Ensi-asunnon ostaja! Älä koskaan osta asuntoa vuokratontilla. Ei kerrostalo-eikä rivitaloasumtoa eikä varsinkaan omakotitaloa. Eikä kannata alkaa rakentamaan vuokratontille. On paljon rakentajia jotka ei tekisi toiste varsinkin Ouluun. Ole tarkkana ja mieti tarkkaan mitä olet valmis maksamaan tulevaisuudessa kun Oulussa ainakin nousee vuokrat joka vuosi. Onko töitä tulevaisuudessa että pysyt vuokrat maksamaan. Tulee paha henkilökohtainen konkurssi jos sairastut tai eroat. Tietenkin jos on rahaa niin paljon että ei nämä vaikuta.
Vastaukset 20
- Anonyymi
Niinpä
- Anonyymi
Mieti tarkkaan pystytkö makselemaan nousevia vuokria tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi00023
Anonyymi kirjoitti:
Se on sen ajan problem
- Anonyymi
On todella törkeät vuokrat varsinkin isommilla kaupunkien vuokratonteilla.
- Anonyymi
Se törkeä vuokra kääntyy suoraan törkeäksi lunastushinnaksi. Ainakin useimmissa kaupungin tonteissa. No joka tapauksessa, vaikka lunastushinta olisi törkeäkin, se kannattaa lunastaa heti, eikä vasta muutaman vuoden päästä, jolloin lunastushinta on taas korkeampi vuokrankorotusten verran. Nykyäänhän uusissa sopimuksissa vuokra nousee lähes vuosittain.
On aika vaikea keksiä tilannetta jossa vuokratontti olisi järkevä. Siis sen ainoan lisäksi jossa talon rakentaa myyntiin, siinä tilanteessa voi olla vaikea saada omistustontin lisähintaa. Omistustontin järkevyys tulee hieman eri kautta kuin siinä, että sen arvon saisi aina lisättyä talon myyntihintaan. - Anonyymi
Kirkolla on mielestäni kalleimmat vuokrat tonteillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se törkeä vuokra kääntyy suoraan törkeäksi lunastushinnaksi. Ainakin useimmissa kaupungin tonteissa. No joka tapauksessa, vaikka lunastushinta olisi törkeäkin, se kannattaa lunastaa heti, eikä vasta muutaman vuoden päästä, jolloin lunastushinta on taas korkeampi vuokrankorotusten verran. Nykyäänhän uusissa sopimuksissa vuokra nousee lähes vuosittain.
On aika vaikea keksiä tilannetta jossa vuokratontti olisi järkevä. Siis sen ainoan lisäksi jossa talon rakentaa myyntiin, siinä tilanteessa voi olla vaikea saada omistustontin lisähintaa. Omistustontin järkevyys tulee hieman eri kautta kuin siinä, että sen arvon saisi aina lisättyä talon myyntihintaan.Paremmin talo menee kaupaksi jos on omalla tontilla, vaikka olisikin 100000e kalliimpi ostaa. On tulevaisuudessa tietoa mitä asuminen maksaa myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkolla on mielestäni kalleimmat vuokrat tonteillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paremmin talo menee kaupaksi jos on omalla tontilla, vaikka olisikin 100000e kalliimpi ostaa. On tulevaisuudessa tietoa mitä asuminen maksaa myöhemmin.
Myöhemmin tietää mitä maksaa asuminen kun on omatontti eikä verot siitä paljoa nouse vuosittain. Niinkuin vuokrat saattaa nousta ja onkin nykyään noussut todella korkeiksi isommissa kaupungeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Kirkolla on kalleimmat vuokrat tonteillaan.
- Anonyymi
Olen myös minä sen huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen myös minä sen huomannut.
NiiiO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NiiiO
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 611082
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan76869Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli72835- 62770
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52730Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti332708- 67707
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk8692Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35642Mersumies201
Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....16540