Osaako kukaan neuvoa kuinka paljon suunnilleen rahaa palaa 2 vk reissulla ilman sen kummempaa remeltämistä. Ja käykö debit kortti maksuvälineenä? Ei ehdi luottokorttiia hommata kun lähtöön muutama päivä.
Kata beachille..
10
815
Vastaukset
Tuo Phuket on sieltä Thaimaan kohteiden kalliimmasta päästä, etenkin liikkuminen (taksit) on Thaimaan kohteeksi kallista.
Rahan kuluminen ja kulutustottumukset on niin yksilöllistä. Itselläni ei mene Thaimaan kohteessa (siis kun hotelli etukäteen maksettuna ja sitä ei laske mukaan) perus olemiseen lomalla kuin joku 1500-2500Thb/päivä (eli hyvin karkeasti 40-65€/päivä), sillä hoituu perus syömiset (en käytä alkoholia), hieronnat, päivittäiset perus ostokset sekä vuokra skootteri/moottoripyörä+polttoaineet.
Mutta jos sitten "shoppailee", ryyppää, käy huor... anteeksi käyttää oppaiden palveluita, golffaa, ajelee takseilla ympäriinsä, käy vesipuistoissa yms. niin kyllä sitten helposti sitten saa lisättyä yhden nollan päiväbudjettiin tuohon minun käyttämääni rahamäärään nähden.- Anonyymi
Yksi taksikuski sanoi aikoinaan reissulta kotiin tuodessaan, että jos taksin pystyy maksamaan käteisellä on reissu mennyt päin peetä,
Omanlainen ajatusmalli tietysti tuokin vaikka ainakin itselleni vieras.
Itselläni Thaimaan matkalla mukana noin tuplamäärä käteistä siihen mitä arvioin aina kulloisellekin reissulla menevän rahaa ja aika hyvin on etukäteisarvioni pitänyt paikkansa. Kortti sitten tietysti vielä mukana varmuuden vuoksi. Ja lähes aina edelliseltä reissulta jäänyt paikallista valuuttaa ”jemmaan” ettei kentällä tarvitse huonolla kurssilla vaihtaa.
- Anonyymi
Kannattaa ottaa euroja, meillä meni kahdelta hengeltä noin 700 euroa, syötiin, vähän juotiin ja matkailtiin yleisillä kulkuneuvoilla Phuketissa.
- Anonyymi
Tässä kysyttiin 2 vk, ei per päivä.
Kun hissukseen eleskelee ja juo paikallisista pohjat huoneessa, 5000 paateroa päivälle ei oo mittään. Anonyymi kirjoitti:
Tässä kysyttiin 2 vk, ei per päivä.
Kun hissukseen eleskelee ja juo paikallisista pohjat huoneessa, 5000 paateroa päivälle ei oo mittään.Ei kai sen pitäisi olla kauhean vaikea asia laskea tuosta päiväkulutuksesta oman matkanpituuden mukainen rahankulutus.
- Anonyymi
100-150e päivä pärjää näin olen havainnut. Syön tosin 3 kertaa päivässä ravintoloissa.
- Anonyymi
14 purkkia nautasikaa ja juot kraanavettä. Muuta ei tarvii!
- Anonyymi
Katuruoan hinnoissa ei ole suurtakaan eroa, 7/11 aina samoissa, palmunalusissa sitäkin enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949