Tietojen liittäminen exceliin, lukumuotoilu

Anonyymi-ap

Onko mahdollista jotenkin määrittää oletusasetus tietojen liittämiselle? Haluaisin siis, että exceliin liitettävät tiedot olisivat oletuksena vain arvoja ilman mitään muotoiluja. Tiedän kyllä miten liitän vain arvot, mutta kaikki saman excelin käyttäjät eivät sitä tiedä/muista. Se taas johtaa siihen ettei kaavat toimi oikein.

Onko tähän mitään keinoa?

6

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun liität tämän ko. työkirjan moduliin (ThisWorkbook), kopiointi menee siinä aina ilman muotoiluja. Muotoilun saa kopioitua ainoastaan hiirellä raahaten. Tämä kopioi myös kaavat. Jos niitäkään ei saa kopioida, muuta xlPasteFormulas tilalle xlPasteValues.

      Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
      Dim lastAction As String
      lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)
      If Left(lastAction, 5) = "Paste" Then
      Application.EnableEvents = False
      Application.Undo
      Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, _
      SkipBlanks :=False, Transpose:=False
      Application.EnableEvents = True
      End If
      End Sub

      • Anonyymi

        Kiitos!

        Rivistä "lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)"

        tuli herja:
        run-time error '5'
        Invanlid procedure call or argument

        En ymmärrä makroista juuri mitään, mikähän tuossa voisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        Rivistä "lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Undo").List(1)"

        tuli herja:
        run-time error '5'
        Invanlid procedure call or argument

        En ymmärrä makroista juuri mitään, mikähän tuossa voisi olla?

        En keksi syytä. Kopioin makron tuosta ylhäältä tyhjään Exceliin, enkä saanut tulemaan virhettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En keksi syytä. Kopioin makron tuosta ylhäältä tyhjään Exceliin, enkä saanut tulemaan virhettä.

        Koodi toimii enkkuversiossa, mutta suomiversiossa pitää fiksata ...

        Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
        Dim lastAction As String
        lastAction = Application.CommandBars("Standard").Controls("&Kumoa").List(1)
        If Left(lastAction, 5) = "Liitä" Then
        Application.EnableEvents = False
        Application.Undo
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
        Application.EnableEvents = True
        End If
        End Su


    • Anonyymi

      EI TUOMMOISIA IHMEELLISIÄ VIRITYKSIÄ pidä mennä rakentelemaan, se on täysin turhaa sotkemista.

      JOS joku tapahtuma löytyy valikosta, mutta sillä ei ole painiketta telakassa, on valikossa kohta josta pääset mukauttamaan niin valikoita kuin myös telakan painikkeita, JA VARMASTI EDES TOIMII OIKEIN

      t. TURBO URPO

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe