Miksei vanhuksien mielipidettä kysytä pienimmissäkään heitä koskevissa päätöksissä ?

Anonyymi-ap

54

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      haloooooo,,,,,, jospa ne antaa jälkiruuaksi p i l l e r i n jolla pääsee nukkumaan ijäistä untaan,
      siinä olisi ratkaisu ainki minun tänän vanhuuteen,
      olen niin helekutin kipee selästä ja voimat hukassa, en jaksais enään tätä kivuliasta loppuelämää päivääkää,


      mä haluan sen p i l e r i n jäliuokaani,
      pääsen nukkumaan kunnolla, ooooooooon niiiiiiiiiiiin väsyny jo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      tajuakohan nuo päättäjät kuinka väsyneitä me sairaat vanhukset olemme, ja kun emme edes saa asiallista hoitoa livittämään tätä vanhan ihmisen tuskaa,

      ymmärtäisivät edes jakaa niitä pillereitä meille kaikille halukkaille jotka itse sitä jo pyytää,
      haloooooooo,,, pillerit jälkiruuaksi,,,

    • Anonyymi

      Edes jossakin asiassa voisi todella kysyä vanhuksien milipidettä,
      mutta aina kävellään yli.
      Liittyköhän tämä persuhallituksen leikkauspolitiikkaan ?
      Onko jälkiruokakiisseli kalliimpaa kuin kiinankaali ?

      • Anonyymi

        Kiinan kaali on terveellisempää tietenkin , se kun vahvasti sokerilla maustettu kiisseli. Mutta kiisseli on hyvemmän matkoista . En usko että kiisseli tulee mitenkään kalliimmaksi sillä Kiinan kaalikin maksaa aika lailla. Itse teen kiisseliä kyllä usein pakastemansikoista ja on hyvää ja ei tule maksamaan oikeastaan mitään. Mutta nykyisin katsotaan niinkuin terveyden kannalta näitä ikäihmisten syömisiä . Siksi ehkä ovat muutelleet ruoka asioita omalla tyylillään, ilmeiseti valistajina ovat olleet jonkun omaiset kun ovat nähneet aokerikiisselit vanhuksen edessä .
        Eiköhän puhumalla asiat selviä näistäkin tavoista


      • Anonyymi

        Luin koko menuun. Ruoka ko. vanhainkodissa on varmasti hyvää, ja tarjotaan 5 krt/pv.. Jälkiruokaa tarjotaan päivällisellä ja päiväkahvilla makeaa kahvileipää. Ei niillä vanhuksilla hätää ole.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Mainittiinko uutisessa kiinankaali? Minusta siinä puhuttiin salaatista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan kaali on terveellisempää tietenkin , se kun vahvasti sokerilla maustettu kiisseli. Mutta kiisseli on hyvemmän matkoista . En usko että kiisseli tulee mitenkään kalliimmaksi sillä Kiinan kaalikin maksaa aika lailla. Itse teen kiisseliä kyllä usein pakastemansikoista ja on hyvää ja ei tule maksamaan oikeastaan mitään. Mutta nykyisin katsotaan niinkuin terveyden kannalta näitä ikäihmisten syömisiä . Siksi ehkä ovat muutelleet ruoka asioita omalla tyylillään, ilmeiseti valistajina ovat olleet jonkun omaiset kun ovat nähneet aokerikiisselit vanhuksen edessä .
        Eiköhän puhumalla asiat selviä näistäkin tavoista

        Marjakiisseli on vitamiinia eikä ole paljoa sokeria ei niihin tarvi laittaa sokeria yhtään tai vähän. Loraus maitoa. Juhlapäivinä loraus kermaa kahviin tai kuppi kuumaa mehua kaakaota.Viinirypäleet pitää puolittaa ottaa kivet pois.Omenamehu on terveellistä.Joskus voi syödä jogurtin tai jäätelön.Joskus ja välillä lättyjä.Jos pystyy puremaan.Muuten soseutettua.Perunamuussi ja voihan tomaatin soseuttaa.


    • Anonyymi

      Lounaaseen ei kyllä missään kuulu mikään jälkiruoka , mutta päivällisen kanssa sitä usein nautitaan .niin että hieman vääriä käsityksiä ihmisillä näistäkin asioista. Ei kai kukaan syö jälkiruokaa lounaan , enimmäkseen otetaan kuppi kahvia lounaan jälkeen korkeintaan Salaatit ovat todella terveellisiä tottakai. Mutta jos vanhukset ovat tottuneet syömään koko elämänsä tietyllä tavalla esin kiisselistä sun muita , niin miksi niitä olisi muutettava miksikään , meidän kaupungissa annetaan vanhuksille koko maitoa ja voita leivän päälle ja tehty huomio että voivat siten paremmin. Jos koko pitkän elämänsä aikana on tottunut johonkin ruoka tyyliin niin vaikea sitä enää ikälopuille on mennä muuttelemaan , vaikka kunnilla on tietysti ravintoterapeutin suositukset joiden mukaan ruoka laitetaan , siis tarvitsevan määrän sisältäviä ravintoaineita . Joka olisi terveellistä,.
      Ja jos nyt makeita kiisselistä siinä kaivataan niin pitää ottaa selvä miten ravinnollista sekin on.
      Jotennkak piippuinen juttu, halutaan terveelliset ruokailutavat samalla kun valitetaan niistä sitten kun ravinnon saanti on taattuja joka päiväisessä ateriassa.

    • Anonyymi

      Päivälliseenkin kuuluu makea jälkiruoka, kyllä salaatti lounaalla on parempi.

    • Anonyymi

      Ei tuon ikäiset edes ymmärrä, mitä heiltä kysytään.

      • Anonyymi

        Minkä ikäiset? Vain pieni osa vanhuksista dementoituu ja monenlaista ymmärryksen puutetta esiintyy nuoremmillakin, kuten sinulla!


      • Anonyymi

        Älä viitsi aliarvioida ihmisiä. He ovat uåihan samoja ihmisiä kun ovat olleet nuorena , kaikilla ei tietenkään ole muisti sairautta jossiihen viittaan ihossa kommentissasi.
        Olen nähnyt niin monia vanhoja ja eivät he ole mitenkään tyhmempiä kun nuoremmatkaan ihmiset, vaikka sinunlaisesi yrittää antaa heistä kuvaa etteivät muka käsittäisi asioita. Eräskin vanhus luki aina englannin kielisinä kirjoja iltaisin, ja otti osaa radiossa olevaan tietokilpailuun ja vaikka huiteli hyvää vauhtia 90 kohti niin kaikki asiat olevat paikallaan ja valtava tietopankki. Joten kyllä vanhukset siinä ymmärtää kun sinäkin , loukkasit monta tuolla ala-arvoisella kommentilla . Siinä sen näkee miten vanhoja eräät arvostaa, siis ei mitenkään .
        Kuka sinutkin kasvatti ?


      • Anonyymi

        Ymmärrys ei ole ikäkysymys mitenkää. Jos joku on muisti sairas niin voin ilmoittaa että kyllä hekin osaavat vastata kysymyksiin joihin sinä et tule yltämään koskaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäiset? Vain pieni osa vanhuksista dementoituu ja monenlaista ymmärryksen puutetta esiintyy nuoremmillakin, kuten sinulla!

        Olen yli 70v enkä koe olevani vanhus henkisesti. En harrasta tai tee nuoremoien asioista mutta en liiku ikääntyvien kerhoissa yms. Asun itsellisesti. Vammoja ja sairauksiakin on ja rajoitteita tehdä asioita mutta selviydyn jokapäiväisessä elämässä hyvin. Remppa ym pikku koti apua pitäisi palkata vaikka olisin nuorempi ja terve. Kaupasta saa ruoka kuljetuksia kotiin.
        Viime vuodet ovat olleet antoisia tiedon ja tiedostamjsen kannalta johtuen netissä vietetystä ajasta ja löydetyistä uusista asioista. Koen sen johdatuksena. Olen tietoisempi asioista mitä maailmassa tapahtuu ja mistä pahat asiat ja viat johtuu. Odotan tulevia asioista.


      • Anonyymi

        Sinulla ymmärrysvaje on 15:04.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäiset? Vain pieni osa vanhuksista dementoituu ja monenlaista ymmärryksen puutetta esiintyy nuoremmillakin, kuten sinulla!

        Me ollaan " tuon ikäisiä", kuten ko. ,kirjoittajakin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yli 70v enkä koe olevani vanhus henkisesti. En harrasta tai tee nuoremoien asioista mutta en liiku ikääntyvien kerhoissa yms. Asun itsellisesti. Vammoja ja sairauksiakin on ja rajoitteita tehdä asioita mutta selviydyn jokapäiväisessä elämässä hyvin. Remppa ym pikku koti apua pitäisi palkata vaikka olisin nuorempi ja terve. Kaupasta saa ruoka kuljetuksia kotiin.
        Viime vuodet ovat olleet antoisia tiedon ja tiedostamjsen kannalta johtuen netissä vietetystä ajasta ja löydetyistä uusista asioista. Koen sen johdatuksena. Olen tietoisempi asioista mitä maailmassa tapahtuu ja mistä pahat asiat ja viat johtuu. Odotan tulevia asioista.

        Tällä palstalla on monen ikäisiä.
        Ei ihme, että välillä mielipiteissä on eroja. 😀


      • Anonyymi

        Ymmärtää mutta lääkkeet tekee veltoksi.


    • Anonyymi

      Vanhusten uhka on tulla aliravituksi, koska he eivät aina syö tarpeeksi.
      Jälkiruuasta saa paljon energiaa. Kiinankaalista ei mitään.
      Sen ravintoarvo on heikko. On tärkeämpää saada tarpeeksi energiaa.
      Kyse on myös mielihyvästä. Eikö vanhus saa tuntea mistään mielihyvää ?
      Laitosvanhusten päivän kohokohta ja ainoa sellainen voi olla ateria.

      • Olin nuorena sijaistamassa vanhainkodin osastolla.
        Siellä oli 16 melko omatoimista potilasta.
        Tuli aika, että ruvettiin näitä terveellisyysjuttuja vouhkaamaan ja vanhoille tarjottiin jotain outoja juures/vihanneskeittoja, puurojen ja vellien sijaan.
        No syömättä ne jäi ja ihmiset halusivat niitä puuroja ja vellejä.
        Silloin osastonhoitaja jyrähti, että tänne sitten keitetään puuroa ja velliä, vanhukset ovat niihin tottuneet ja tykkäävät niistä.
        Ja niin tapahtui.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olin nuorena sijaistamassa vanhainkodin osastolla.
        Siellä oli 16 melko omatoimista potilasta.
        Tuli aika, että ruvettiin näitä terveellisyysjuttuja vouhkaamaan ja vanhoille tarjottiin jotain outoja juures/vihanneskeittoja, puurojen ja vellien sijaan.
        No syömättä ne jäi ja ihmiset halusivat niitä puuroja ja vellejä.
        Silloin osastonhoitaja jyrähti, että tänne sitten keitetään puuroa ja velliä, vanhukset ovat niihin tottuneet ja tykkäävät niistä.
        Ja niin tapahtui.

        Se oli oikea teko.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olin nuorena sijaistamassa vanhainkodin osastolla.
        Siellä oli 16 melko omatoimista potilasta.
        Tuli aika, että ruvettiin näitä terveellisyysjuttuja vouhkaamaan ja vanhoille tarjottiin jotain outoja juures/vihanneskeittoja, puurojen ja vellien sijaan.
        No syömättä ne jäi ja ihmiset halusivat niitä puuroja ja vellejä.
        Silloin osastonhoitaja jyrähti, että tänne sitten keitetään puuroa ja velliä, vanhukset ovat niihin tottuneet ja tykkäävät niistä.
        Ja niin tapahtui.

        Vanhuksen läjä laitoksissa on hyvin rajoitettua. Yksi ilo on ruoka. Jos se on hyvää se vaikuttaa mielialaan. Nyt vain yriträvät tarjota våhån ravitsevia ruokaia ja sen seyrauksena heidån hyvin vointinsa laskee. Varmaan nälän tunne aian usein. Mauttomia ruuan korvikkeita. Sitten annetaan lääkkeitä joten nukuttaa jotta eivät vaadi hoitoa ja huomiota.
        He ovat usein puolustuskyvyttömiä. Monet eläneet niukan elämän ja se jatkuu.
        Ihmislajin halveksijat asialla. Jotain on pahasti pielessä tässä maassa. Keiden asialla nuo hallitus näyttelijät ovat? Sionisti satanisti rosvojen. Eivät meidän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksen läjä laitoksissa on hyvin rajoitettua. Yksi ilo on ruoka. Jos se on hyvää se vaikuttaa mielialaan. Nyt vain yriträvät tarjota våhån ravitsevia ruokaia ja sen seyrauksena heidån hyvin vointinsa laskee. Varmaan nälän tunne aian usein. Mauttomia ruuan korvikkeita. Sitten annetaan lääkkeitä joten nukuttaa jotta eivät vaadi hoitoa ja huomiota.
        He ovat usein puolustuskyvyttömiä. Monet eläneet niukan elämän ja se jatkuu.
        Ihmislajin halveksijat asialla. Jotain on pahasti pielessä tässä maassa. Keiden asialla nuo hallitus näyttelijät ovat? Sionisti satanisti rosvojen. Eivät meidän.

        HUOMASIN NYT vasta että oli Kirjoitusvirhe alkulausessa, korjaan
        Piti olla näin.
        VANHUKSEN ELÄMÄ l laitoksessa,hoivakodeissa ja maissa kotonaankin on hyvin rajoitettua, joten pitäkää puolenne kaikessa. Älkää antako niiden pakattujen kävellä yli ja määrätä kaikesta. Jos vierailija huomaa kaltoin kohtelua toimikaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olin nuorena sijaistamassa vanhainkodin osastolla.
        Siellä oli 16 melko omatoimista potilasta.
        Tuli aika, että ruvettiin näitä terveellisyysjuttuja vouhkaamaan ja vanhoille tarjottiin jotain outoja juures/vihanneskeittoja, puurojen ja vellien sijaan.
        No syömättä ne jäi ja ihmiset halusivat niitä puuroja ja vellejä.
        Silloin osastonhoitaja jyrähti, että tänne sitten keitetään puuroa ja velliä, vanhukset ovat niihin tottuneet ja tykkäävät niistä.
        Ja niin tapahtui.

        Vanhat ihmiset on tottunut kiisseliin mehukeitto on voihin puuroihin velleihin ja muussiin pottukeittoon ja leipään missä voita leikkele. Maito lasi mehulasi tuoremehu.


    • Anonyymi

      Muistisairaallakin on itsemääräämisoikeus ja hänen tahtonsa on
      huomioitava.

      • Anonyymi

        Riippuen siitä, missä kohdassa sairautta ollaan menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuen siitä, missä kohdassa sairautta ollaan menossa.

        Voitko kertoa tarkemmin missä raja menee ?


      • Anonyymi

        Omainen tuntee yleensä muistisairaan parhaiten, joten hänen mielipiteensä ovat
        myös tärkeitä sekä yhteinen neuvonpito keskusteluineen muistisairaan, omaisten ja
        hoitohenkilökunnan kanssa.
        Vaikeita asioita, mutta kärsivällisyys ja kuunteleminen yleensä tuottavat
        parhaimman tuloksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omainen tuntee yleensä muistisairaan parhaiten, joten hänen mielipiteensä ovat
        myös tärkeitä sekä yhteinen neuvonpito keskusteluineen muistisairaan, omaisten ja
        hoitohenkilökunnan kanssa.
        Vaikeita asioita, mutta kärsivällisyys ja kuunteleminen yleensä tuottavat
        parhaimman tuloksen.

        Ei muistisairaankaan itsemäärämisoikeuden yli voi kävellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muistisairaankaan itsemäärämisoikeuden yli voi kävellä.

        Miten ihminen määrää itsestään, jos hän ei enää ymmärrä mitä puhutaan ja kysytään? Ja kun hän ei enää osaa sanoa eikä ilmaista mitenkään muutenkaan tahtoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin missä raja menee ?

        Kaikki rajat ovat kyllä häilyväisiä, mutta kyllä monenlaisia rajoja silti on. Niitä eivät tunnista / tunnusta kaikki ns. terveetkään, miten ihminen, joka ei enää ymmärrä eikä osaa sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki rajat ovat kyllä häilyväisiä, mutta kyllä monenlaisia rajoja silti on. Niitä eivät tunnista / tunnusta kaikki ns. terveetkään, miten ihminen, joka ei enää ymmärrä eikä osaa sanoa.

        Juurikin, ei ole mitään selkeää rajaa olemassakaan.
        Siksi olisi tärkeää tehdä edunvalvontavaltuutusvaltakirja luotetulle ihmiselle.
        Siinä voi itse määritellä miten haluaa asiansa ajettavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muistisairaankaan itsemäärämisoikeuden yli voi kävellä.

        Ihan iinhön sitä luullaan että muistisairas olis aina päätöksissään oikeassa
        Muistan oman äitini , milloin minun oli otettava päättäjät osa hänen elämässään.
        Joten kunihminen on oikein sairas , niin silloin on jonkun muun tehtävänä ottaa päätökset hänelle.
        Muistan minun äitini. Oli se vaikeaa kuunneltavaa kun ihminen oli sairautensa vanki ja jos hän olisi saanut päättää asioita niin olis asiat hyvin sekaisin olleet .
        Siis minun Oli otettava päätökset. hänen elämästään koska hänen päätösvaltaansa ei enää ollut realistista mitenkään joten moni muistisairas on niin huonossa kunnossa Eikä pysty tekemään päätöksiä enää. Silloin on jonkun muun katsottava että muistisairas pääsee hoitoon ,ja usein in lähimmäisen apu se tärkein näissä asioissa . Joillakin muistisairaus etenee hitaasti toisilla hyvin nopeasti, ja kunnan on tarjottava paikka demens asuntolaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan iinhön sitä luullaan että muistisairas olis aina päätöksissään oikeassa
        Muistan oman äitini , milloin minun oli otettava päättäjät osa hänen elämässään.
        Joten kunihminen on oikein sairas , niin silloin on jonkun muun tehtävänä ottaa päätökset hänelle.
        Muistan minun äitini. Oli se vaikeaa kuunneltavaa kun ihminen oli sairautensa vanki ja jos hän olisi saanut päättää asioita niin olis asiat hyvin sekaisin olleet .
        Siis minun Oli otettava päätökset. hänen elämästään koska hänen päätösvaltaansa ei enää ollut realistista mitenkään joten moni muistisairas on niin huonossa kunnossa Eikä pysty tekemään päätöksiä enää. Silloin on jonkun muun katsottava että muistisairas pääsee hoitoon ,ja usein in lähimmäisen apu se tärkein näissä asioissa . Joillakin muistisairaus etenee hitaasti toisilla hyvin nopeasti, ja kunnan on tarjottava paikka demens asuntolaan

        Muistisairauteen sairastuva henkilö voi luovuttaa virallisesti vastuun toiselle henkilölle, jolloin tämä saa tehdä päätökset hänen puolestaan, hoitaa maksut ja muut asiat, ja huolehtia hänen asioistaan hautaan saakka. Todistus viedään maistraattiin jonka jälkeen se on virallinen.
        Viisas ikäihminen tekee tämän ratkaisun, kun voimat vähenevät ja hänelle muodostuu tieto siitä, ettei enää tule jaksamaan asioitten hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuen siitä, missä kohdassa sairautta ollaan menossa.

        Teehen voi laittaa maitoa on parempaa niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muistisairaankaan itsemäärämisoikeuden yli voi kävellä.

        Muisti voi häiriintyä kun tutut asuinalueet vaihtuu outoon tutut ihmiset outoihin ja tavarat katoaa myös valokuvat. Omaiset voisi tosiaan katsella muistoja valokuvista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen määrää itsestään, jos hän ei enää ymmärrä mitä puhutaan ja kysytään? Ja kun hän ei enää osaa sanoa eikä ilmaista mitenkään muutenkaan tahtoaan.

        Oudossa ympäristössä kyllä hämääntyy koko ihminen siksi pitää heti aamulla kertoa mikä päivä viikko kuukausi vuosi on onko aamu vai päivä ja mitä nyt tehdään. Missä kaupungin osassa ollaan ja miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistisairauteen sairastuva henkilö voi luovuttaa virallisesti vastuun toiselle henkilölle, jolloin tämä saa tehdä päätökset hänen puolestaan, hoitaa maksut ja muut asiat, ja huolehtia hänen asioistaan hautaan saakka. Todistus viedään maistraattiin jonka jälkeen se on virallinen.
        Viisas ikäihminen tekee tämän ratkaisun, kun voimat vähenevät ja hänelle muodostuu tieto siitä, ettei enää tule jaksamaan asioitten hoitoa.

        Kun ihmiselle tulee vaihdevuodet alkaa olla sekava olo verenpaineen sokerit ja syömiset juomiset pukeutuminen ja pesut alkaa vauhti hidastua siinä 50 vuotiaasta eteenpäin niin kaikki muuttuu. Monella hormoni vaikeuksia ja muuta.Hampaat ja voi alkaa lirahtaa housuun ei ehdi vessaan kuin nuorena voi pidättää.Paremoi syödä vähän kerralla ja usein.Juomista pitää seurata.Liikuntaa ja kivut voi vaikuttaa luissa nivelissä hitautta liikkumiseen voi sattua kun istuu nousee kääntyy se on tehtävä hitaasti.Niin nuoruus on vauhdikasta sitten tulee se vanhuus.


    • Anonyymi

      Kerran neljässä vuodessa Orpo mielistelee meitä.

    • Anonyymi

      Omaiset voisivat itse viedä läheiselleen esim herkullisia vaniljakiisseleitä ja jos naapurisängyssä on joku, jolla ei omaisia käy, niin tarjota hänellekin. Eihän tämä "oikein" ole, mutta...

      Vanhainkodin / sairaalan velvollisuus olisi ruokkia vanhukset, mutta rikolliset maahantunkeutujat ovat olleet lähempänä vasemmiston sydäntä. Marin lahjoitti rahamme Ukrainan sodankäyntiin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tilaan kotiini ruuat kerran viikossa K-verkkokaupasta. Valitsen siis itse mitä syön ja kuinka paljon.

        https://www.k-ruoka.fi/kauppa?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjfyqBhAsEiwA-UdzJD5xrZVg-NG5J9qwS4UhzAO7oMD-ppwCKLE273jU3m1dwG2Wvpn4jxoC2RAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
        .

        Tilaukset kannattaa tehdä hitaasti ja harkiten, katsoa, että esim. "Noudon" sijasta tilaa "Kotiinkuljetuksen" ja esim. korttimaksun tuonnin yhteydessä.

        Toimittava kauppa on se, joka sijaitsee asuntoasi lähinnä, esim. itä-Helsingissä asuvilla "Easton".

        Kotiinkuljetus on eri päivinä ja kellonaikoina eri hintaista.


      • Anonyymi

        Persut haluavat maahanmuuttajia, rikollisia tai ei rikollisia.
        Persujen "leipä" on niistä kiinni. Jos maahanmuuttajia ei olisi,
        persujen leipä loppuisi.
        Yli 600000 rasistia äänestää PS-puoluetta, jota verorahoilla elätetään.


      • Anonyymi

        Miten yhdistät rikolliset maahantunkeutujat vanhainkodin jälkiruokiin?
        Vähän rajaa tuolle mamukammollesi!


      • Anonyymi

        Paljonko sinun avustuksistasi on vähennetty Ukrainan takia?


      • Anonyymi

        Kehitys yhteistyön saatte hoitaa omin keräyksin mutta meillä on tosi paljon ruoka apua tarvitsevia täällä meidän maassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten yhdistät rikolliset maahantunkeutujat vanhainkodin jälkiruokiin?
        Vähän rajaa tuolle mamukammollesi!

        Varastaneet vanhusten tavaroita rahat vaatteita onpa ollut venäläisiä valkovenäläisiä ukrainalaisia puolalaisia turkkilaisia. Virolaisia ja Iranista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastaneet vanhusten tavaroita rahat vaatteita onpa ollut venäläisiä valkovenäläisiä ukrainalaisia puolalaisia turkkilaisia. Virolaisia ja Iranista.

        Vanhusten vaatteita varastettu asunnoista palvelutaloissa hoivakodeista. Kehtaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys yhteistyön saatte hoitaa omin keräyksin mutta meillä on tosi paljon ruoka apua tarvitsevia täällä meidän maassa

        . . . ja lisää tulee, jos rajoja ei saada kiinni.
        Eikö se muuten ole sinustakin edullisempaa, jos ne nälkäiset tulevat omilla varoillaan tänne meille syömään armoleipää, sen sijaan, että järjestettäisiin keräyksiä ja toimitettaisiin varat sinne kauas? Useinhan sitä paitsi kerrotaan mm. näillä palstoilla , miten rahat hupenevat matkalla, niin että perille ei mene juuri mitään.
        Olemme anteliasta kansaa. Nenäpäivät ja muut keräykset tuottavat aina suuret summat, joilla avustetaan suomalaisia vähäosaisia, sairaita lapsia ja yksinäisiä vanhuksia.

        Kiitettävästihän me autamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastaneet vanhusten tavaroita rahat vaatteita onpa ollut venäläisiä valkovenäläisiä ukrainalaisia puolalaisia turkkilaisia. Virolaisia ja Iranista.

        Suomalaiset ja rehelliset ihmiset eivät mene kotiavustajiksi, onhan se todettu moneen kertaan.
        Tänne tuodaan sitten ihmisiä muista kulttuureista, ja he joutuvat kotiavustajan tehtäviin ymmärtämättä sen luonnetta. Suomalainen kotiavustaja kunnioittaa toisen omaisuutta. Jos jokin toinen kulttuuri ei kunnioita, niin ikävästi saattaa käydä.
        Miksei tähän puututa? Miksi suomalainen työtön ei mene näihin hommiin, vaan pestataan joku ulkomaalainen?
        Sano sinä syy.


    • Anonyymi

      Vanhoilta ei kysytä mitään.

      • Anonyymi

        Vanhat vastaavat kysymättäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat vastaavat kysymättäkin.

        Vanhoilta varastettu kelloja koiria ruokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoilta varastettu kelloja koiria ruokia.

        Suomalainen yhteiskunta unohtaa vanhuksensa ja antaa heidät varastelevan porukan hoiviin?
        Sen se sote on saanut aikaan.


    • Anonyymi

      Vastaus otsikon kysymykseen: miten vanhuksilta kysyttäisiin, kun ei kysytä edes heitä lähinnä olevilta, eli hoitajilta. Päättömät päätökset tekevät ne, jotka ovat jossain kaukana arkipäivästä eivätkä tiedä yhtään mistään yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe