Tarvitsemme apua

Anonyymi-ap

Oisko täällä ketään ihanaa ihmistä joka voisi auttaa meidän perhettä. Tilanne on se että mieheni ja minä saamme pientä työkyvyttömyyseläkettä. 18 vuotias lapseni asuu kanssamme kun vielä opiskelee. Asumme vuokralla talossa jossa on sisäilma ongelmaa ja hometta. Muutamme loppukuusta toiselle paikkakunnalle pienempään ja halvempaan asuntoon. Emme voi ottaa mukaan kaikkia huonekaluja. Varmaan osa vaatteistakin pitää hävittää. Tukea emme saa nyt mistään. Jouluksi voimme sada diakoniasta jouluapua. Meillä ei ole rahaa ostaa ruokaa eikä edes kirpparilta huonekaluja. Kelasta ja sossusta emme saa mitään. Kysytty on. Minun ja mieheni lääkkeet loppuvat. Voisiko joku auttaa meitä?

8

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teilläkö siis eläke molemmilla? Kaksi eläkettä ja yhdet asumiskulut? Jos eläke pieni, saatte asumistuet pienituloisuuden perusteella Kelasta. Jos ette kuitenkaan saa Kelasta mitään toimeentulotukea lisäksi elämänmuutoksessa, on teillä liika isot tulot ja avustukset.

Kelasta saa perustoimeentulotuen juurikin peruselämiseen ja lääkkeisiin sekä muuttokuluihin. Kaupungin tai kunnan sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea muihin menoihin.

Diakonia myöntää väliaikaista apua niihin kuluihin mitä ei Kela ja Sossu huomioi laskelmissaan.

Saatte siis kolmesta eri paikasta tukea, tai jos ette saa ei teillä ole siihen oikeutta eikä perusteita.
      Huonekalujahan ette tarvitse kun teillä on niitä liikaakin. Voisit lahjoittaa ylimääräiset tarvitseville.

18-vuotias voi tehdä jo töitä opintojen lisänä, ja hänkin on oikeutettu opintotukeen ja lainaan. Kolmen hengen yhteenlasketut tulot ja tuet ovat varmaan melkoiset.

Onko perheessänne alkoholisteja tai huumeidenkäyttäjiä, uhkapelureita vai mihin elämiseen tarkoitetut rahat menevät?

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍒 ­­N­­­y­­m­f­­­o­m­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18114027e

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

"Meillä ei ole rahaa ostaa ruokaa eikä edes kirpparilta huonekaluja. "
      Kerroit samassa kirjoituksessa, että teillä on liikaakin huonekaluja. Mihin tarvitsette uusia?

Teillä lienee niin paljon omaisuutta, ettette sen vuoksi saa toimeentulotukea Kelasta ja sossusta. Työkyvyttömyyseläke ei kerro sinänsä mitään todellisesta omaisuudesta, joka selviää verotiedoista. Seurakunnan diakoniasta olen saanut itse kahdesti apua. Hekin pyytävät nähtäväksi verotustiedot, sekä kelan ja sossun kielteiset päätökset.

Onhan sellaisia nähty, että omaisuudesta huolimatta huijataan tukia ja avustuksia. Ja päälle kerjätään hyväuskoisilta lisää.

Luulin että tarina ruoka-apujonoon tai ylijäämäruuan jakeluun mersuilla tulevista on vain tarina, kunnes itse näin omin silmin että totta se on. He ilmeisesti kiertää eri ilmaisruuan jakopisteissä haalimassa ruokaa ja kenties vielä itse myyvät ilmaiseksi saatavan ruuan. Jotkut ei tunne mitään häpeää kun vievät oikeasti tarvitsevilta kaiken.

• Anonyymi

"Minun ja mieheni lääkkeet loppuvat. "

Lääkkeet? Lääkkeisiin saa maksusitoumuksen kelasta.

Itse olen työttömänä ollessani ollut paljon tukien varassa joten tiedän että Kelasta saa nimen omaan maksusitoumuksen apteekkiin (itselläni krooninen perinnöllinen sairaus) perustoimeentulon ruokaan, asumiseen jne. Jos on jokin ylimääräinen meno, kunnan sosiaalitoimeeen ajan varaamalla siitä samasta Kelan toimeentulotukilomakkeesta pääsee juttelemaan sosiaalityöntekijän kanssa.

Kunta myöntää harkinnanvaraista ja ennaltaehkäisevää toimeentulotukea kuluihin jota Kela ei huomioi, esim lapsen harrastukset, tarpeelliset matkat jne. Itsekin muutin pienempään ja halvempaan asuntoon jolloin Kela maksaa vielä muuttoavustuksenkin tämmöisissä tapauksissa, itselläni kaikki muuttokulut.

Sen vuoksi tuntuu oudolta kuulla ettei ole rahaa ruokaan ja lääkkeisiin.

• Anonyymi

Kovin on kätevää ja helppoa.
        Ei ole kurjuutta ei pulaa Suomessa, päinvastoin. Yllinkyllin kaikkea tarvittavaa kaikille.
        Kaikki tarvittava tarjoillaan helposti, vaivatta, nopeasti harmia ja vaivaa aiheuttamatta.
        Jos on tilanne toinen, on se oma moka. On alko,- peli,- tai mielenterveys ongelmana ja elämänhallinnan puute jne..
        "Avun tarvitsijat" ovat ensisijaisesti huijareita jotka Mersuilla ajelevat paikasta toiseen huijaamassa ja hyväksikäyttävät hyväntekijöitä. Ei pidä tulla narratuksi, ei kenelläkään ole oikea hätä. Kunhan koettaa ruikuttaja hyötyä hölmöistä auttajista.

Oikeasti. Kenenkään heikossa asemassa olevan ei pidä olettaa eikä toivoa että kukaan haluaisi auttaa henkilökohtaisesti paitsi jos auttaja on oma sukulainen, vanhempi lähinnä.
        On täysin poikkeuksellista että ventovieraan tai edes tutun hädästä piitataan pätkääkään ja auttavaa kättä ojennettaisiin vaikka voitaisiin. Kukaan ei itseään likoon laita toisen takia.
        En ole milloinkaan, missään sellaista huomannut.
        Hinta on "avuilla" eli oma hyöty koetetaan saada kaikesta toiminnasta irti.
        Pyyteettömyyttä eikä hyväsydämmisyyttä ole olemassa.
        Ei pidä viihdettä eikä nostatusta antaa ilmaiseksi hyväosaisille ruikutuksillaan ja vaikeuksiaan näyttämällä. Heikossa asemassa oleva tulee vain vähätellyksi ja "potkituksi" entisestään.
        Ei pidä antaa itsekkäille ivaajille tilaisuutta iskeä, ei kannata aikaansa tuhlata avun aneluun, saa vain mitätöinnin ja sillä ei tee mitään.

• Anonyymi

Kaikki turhat tutut jotka vain urkkivat ja kurkkivat mut eivät halua mitenkään auttaa hädän hetkellä vaikka helposti pystyisivät, sellaiset pitää jättää menneisyyteen.
      Miksi turhaan jaella asioitaan heidän iloksi ja huviksi? Mitä lie saavat utsinnoillaan?

• Anonyymi

Älkää nyt vaan kukaan antako rahaa kirjoittajalle.
      Yhteiskunnalta saa apua,aivan varmasti.

• Anonyymi

Voit olla huoleti, ei ole rikkaita jotka ventovieraita olisivat auttamassa hyvänhyvyyttään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe