IS Viikonloppu 18.-19.11.2023

Anonyymi-ap

Pian saadaan Skyttää todellisella twistillä ja kolmostasolla. Piiliksessä Parkkinen.

96

2164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odotan kiinnostuneena keskustelua. Kysymyksiä ja pikkuvinkkejä. Ja vielä: Jospa kukaan ei yhtään kiusaisi Tapiota ja ihmisillä olisi siis hyvä tahto.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­­N­y­­m­f­­­o­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18114326Y

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Minulta voi tulla kysymään apua ja annan sitä samaan tapaan kuin Punaiseen Pelikaaniin. Tätä kirjoittaessani yhdessä kohta on vähän kesken enkä meinaa saada järkeviä sanoja. Myös muutama vihje on toistaiseksi ymmärtämättä. Ehkä pitää jättää hautumaan ja jatkaa toisella kerralla. Täyttöaste kuitenkin nyt yli 95%.

      Ihan vaan tiedoksi, että tilasin netin avulla digilehden kuukaudeksi, joten pääsin heti aamupalan syötyäni ristikon kimppuun.

      • Anonyymi

        Ihan vaan tiedoksi, että olen varsin hyvä ratkoja, vaikka ilmoitankin aina kun olen melkein ratkonut ristikon. Minusta nyt on hyvä, että kaikki tietävät tämän, ettei tule mitään epäselvyyksiä. Apustan huonompia ratkojia Magmassa ja spoilertageissa sivuillani, joissa on nollatoleranssi kaikelle minun arvostelulleni. Sanarista, Ekiä ja Jukkista voi arvostella ja paheksua vapautuneesti. Se on jopa toivottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että olen varsin hyvä ratkoja, vaikka ilmoitankin aina kun olen melkein ratkonut ristikon. Minusta nyt on hyvä, että kaikki tietävät tämän, ettei tule mitään epäselvyyksiä. Apustan huonompia ratkojia Magmassa ja spoilertageissa sivuillani, joissa on nollatoleranssi kaikelle minun arvostelulleni. Sanarista, Ekiä ja Jukkista voi arvostella ja paheksua vapautuneesti. Se on jopa toivottavaa.

        Kerroin 2023-11-18 11:45:07 oman kokemukseni varsin maltillisesti. Kerroin että aloitin aamupalan jälkeen siksi, ettei joku luule, että ristikko on minulle läpihuutojuttu. Avoimesti kerroin, että ristikon ratkonta on vielä kesken enkä ole kaikkia vihjeitä ymmärtänyt.

        En aina kerro, että olen ristikon ratkonut - enhän ole tämän viikonvaihteen koviristikkoa edes kokonaan ratkonut. Vieradtan henkilöitä, jotka kertovat, miten kauan aikaa meni johinkin ristikkoon. Sellsisesta syntyy helposti tarpeetonta vertailua.

        Autan oikeasti toisia spoilereilla ja PuPe- ja Iisakki-säikeissä asiaa arvostetaan. Magmaa käytän tilanteissa, joissa en jonkun vihjeen ideaa ole hoksannut tai haluan toiselta ratkojalta mielipiteen, olenko ymmärtänyt vihjeen oikein.

        Haluan auttaa ratkojia saamaan ristikon ratkaistua oikein sekä sen, että he vihjeet myös ymmärtävät. Mikäli vihjeen logiikkaa ei voi ratkaisusanaa paljastamatta kertoa, en logiikka selitä, vaikka sen ymmärtäisinkin ennen kuin palkintokisaan osallistuminen on päättynyt. Joitakun poikkeuksia olen tähän tosin tehnyt.


    • Tässä on kyllä hiivatin hankalia kohtia. Oikeassa reunasda keskellä oli paljon tahimista ennen kuin sai järkevän kokonaisuuden.

      Vasen yläkulma on kyllä täynnä ja kaikki sanat ovat kunnkn suomea, mutta osaan vihjeistä en saa mielekkäitä logiikoita. Vaikka on töynnä, ristikko ei ole ratkottu.

      • Sain tähän selitysapua, joten ristikko on käsitelty. Oki hankala.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain tähän selitysapua, joten ristikko on käsitelty. Oki hankala.

        Mistä tämä itsekorostusviestien kirjoittaminen oikein kumpuaa? Jatkuvalla syötöllä tulee minäminäviestejä palstalle, joka on rappiolla ja täynnä itsekunnoituksensa menettäneitä ihmisiä, joita sinä et voi arvostaa. Ei voi ymmärtää. Ekiä ja Sanarista ymmärrän kyllä oikein hyvin.


      • Anonyymi

        Tässä viestissäsi, kuten tavallista, eivät kaikki sanat ole kunnon suomea :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä itsekorostusviestien kirjoittaminen oikein kumpuaa? Jatkuvalla syötöllä tulee minäminäviestejä palstalle, joka on rappiolla ja täynnä itsekunnoituksensa menettäneitä ihmisiä, joita sinä et voi arvostaa. Ei voi ymmärtää. Ekiä ja Sanarista ymmärrän kyllä oikein hyvin.

        Jos koin ristikon hankalaksi ja tarvitsin apua kaikkien vihjeiden ymmärtämiseen, ei siinä mielestäni mitään itsekorostusta ole. Kyllä kokemuksia Sanarisinkin foorumissa jaellaan.

        Ristikko on hyvä. Ongelma ymmärtämisessä oli minun. En syytä laatijaa. Se, jolta sain apua, ymmärsi minua paremmin laatijan ajatuksenkulkua. En nyt kerro tarkemmin, mitä kysyin.

        Tässä ristikossa ratkaisulauseet vaikuttavat suoraan erittäin suureen osaan ratkaisusanoja. Niihin ratkaisusanoihin, joihin ratkaisulauseiden vaikutus ei suoraan ulotu, niihin vaikuttaa ratkaisulauseiden kanssa risteävät ratkaisusanat. Ratkaisulauseet vaikuttavat sitten maksimaallisella tavalla koko ristikon ratkontaan.

        Tietenkin joku haluaa ne kertoa, jolloin ristikon ratkonnan varsinainen idea kadotetaan mrlko totaalisesti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos koin ristikon hankalaksi ja tarvitsin apua kaikkien vihjeiden ymmärtämiseen, ei siinä mielestäni mitään itsekorostusta ole. Kyllä kokemuksia Sanarisinkin foorumissa jaellaan.

        Ristikko on hyvä. Ongelma ymmärtämisessä oli minun. En syytä laatijaa. Se, jolta sain apua, ymmärsi minua paremmin laatijan ajatuksenkulkua. En nyt kerro tarkemmin, mitä kysyin.

        Tässä ristikossa ratkaisulauseet vaikuttavat suoraan erittäin suureen osaan ratkaisusanoja. Niihin ratkaisusanoihin, joihin ratkaisulauseiden vaikutus ei suoraan ulotu, niihin vaikuttaa ratkaisulauseiden kanssa risteävät ratkaisusanat. Ratkaisulauseet vaikuttavat sitten maksimaallisella tavalla koko ristikon ratkontaan.

        Tietenkin joku haluaa ne kertoa, jolloin ristikon ratkonnan varsinainen idea kadotetaan mrlko totaalisesti.

        Väistelet taas itsekorostuskritiikkiä. Miksi tulet inhoamallesi palstalle selostamaan ratkontaasi? Ainoa syy minkä keksin on pohjaton itsekorostustarve. Mikään muu ei selitä tänne kirjoittamistasi.


    • Anonyymi

      Juteltaisko ristikosta.

      • Anonyymi

        Voit siirtyä Sanariksen tai Tapion palstalle keskustelemaan ristikoista. Täällä on nyt vakavat tilanteet.


    • Anonyymi

      Ihan iisi oli. Normaalit hoksottimet riittää. Laitan apuja kunhan ensin pesen navetan ja ruokin villisiat.

    • Pääkuvasta johdetut ratkaisulauseet on johdettu varsin suoraan ja siinä mielesdä yllätyksettömästi. Yksityäisisdä sanoissa ja sanamuodoissa oli silti hakemista.
      Vihjeen EIKOI yläpuoleiseen sanaan sen verran, että sanan edelle kuuluisi loogisesti pilkku. Ilman pilkkua loppu ei ole lionteva.

      • Anonyymi

        Taas itsekorostusviesti. Eikö tämä ikinä lopu?


      • Anonyymi

        Miksi sanan pitäisi olla lionteva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sanan pitäisi olla lionteva?

        Ei tietenkään mikään huuhaasana lionteva, mutta kyllä pääkuvista johdetut ratkaisulauseet kyllä pyritään luomaan luonteviksi ja kökköyksiä pyritään välttämään.


      • Anonyymi

        Ei siihen mitään pilkkua pidä panna. Älä sinä Huuhaa sekaannu asioihin joista et mitään ymmärrä. Sinulla näkyy olevan pohjaton tarve päsmäröidä toisten ristikonratkontaa, vaikka et pysty edes itsenäisesti ymmärtämään ristikon vihjeitä ja vaikka suomen kielen taitosi on yleisesti ottaenkin vajavainen.


      • Anonyymi

        "sanan edelle kuuluisi loogisesti pilkku"

        Kirjoita, Tapio-Huuhaa, nyt heti Skytälle ja vaadi hänet tilille tästä raivostuttavasta virheestä. Ja saman tien tietysti Iltikselle, Sanarisille ja Ristikkoakatemialle. Omaan kuplaansa jämähtänyt Vuokila, kukapas muukaan, on varmaan nytkin kaiken pahan alku ja juuri. Virhe on ehkä ujutettu ristikkoon pelkästään sinun pilkkaamiseksesi.

        Spede se aikanaan markkinoi naisen logiikkaa, mutta hänen kehitelmällään ei ole mitään jakoa huuhaa-logiikkaan verrattuna.

        Ei pidä paikkaansa, että tuohon kohtaan loogisesti kuuluisi pilkku. Se kohta on erinomainen sellaisenaan, juuri niin kuin Antti Skyttä on sen laatinut ja Heli Kärkkäinen toteuttanut. Tapio-Huuhaa vain jostain syystä haluaa esittää sellaista gurua, joka tietää asiat paremmin kuin muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen mitään pilkkua pidä panna. Älä sinä Huuhaa sekaannu asioihin joista et mitään ymmärrä. Sinulla näkyy olevan pohjaton tarve päsmäröidä toisten ristikonratkontaa, vaikka et pysty edes itsenäisesti ymmärtämään ristikon vihjeitä ja vaikka suomen kielen taitosi on yleisesti ottaenkin vajavainen.

        No itse olisin kaivannut pilkun. Ilman sitä loppuosa tuntui kököltä.

        Myönsin, etten kahta vihjettä itsenäisesti ymmärtänyt. Koviksissa käy niin minua kokeneemmillekin ratkojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse olisin kaivannut pilkun. Ilman sitä loppuosa tuntui kököltä.

        Myönsin, etten kahta vihjettä itsenäisesti ymmärtänyt. Koviksissa käy niin minua kokeneemmillekin ratkojille.

        No sinun kirjoituksiisi moni kaipaisi muitakin korjauksia kuin lisää pilkkuja. Tuohon ristikon kohtaan pilkkua ei kuitenkaan ole mitään tarvetta lisätä.


    • Anonyymi

      Minulla tökkii vielä vasemman puoleinen pitkä sininen ja siitä ylempänä vaakasuoraan oleva sininen pätkä.
      "mieleen" -vihjettä en keksi sillä kirjainsommitelmalla, joka siinä minulla on, kun "saaren kaimakin on arvoitus. Pitäiskö "leeviä nuorempi" olla muodossa "leeviä vanhempi"? Raaan suusta ratkaisu tuli muista sanoista, mutta sitä en ymmärrä. Onkohan jotain pielessä?


    • Anonyymi

      En ole saanut tähän ainuttakaan sanaa, mistä voisi edes aloittaa.
      Kamala ristikko.
      Ja onko tarkoitus noitten pääkuvasta lähtevien lauseitten jotkut sanat kirjoittaa oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös?

      • toinem ratkaisulause kiertää toiseen suuntaan ja toinen toiseen. Sanoja luetaan siis välillä oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös.

        Naisen sanat liittyvät ylempää alkavaan pidempään kiertoon.

        On ristikossa siellä täällä aloituskohtia.


      • Yyritä aloittaa ylemmän kierton alusta. Kolme ekaa pystysanaa ovat varxin suoria vihjeeitä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yyritä aloittaa ylemmän kierton alusta. Kolme ekaa pystysanaa ovat varxin suoria vihjeeitä.

        Myös oikean yläkulman kaksi pystysanaa ovat varsin suoria.


    • Anonyymi

      Mitä noita muodostaa?
      Jos se olisi piiri, vihje pitäisi olla noitien muodostama. Mutta noidan?

      • Anonyymi

        Liittyy anagrammiin.


      • yläreunassa n kaksi anagrammivihjettä, joista toinen on noitavihje, toinen on MATIAKSESTA.

        Anagrammivihjeissä anagrammi muodostetaan joko vihjeessä olevasta taivutetusta sanasta tai sanan nominatiivista. Molemmat vaihtoehdot pitää aina ottaa huomioon.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        yläreunassa n kaksi anagrammivihjettä, joista toinen on noitavihje, toinen on MATIAKSESTA.

        Anagrammivihjeissä anagrammi muodostetaan joko vihjeessä olevasta taivutetusta sanasta tai sanan nominatiivista. Molemmat vaihtoehdot pitää aina ottaa huomioon.

        Anagrammattava sana on siis NOITA tai NOIDA.


    • Kertoisin vinkit mieluummin sivustollani, etten pilaisi kenenkään laadintaa vinkeilläni.

      • Anonyymi

        Olet jo pilannut. Kiitos 🤬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo pilannut. Kiitos 🤬

        Tuo on tekopyhyyttä, sillä täällä pilataan yleensä monta kertaa rajummin toisten ratkontaa. Muutaman vinkin antaminen on pientä siihen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tekopyhyyttä, sillä täällä pilataan yleensä monta kertaa rajummin toisten ratkontaa. Muutaman vinkin antaminen on pientä siihen verrattuna.

        Toki olisin voinut sivuillani laittaa vinkit spoilereillla, jotta kukaan ei voisi syyttää pilaamisesta. Täällä nyt joku kaipasi apua enkä tällä kerralla halunnut ohjata sivuilleni, koska mielestäni autoin varsin maltillisesti. Tiedän, että teen täällä mitä tahansa, joku ihan periaatesyistä arvostelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tekopyhyyttä, sillä täällä pilataan yleensä monta kertaa rajummin toisten ratkontaa. Muutaman vinkin antaminen on pientä siihen verrattuna.

        Jos sinä, Tapio-Huuhaa, pilaat jonkun ratkojan ratkonnan, niin pitääkö sinun vielä sen lisäksi kohdistaa tuohon ratkojaan täysin perusteettomia syytöksiä? Sinä tässä olet se, joka on tekopyhä. Jos joku toinen ryöstää pankista miljoona euroa, niin miten se oikeuttaa sinut varastamaan samasta pankista vielä sata euroa lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä, Tapio-Huuhaa, pilaat jonkun ratkojan ratkonnan, niin pitääkö sinun vielä sen lisäksi kohdistaa tuohon ratkojaan täysin perusteettomia syytöksiä? Sinä tässä olet se, joka on tekopyhä. Jos joku toinen ryöstää pankista miljoona euroa, niin miten se oikeuttaa sinut varastamaan samasta pankista vielä sata euroa lisää?

        Tällä foorumilla on ihan totaalisen mahdotonta auttaa niin, ettei siitä aiheutuisi jollekulle jonkin tason ratkonnan pilaantuminen.

        Yritän olla kohtuuttomasti pilaamatta kenenkään ratkontaa.

        Jos minä en saa tällä foorumilla edes pienesti teoriassa pilata toisen ratkontas, sehän tarkoitta sitä, että minulta on auttaminen täysin kiellettyä tällä foorumilta.

        Minulle täyskiellon antaminen on kyllä melko kohtuutonta, koska minä sentän pyrin siihen, etten toisten ratkontoja kohtuuttomasti pilaa.

        Täällä jotkut saavat pilata toisten ratkontoja täysin surutta, eikä siitä kukaan juuri huomauta.

        Aikamoiset kaksoisstandardit täällä on.

        "Olet jo pilannut. Kiitos 🤬"

        En oikein jaksa uskoa, että tuon laittanut oli tosissaan. Hänen pitäisi jatkuvasti olla tällä foorumilla muille vihainen. Ei hän muita kohtaan ole noin toiminut.


        Voin toki jatkossa aina linkittää tarjoamani avun. Siihen itse asiassa minut täällä jopa pakotetaan, koska varsin maltilliseen auttamiseen suhtaudutaan tavalla, joka tässä säikeessä on ilmennyt. Ajattelin nyt vaan, ettei joks kerta tarvitdidi linkittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä foorumilla on ihan totaalisen mahdotonta auttaa niin, ettei siitä aiheutuisi jollekulle jonkin tason ratkonnan pilaantuminen.

        Yritän olla kohtuuttomasti pilaamatta kenenkään ratkontaa.

        Jos minä en saa tällä foorumilla edes pienesti teoriassa pilata toisen ratkontas, sehän tarkoitta sitä, että minulta on auttaminen täysin kiellettyä tällä foorumilta.

        Minulle täyskiellon antaminen on kyllä melko kohtuutonta, koska minä sentän pyrin siihen, etten toisten ratkontoja kohtuuttomasti pilaa.

        Täällä jotkut saavat pilata toisten ratkontoja täysin surutta, eikä siitä kukaan juuri huomauta.

        Aikamoiset kaksoisstandardit täällä on.

        "Olet jo pilannut. Kiitos 🤬"

        En oikein jaksa uskoa, että tuon laittanut oli tosissaan. Hänen pitäisi jatkuvasti olla tällä foorumilla muille vihainen. Ei hän muita kohtaan ole noin toiminut.


        Voin toki jatkossa aina linkittää tarjoamani avun. Siihen itse asiassa minut täällä jopa pakotetaan, koska varsin maltilliseen auttamiseen suhtaudutaan tavalla, joka tässä säikeessä on ilmennyt. Ajattelin nyt vaan, ettei joks kerta tarvitdidi linkittää.

        "En oikein jaksa uskoa, että tuon laittanut oli tosissaan."

        Miksi edelleen jatkat toisen ratkojan kokemuksen mitätöimistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En oikein jaksa uskoa, että tuon laittanut oli tosissaan."

        Miksi edelleen jatkat toisen ratkojan kokemuksen mitätöimistä?

        Kun kirjoittaja tätä foorumia käyttää, hän tietää, että tällä foorumilla erittäin helposti pilaa ratkontansa. Pilaamisen kritiikki kohdistuu kuitenkin vain minuun, ei muihin.

        Mutta kuten totesin, voin jatkossa aina linkittää tarjoamani avun nij kukaan ei voi väittää, etyä pilaisin jonkun ratkontaa-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoittaja tätä foorumia käyttää, hän tietää, että tällä foorumilla erittäin helposti pilaa ratkontansa. Pilaamisen kritiikki kohdistuu kuitenkin vain minuun, ei muihin.

        Mutta kuten totesin, voin jatkossa aina linkittää tarjoamani avun nij kukaan ei voi väittää, etyä pilaisin jonkun ratkontaa-

        Jos sinun toimintaasi kritisoidaan, niin sinun puolustelusi on aina se, että joidenkin muiden toiminnassa on sinun mielestäsi aina paljon enemmän kritisoitavaa. (Ja kyllä esimerkiksi ns. HP:n toimintaa onkin tällä foorumilla kritisoitu niin paljon, ettei se kritiikki ole jäänyt keneltäkään huomaamatta.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinun toimintaasi kritisoidaan, niin sinun puolustelusi on aina se, että joidenkin muiden toiminnassa on sinun mielestäsi aina paljon enemmän kritisoitavaa. (Ja kyllä esimerkiksi ns. HP:n toimintaa onkin tällä foorumilla kritisoitu niin paljon, ettei se kritiikki ole jäänyt keneltäkään huomaamatta.)

        Jos
        "Olet jo pilannut. Kiitos 🤬"

        kirjoittaja soveltaisi kirjoittamaansa kaikkiin kirjoittajiin, pienintäkään apua ei kenellekään voisi tällä sivustolla antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos
        "Olet jo pilannut. Kiitos 🤬"

        kirjoittaja soveltaisi kirjoittamaansa kaikkiin kirjoittajiin, pienintäkään apua ei kenellekään voisi tällä sivustolla antaa.

        Mistä sinä tiedät mikä tarkkaan ottaen on se tapa jolla kyseinen ratkoja kokee sinun pilanneen ratkontansa? Miksi hänen pitäisi soveltaa kirjoittamaansa muihin kirjoittajiin, jos nämä eivät ole pilanneet hänen ratkontaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mikä tarkkaan ottaen on se tapa jolla kyseinen ratkoja kokee sinun pilanneen ratkontansa? Miksi hänen pitäisi soveltaa kirjoittamaansa muihin kirjoittajiin, jos nämä eivät ole pilanneet hänen ratkontaansa?

        Joku kysyi:

        "Mitä noita muodostaa?
        Jos se olisi piiri, vihje pitäisi olla noitien muodostama. Mutta noidan?"

        Yritin hänelle avata vihjettä.

        Jos sen avaamissa joku pilasi ratkontaansa, asialle ei tällä sivustolla voi mitään, koska täällä ei olr sppilereita, joilla vinkit olisin voinut piilottaa.

        Kun minulla täällä ei ole mahdollisuutta auttaa toisten ratkontoja jossakin määrin jonkun ratkontaa pilaamatta, on vilpittömistä auttamisyrityksistä kovin kohtuutonta esittää vihastunutta.

        Jos vihastuja oikeasti haluaa, että hänen ratkontojaan ei pilata, käyttäköön minun sivustoani tai keskustelkoon Sanarisin foorumissa ennen palkintoristikoiden palautusajan päättymistä (palsutudajan päättymusen jälkeen sielläkin ratko nat voidaan pilata)..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kysyi:

        "Mitä noita muodostaa?
        Jos se olisi piiri, vihje pitäisi olla noitien muodostama. Mutta noidan?"

        Yritin hänelle avata vihjettä.

        Jos sen avaamissa joku pilasi ratkontaansa, asialle ei tällä sivustolla voi mitään, koska täällä ei olr sppilereita, joilla vinkit olisin voinut piilottaa.

        Kun minulla täällä ei ole mahdollisuutta auttaa toisten ratkontoja jossakin määrin jonkun ratkontaa pilaamatta, on vilpittömistä auttamisyrityksistä kovin kohtuutonta esittää vihastunutta.

        Jos vihastuja oikeasti haluaa, että hänen ratkontojaan ei pilata, käyttäköön minun sivustoani tai keskustelkoon Sanarisin foorumissa ennen palkintoristikoiden palautusajan päättymistä (palsutudajan päättymusen jälkeen sielläkin ratko nat voidaan pilata)..

        Et vastannut kumpaankaan kysymykseeni, vaan rupesit jankkaamaan omiasi.


    • Anonyymi

      Koviksessa eilen aloittamani ratkonnan jäljiltä oli vielä aukkoja tällekin päivälle. Lyhyempi ilmaisu pääkuvasta aukeni jo melko varhain lukuunottamatta 1. sanaa, mutta pidemmän ilmaisun kanssa kesti miettimistä pidempään. Tällainen pääkuvan ilmaisujen toteutus vaikeuttaa selvästi ratkontaa, mutta on perin mielenkiintoinen.

      Lähelle pahisrajaa piti täyskolmosta raataa, syynä myös taas kerran omat virheet. Ei kuitenkaan kuulu Skytän vaikeimmistoon.

      Juosten tällä radalla myötäpäivään tuleva kokomittainen suorite
      Kait toista kiertosuuntaa toisen meno

      eturivit, nimitteleminen, veera, jalostus, klasit, vetrein, karila, letukka, saimat, alusta, rekit, uhata, isukit, piknikki, evira, uolevi, skylab, hinku, riitauttava, etel

      • Anonyymi

        Mauton Jaskan ja nimimerkin PM kommenttien kopiointia spoilaikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauton Jaskan ja nimimerkin PM kommenttien kopiointia spoilaikseen.

        Mautonta on Tapio-Huuhaan toiminta.


      • Anonyymi

        No ainakaan RIITAUTTAVA ei sovi pituutensakaan vuoksi. Myöskin KLASIT sanalla ollaan ihan väärillä jäljillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakaan RIITAUTTAVA ei sovi pituutensakaan vuoksi. Myöskin KLASIT sanalla ollaan ihan väärillä jäljillä.

        Kyllä kumpikin muistaakseni on oikein. Oletko sovittamassa niitä oikeisiin kohtiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mautonta on Tapio-Huuhaan toiminta.

        On äärimmäisen törkeää kopioida toisten tekstejä toisesta foorumista ikään kuin ne olisivat kirjoittajan omia tekstejä. PM ja Jaska tuskin asiasta ihastuisivat, jos tietäisivät niin toimitun. Jos itse joskus siteeraan esim. Jaskaa, mainitsen, että kyseessä kn sitaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On äärimmäisen törkeää kopioida toisten tekstejä toisesta foorumista ikään kuin ne olisivat kirjoittajan omia tekstejä. PM ja Jaska tuskin asiasta ihastuisivat, jos tietäisivät niin toimitun. Jos itse joskus siteeraan esim. Jaskaa, mainitsen, että kyseessä kn sitaatti.

        Sinä Huuhaa viittaat nimeltä mainiten Sanaris-foorumin kirjoittajiin ja usein tulkitset väärin heidän kirjoituksiaan niin kuin he muka tukisivat sinun näkemyksiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kumpikin muistaakseni on oikein. Oletko sovittamassa niitä oikeisiin kohtiin?

        Lista on kyllä oikein. Ins HP:n listst eivät ole pikein, mikä on syytä muistaa.

        Ristikko ei kyllä ole ratkaistu, jos sijoittelu on oikein. Ristikko on kunnolla ratkaistu vasta kun ymmärtää ihan jokaisen vihjeen logiikan.

        Ihan nappiin ei tämän ristikon kanssa mennyt, kun yksi vihje piti vääntää rautalangasta ja yhdessä kohtaan tein puhtaan huolimattomuusvirheen. Ymmärsin vihjeen logiikan oikein, mutten huomannut vaihtaa yhtä aiemmin väärin laittamaani kirjainta. <siitä seurasi itse adiadda kaksi väärää kirjainta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lista on kyllä oikein. Ins HP:n listst eivät ole pikein, mikä on syytä muistaa.

        Ristikko ei kyllä ole ratkaistu, jos sijoittelu on oikein. Ristikko on kunnolla ratkaistu vasta kun ymmärtää ihan jokaisen vihjeen logiikan.

        Ihan nappiin ei tämän ristikon kanssa mennyt, kun yksi vihje piti vääntää rautalangasta ja yhdessä kohtaan tein puhtaan huolimattomuusvirheen. Ymmärsin vihjeen logiikan oikein, mutten huomannut vaihtaa yhtä aiemmin väärin laittamaani kirjainta. <siitä seurasi itse adiadda kaksi väärää kirjainta.

        Ristikko on oikein ratkaistu, jos jokainen kirjain on oikein. (Älä Huuhaa turhaan rupea jankkaamaan tästä asiasta.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kumpikin muistaakseni on oikein. Oletko sovittamassa niitä oikeisiin kohtiin?

        riitauttava on väärin, se on todellakin liian pitkä dana. Alku on oikein, mutta ei loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Huuhaa viittaat nimeltä mainiten Sanaris-foorumin kirjoittajiin ja usein tulkitset väärin heidän kirjoituksiaan niin kuin he muka tukisivat sinun näkemyksiäsi.

        Pyrin ymmärtämäön oikein ja jos viittaa foorumillani tuon esille, mistä kommentti löytyy. Tousen kirjoittelun kopioiminen ilman, että on mainittu toiseb'n kirjoitteluna, on todella törkeää toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        riitauttava on väärin, se on todellakin liian pitkä dana. Alku on oikein, mutta ei loppu.

        Se ratkaisusana on "riitautuva".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrin ymmärtämäön oikein ja jos viittaa foorumillani tuon esille, mistä kommentti löytyy. Tousen kirjoittelun kopioiminen ilman, että on mainittu toiseb'n kirjoitteluna, on todella törkeää toimintaa.

        Tapion vääristelevät referaatit Sanarisin palstan kirjoittajien kirjoituksista ovat todellakin törkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristikko on oikein ratkaistu, jos jokainen kirjain on oikein. (Älä Huuhaa turhaan rupea jankkaamaan tästä asiasta.)

        Tuo on yks määritelmä, mutta jos ei ymmärrä, mikä on ratkaisusanojen logiikka, täyteen saamiben on tavallaan arvaus.

        Minä ajattelen, että olen ratkonut ristikon, jos minulla mikään kohta ei ole arvaus ts. ristikkoon ei jää kohtaan, jonka oikeellisuus on epävarma. Jos kaikki ympäröivät risteävät sanan ovat varmuudella oikein, ei yhden vihjeen ymmärtämöttömyys tee ratkonnasta arvausta. Tosin Sanarisin foorumissa joidenkin mielestä en tällöinkään ole ratkonut ristikkoa kokonaan, koska en jokaista vihjettä ymmärtänyt.

        Jos saa toiselta valmiiksi ison määrän ratkaisusanoja ja saa niillä ristikon oikein täytettynä, henkilö on lähinnä vain täyttänyt ristikon oikein ja vain vähäisessä määrin ratkonut ristikon.

        Kun täällä annetaan mahdollisuus siihen, että joku saa täyteen ristikon vain vähäisessä määrin sitä itse ratkoen, joku sortuuu itsepetokseen ajatellessaan, että hän on ristikon ratkonut.

        En minäkään aina katso ristikkoa 100% ratkoneeni, mutta jos oman ratkonnan määrä jää alle 90%, ei täyteen saatua ristikkoa oikein ratkaistuna voi pitää ja itselle jää jotenkin tyhjä olo.

        Minä ajattelen ratkonnan eri asteina. Jos saa suoraan ratkaisusanan, siltä osin ristikkoa henkilö ei ole ratkonut lainkaan. Jos saa vinkin ja se auttaa, ratkoja on osittain ratkonut ratkaisusanan. Jos jokaista ratkaisusanaa on itse edes jossakin määrin ratkonut, ristikon voi katsoa ratkaistun.

        Jos on fakta, joka on ennestään outo ja netin avulla selvittää faktan, sen katson vielä ratkonnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on yks määritelmä, mutta jos ei ymmärrä, mikä on ratkaisusanojen logiikka, täyteen saamiben on tavallaan arvaus.

        Minä ajattelen, että olen ratkonut ristikon, jos minulla mikään kohta ei ole arvaus ts. ristikkoon ei jää kohtaan, jonka oikeellisuus on epävarma. Jos kaikki ympäröivät risteävät sanan ovat varmuudella oikein, ei yhden vihjeen ymmärtämöttömyys tee ratkonnasta arvausta. Tosin Sanarisin foorumissa joidenkin mielestä en tällöinkään ole ratkonut ristikkoa kokonaan, koska en jokaista vihjettä ymmärtänyt.

        Jos saa toiselta valmiiksi ison määrän ratkaisusanoja ja saa niillä ristikon oikein täytettynä, henkilö on lähinnä vain täyttänyt ristikon oikein ja vain vähäisessä määrin ratkonut ristikon.

        Kun täällä annetaan mahdollisuus siihen, että joku saa täyteen ristikon vain vähäisessä määrin sitä itse ratkoen, joku sortuuu itsepetokseen ajatellessaan, että hän on ristikon ratkonut.

        En minäkään aina katso ristikkoa 100% ratkoneeni, mutta jos oman ratkonnan määrä jää alle 90%, ei täyteen saatua ristikkoa oikein ratkaistuna voi pitää ja itselle jää jotenkin tyhjä olo.

        Minä ajattelen ratkonnan eri asteina. Jos saa suoraan ratkaisusanan, siltä osin ristikkoa henkilö ei ole ratkonut lainkaan. Jos saa vinkin ja se auttaa, ratkoja on osittain ratkonut ratkaisusanan. Jos jokaista ratkaisusanaa on itse edes jossakin määrin ratkonut, ristikon voi katsoa ratkaistun.

        Jos on fakta, joka on ennestään outo ja netin avulla selvittää faktan, sen katson vielä ratkonnaksi.

        Opettaja: "Kaksi ynnä kaksi on neljä."
        Tapio: "Tuo on yksi määritelmä, mutta jankka janka jankka janka jankka janka."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapion vääristelevät referaatit Sanarisin palstan kirjoittajien kirjoituksista ovat todellakin törkeitä.

        En mirlestänibole vääristellyt, ainakaan en tahallisesti.


    • Anonyymi

      "2023-11-20 00:55:43
      UUSI

      Ei siihen mitään pilkkua pidä panna. Älä sinä Huuhaa sekaannu asioihin joista et mitään ymmärrä. Sinulla näkyy olevan pohjaton tarve päsmäröidä toisten ristikonratkontaa, vaikka et pysty edes itsenäisesti ymmärtämään ristikon vihjeitä ja vaikka suomen kielen taitosi on yleisesti ottaenkin vajavainen."

      Kyse ei ole vajavaisests suomen kielen tsidosta tässä asiassa. Pilkun tarve minulla johtui siitä, että yksi piilokirjain oli väärin.

      • Anonyymi

        Niin no, se olikin siis vielä pahempaa. Ryhdyit päsmäröimään toisia ratkojia, vaikka et edes osannut ratkaista ristikkoa oikein.


      • Anonyymi

        Oli yksi huolimattomuusvirhe yhdessä raykaisusanassa, mikä virheen aiheutti. No huolimattomuusvirheitä joskus sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli yksi huolimattomuusvirhe yhdessä raykaisusanassa, mikä virheen aiheutti. No huolimattomuusvirheitä joskus sattuu.

        Ja HP:n listan avulla sait sen sitten korjatuksi. Kiitätkö nyt häntä avusta? Ilman hänen listaansa sinun ratkontaasi olisi jäänyt virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja HP:n listan avulla sait sen sitten korjatuksi. Kiitätkö nyt häntä avusta? Ilman hänen listaansa sinun ratkontaasi olisi jäänyt virhe.

        En, koska hänen toimintansa ykeisellä tasolla en pidä hyväksyttävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, koska hänen toimintansa ykeisellä tasolla en pidä hyväksyttävänä.

        SKoska virhe johtui puhtaasta huolimattomuuseta, olisin saattanut sen itsekin huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKoska virhe johtui puhtaasta huolimattomuuseta, olisin saattanut sen itsekin huomata.

        Vaan etpä huomannut. Sen sijaan rupesit tuon virheesi takia päsmäröimään muita pilkkujen käytön suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan etpä huomannut. Sen sijaan rupesit tuon virheesi takia päsmäröimään muita pilkkujen käytön suhteen.

        Ei ollut mitään päsmäröintiä vaan virheellinen vinkki. Sinänsä hassu juttu siinä virheessä oli se, etyä selitin vihjee ideaa, mutte huomannut, etyä ratkaisusanassani oli virhe.

        Totean vielä kerran, etyä jos saa täällä ristikon täyteen, se ei tarkoita, että ristikko olisi varsinaisesti ratkottu. Se oli vain saatu täyteen. Ratkominen edellyttää vihjeiden ymmärtämisyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään päsmäröintiä vaan virheellinen vinkki. Sinänsä hassu juttu siinä virheessä oli se, etyä selitin vihjee ideaa, mutte huomannut, etyä ratkaisusanassani oli virhe.

        Totean vielä kerran, etyä jos saa täällä ristikon täyteen, se ei tarkoita, että ristikko olisi varsinaisesti ratkottu. Se oli vain saatu täyteen. Ratkominen edellyttää vihjeiden ymmärtämisyä.

        Ristikko on oikein ratkottu, jos jokainen kirjain on . oikein. Tapio-Huuhaa saattaa olla toista mieltä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska Tapio-Huuhaan mielipiteet ovat yleensäkin haistapaska-osastoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitään päsmäröintiä vaan virheellinen vinkki. Sinänsä hassu juttu siinä virheessä oli se, etyä selitin vihjee ideaa, mutte huomannut, etyä ratkaisusanassani oli virhe.

        Totean vielä kerran, etyä jos saa täällä ristikon täyteen, se ei tarkoita, että ristikko olisi varsinaisesti ratkottu. Se oli vain saatu täyteen. Ratkominen edellyttää vihjeiden ymmärtämisyä.

        "Vihjeen EIKOI yläpuoleiseen sanaan sen verran, että sanan edelle kuuluisi loogisesti pilkku."

        Näin kirjoitit, mutta se on huuhaata ja siten harhaanjohtavaa päsmäröintiä. Eikä se muuksi muutu vaikka kuinka uikutat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, se olikin siis vielä pahempaa. Ryhdyit päsmäröimään toisia ratkojia, vaikka et edes osannut ratkaista ristikkoa oikein.

        Ei ole edelleenkään päsmäröintiä, jos vahingossa antaa virheellisen vinkin. Kyse on vain ja ainoastaan virheellisestö vinkistä.

        Kun kerran tähän puututtiin ja ongelmakohtani ratkaisusanat on HP:n toimesta paljastettu, kerron, miksi virhe syntyi.

        Pääkuvasta johdettujen sanamuotojen kanssa oli hakemista ja olin laittanut toisen ratkaisusanan alkuun JUOKSEN. Sillä sanalla tarvitaan pilkku.

        Ratkontavirhe olisi minun pitönyt huomata vihjeen MATIAKSESTA perusteella.

        Ratkaisin mielessäni sanan MATIAKSESTA täysin oikein tajuten, että kyseessä on anagrammivihje. Tämän tapaisissa anagrammeissa anagrammi muodostetasn sanan perusmuodosta eli tässä tapauksessa anagrammattava sana on MATIAS. Sanassa MATIAS ei ole K-kirjainta. Olin huolimaton, enkä tullut korjanneeksi vihjeeseen MATIAKSESTA ratkaisusanan alkukirjainta S-kirjaimeksi.

        Aina anagrammivihjeissä ei haeta perusmuotoa, mutta jos anagrammattavaksi sanaksi ajatellaan MATIAK, sanamuoto olisi MATIAKISTA. Vihjeestä MATIAKSESTA ei voi oikein ajatella tehtävän anagrammia epäsanasta MATIAK, vaikka epäsana vihjeestä löytyykin.

        NOIDAN KÄÄNTÖ ei haeta perusmuotoa NOITA. Genetiivin kanssa sanasta voidaan tehdä anagrammille siitä muodosta, jolla sana on ristikosta, myös epäsanasta, jollainen NOIDA on ilman genetiivin päätettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristikko on oikein ratkottu, jos jokainen kirjain on . oikein. Tapio-Huuhaa saattaa olla toista mieltä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska Tapio-Huuhaan mielipiteet ovat yleensäkin haistapaska-osastoa.

        Sitten mm. Jaskan ja monen muun Sanarisin foorumin arvostetun ratkojan mielipiteet ovat täällä haistapajajuttua, joita täällä ei arvosteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vihjeen EIKOI yläpuoleiseen sanaan sen verran, että sanan edelle kuuluisi loogisesti pilkku."

        Näin kirjoitit, mutta se on huuhaata ja siten harhaanjohtavaa päsmäröintiä. Eikä se muuksi muutu vaikka kuinka uikutat.

        Kun HP tekee virheellisiä listoja, hänen virheensä täällä ohitetaan ns. olankohautuksella.

        Jos minä teen ratkontavirheen ja annan sen perusteella virheellisen vinkin, heti aletaan syyttömään päsmäröinnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole edelleenkään päsmäröintiä, jos vahingossa antaa virheellisen vinkin. Kyse on vain ja ainoastaan virheellisestö vinkistä.

        Kun kerran tähän puututtiin ja ongelmakohtani ratkaisusanat on HP:n toimesta paljastettu, kerron, miksi virhe syntyi.

        Pääkuvasta johdettujen sanamuotojen kanssa oli hakemista ja olin laittanut toisen ratkaisusanan alkuun JUOKSEN. Sillä sanalla tarvitaan pilkku.

        Ratkontavirhe olisi minun pitönyt huomata vihjeen MATIAKSESTA perusteella.

        Ratkaisin mielessäni sanan MATIAKSESTA täysin oikein tajuten, että kyseessä on anagrammivihje. Tämän tapaisissa anagrammeissa anagrammi muodostetasn sanan perusmuodosta eli tässä tapauksessa anagrammattava sana on MATIAS. Sanassa MATIAS ei ole K-kirjainta. Olin huolimaton, enkä tullut korjanneeksi vihjeeseen MATIAKSESTA ratkaisusanan alkukirjainta S-kirjaimeksi.

        Aina anagrammivihjeissä ei haeta perusmuotoa, mutta jos anagrammattavaksi sanaksi ajatellaan MATIAK, sanamuoto olisi MATIAKISTA. Vihjeestä MATIAKSESTA ei voi oikein ajatella tehtävän anagrammia epäsanasta MATIAK, vaikka epäsana vihjeestä löytyykin.

        NOIDAN KÄÄNTÖ ei haeta perusmuotoa NOITA. Genetiivin kanssa sanasta voidaan tehdä anagrammille siitä muodosta, jolla sana on ristikosta, myös epäsanasta, jollainen NOIDA on ilman genetiivin päätettä.

        Päsmäröintiä mitä päsmäröintiä. Väärien vinkkien tyrkyttämistä pyytämättä.

        Kukaan ei ollut pyytänyt mitään vinkkiä pääkuvalauseista (eikä mistään muustakaan), mutta sinä ryhdyit elvistelemään, että olit löytänyt Skytän pääkuvalauseista puutteellisuuden: tiettyyn kohtaan muka "loogisesti" kuuluisi pilkku.

        Havaittuasi tuollaisen puutteen sinun olisi pitänyt heti ymmärtää, että sinun omassa ratkonnassasi on todennäköisesti virhe. Eikä ruveta elvistelemään havainnollasi.

        Ja kaikenlainen pääkuvalauseiden repostelu tuolla tavalla niin kuin sinä tässä tapauksessa teit on ikävänpuoleista spoilausta - ja kääntyy hyvin helposti todella pahaksi sellaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päsmäröintiä mitä päsmäröintiä. Väärien vinkkien tyrkyttämistä pyytämättä.

        Kukaan ei ollut pyytänyt mitään vinkkiä pääkuvalauseista (eikä mistään muustakaan), mutta sinä ryhdyit elvistelemään, että olit löytänyt Skytän pääkuvalauseista puutteellisuuden: tiettyyn kohtaan muka "loogisesti" kuuluisi pilkku.

        Havaittuasi tuollaisen puutteen sinun olisi pitänyt heti ymmärtää, että sinun omassa ratkonnassasi on todennäköisesti virhe. Eikä ruveta elvistelemään havainnollasi.

        Ja kaikenlainen pääkuvalauseiden repostelu tuolla tavalla niin kuin sinä tässä tapauksessa teit on ikävänpuoleista spoilausta - ja kääntyy hyvin helposti todella pahaksi sellaiseksi.

        Kritidoin aiheettomasti yhtä kohtaa. Sillä en ketään spoilannut, koska virheellinen vinkki haittasi ratkontaa eikä auttanut.

        "Havaittuasi tuollaisen puutteen sinun olisi pitänyt heti ymmärtää, että sinun omassa ratkonnassasi on todennäköisesti virhe. Eikä ruveta elvistelemään havainnollasi."

        Tuissa olet oikeassa.

        "eikä mistään muustakaan"

        Tuo ei pidä paikkaansa. Apua pyydettiin ja pyrin jotain apua tarjoamaan. Täällä vain joku suhtautuu minun apunii aina etsien siinä jotain huomautettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun HP tekee virheellisiä listoja, hänen virheensä täällä ohitetaan ns. olankohautuksella.

        Jos minä teen ratkontavirheen ja annan sen perusteella virheellisen vinkin, heti aletaan syyttömään päsmäröinnistä.

        Ehkäpä moni täällä yksinkertaisesti kokonaan ohittaa HP:n listat. Tapiolle ne kyllä ovat hyödyksi, koska niiden avulla hän pystyy korjaamaan ainakin osan virheistään, niin kuin tämänkin ristikon kohdalla nähtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritidoin aiheettomasti yhtä kohtaa. Sillä en ketään spoilannut, koska virheellinen vinkki haittasi ratkontaa eikä auttanut.

        "Havaittuasi tuollaisen puutteen sinun olisi pitänyt heti ymmärtää, että sinun omassa ratkonnassasi on todennäköisesti virhe. Eikä ruveta elvistelemään havainnollasi."

        Tuissa olet oikeassa.

        "eikä mistään muustakaan"

        Tuo ei pidä paikkaansa. Apua pyydettiin ja pyrin jotain apua tarjoamaan. Täällä vain joku suhtautuu minun apunii aina etsien siinä jotain huomautettavaa.

        "Apua pyydettiin"

        Missä kirjoituksessa joku täällä oli pyytänyt apua jonkin muun (kuin pääkuvalauseiden) suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritidoin aiheettomasti yhtä kohtaa. Sillä en ketään spoilannut, koska virheellinen vinkki haittasi ratkontaa eikä auttanut.

        "Havaittuasi tuollaisen puutteen sinun olisi pitänyt heti ymmärtää, että sinun omassa ratkonnassasi on todennäköisesti virhe. Eikä ruveta elvistelemään havainnollasi."

        Tuissa olet oikeassa.

        "eikä mistään muustakaan"

        Tuo ei pidä paikkaansa. Apua pyydettiin ja pyrin jotain apua tarjoamaan. Täällä vain joku suhtautuu minun apunii aina etsien siinä jotain huomautettavaa.

        "Kritidoin aiheettomasti yhtä kohtaa. Sillä en ketään spoilannut, koska virheellinen vinkki haittasi ratkontaa eikä auttanut."

        Spoilaus mikä spoilaus. Siihen mainitsemaasi kohtaan (mikäli sen nyt oikein löysin) olisi hyvin voinut panna pilkun, vaikka hyvä se on ilman pilkkuakin. Kokeneempi ratkoja (kuin sinä?) pystyy tällaisestakin asiasta päättelemään yllättävän paljon.

        Ja sinun on turha vedota siihen, että vinkkisi oli virheellinen. Ethän sinä sitä silloin tiennyt kun sen kirjoitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten mm. Jaskan ja monen muun Sanarisin foorumin arvostetun ratkojan mielipiteet ovat täällä haistapajajuttua, joita täällä ei arvosteta.

        Äläpäs nyt Tapio taas vääristele.

        Kuinka moneen sanaristikkoja sisältävään lehteen olet jo kirjoittanut, että on virheellistä kielenkäyttöä, jos heidän ristikkosivullaan lukee:

        "Ristikon oikein ratkaisseiden kesken arvotaan 10 euron rahapalkinto."


    • Anonyymi

      saisko pikkasen apua? vasempaa alanurkkaa ja mikäs on saaren kaima?

      • Anonyymi

        Olikos se (Sami) Itani.


    • Anonyymi

      Ihmettelen, mitä ovat vasemman yläreunan keltaiset otukset

      • Anonyymi

        Kuvio on tekijältä aika hyvin harhaanjohtava, eikä kuvana tai logona tms. avaudu millään. Pitää vain katsoa viivojen muotoa ja hyväksyä yksinkertainen, ilmeinen ratkaisu.


      • Anonyymi

        Vasemmasta yläkulmasta tulee pystysana KAARET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmasta yläkulmasta tulee pystysana KAARET.

        Onko tuo KAARET oikein? Minulla on siinä toinen ratkaisu, joka mallaa kehäraakin kanssa. Tosin sitten ylöspäin tuleva sininen jää vielä takkuiseksi.

        Takkuisuus johtuu myös siitä, etten alempana olevalle nenäukolle löydä mitään loksahtavaa ratkaisua, "ennen iestä" on myös arvoitus. Ikävää, kun kirjain numero 3 ratkaisusanassa jää epävarmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo KAARET oikein? Minulla on siinä toinen ratkaisu, joka mallaa kehäraakin kanssa. Tosin sitten ylöspäin tuleva sininen jää vielä takkuiseksi.

        Takkuisuus johtuu myös siitä, etten alempana olevalle nenäukolle löydä mitään loksahtavaa ratkaisua, "ennen iestä" on myös arvoitus. Ikävää, kun kirjain numero 3 ratkaisusanassa jää epävarmaksi.

        No minä sain KAARET. Ja muistaakseni nenäukolle OMATA ja "ennen iestä" AKSU. Kehäraakille samaten muistini mukaan ENIN.


    • Anonyymi

      Kyllä klasit on ihan oikein. Erin omaisia. Siis Klasit.
      Mutta riitauttava ei ole oikein. , koska se ei mahdu ruutuihin. Alku sopii, ehkä sanaa on hiukan muutettava.
      Hävisikö täältä jotain? Miksi luin täältä jotain Mikki-Hiirestä ja karhusta, ja nyt sitä ei löydy ollenkaan? Ei sillä että sitä kaipaisin, mutta ihmettelen, mihin se liittyi.

      • Anonyymi

        Kuinka monta kirjainta siinä kohdassa on, johon RIITAUTTAVA ei sovi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kirjainta siinä kohdassa on, johon RIITAUTTAVA ei sovi?

        Olisiko se RIITAUTUVA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko se RIITAUTUVA.

        Joo, nyt sain lehden käsiini: RIITAUTUVA on oikein.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa "Mutta riitauttava ei ole oikein. , koska se ei mahdu ruutuihin. Alku sopii, ehkä sanaa on hiukan muutettava."

        RIITAUTTAVA on RIITAUT asti oikein. Enpö heti huomannut tuota virhettä listassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa "Mutta riitauttava ei ole oikein. , koska se ei mahdu ruutuihin. Alku sopii, ehkä sanaa on hiukan muutettava."

        RIITAUTTAVA on RIITAUT asti oikein. Enpö heti huomannut tuota virhettä listassa.

        HP antoi selkeästi virheelisen avun. Ei ole ensimmäinen kerta. Suurempaa kritiikkiä hän ei siitä saanut.

        Jos minä annan virheellisen avun, siihen suhtaudutaan aina ylikriittisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP antoi selkeästi virheelisen avun. Ei ole ensimmäinen kerta. Suurempaa kritiikkiä hän ei siitä saanut.

        Jos minä annan virheellisen avun, siihen suhtaudutaan aina ylikriittisesti.

        Mitäpä luulet - oliko näppäilyvirhe vai oliko tunkenut useita kirjaimia samaan ruutuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP antoi selkeästi virheelisen avun. Ei ole ensimmäinen kerta. Suurempaa kritiikkiä hän ei siitä saanut.

        Jos minä annan virheellisen avun, siihen suhtaudutaan aina ylikriittisesti.

        Sinä Tapio kirjoitit jo aikaisemmin (klo 10:14) käytännössä samansisältöisen viestin. Ei kai sanainen arkkusi ala ehtyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Tapio kirjoitit jo aikaisemmin (klo 10:14) käytännössä samansisältöisen viestin. Ei kai sanainen arkkusi ala ehtyä?

        Asiat kuuluu nyt vaan käsitellä perusteellisesti, ettei jää epäselvyyksiä.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe