No, niin, minä minä, ja minun napa, ja resupepuset

Anonyymi-ap

Eihän nyt tokiinsa, ei minulla on tuollainen suhtautuminen rahaan ollut koskaan, raha on ollut täysin merkityksetön, elämän arvot on olleet muualla, paljon tärkeämpää on ollut tehdä ja ennen kaikkea saada tehdä työtä mistä on kovasti tykännyt, se on ensimmäinen ja tärkein arvo, ensimmäinen ammattini nuoriso-ohjaaja oli myös hyvä ammatti mutta naisalana huonosti palkattu, joten sillä ei olisi pärjännyt kun tuli perhettä, muuten yksi motiivini alan valintaan oli ikäiseni tytöt, pääsi päättämään ikäisteni asioista ja olin varsin haluttua poikaystävä materiaalia jo 16-18 vuotiaana, minulla oli auto ja nuorisokeskuksen avaimet, palkka oli pieni, mutta kyllä sekin riittä, olen laittanut useamman kuvan tuosta elämän vaiheesta palstalle.

Löysin puolison ja menimme naimisiin, lapsiakin alkoi tehdä mieli vaimoni oli kotona, minä töissä, mutta palkka piti just, ja just leivässä, päätin vaihtaa alaa, menin opiskelemaan tietotekniikkaa, tosin olin ollut alasta kiinnostunut jo alle 20 vuotiaana, ostin vähäisillä palkoillani tietokoneita, koti sellaisia, commodore vic-20, c64, amigoja, singlair ql, enimmäinen pc oli bondwell kuusinen toi niitä maahan... osasin jo silloin koodata, mutta tutkinto puuttui, piti sellainen hommata... oltiin 80 luvun lopussa, isäni lahjoitti ex-vaimolleni sen kuuluisan ladan josta 2010 on ollut kateellinen, ja katkera...

Olin otaniemessä ja näin siellä ilmotustaululla ilmoituksen että kotkalainen it-firma etsii insinöörejä koodareiksi, kaukaan paperitehtaalle, tutkinto oli kesken mutta ei haitannut otin Mikko Rossiin yhteyttä ja pääsin töihin ilman tutkintoa, helposti, palkkakin oli jo aikaisempaa parempi... tosin olin lappeenrannassa, vuodenpäivät, asuin viikot hotellissa, cumuluksessa, ja koodasin kuten aikaisemminkin kerroin.

Projeksi oli määräaikainen, hoidin muutaman muunkin projektin, ja edelleenkin tutkinto oli kesken, mutta suorittelin sitä tasaisesti lisää, työn yhteydessä... käytin projekteja työnäytteinä, yliopistolla... kelpasivat...

Vuosia kului, paperit tuli taskuun, ja piti erikoistua johonkin kapealle alalle, erikoistuin data-analyysiin, tosin erikoisaloja oli harkinnassa muitakin, mutta tuosta tykkäsin, ja tykkään edelleenkin, tosin työ on yksinäistä...

Siis en ole koskaan käyttänyt aikaani tienaamiseen se minua ole millään muotoa kiinnostanut koskaan, mielekäs työ, vaimo lapset, siinä arvojärjestys, massit tulee jossain kaukana niiden jälkeen mutta tosiaan en ole koskaan ollut huolissani rahatilanteestani, ne on aina riittäneet, jopa kalliiseen ulkomaan kaukomatkailuun kun suomesta mentiin sinä aikana korkeintaan viroon tai ruotsiin..

Siinä hieman kaljulle eunuukille factaa, että elämäänsä voi elää monella eri tavalla, harvalle massi on pääasia, kuten hänen kirjoituksistaan voimme vaivatta todeta.

By NumBall HHN 62v.

61

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta kulut ovat kovat. se täytyy myöntää... ainoa vaihtoehto on laskea tulevia eläkkeitä sekä nostaa eläkeikää, nämä kumpikin on jo käytössä, tosin jälkimmäinen johtaa siihen tk-eläkkeet tulevat lisääntymään, olen muuten 63 vuotta täytettyäni vanhuuseläkeiässä eli tk-eläke vaihtuu vanhuus eläkkeeksi, tosin ei se mihinkään vaikuta. Parman poikien kinkkua... rittää moni vilja leivän, 40 path 10 siivua ,päälle...

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­­­N­­­y­m­f­­o­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18117292i

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      "lapsiakin alkoi tehdä mieli"
      Ei ole ihme että Pasaselle tuli arvomaailma-perheestään lähtö varhain kun on tehnyt lapsia mieli. Insesti on vakavimpia ja sairaimpia rikoksia ja tuhoaa lapsen elämän.
      Kummasti tuo vapaaehtoinen nuorisotyökokeilu vaikuttaa olevan ainoa duuni kun sitä pitää hehkuttaa. Se ei duunina ole sen kummemp kuin riparilla isosena "työskentely".
      Pasasen koko muu "ura" näyttää olevan vain kuntouttavaa työtoimintaa ja kokeiluja eri aloille joista mikään ei onnistunut.

    • Anonyymi

      Pökälepasanen, unohdit armeijan dopparisi ja palvelusurasi.

      Tuossa on muutamia lausuntojasi kunniakkaasta palvelusurastasi.

      "olen lentänyt ilmavoimissa kaikilla mahdollisilla laitteilla jotka vain pysyvät ilmassa 8000 lentotuntia"
      "resuperse meillä on tikkakoskella lento kentällä säähavaintopalloja ja hydrokopteri joka on ilma alus. tiesitkö resu että sillä voi kuivattaa lento kenttää?"
      "lentokapteenina minulla on ilmaiset lennot Finnairilla"
      "minulla on lentolippu suomeen vuonna 2020"
      "SA int maksoi insinööriopintoni ja se laskettiin palvelusajaksi"

      Olet syntynyt vuonna 63. Armeijasi jälkeen oli vuosi 83. 30 vuotta palvelusta ja oli vuosi 2013. 2015 sanot olleesi thaivaimon kanssa 18 vuotta yhdessä. 1997 olit 34 vuotias kun avioiduit thaivaimon kanssa kun lapsesi olivat 8 vanhoja. Matkustelit runsaasti ameriikassa Disneylandissa ja olit opettamassa Jenkeille sotataitoja ja mitä ilmeisimmin myös hydrokopterilla lentämistä. 2017 olit edelleen ollut thaivaimon kanssa 18 vuotta. Vuodet ei lisääntyneet laisinkaan kahdessa vuodessa.

      Las Vegasissa kerroit painelevasi hotelliaamiaiselle kello 00:08. Lähetystön juhliin painelit eversti-luutnantin kanssa, vaikka juhlat olivat olleet kolme päivää aiemmin.
      Vegasissa sanoit olevasi pari viikkoa, mutta olitkin jo seuraavana päivänä katselemassa ufoja Area 51:llä ja kahden päivän päästä olitkin jo Hua Hinissa. Vegasissa ei ollut sinulle wifiä, mutta pistit tänne viestiä tulemaan sarjatulituksena.
      Lopburiin olit menossa seurueesi kanssa luonnonpuistoon, mutta pistelitkin tänne vaan viestiä. Sitten vietit kuukauden yksin Pattayalla, pistäen tänne jatkuvasti Pattayaa panettelevia viestejä.
      Kellosi oli kesällä 2017 viisi tuntia Suomen kelloa edellä. Toistelit sen kolme kertaa. Muilla se oli vain neljä tuntia.
      Postittelit Chiang Maista pari kuvaa joissa oli vuoden 2008 päiväys. Haluat todistaa olevasi Thaimaassa esittelemällä passeja Helsingissä.

      Tajuatko itse miten pähkähullu spede sinä olet? Valehtelijanakin todella surkea ja ihmisenä emäpaska. Skitsofreenikko netissä esittelee vaatimuksiaan Pattaya sivustolla, jonne hänellä ei ole mitään muuta annettavaa kuin hevonpaskaa ja nyt jo vuosia. Onko kukaan koskaan kuullut hullummasta "miehestä"?

      • Anonyymi

        Piti mainita vielä että thaivaimosi on sinua "parikymmentä vuotta nuorempi", joten hän oli 14 vuotias kun menitte naimisiin ja hänellä oli yksi poika.


      • Anonyymi

        Niinkö olen taas kertonut, eikä ole hienoa, että minulla on ollut vaiherikas elämä, miten sinun elämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö olen taas kertonut, eikä ole hienoa, että minulla on ollut vaiherikas elämä, miten sinun elämäsi.

        Niin, olet, päästellyt, niin paljon, sitä itteäsi, tänne, useilla eri nimimerkeillä, että et enää itsekään muista... vika ei tarvitse olla suuri, kun se on, korvien välissä ja, sinulla pallomahainen impotentti, se vika vika vika... on SUURI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö olen taas kertonut, eikä ole hienoa, että minulla on ollut vaiherikas elämä, miten sinun elämäsi.

        On tuossa joo vaiheita, kun yhteenlaskettu työurasi noin kahdeksassa eri ammatissa ja virassa on kestänyt jonkun verran yli 120 vuotta. Ei ihme että on mahtava eläke.
        Tuohon päälle nuoruusvuodet ja aikasi sairaseläkkeellä niin olet 160 vuotias.
        Ei siis ole ihme että sinulla on ikäraja puistoon.
        Neljään pekkaan kun painaa menemään tukka hulmuten niin eipä ole ihme että on vaimollekin hommattu oma Lada https://aijaa.com/of7nnA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuossa joo vaiheita, kun yhteenlaskettu työurasi noin kahdeksassa eri ammatissa ja virassa on kestänyt jonkun verran yli 120 vuotta. Ei ihme että on mahtava eläke.
        Tuohon päälle nuoruusvuodet ja aikasi sairaseläkkeellä niin olet 160 vuotias.
        Ei siis ole ihme että sinulla on ikäraja puistoon.
        Neljään pekkaan kun painaa menemään tukka hulmuten niin eipä ole ihme että on vaimollekin hommattu oma Lada https://aijaa.com/of7nnA

        Tuo avaus pitää 100% paikkaansa, 2010 täällä laskee edelleenkin sitä itseään päivästä toiseen sinusta laiffila nyt puhumattakaan, olet kertomasi mukaan diplomi insinööri, tuuli hattu sinä olet sanan varsinaisessa merkityksessä kuvasi sen kertovat erittäin luotettavasti, lapsellinen pikku poika, 55555, laiffila palstan heikoin lenkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo avaus pitää 100% paikkaansa, 2010 täällä laskee edelleenkin sitä itseään päivästä toiseen sinusta laiffila nyt puhumattakaan, olet kertomasi mukaan diplomi insinööri, tuuli hattu sinä olet sanan varsinaisessa merkityksessä kuvasi sen kertovat erittäin luotettavasti, lapsellinen pikku poika, 55555, laiffila palstan heikoin lenkki.

        Noiden lisäksi minulla on ollut kolme (neljä) tietokone kauppaa hesassa bulevardilla, vantaan tikkurilassa peltolantiellä sekä kotkan keskustassa alkoa vastapäätä, firman nimi oli LM Integration LTD, myin sen 90 luvun alkupuolella Damstenin veljeksille, siitä syntyi pc-super store, ostin myös itse yhden myymälän helsingin keskustasta, PC Micro LTD annan ja eerikin kulmasta 90 luvun alkupuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden lisäksi minulla on ollut kolme (neljä) tietokone kauppaa hesassa bulevardilla, vantaan tikkurilassa peltolantiellä sekä kotkan keskustassa alkoa vastapäätä, firman nimi oli LM Integration LTD, myin sen 90 luvun alkupuolella Damstenin veljeksille, siitä syntyi pc-super store, ostin myös itse yhden myymälän helsingin keskustasta, PC Micro LTD annan ja eerikin kulmasta 90 luvun alkupuolella.

        Ihan varmasti joo just noin se meni heti kun olit lentänyt 8000 tuntia säähavaintopallolla ja ollut Jyväskylän yliopistolla proffana ja Ranskassa vuosia, jossa opit puhumaan sujuvaa "ranskää" ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö olen taas kertonut, eikä ole hienoa, että minulla on ollut vaiherikas elämä, miten sinun elämäsi.

        "vaiherikas elämä"

        Heh heh heh... vaiherikas elämä! Talkkipyllysaari on elämänsä elänyt täällä suoli24:ssä, rikkaine mielikuvitusystävineen ripuloimassa katkeraa kateellisuuttaan.

        PS. Laita kuva kuksasta Chiang Maissa kinkkuvoileipineen.


      • Anonyymi

        Työkkärin pakottamana muutaman kuukauden kurssit ovat yhtä tyhjän kanssa eikä ne ole mitään kokemusta. On varmaan ollut henkisesti raskasta kun kurssista toiseen ja mitään et oppinut missään. Ketähän mahdoit silloin syyttää epäonnistumisista? Suomen valtiota, Kansaneläkelaitosta vai sosiaaliviranomaisia? Vaimoa kenties ja lapsia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkkärin pakottamana muutaman kuukauden kurssit ovat yhtä tyhjän kanssa eikä ne ole mitään kokemusta. On varmaan ollut henkisesti raskasta kun kurssista toiseen ja mitään et oppinut missään. Ketähän mahdoit silloin syyttää epäonnistumisista? Suomen valtiota, Kansaneläkelaitosta vai sosiaaliviranomaisia? Vaimoa kenties ja lapsia?

        Lopeta jo laiffila olet joka tapauksessa palstan heikoin lenkki, minulla on hyvä koulutus, ja erinomaisen hyvä työhistoria, toki virheitä olen tehnyt paljonkin, mutta en alistu koskaan sinun tasollesi, en koskaan, pidän sinun ihan reppanana ja ihan lapsena, vain ja ainoastaan kuviesi takia, olet säälittävä, ei ole ollut mitään kestä voisi jostain syyttää muuta kuin itseään... olet kertonut olevasi noin 50 vuotias luoja sinua varjelkoon kuvasi kertovat sinun olevat vain vakavasti sairas, mulle on sama mitä sinä täällä paskaa puhut, mutta kuvat kertovat sinusta enemmän kuin yksikään diagnoosisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden lisäksi minulla on ollut kolme (neljä) tietokone kauppaa hesassa bulevardilla, vantaan tikkurilassa peltolantiellä sekä kotkan keskustassa alkoa vastapäätä, firman nimi oli LM Integration LTD, myin sen 90 luvun alkupuolella Damstenin veljeksille, siitä syntyi pc-super store, ostin myös itse yhden myymälän helsingin keskustasta, PC Micro LTD annan ja eerikin kulmasta 90 luvun alkupuolella.

        "pc-super store"

        Tämän niminen tietokonekauppa sijaitsi 90-luvulla Helsingissä aivan Mannerheimintien eteläpäässä, rakennuksen toisessa kerroksessa. Se oli sikäli hyvä putiikki, että ostin sieltä pankkikortilla kannettavan parin tuhannen markan tietokoneen. Summaa ei kuitenkaan koskaan velotettu tililtäni, eli kaupan omat tietojärjestelmät toimivat hyvin puutteellisesti.

        Ei ihme, että lafka meni konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo laiffila olet joka tapauksessa palstan heikoin lenkki, minulla on hyvä koulutus, ja erinomaisen hyvä työhistoria, toki virheitä olen tehnyt paljonkin, mutta en alistu koskaan sinun tasollesi, en koskaan, pidän sinun ihan reppanana ja ihan lapsena, vain ja ainoastaan kuviesi takia, olet säälittävä, ei ole ollut mitään kestä voisi jostain syyttää muuta kuin itseään... olet kertonut olevasi noin 50 vuotias luoja sinua varjelkoon kuvasi kertovat sinun olevat vain vakavasti sairas, mulle on sama mitä sinä täällä paskaa puhut, mutta kuvat kertovat sinusta enemmän kuin yksikään diagnoosisi.

        Ei tarvita mitään muuta tietoa työhistoriastasi kuin se mitä itse olet kertonut. Kokeilusta toiseen, potkuista toiseen, kurssia kurssin perään tai menee tuet. Siitä johtuu minieläkkeesi ja se ettei ole varaa enää asua Thaimaassa. Kaikki muu on toiveajattelua miten olisit halunnut asioiden menevän. Katoppa kun ne suomalaiset joilla on ansiokas työ tai yritysura, heillä on maksetut talot, sijoitusasunnot, kesämökit, uudet autot, harrastuksia, matkailua ja sen sellaista. Sinulla ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita mitään muuta tietoa työhistoriastasi kuin se mitä itse olet kertonut. Kokeilusta toiseen, potkuista toiseen, kurssia kurssin perään tai menee tuet. Siitä johtuu minieläkkeesi ja se ettei ole varaa enää asua Thaimaassa. Kaikki muu on toiveajattelua miten olisit halunnut asioiden menevän. Katoppa kun ne suomalaiset joilla on ansiokas työ tai yritysura, heillä on maksetut talot, sijoitusasunnot, kesämökit, uudet autot, harrastuksia, matkailua ja sen sellaista. Sinulla ei ole mitään.

        Niin ja jos työurasi olisi ollut ansiokas, sinun ei olisi tarvinnut keksiä seitsemää satutarinaa laidasta laitaan, jotka tarinat ei menisi lapsellekaan läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pc-super store"

        Tämän niminen tietokonekauppa sijaitsi 90-luvulla Helsingissä aivan Mannerheimintien eteläpäässä, rakennuksen toisessa kerroksessa. Se oli sikäli hyvä putiikki, että ostin sieltä pankkikortilla kannettavan parin tuhannen markan tietokoneen. Summaa ei kuitenkaan koskaan velotettu tililtäni, eli kaupan omat tietojärjestelmät toimivat hyvin puutteellisesti.

        Ei ihme, että lafka meni konkurssiin.

        Näin on se oli myös Jyväskylässä, Tampereella ja Oulussa, sen osti norjalainen sijoitusyhtiö, jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on se oli myös Jyväskylässä, Tampereella ja Oulussa, sen osti norjalainen sijoitusyhtiö, jossain vaiheessa.

        LM integraation toi maahan ETC merkkistä tietokonetta, yhdessä Elecrotelin kanssa, jonka omisti hyvä ystäväni Heikki U rho, firmat oli vierekkäin peltolantie 10 ABC kolme huoneistoa alakertassa. Heikki kuoli vaimonsa viestistä muutama viikko sitten, rauha Hessullen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LM integraation toi maahan ETC merkkistä tietokonetta, yhdessä Elecrotelin kanssa, jonka omisti hyvä ystäväni Heikki U rho, firmat oli vierekkäin peltolantie 10 ABC kolme huoneistoa alakertassa. Heikki kuoli vaimonsa viestistä muutama viikko sitten, rauha Hessullen

        Heikki rakensi jälleenmyyntiverkostoa, sunlogix hämeen konttoriteknkiikka oli suurin myyjä, me toiseksi suurin... Ukkoja oli töissä 10-15 ajasta riippuen, itse omistin koko osakekannan, elecrotellista 36 prosenttia. Heikki perheineen loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita mitään muuta tietoa työhistoriastasi kuin se mitä itse olet kertonut. Kokeilusta toiseen, potkuista toiseen, kurssia kurssin perään tai menee tuet. Siitä johtuu minieläkkeesi ja se ettei ole varaa enää asua Thaimaassa. Kaikki muu on toiveajattelua miten olisit halunnut asioiden menevän. Katoppa kun ne suomalaiset joilla on ansiokas työ tai yritysura, heillä on maksetut talot, sijoitusasunnot, kesämökit, uudet autot, harrastuksia, matkailua ja sen sellaista. Sinulla ei ole mitään.

        Just just kerrot vaan rohkeasti omat tekeleesi, noita kuvia ei kannata laiffila palstan heikoin lenkki.


      • Anonyymi

        Ei Heikki kuoli jossain hesan sairaalassa. hän oli syntynyt vuonna 43, tai 44 en muista tarkkaam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on se oli myös Jyväskylässä, Tampereella ja Oulussa, sen osti norjalainen sijoitusyhtiö, jossain vaiheessa.

        Etkö millään muista jossain vaiheessa koska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just kerrot vaan rohkeasti omat tekeleesi, noita kuvia ei kannata laiffila palstan heikoin lenkki.

        Kröhöm https://ibb.co/nfpqrzQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikki rakensi jälleenmyyntiverkostoa, sunlogix hämeen konttoriteknkiikka oli suurin myyjä, me toiseksi suurin... Ukkoja oli töissä 10-15 ajasta riippuen, itse omistin koko osakekannan, elecrotellista 36 prosenttia. Heikki perheineen loput.

        Pikku ongelma omistaa yhtiön osakekantaa kokonaan jos ei ole koskaan ollut yrittäjä ja sinä sanot että et koskaan ole ollut yrittäjä.


    • Anonyymi

      ...ja kaiken menestyksen lisäksi oli varaa ostaa LADA!

      • Anonyymi

        Ei ollut se oli vuonna 1982-86 välisenä aikana en muista enää ja ladan osti isäni ex-vaimolleni, minulla ei ole koskaan ollut LADA, pilkkaahan vain poika ihan rauhassa, latukka oli varmatoiminen auto, käynnistyi pakkasella kuin pakkasella huono ajettava mutta liikkui eteenpäin mikä sen tarkoitus oli, muut autot jäivät kovilla pakkasilla parkkipaikalle lada ei koskaan kunhan huolehti että akku oli kondiksessa, joten turhaan paskan jauhamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut se oli vuonna 1982-86 välisenä aikana en muista enää ja ladan osti isäni ex-vaimolleni, minulla ei ole koskaan ollut LADA, pilkkaahan vain poika ihan rauhassa, latukka oli varmatoiminen auto, käynnistyi pakkasella kuin pakkasella huono ajettava mutta liikkui eteenpäin mikä sen tarkoitus oli, muut autot jäivät kovilla pakkasilla parkkipaikalle lada ei koskaan kunhan huolehti että akku oli kondiksessa, joten turhaan paskan jauhamista.

        Se on sitten oikein suvussa tuo vauraus kun faija ostaa miniälle Ladan, kun ei ole pojalla siihenkään rahaa. Erittäin noloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten oikein suvussa tuo vauraus kun faija ostaa miniälle Ladan, kun ei ole pojalla siihenkään rahaa. Erittäin noloa.

        EI siinä mitään noloa ole, kotkassa oli paljon ladoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI siinä mitään noloa ole, kotkassa oli paljon ladoja.

        Normaalisti perheet ostaa kyllä itse autonsa. Me pärjättiin siihen saakka yhdellä autolla, kun tuli perheenlisäystä.

        Vaimolla oli vain kilsan työmatka parin vuoden ajan ja kulki sinne kävellen. Auto oli hänelläkin käytössä, koska minä liikuin firman pakulla.

        1995 ostettiin hänelle melkein uusi farkku Mondeo ja se vaihdettiin uuteen Focukseen aika pian. Seuraavana tuli A-Mersu joka vaihtui taas uuteen Focukseen josta vaimo tykkäsi enemmän ja rattaille oli paremmin tilaa.

        Kaikki kaupat tein käteisellä ja maksoin 100% vaimon autoista. Olisin loukkaantunut verisesti, jos joku ulkopuolinen olisi väheksynyt toimeentuloamme ja ostanut jonkun autonreuhkan vaimolle, saati sitten Ladan.

        Olisin pilkkonut sen Ladan kirveellä ja rälläkällä ja palauttanut lahjoittajalle nätissä paalissa kotioven eteen.

        Se oli sitten eri asia kun toinen appiukko antoi vaimolleni käyttöön kullanvärisen S350 Mersun, jolla oli ajettu 500km. Se johtui siitä että tokalla vaimollani oli jo isin auto, kun alettiin olemaan yhdessä ja ne oli isänsä nimissä olevia yrityksen autoja.

        Sille vaimolle en ostanut koskaan autoa. Isänsä oli henkeen ja vereen mersumiehiä ja omisti useita Mersun rekkoja, kuormureita ja museomersuja sekä museokuormureita. Miljoonilla euroilla.

        Siihen aikaan ajelin itse uudella diesel Passatilla ja Vito- pakulla, sekä 1100CC Gikserillä, jolla heitettiin parit alppireissut myös. Se appiukko kun ei ollut köyhälästä kotoisin, niin käytössämme oli myös hänen päälle sadantonnin Mersu- matkailuauto.

        Passatilla ajelin vain kesäisin, kun talvet olin jo Thaimaassa. Vanhin poitsu sai sen ylppärilahjaksi, oli sitä ennen ajanut äitinsä pikkuisella Rellulla.

        Poitsu ei tykännyt kun oli dieseli, niin vaihdettiin se isolla koneella olevaan bensamersuun ja siitä lähtien poitsu on ollut mersumiehiä. Halusi joku vuosi sitten itsenäistyä ja osti oman sporttisen Meban käteisellä ja omalla rahalla.

        Entinen siirtyi seuraavalle pojalle ja tytölle ostettiin oma. Tytär olisi halunnut jonkun pikkuauton, mutta kun muistin millainen hän oli polkupyörän sarvissa täysin huoleton, niin ostettiin hällekin turvallinen Mersun GLC 350.

        Hyviä kuskeja tuli heistä kaikista, eikä ole hölmöilleet ratissa tiettävästi, kuten isänsä nuorempana. Mutta koputetaanpas puuta ennenkuin sanon että viimeisimmästä minun peltikolarista on 24 vuotta aikaa ja se oli sellainen tilanne että en tiedä olisiko selvinnyt edes Vatanen.

        Alavalla alueella lähestyin tuttua risteystä sallittua nopeutta, pientä usvaa leijui tien yllä mutta aurinko jo paistoi ja oli pilvetön taivas ja kuiva tie.

        Viimeinen 60 metriä ennen risteystä oli mustassa jäässä, jota ei nähnyt ennenkuin auto oli sen päällä. Sitä liukua ei muuttanut ABS, ei ohjaaminen, ei mikään. Auto sukelsi samassa asennossa risteykseen punaisia päin ja kylkeen. Vauhtia niin vähän että vain peltiä meni kasaan.

        Ystävällisesti maksoin pariskunnalle sijaisauton omavastuun, kun itkeskelivät vakuutusyhtiössä että millä me mennään töihin. Pimeää rahaa oli siihen aikaan kotona kukkaruukutkin täynnä.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti perheet ostaa kyllä itse autonsa. Me pärjättiin siihen saakka yhdellä autolla, kun tuli perheenlisäystä.

        Vaimolla oli vain kilsan työmatka parin vuoden ajan ja kulki sinne kävellen. Auto oli hänelläkin käytössä, koska minä liikuin firman pakulla.

        1995 ostettiin hänelle melkein uusi farkku Mondeo ja se vaihdettiin uuteen Focukseen aika pian. Seuraavana tuli A-Mersu joka vaihtui taas uuteen Focukseen josta vaimo tykkäsi enemmän ja rattaille oli paremmin tilaa.

        Kaikki kaupat tein käteisellä ja maksoin 100% vaimon autoista. Olisin loukkaantunut verisesti, jos joku ulkopuolinen olisi väheksynyt toimeentuloamme ja ostanut jonkun autonreuhkan vaimolle, saati sitten Ladan.

        Olisin pilkkonut sen Ladan kirveellä ja rälläkällä ja palauttanut lahjoittajalle nätissä paalissa kotioven eteen.

        Se oli sitten eri asia kun toinen appiukko antoi vaimolleni käyttöön kullanvärisen S350 Mersun, jolla oli ajettu 500km. Se johtui siitä että tokalla vaimollani oli jo isin auto, kun alettiin olemaan yhdessä ja ne oli isänsä nimissä olevia yrityksen autoja.

        Sille vaimolle en ostanut koskaan autoa. Isänsä oli henkeen ja vereen mersumiehiä ja omisti useita Mersun rekkoja, kuormureita ja museomersuja sekä museokuormureita. Miljoonilla euroilla.

        Siihen aikaan ajelin itse uudella diesel Passatilla ja Vito- pakulla, sekä 1100CC Gikserillä, jolla heitettiin parit alppireissut myös. Se appiukko kun ei ollut köyhälästä kotoisin, niin käytössämme oli myös hänen päälle sadantonnin Mersu- matkailuauto.

        Passatilla ajelin vain kesäisin, kun talvet olin jo Thaimaassa. Vanhin poitsu sai sen ylppärilahjaksi, oli sitä ennen ajanut äitinsä pikkuisella Rellulla.

        Poitsu ei tykännyt kun oli dieseli, niin vaihdettiin se isolla koneella olevaan bensamersuun ja siitä lähtien poitsu on ollut mersumiehiä. Halusi joku vuosi sitten itsenäistyä ja osti oman sporttisen Meban käteisellä ja omalla rahalla.

        Entinen siirtyi seuraavalle pojalle ja tytölle ostettiin oma. Tytär olisi halunnut jonkun pikkuauton, mutta kun muistin millainen hän oli polkupyörän sarvissa täysin huoleton, niin ostettiin hällekin turvallinen Mersun GLC 350.

        Hyviä kuskeja tuli heistä kaikista, eikä ole hölmöilleet ratissa tiettävästi, kuten isänsä nuorempana. Mutta koputetaanpas puuta ennenkuin sanon että viimeisimmästä minun peltikolarista on 24 vuotta aikaa ja se oli sellainen tilanne että en tiedä olisiko selvinnyt edes Vatanen.

        Alavalla alueella lähestyin tuttua risteystä sallittua nopeutta, pientä usvaa leijui tien yllä mutta aurinko jo paistoi ja oli pilvetön taivas ja kuiva tie.

        Viimeinen 60 metriä ennen risteystä oli mustassa jäässä, jota ei nähnyt ennenkuin auto oli sen päällä. Sitä liukua ei muuttanut ABS, ei ohjaaminen, ei mikään. Auto sukelsi samassa asennossa risteykseen punaisia päin ja kylkeen. Vauhtia niin vähän että vain peltiä meni kasaan.

        Ystävällisesti maksoin pariskunnalle sijaisauton omavastuun, kun itkeskelivät vakuutusyhtiössä että millä me mennään töihin. Pimeää rahaa oli siihen aikaan kotona kukkaruukutkin täynnä.

        2010

        Ei tuohon aikaan ollut muita vaihtoehtoja, joko warre tai lada, 2107 olen ajanut elämäni aikana useita peltikolareita, ilman vakavia vahinkoja, ja olen ajanut paljon, ensimmäinen oma auto oli 16 vuotiaana open kadet, sitten oli bmw 518, mitsu lancer bmw 520i, pitkäaikaisin auto oli 320i se oli 10-15 vuotta, on niitä ollut monta muutakin, vuosien varrella... chevy starcraft, big block 6.5 l diesel,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuohon aikaan ollut muita vaihtoehtoja, joko warre tai lada, 2107 olen ajanut elämäni aikana useita peltikolareita, ilman vakavia vahinkoja, ja olen ajanut paljon, ensimmäinen oma auto oli 16 vuotiaana open kadet, sitten oli bmw 518, mitsu lancer bmw 520i, pitkäaikaisin auto oli 320i se oli 10-15 vuotta, on niitä ollut monta muutakin, vuosien varrella... chevy starcraft, big block 6.5 l diesel,

        Muutenkin nuo sinun jutut on huuhaata, 70-80 luvulla palkat oli 1000-1500 mk kuukaudessa, sillä ei paljon autoja ostella, muistaakseni itä auto maksoin 16.000 markkaa, joka oli hirveä raha, ja sillä oli ostovoimaa, olikohan käteen tuleva palkka noin 860 mk kuukaudessa, vuokra oli 200 mk, asunto maksoi alle 25.000 mk, kaksio 50m2, ruoka oli suhteessa helvetin paljon kalliimpaa kuin nykyään, suhteessa, armeija aikana päiväraha oli sidottu tupakka-askin hintaan, en polttanut oli varaa sotkussa munkkeihinkin... ne maksoi muistaakseni 10 -20 penniä... ostele siinä poika mersuja, huu haa.. ensimmäiset kalliit autot minulla oli 26 vuotiaana, nekin vanhoja, mutta hinta oli 80,000 -120,000 mk hintaluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin nuo sinun jutut on huuhaata, 70-80 luvulla palkat oli 1000-1500 mk kuukaudessa, sillä ei paljon autoja ostella, muistaakseni itä auto maksoin 16.000 markkaa, joka oli hirveä raha, ja sillä oli ostovoimaa, olikohan käteen tuleva palkka noin 860 mk kuukaudessa, vuokra oli 200 mk, asunto maksoi alle 25.000 mk, kaksio 50m2, ruoka oli suhteessa helvetin paljon kalliimpaa kuin nykyään, suhteessa, armeija aikana päiväraha oli sidottu tupakka-askin hintaan, en polttanut oli varaa sotkussa munkkeihinkin... ne maksoi muistaakseni 10 -20 penniä... ostele siinä poika mersuja, huu haa.. ensimmäiset kalliit autot minulla oli 26 vuotiaana, nekin vanhoja, mutta hinta oli 80,000 -120,000 mk hintaluokassa.

        Tuo kannattaa ymmärtää – Tietotekniikkaan hurahtaneen mielestä reaalitulot ovat nousseet huimasti 1970-luvun alun jälkeen, koska tuolloin halvimpaankaan tietokoneeseen ei olisi riittänyt vuodenkaan palkka, eikä nykystandardin mukaiseen vehkeeseen olisi riittänyt mikään rahasumma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin nuo sinun jutut on huuhaata, 70-80 luvulla palkat oli 1000-1500 mk kuukaudessa, sillä ei paljon autoja ostella, muistaakseni itä auto maksoin 16.000 markkaa, joka oli hirveä raha, ja sillä oli ostovoimaa, olikohan käteen tuleva palkka noin 860 mk kuukaudessa, vuokra oli 200 mk, asunto maksoi alle 25.000 mk, kaksio 50m2, ruoka oli suhteessa helvetin paljon kalliimpaa kuin nykyään, suhteessa, armeija aikana päiväraha oli sidottu tupakka-askin hintaan, en polttanut oli varaa sotkussa munkkeihinkin... ne maksoi muistaakseni 10 -20 penniä... ostele siinä poika mersuja, huu haa.. ensimmäiset kalliit autot minulla oli 26 vuotiaana, nekin vanhoja, mutta hinta oli 80,000 -120,000 mk hintaluokassa.

        Miksi päivystät tätä palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen? Oletko yksinäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin nuo sinun jutut on huuhaata, 70-80 luvulla palkat oli 1000-1500 mk kuukaudessa, sillä ei paljon autoja ostella, muistaakseni itä auto maksoin 16.000 markkaa, joka oli hirveä raha, ja sillä oli ostovoimaa, olikohan käteen tuleva palkka noin 860 mk kuukaudessa, vuokra oli 200 mk, asunto maksoi alle 25.000 mk, kaksio 50m2, ruoka oli suhteessa helvetin paljon kalliimpaa kuin nykyään, suhteessa, armeija aikana päiväraha oli sidottu tupakka-askin hintaan, en polttanut oli varaa sotkussa munkkeihinkin... ne maksoi muistaakseni 10 -20 penniä... ostele siinä poika mersuja, huu haa.. ensimmäiset kalliit autot minulla oli 26 vuotiaana, nekin vanhoja, mutta hinta oli 80,000 -120,000 mk hintaluokassa.

        Joopa joo. Kerroit että palkkasi oli 90 luvun alussa Microsoftilla 38 000 markkaa ja kerroit että sinulla oli 200 000 markan Bemari melkein uutena, kerroit sen vuosimallin ja minä vuonna sinulla oli se niin siinä jo menit metsään kun muistelit maksaneesi siitä 20 000 markkaa. Nolla puuttui perästä. Ladamiehillä ja työkkärin määräämissä työkokeiluissa olevilla ei ollut 200 000 markan Bemareita.
        1986 vuonna sinulla ei todellakaan ollut 80-120 tuhannen markan autoja, höpöukko. Niitä ei ollut kuin rikkailla ja rikkaita oli paljon vähemmän kuin nykyisin. Jos sinulla olisi ollut sellaiset rahat, sinulla olisi ollut ensin oma asunto, mutta kuten olet kertonut niin sinulla ei koskaan ole ollut lainaa etkä ole koskaan rakentanut taikka rakennuttanut mitään.

        Vai että ensimmäiset kalliit autot. Eiköhän ne olleet viimeiset autot mitä sinulla on ollut.
        Kukaan appiukko ostele miniälle ladoja, ellei ole umpikommari joka säälii varatonta vähäpoikaansa. Jos isäsi olisi ollut varakas kuten väitit, olisit saanut häneltä komean perinnön, mutta ladamiehiltä ei perintöjä lapsille jää, se on täysin selvää.
        Autoja oli muitakin kuin Warre ja Lada. Oli Opelit, Fordit, Datsunit, Volvot, Saabit yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Kerroit että palkkasi oli 90 luvun alussa Microsoftilla 38 000 markkaa ja kerroit että sinulla oli 200 000 markan Bemari melkein uutena, kerroit sen vuosimallin ja minä vuonna sinulla oli se niin siinä jo menit metsään kun muistelit maksaneesi siitä 20 000 markkaa. Nolla puuttui perästä. Ladamiehillä ja työkkärin määräämissä työkokeiluissa olevilla ei ollut 200 000 markan Bemareita.
        1986 vuonna sinulla ei todellakaan ollut 80-120 tuhannen markan autoja, höpöukko. Niitä ei ollut kuin rikkailla ja rikkaita oli paljon vähemmän kuin nykyisin. Jos sinulla olisi ollut sellaiset rahat, sinulla olisi ollut ensin oma asunto, mutta kuten olet kertonut niin sinulla ei koskaan ole ollut lainaa etkä ole koskaan rakentanut taikka rakennuttanut mitään.

        Vai että ensimmäiset kalliit autot. Eiköhän ne olleet viimeiset autot mitä sinulla on ollut.
        Kukaan appiukko ostele miniälle ladoja, ellei ole umpikommari joka säälii varatonta vähäpoikaansa. Jos isäsi olisi ollut varakas kuten väitit, olisit saanut häneltä komean perinnön, mutta ladamiehiltä ei perintöjä lapsille jää, se on täysin selvää.
        Autoja oli muitakin kuin Warre ja Lada. Oli Opelit, Fordit, Datsunit, Volvot, Saabit yms.

        Voi olla että oli, mutta niillä tuloilla ei 80 luvulla sellaisia osteta, vuonna 1991 olin duunissa ms:llä asuin nuottaniemessam espoossa... palkka oli erinomainen... ensimmäinen oma auto oli open kadett, vuosi oli 76-80 sain kortin 79 muistan sen siitä opel maksoi 6000 markkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että oli, mutta niillä tuloilla ei 80 luvulla sellaisia osteta, vuonna 1991 olin duunissa ms:llä asuin nuottaniemessam espoossa... palkka oli erinomainen... ensimmäinen oma auto oli open kadett, vuosi oli 76-80 sain kortin 79 muistan sen siitä opel maksoi 6000 markkaa...

        Arvaa mistä muistan tuon liksan. siitä kun tyttäreni syntyi vuonna 1993, ja vaimoni siis nykyinen ex että miten voit tienata noin hemmetisti, et varmasti tuo firma ei pysy pystyssä, en ole ihan varma kummassa olin työssä dec vai ms jompikumpi kuitenkin, voi olla dec koska se oli siinä espoon niittykummussa ja dec on vieläkin pystyssä tosin hp osti sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että oli, mutta niillä tuloilla ei 80 luvulla sellaisia osteta, vuonna 1991 olin duunissa ms:llä asuin nuottaniemessam espoossa... palkka oli erinomainen... ensimmäinen oma auto oli open kadett, vuosi oli 76-80 sain kortin 79 muistan sen siitä opel maksoi 6000 markkaa...

        Ettei vaan ooppeli ollut isäs sulle ostama peltoauto, jolla rymysit Hankasalmella sitä hehtaarin pientilan peltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa mistä muistan tuon liksan. siitä kun tyttäreni syntyi vuonna 1993, ja vaimoni siis nykyinen ex että miten voit tienata noin hemmetisti, et varmasti tuo firma ei pysy pystyssä, en ole ihan varma kummassa olin työssä dec vai ms jompikumpi kuitenkin, voi olla dec koska se oli siinä espoon niittykummussa ja dec on vieläkin pystyssä tosin hp osti sen.

        Vuonna 1990 muistan kun yksi kaveri tienasi meilläpäin eniten. Hänellä oli paras auto, uusi moottoripyörä ja omakotitalo jota hän lyhensi pankille. Muistan hänen tuntipalkkansa, se oli 32 markkaa tunti. Se teki 5120 markkaa kuukaudessa 160 tunnin mukaan. Meillä muilla oli 20 markan paikkeilla liksat. Yli 200 000 markkaa tienaavien nimet julkaistiin paikallisessa sanomalehdessä, eikä siellä ollut kuin jotakin 100 nimeä 90 tuhannen asukkaan kaupungissa. Et ole missään nimessä tienannut 38 000 markkaa kuukaudessa. IT-ala oli niin nuori tuolloin että jotkut nörtit oli harrastepohjalta miltei ilmaisiksi töissä. Mitään Bill Gateseja ei Suomessa tuolloin ollut. Kun Nokia nousi, Nokian inssit tienasi hyvin, mutta ekat tietokonefirmat kaatuivat ja se ei ollut mittavaa se kauppa. Kotinörtit rakenteli tietokoneensa itse tilatuista osista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1990 muistan kun yksi kaveri tienasi meilläpäin eniten. Hänellä oli paras auto, uusi moottoripyörä ja omakotitalo jota hän lyhensi pankille. Muistan hänen tuntipalkkansa, se oli 32 markkaa tunti. Se teki 5120 markkaa kuukaudessa 160 tunnin mukaan. Meillä muilla oli 20 markan paikkeilla liksat. Yli 200 000 markkaa tienaavien nimet julkaistiin paikallisessa sanomalehdessä, eikä siellä ollut kuin jotakin 100 nimeä 90 tuhannen asukkaan kaupungissa. Et ole missään nimessä tienannut 38 000 markkaa kuukaudessa. IT-ala oli niin nuori tuolloin että jotkut nörtit oli harrastepohjalta miltei ilmaisiksi töissä. Mitään Bill Gateseja ei Suomessa tuolloin ollut. Kun Nokia nousi, Nokian inssit tienasi hyvin, mutta ekat tietokonefirmat kaatuivat ja se ei ollut mittavaa se kauppa. Kotinörtit rakenteli tietokoneensa itse tilatuista osista.

        Missä on ATK-alalla tehty töitä tuntipalkalla? Minä aloitin ATK-hommat -84 loppuvuodesta, -85 oli liksa jo 6000 markkaa kuussa kun puolen vuoden koeaika oli lusittu, -90 jo toistakymmentä tuhatta. Ja kuukausipalkalla olin eläkkeelle jääntiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on ATK-alalla tehty töitä tuntipalkalla? Minä aloitin ATK-hommat -84 loppuvuodesta, -85 oli liksa jo 6000 markkaa kuussa kun puolen vuoden koeaika oli lusittu, -90 jo toistakymmentä tuhatta. Ja kuukausipalkalla olin eläkkeelle jääntiin asti.

        Olihan muutama muukin silloin samassa duunipaikassa, palkka on hyvä, erittäin samoin luontaisedut vielä lisäksi, ei kukaan palkkaa it-asiantuntijaa tuntipalkalla, tuo vuoden 85 liksataso voi pitää hyvinkin paikkaansa, kun perusduunari tienasi korkeitaan 2000 mk, tai alle, sillä ei paljon mersuja ostella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on ATK-alalla tehty töitä tuntipalkalla? Minä aloitin ATK-hommat -84 loppuvuodesta, -85 oli liksa jo 6000 markkaa kuussa kun puolen vuoden koeaika oli lusittu, -90 jo toistakymmentä tuhatta. Ja kuukausipalkalla olin eläkkeelle jääntiin asti.

        Sen palkan maksoi kela.


    • Anonyymi

      Pillua sait

      • Anonyymi

        150 kiloinen reumaatikko ei pane ketään. Kolmeenkymmeneen vuoteen ei ole tuolla mursulla katkarapu värähtänyt. Ensin pitäisi löytää asento jossa rasvamassat ei paina verenkiertoa ja roiku kalleuden päällä ja sitten pitäisi saada nainen tai poika ujutettua siihen hollille.... Ehei.
        Ei ole pienintäkään mahdollisuutta Pasasella yhtymisiin.


    • Anonyymi

      Puhdista napasi napanöyhdästä hyvin ja kitrjoittele palstalle sitten..

    • Anonyymi

      "raha on ollut täysin merkityksetön, elämän arvot on olleet muualla, paljon tärkeämpää on ollut tehdä ja ennen kaikkea saada tehdä työtä mistä on kovasti tykännyt"

      Tuon voi aloittaja kertoa varhaisteini-ikäisille lapsilleen, kun lasten kaverit kurvailee tonnin skuuteilla uusin iphone kourassaan merkkivaatteissaan ja harrastavat ratsastusta sekä laskettelua.
      Sanot vaan reippaasti lapsillesi että "meillä on erilaiset elämänarvot", kun ne taaplaa kouluun pipo vinossa loskassa Tokmannin vaatteissa, toisten lasten ajaessa mopoautolla ohitse musan pauhatessa stereoista. Jos lapset ovat näkyvästi köyhempiä, he joutuvat helposti väheksityksi ja pyörimään toisten köyhien lasten kanssa alemmuudentuntoisina ja piilottelemaan vanhaa risaa kännykkää repussaan.

      Mutta onhan heillä se isin ylevä arvomaailma kuitenkin.

      • Anonyymi

        No tuonhan luulisi kannustavan noita lapsia hoitamaan koulunsa kunnialla ja sellaiseen ammattiin, ettei tarvitse omien lasten köyhäillä.
        Tosin lahjattomathan noista päätyvät rahapulassaan viiltelemään taksikuskeilta kurkkua auki, ja loppujen lopuksi takuueläkkeelle jonnekin kehitysmaahan. Hoidettuaan ensin parille exälle suomea taitamattomia muksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuonhan luulisi kannustavan noita lapsia hoitamaan koulunsa kunnialla ja sellaiseen ammattiin, ettei tarvitse omien lasten köyhäillä.
        Tosin lahjattomathan noista päätyvät rahapulassaan viiltelemään taksikuskeilta kurkkua auki, ja loppujen lopuksi takuueläkkeelle jonnekin kehitysmaahan. Hoidettuaan ensin parille exälle suomea taitamattomia muksuja.

        Sanotko siis että se on lasten velvollisuus yksin tehdä itse itsestään koulumenestyjiä, kun persaukinen isi näyttää mallia ottamalla ihan rennosti omassa arvomaailmassaan ja tyrkkää tukea ja turvaa vaille jääneet lapset maailmaan että koettakaa pärjätä, isillä on erilainen arvomaailma?
        Miksi sinä et tehnyt ohjeidesi mukaan ja hoitanut koulujasi kunnolla, kun nyt lapsesi joutuvat köyhäilemään? Lurkkien lapsista tuppaa tulemaan lurkkeja ja tolkun ihmisten lapsista tolkun ihmisiä.


      • Anonyymi

        Lahkon ylipappi sen tietää mitä on lähteä köyhästä perheestä, minun lapseni eivät tiedä ovat saaneet kaiken minkä tarvitsevat, eivät ole joutuneet kulkemaan siskosten vanhoissa vaatteissa, koskaan, kuten köyhyyttään lahkon ylipappi... se on jättänyt jälkensä.

        Kun on itse ja kaverit samasta sosiaaliluokasta, ei luokkaerot tule silloin näkyviin, kuten minulla oli omassa lapsuudessani, ei kotkassa oikeastaan ollut korkeaa elintasoa kellään.

        Ylipappi jolla on kaksi lasta thaimaassa, on tavallista suuremmissa vaikeuksissa koska täällä on rikkaan ja köyhän ero valtava, ja valitettavasti thaikut ajattelevat että me farangit olemme sieltä rikkaammasta päästä, harraste välineet pitää olla parhaita, sanoin vaatteet, eihän pienet lapset mitään asiasta ymmärrä mutta kun alkaa murkkuikä ja rahaa menee muutenkin paljon muutaman miljoona vuodessa kouluun, päälle kaikki harraste ja muu toiminta, pitää sitä massia ollakin, se kulutus on täällä rajatonta...

        By NumBall HHN 62v.

        Kasvatin kolme lasta, kaksi omaa ja vaimon poika, kaikki ovat parisuhteessa voivat hyvin, ja ovat yli 30 vuotiaita, elävät omaa elämäänsä mihin minä osallistun mahdollisimman vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkon ylipappi sen tietää mitä on lähteä köyhästä perheestä, minun lapseni eivät tiedä ovat saaneet kaiken minkä tarvitsevat, eivät ole joutuneet kulkemaan siskosten vanhoissa vaatteissa, koskaan, kuten köyhyyttään lahkon ylipappi... se on jättänyt jälkensä.

        Kun on itse ja kaverit samasta sosiaaliluokasta, ei luokkaerot tule silloin näkyviin, kuten minulla oli omassa lapsuudessani, ei kotkassa oikeastaan ollut korkeaa elintasoa kellään.

        Ylipappi jolla on kaksi lasta thaimaassa, on tavallista suuremmissa vaikeuksissa koska täällä on rikkaan ja köyhän ero valtava, ja valitettavasti thaikut ajattelevat että me farangit olemme sieltä rikkaammasta päästä, harraste välineet pitää olla parhaita, sanoin vaatteet, eihän pienet lapset mitään asiasta ymmärrä mutta kun alkaa murkkuikä ja rahaa menee muutenkin paljon muutaman miljoona vuodessa kouluun, päälle kaikki harraste ja muu toiminta, pitää sitä massia ollakin, se kulutus on täällä rajatonta...

        By NumBall HHN 62v.

        Kasvatin kolme lasta, kaksi omaa ja vaimon poika, kaikki ovat parisuhteessa voivat hyvin, ja ovat yli 30 vuotiaita, elävät omaa elämäänsä mihin minä osallistun mahdollisimman vähän.

        Ja huomaa että harrastevälineet on yhdysana, eikö vain laiffila palstan heikoin lenkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotko siis että se on lasten velvollisuus yksin tehdä itse itsestään koulumenestyjiä, kun persaukinen isi näyttää mallia ottamalla ihan rennosti omassa arvomaailmassaan ja tyrkkää tukea ja turvaa vaille jääneet lapset maailmaan että koettakaa pärjätä, isillä on erilainen arvomaailma?
        Miksi sinä et tehnyt ohjeidesi mukaan ja hoitanut koulujasi kunnolla, kun nyt lapsesi joutuvat köyhäilemään? Lurkkien lapsista tuppaa tulemaan lurkkeja ja tolkun ihmisten lapsista tolkun ihmisiä.

        Näin se vaan on. Jos ei omin voimin selviä, niin ihan turha itkeä takuueläkkeellä, että ei ollut mahdollisuuksia koulutukseen.
        Ei kannata odottaa, että joku jeesus ottaa kädestä kiinni ja johdattaa parempaan elämään, kyllä se polku on kuljettava ihan omin voimin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vaan on. Jos ei omin voimin selviä, niin ihan turha itkeä takuueläkkeellä, että ei ollut mahdollisuuksia koulutukseen.
        Ei kannata odottaa, että joku jeesus ottaa kädestä kiinni ja johdattaa parempaan elämään, kyllä se polku on kuljettava ihan omin voimin.

        Joo se on ihan totta elämä takuueläkkeellä voi olla karmeaa, niitä vaan on näiden yrittäjä polojen ryhmässä eniten kaikista, i Love Kela,


    • Anonyymi

      Instagreen on uusi eilinen.

    • Anonyymi

      Systeri elänyt taiteilijaelämää koko ikänsä. Oikeissa töissä vain kun ollut pakko työkkärin takia. Hedonisti joka kiskoo valkkaria pääravinnokseen.

      Esittänyt että häntä ei raha kiinnosta ja halveksii kaikkia keskiluokasta alkaen ja kertoo näiden juoksevan rahan perässä. Suhtautuu ylimielisesti duunareihin ja nauraa näille kun viitsivätkin tehdä pienen palkkansa eteen töitä.

      Oli lahjakas taiteilija ja palkittukin joskus kaksvitosena. Sittemmin viini tehnyt tehtävänsä. Laiskottelee vaan ja maalauksiaan ei enää kukaan huoli. On liian laiska tutustuakseen kirjallisuuteen, runouteen, musiikkiin tai muuhun vastaavaan. Silti olevinaan jokin taiteellinen nero.

      Tukipummit hän kokee sielunveljikseen ja siskoikseen. Ilmeisesti hän pitää heitä jotenkin fiksumpina ihmisinä, kun näiden ei tarvi töitä tehdä.

      Todellinen luontonsa kuitenkin paljastunut kolme kertaa elämänsä aikana. Kun peri tätinsä, kun nai rikkaan miehen ja kun galleriansa myytiin kokonaan kerralla.

      Oli niin polleata kun jonkun satatonnia sai ja oli sitä mieltä että köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät kyljelleen.

      Rikkaan miehen naituaan muisti aina kaikille kertoa paljonko miehensä tienaa ja minne lähtevät lomalle seuraavaksi. Asuivat suuressa talossa jossa oli tontilla suuri lähdepohjainen ankkalampi ja suihkulähde.

      Sitä ei kauaa kestänyt kun alkoi jo halveksia sitäkin miestä ja piti tyhmänä. Ero tuli parissa vuodessa. Erorahoilla karkasi Suomesta Turkkiin ja Kreikkaan panettamaan itseään jokaisella gigololla, kunnes nekin rahat oli menneet.

      Autoin häntä noihin aikoihin laittamalla joka kuukausi rahaa. Kiitosta ei juurikaan tullut, koska siskon mielestä minun olisi pitänyt laittaa enemmän. Samaan aikaan elättelin kymmenen vuoden ajan osittain äitiäni ja hänen työttömäksi jäänyttä uutta miestään.

      Oli mukava kun saatoin auttaa, eikä se missään tuntunut rahallisesti.

      Sisko sen sijaan pummasi minulta, mutsilta, broidilta ja kaikilta. Kehuskeli myyneensä persettäkin henkensä pitimiksi ja osallistui ihmisten salakuljetukseen Suomeen. Vihoviimeiset sotakarkurit ja narkkikurdit pyöri seuranaan.

      Kliimaksi tuli kun mutsi kuoli. Systeri ryösti kuolinpesän ennenkuin mutsi oli ehtinyt jäähtyä. Katosi mutsin käteiset, korut ja irtaimisto, loput systeri lahjoitti tyttärelleen kysymättä minulta tai broidilta asiasta mitään.

      Kun minä ihan ystävällisesti huomautin asiasta että oltaisi voitu jutella ensin, niin sai raivarin että minä olen rahaa hengittävä pa..skaporvarisika.

      Sen päivän jälkeen en ole vaihtanut sanaakaan systerin kanssa, enkä tule vaihtamaan. Olen nähnyt tarpeeksi noita "rahaa arvostamattomia taiteilijoita" ja ne kaikki on samanlaisia.

      Ylimielisyys ja kuolemattomuus tulee heti kun on tonni ylimääräistä. Sitten persaukisena taasen esitetään suurta humanistia arvomaailmoineen.

      En luota kenenkään sanoihin, jotka sanoo etteivät arvosta rahaa ylevän arvomaailmansa vuoksi. He vain ovat jumalattoman kateellisia ja lahjattomia ihmisiä, jotka eivät kykene pitämään itsestään huolta ja liian lyhytjänteisiä tekemään töitä sen rahan eteen.

      Helppoheikkejä, jotka todellisuudessa haaveilevat suurista rikkauksista jotta pääsisivät kyykyttämään köyhiä. Heidän arvomaailmoillaan ei ole mitään tekemistä asian kanssa, koska heillä ei ole mitään arvomaailmaa.

      2010

      • Anonyymi

        Ei mene sinullakaan hyvin veljesi on kertomasi juoppo, siskosi puolihullu peban kauppaaja, isä oli väkivaltainen ja äitisi uskovainen, alan ymmärtää sinua, mitä köyhyys on saanut sinussa aikaiseksi.


      • Anonyymi

        No ainakin sun oman arvomaailmas olet erittäin selkeästi tuonu julki tällä sun päiväkirjapalstalla, minä, minää, MinäääÄÄÄÄÄÄ.


    • Anonyymi

      Sensei seksikäs Pörröpääsaari aloituksessaan aivoripuloi pitkät rivit siitä, kuinka raha ei merkitse hänelle mitään, vai miten tuo sekoilu tulisi tulkita.

      Sitten loppuun rykäisee:
      "Siinä hieman kaljulle eunuukille factaa, että elämäänsä voi elää monella eri tavalla, harvalle massi on pääasia, kuten hänen kirjoituksistaan voimme vaivatta todeta."

      Eli 2010 on jälleen raivoisan hyökkäyksensä syy... mutta silti kirjoittaa, kuten voimme vaivatta todeta, että Kympillekään massi EI ole elämässä pääasia.

      Ota tuosta nyt tolkkua?

      • Anonyymi

        voi voi, rakas lahkolainen en ole missään sanonut että ei raha minulle mitään merkitse, sanoin että minun ei ole koskaan tarvinnut huolehtia siitä, se on aina riittänyt sellaisen elintason ylläpitämiseen mitä olen halunnut, olen asunut espoo kalliimmalla asuin alueella, samoin halvimmalla matinkylässä, ja nuottaniemessä, siis minun ei ole tarvinnut lainkaan huolehtia toimeentulostani, se on ollut itsestään selvää... aina... olen tottunut elämään tulojeni mukaan, en ole tarvinnut lainoja, olen käyttänyt elämäni toivotaan että sitä on vielä pitkälti jäljellä tärkempään, toki on työtä tehnyt pennusta saakka, ja yleensä tullut niilläkin varsin hyvin toimeen... kunnes tuli pentuja, sitten en tullut ja piti vaihtaa ammattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi, rakas lahkolainen en ole missään sanonut että ei raha minulle mitään merkitse, sanoin että minun ei ole koskaan tarvinnut huolehtia siitä, se on aina riittänyt sellaisen elintason ylläpitämiseen mitä olen halunnut, olen asunut espoo kalliimmalla asuin alueella, samoin halvimmalla matinkylässä, ja nuottaniemessä, siis minun ei ole tarvinnut lainkaan huolehtia toimeentulostani, se on ollut itsestään selvää... aina... olen tottunut elämään tulojeni mukaan, en ole tarvinnut lainoja, olen käyttänyt elämäni toivotaan että sitä on vielä pitkälti jäljellä tärkempään, toki on työtä tehnyt pennusta saakka, ja yleensä tullut niilläkin varsin hyvin toimeen... kunnes tuli pentuja, sitten en tullut ja piti vaihtaa ammattia.

        Ja nyt sitten vietät elämäsi suoli24.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt sitten vietät elämäsi suoli24.

        Huomaa thaimaasta käsin suoli24.


    • Anonyymi

      Puhdista ihmeessä napasi napanöyhdästä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe