Helsinki, Tuomaan markkinat 2023

Anonyymi-ap

12

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen käyntiä kaikille. Siellä on fiilistä! Karusellikin pyörii. Perheen pienimmät mukaan. 😀
      Ja joulupöytään voi löytää makoisaa tarjottavaa.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Tykkäsin noista markkinoista enempi silloin, kun ne oli espan puistossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäsin noista markkinoista enempi silloin, kun ne oli espan puistossa.

        Koeta nyt vaan tottua muutoksiin. Samat jutut on myynnissä kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt vaan tottua muutoksiin. Samat jutut on myynnissä kuin ennenkin.

        Eihän tuossa ollut kyse, etteikö tottuisi muutoksiin, vaan siitä, että piti entisestä paikasta enempi.
        Espan puistossa oli suora kävelytie, jonka reunoilla oli myyntikojut.

        Eikä siellä todellakaan ole samoja juttuja myynnissä mitä ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ollut kyse, etteikö tottuisi muutoksiin, vaan siitä, että piti entisestä paikasta enempi.
        Espan puistossa oli suora kävelytie, jonka reunoilla oli myyntikojut.

        Eikä siellä todellakaan ole samoja juttuja myynnissä mitä ennenkin.

        . . . elikkä jyrkkä EI Senaatintorin markkinoille. Espa on ainoa oikea.
        Hekokoheko. Sanon ei, vaikka en mistään mitään tiedä, kun olen maalta, enkä ole käynyt kummassakaan.


    • Turun Vanhan Suurtorin joulumarkkinat ovat myös maankuulut, Aurajoki ja Tuomiokirkko takaavat upeat puitteet. Toki Helsingissäkin pitää käydä joulun alla fiilistelemässä Espan valotaidetta ja usein Tuomaan markkinoillakin olen käynyt. Kyllä nämä hyvin vetävät vertoja Tallinnan ja Keski-Euroopankin matkkinoille, on samaa tuoksumaailmaakin.

      • Anonyymi

        Itse kävin v. 2019 Berliinin joulumarkkinoilla. Huonojalkaisena seikkailin yksi pitkin Kurfürstendamm'ia, hotellimme ja Keisari Vilhelmin muistokirkon väliä, jonka vierellä oli joulutori (teksti kääntyy sivuston googlella suomeksi):

        https://www.visitberlin.de/de/kurfuerstendamm

        Tuolla kadulla, lähellä tuota seur. toria oli iso tavaratalo. Se oli niin Joulua täynnä, että voi sanoa siellä olleen miljoonittain joulukrääsää. Lattiasta kattoon, kuin Joulupukin paja. Itseni oli pakko kassalla ihmeissäni huokaista ja myyjää ja takanani olevia asiakkaita hymyilytti.

        Koko, useita kilometrejä pitkä kauppakatu Kurfürstendamm, oli upeasti jouluvalaistu. Hotellimme toisella puolen oli Iittalan myymälä!

        https://www.visitberlin.de/de/kaiser-wilhelm-gedaechtnis-kirche

        Tänne joulutorille teki se algerialainen "maahanmuuttaja" terrori-iskun silloin vuosia sitten. Siellä oli muistoportaat: uhrien kuvia ja ruusuja edelleen niiden edessä. Kysyin eräältä mieheltä, että mitä tämä on, mitä kuvia, mitä ruusuja, ja hän kertoi tuon koko tapahtuman tarkkaan. Torin toisella puolen oli myös iso tavaratalo:

        Kun kuljin siellä ja menin rullaportaisiin, kajahti alakerroksesta kovaääninen "jumalauta-perkele!" Muutaman suomalaisen nuoren ryhmä, jouluostoksilla? En katsonut kohti, en sanonut mitään, että ymmärsin heidän riitansa joka sanan. Menin köyhästä, nukkavieru saksalaisesta kuin vettä vaan. kävelin ohi.

        Hotellimme:
        https://www.bestwestern.fi/booking-path/hotel-rooms/best-western-plus-plaza-berlin-kurfuerstendamm-berlin-95473

        Kun kaikessa rauhassa lepäilin vuoteella n. klo 17, alkoi ikkunan takaa kuulua hirmuinen ulina: "Allaahu akbar!" Jossain lähellä oli moskeija ja ilm. myös minareetti. Huokaisin. Kait pian Suomessakin.

        Kulttuuria.
        * 🌺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin v. 2019 Berliinin joulumarkkinoilla. Huonojalkaisena seikkailin yksi pitkin Kurfürstendamm'ia, hotellimme ja Keisari Vilhelmin muistokirkon väliä, jonka vierellä oli joulutori (teksti kääntyy sivuston googlella suomeksi):

        https://www.visitberlin.de/de/kurfuerstendamm

        Tuolla kadulla, lähellä tuota seur. toria oli iso tavaratalo. Se oli niin Joulua täynnä, että voi sanoa siellä olleen miljoonittain joulukrääsää. Lattiasta kattoon, kuin Joulupukin paja. Itseni oli pakko kassalla ihmeissäni huokaista ja myyjää ja takanani olevia asiakkaita hymyilytti.

        Koko, useita kilometrejä pitkä kauppakatu Kurfürstendamm, oli upeasti jouluvalaistu. Hotellimme toisella puolen oli Iittalan myymälä!

        https://www.visitberlin.de/de/kaiser-wilhelm-gedaechtnis-kirche

        Tänne joulutorille teki se algerialainen "maahanmuuttaja" terrori-iskun silloin vuosia sitten. Siellä oli muistoportaat: uhrien kuvia ja ruusuja edelleen niiden edessä. Kysyin eräältä mieheltä, että mitä tämä on, mitä kuvia, mitä ruusuja, ja hän kertoi tuon koko tapahtuman tarkkaan. Torin toisella puolen oli myös iso tavaratalo:

        Kun kuljin siellä ja menin rullaportaisiin, kajahti alakerroksesta kovaääninen "jumalauta-perkele!" Muutaman suomalaisen nuoren ryhmä, jouluostoksilla? En katsonut kohti, en sanonut mitään, että ymmärsin heidän riitansa joka sanan. Menin köyhästä, nukkavieru saksalaisesta kuin vettä vaan. kävelin ohi.

        Hotellimme:
        https://www.bestwestern.fi/booking-path/hotel-rooms/best-western-plus-plaza-berlin-kurfuerstendamm-berlin-95473

        Kun kaikessa rauhassa lepäilin vuoteella n. klo 17, alkoi ikkunan takaa kuulua hirmuinen ulina: "Allaahu akbar!" Jossain lähellä oli moskeija ja ilm. myös minareetti. Huokaisin. Kait pian Suomessakin.

        Kulttuuria.
        * 🌺

        Varmaan hyvinkin pian, nyt niitä tulee solkenaan itärajan yli. jouluun mennessä varmasti jo 100 000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan hyvinkin pian, nyt niitä tulee solkenaan itärajan yli. jouluun mennessä varmasti jo 100 000.

        Meillä on selkärangaton valtiovalta.
        Hoitakoon Venäjä tuon ongelman, he itse ovat heidät maahansa päästäneet.

        Eivät kuulu Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on selkärangaton valtiovalta.
        Hoitakoon Venäjä tuon ongelman, he itse ovat heidät maahansa päästäneet.

        Eivät kuulu Suomeen.

        Tuomaan markkinoilla on vain kotimaisia myyjiä, luulen minä. Vaikka saattaa olla, että Virosta on joku löytänyt sinne tiensä. onhan laivalaituri kivenheiton päässä.
        Joka tapauksessa tarjotaan joulua varten monenlaista:
        omatekoisia säilykkeitä, joulukoristeita, kynttilöitä, kalaa ja lihaa, käsitöitä, kaikenmoista jouluun liittyvää. ja kahviteltassa glögiä.
        Kyllä maailman murheet voi hetkeksi unohtaa joulutorilla.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomaan markkinoilla on vain kotimaisia myyjiä, luulen minä. Vaikka saattaa olla, että Virosta on joku löytänyt sinne tiensä. onhan laivalaituri kivenheiton päässä.
        Joka tapauksessa tarjotaan joulua varten monenlaista:
        omatekoisia säilykkeitä, joulukoristeita, kynttilöitä, kalaa ja lihaa, käsitöitä, kaikenmoista jouluun liittyvää. ja kahviteltassa glögiä.
        Kyllä maailman murheet voi hetkeksi unohtaa joulutorilla.
        Mkr.

        Tuollaisissa tungoksissa taskuvarkaat lymyilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisissa tungoksissa taskuvarkaat lymyilee.

        Korona siellä lymyilee :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe