Tietojen liittäminen exceliin, lukumuotoilu

Anonyymi-ap

Onko mahdollista jotenkin määrittää oletusasetus tietojen liittämiselle? Haluaisin siis, että exceliin liitettävät tiedot olisivat oletuksena vain arvoja ilman mitään muotoiluja. Tiedän kyllä miten liitän vain arvot, mutta kaikki saman excelin käyttäjät eivät sitä tiedä/muista. Se taas johtaa siihen ettei kaavat toimi oikein.

Onko tähän mitään keinoa?

6

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun liität tämän ko. työkirjan moduliin (ThisWorkbook), kopiointi menee siinä aina ilman muotoiluja. Muotoilun saa kopioitua ainoastaan hiirellä raahaten. Tämä kopioi myös kaavat. Jos niitäkään ei saa kopioida, muuta xlPasteFormulas tilalle xlPasteValues.

      Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
      Dim lastAction As String
      lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)
      If Left(lastAction, 5) = "Paste" Then
      Application.EnableEvents = False
      Application.Undo
      Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _
      SkipBlanks :=False, Transpose:=False
      Application.EnableEvents = True
      End If
      End Sub

      • Anonyymi

        Kiitos!

        Rivistä "lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)"

        tuli herja:
        run-time error '5'
        Invanlid procedure call or argument

        En ymmärrä makroista juuri mitään, mikähän tuossa voisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        Rivistä "lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)"

        tuli herja:
        run-time error '5'
        Invanlid procedure call or argument

        En ymmärrä makroista juuri mitään, mikähän tuossa voisi olla?

        En keksi syytä. Kopioin makron tuosta ylhäältä tyhjään Exceliin, enkä saanut tulemaan virhettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En keksi syytä. Kopioin makron tuosta ylhäältä tyhjään Exceliin, enkä saanut tulemaan virhettä.

        Koodi toimii enkkuversiossa, mutta suomiversiossa pitää fiksata ...

        Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
        Dim lastAction As String
        lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Kumoa").List(1)
        If Left(lastAction, 5) = "Liitä" Then
        Application.EnableEvents = False
        Application.Undo
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
        Application.EnableEvents = True
        End If
        End Su


    • Anonyymi

      EI TUOMMOISIA IHMEELLISIÄ VIRITYKSIÄ pidä mennä rakentelemaan, se on täysin turhaa sotkemista.

      JOS joku tapahtuma löytyy valikosta, mutta sillä ei ole painiketta telakassa, on valikossa kohta josta pääset mukauttamaan niin valikoita kuin myös telakan painikkeita, JA VARMASTI EDES TOIMII OIKEIN

      t. TURBO URPO

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe