties vielä itse myyvät ilmaiseksi saatavan ruuan. Jotkut ei tunne mitään häpeää kun vievät oikeasti tarvitsevilta kaiken.

    • Anonyymi

      "Minun ja mieheni lääkkeet loppuvat. "

      Lääkkeet? Lääkkeisiin saa maksusitoumuksen kelasta.

      Itse olen työttömänä ollessani ollut paljon tukien varassa joten tiedän että Kelasta saa nimen omaan maksusitoumuksen apteekkiin (itselläni krooninen perinnöllinen sairaus) perustoimeentulon ruokaan, asumiseen jne. Jos on jokin ylimääräinen meno, kunnan sosiaalitoimeeen ajan varaamalla siitä samasta Kelan toimeentulotukilomakkeesta pääsee juttelemaan sosiaalityöntekijän kanssa.

      Kunta myöntää harkinnanvaraista ja ennaltaehkäisevää toimeentulotukea kuluihin jota Kela ei huomioi, esim lapsen harrastukset, tarpeelliset matkat jne. Itsekin muutin pienempään ja halvempaan asuntoon jolloin Kela maksaa vielä muuttoavustuksenkin tämmöisissä tapauksissa, itselläni kaikki muuttokulut.

      Sen vuoksi tuntuu oudolta kuulla ettei ole rahaa ruokaan ja lääkkeisiin.

      • Anonyymi

        Kovin on kätevää ja helppoa.
        Ei ole kurjuutta ei pulaa Suomessa, päinvastoin. Yllinkyllin kaikkea tarvittavaa kaikille.
        Kaikki tarvittava tarjoillaan helposti, vaivatta, nopeasti harmia ja vaivaa aiheuttamatta.
        Jos on tilanne toinen, on se oma moka. On alko,- peli,- tai mielenterveys ongelmana ja elämänhallinnan puute jne..
        "Avun tarvitsijat" ovat ensisijaisesti huijareita jotka Mersuilla ajelevat paikasta toiseen huijaamassa ja hyväksikäyttävät hyväntekijöitä. Ei pidä tulla narratuksi, ei kenelläkään ole oikea hätä. Kunhan koettaa ruikuttaja hyötyä hölmöistä auttajista.

        Oikeasti. Kenenkään heikossa asemassa olevan ei pidä olettaa eikä toivoa että kukaan haluaisi auttaa henkilökohtaisesti paitsi jos auttaja on oma sukulainen, vanhempi lähinnä.
        On täysin poikkeuksellista että ventovieraan tai edes tutun hädästä piitataan pätkääkään ja auttavaa kättä ojennettaisiin vaikka voitaisiin. Kukaan ei itseään likoon laita toisen takia.
        En ole milloinkaan, missään sellaista huomannut.
        Hinta on "avuilla" eli oma hyöty koetetaan saada kaikesta toiminnasta irti.
        Pyyteettömyyttä eikä hyväsydämmisyyttä ole olemassa.
        Ei pidä viihdettä eikä nostatusta antaa ilmaiseksi hyväosaisille ruikutuksillaan ja vaikeuksiaan näyttämällä. Heikossa asemassa oleva tulee vain vähätellyksi ja "potkituksi" entisestään.
        Ei pidä antaa itsekkäille ivaajille tilaisuutta iskeä, ei kannata aikaansa tuhlata avun aneluun, saa vain mitätöinnin ja sillä ei tee mitään.


    • Anonyymi

      Kaikki turhat tutut jotka vain urkkivat ja kurkkivat mut eivät halua mitenkään auttaa hädän hetkellä vaikka helposti pystyisivät, sellaiset pitää jättää menneisyyteen.
      Miksi turhaan jaella asioitaan heidän iloksi ja huviksi? Mitä lie saavat utsinnoillaan?

    • Anonyymi

      Älkää nyt vaan kukaan antako rahaa kirjoittajalle.
      Yhteiskunnalta saa apua,aivan varmasti.

      • Anonyymi

        Voit olla huoleti, ei ole rikkaita jotka ventovieraita olisivat auttamassa hyvänhyvyyttään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe