Osaako kukaan neuvoa kuinka paljon suunnilleen rahaa palaa 2 vk reissulla ilman sen kummempaa remeltämistä. Ja käykö debit kortti maksuvälineenä? Ei ehdi luottokorttiia hommata kun lähtöön muutama päivä.
Kata beachille..
10
784
Vastaukset
Tuo Phuket on sieltä Thaimaan kohteiden kalliimmasta päästä, etenkin liikkuminen (taksit) on Thaimaan kohteeksi kallista.
Rahan kuluminen ja kulutustottumukset on niin yksilöllistä. Itselläni ei mene Thaimaan kohteessa (siis kun hotelli etukäteen maksettuna ja sitä ei laske mukaan) perus olemiseen lomalla kuin joku 1500-2500Thb/päivä (eli hyvin karkeasti 40-65€/päivä), sillä hoituu perus syömiset (en käytä alkoholia), hieronnat, päivittäiset perus ostokset sekä vuokra skootteri/moottoripyörä+polttoaineet.
Mutta jos sitten "shoppailee", ryyppää, käy huor... anteeksi käyttää oppaiden palveluita, golffaa, ajelee takseilla ympäriinsä, käy vesipuistoissa yms. niin kyllä sitten helposti sitten saa lisättyä yhden nollan päiväbudjettiin tuohon minun käyttämääni rahamäärään nähden.- Anonyymi
Yksi taksikuski sanoi aikoinaan reissulta kotiin tuodessaan, että jos taksin pystyy maksamaan käteisellä on reissu mennyt päin peetä,
Omanlainen ajatusmalli tietysti tuokin vaikka ainakin itselleni vieras.
Itselläni Thaimaan matkalla mukana noin tuplamäärä käteistä siihen mitä arvioin aina kulloisellekin reissulla menevän rahaa ja aika hyvin on etukäteisarvioni pitänyt paikkansa. Kortti sitten tietysti vielä mukana varmuuden vuoksi. Ja lähes aina edelliseltä reissulta jäänyt paikallista valuuttaa ”jemmaan” ettei kentällä tarvitse huonolla kurssilla vaihtaa.
- Anonyymi
Kannattaa ottaa euroja, meillä meni kahdelta hengeltä noin 700 euroa, syötiin, vähän juotiin ja matkailtiin yleisillä kulkuneuvoilla Phuketissa.
- Anonyymi
Tässä kysyttiin 2 vk, ei per päivä.
Kun hissukseen eleskelee ja juo paikallisista pohjat huoneessa, 5000 paateroa päivälle ei oo mittään. Anonyymi kirjoitti:
Tässä kysyttiin 2 vk, ei per päivä.
Kun hissukseen eleskelee ja juo paikallisista pohjat huoneessa, 5000 paateroa päivälle ei oo mittään.Ei kai sen pitäisi olla kauhean vaikea asia laskea tuosta päiväkulutuksesta oman matkanpituuden mukainen rahankulutus.
- Anonyymi
100-150e päivä pärjää näin olen havainnut. Syön tosin 3 kertaa päivässä ravintoloissa.
- Anonyymi
14 purkkia nautasikaa ja juot kraanavettä. Muuta ei tarvii!
- Anonyymi
Katuruoan hinnoissa ei ole suurtakaan eroa, 7/11 aina samoissa, palmunalusissa sitäkin enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984