Lukion vaihtaminen kovasti mielessä

Anonyymi-ap

Olen siis 16-vuotias poika ja aloitin nyt syksyllä lukio-opinnot Kerttulin lukion yleislinjalla. Nyt kuitenkin kun olen noin 2 jakson verran tuolla kerttulissa lukiota käynyt, niin on alkanut tuntua siltä ettei oikein ole minulle mieleinen paikka. Tuntuu ettei tuolla lukiossa ole varsinaista "yhteishenkeä", kun taas mitä olen kuullut niin muissa Turun lukiossa tuntuisi olevan sellainen ja että he olisivat enemmän "yhtä porukkaa".

Eli tosiaan tuolta Kerttulista ei omantyylisiä ihmisiä tunnu löytyvän ja en oikein tunne kuuluvani joukkoon niin olen ajatellut jopa lukion vaihtamista. Kun olen miettinyt vaihtoehtoja, niin vähän tuntuisi siltä että tuo Puolalanmäen lukio voisi olla minulle parempi, ja yleislinja sielläkin. Olen itse kovin musikaalinen ja muutenkin uskoisin että sieltä voisi löytyä omantyylisempää porukkaa.

Kun keväällä teimme yhteishaun, en ehtinyt käymään tutustumassa Puolalan lukioon, joten sen takia en sitä harkinnut yhteishaussa. En nytkään ole ihan varma olisiko se minulle sopiva paikka, mutta uskoisin niin.

Voisiko joku ystävällinen vähän kertoa mielipiteitään ja ajatuksiaan minun tilanteestani ja mitä te mahdollisesti tekisitte. Ja lisäksi jos olette joskus vaihtaneet lukiota, voisitteko kertoa että miten se vaikutti elämäänne, saitteko uudesta koulusta esim. Uusia kavereita ja oliko kannattava päätös?
+Lisäksi olisi tosi paljon plussaa jos joku jo puolalan lukiota käyvä pystyisi vähän kertomaan teidän koulustanne!

KIITOS!!

2

1108

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jhuby

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      93
      1769
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      484
      1336
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      88
      1183
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1108
    5. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      47
      1090
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1083
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      927
    8. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      8
      747
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      705
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      176
      701
    Aihe