Työttömille tukea hammashoitoon?

Anonyymi-ap

Mistä hemmetistä saa tukea hammashoitoon? Pari vuotta kituutellu vihlovilla hampailla ja reikiä sekä lohkeamia löytyy. Kun ei saa toimeentulotukea niin ei myöskään mahdollista maksella mitään 50-60€ hammaslaskuja per käyntikerta. Törkeetä miten Suomessa ei huolehdita työttömien terveydestä. Ientulehdukseen voi kuolla jos pahaksi menee! Miten on mahdollista että työttömänä saa terveyskeskuslaskut kyllä työttömyyden piikkiin eli lekurilla käyminen on ilmaista ainakin pk-seudulla, mutta hammashoidosta joudut maksamaan itse näistä pienistä "tuloista"????

Kunnan kautta voi hakea sitä täydentävää toimeentulotukea, mutta katsovat tulot/menot tarkkaan ja jos kela hylkää hakemuksen niin yleensä hekin. Onko kokemusta saisiko laskut työnnettyä sinne?

Saan siis 590€ työmarkkinatukea sekä asumistukea hieman yli 200€. Kela kun ei ota menoissa huomioon aikaisempia velkoja pankille sekä osamaksuja niin tiukkaa on jauheliha-makarooni linjalla elellä. Sähkölaskujen pitäisi olla todella suuria että saisi muutaman euron toimeentulotukea ja mun käsittääkseni vaikka se toimari myönnettäisiin kuluvalle kuukaudelle niin sitä laskun summaa ei makseta erikseen tilille vaan se toimii vaan meno laskuna.

26

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hammashoitoon pääsee kyllä, mutta jos laskuja ei maksa niin nehän menevät ulosottoon. Näillä pienillä tuloilla ei vaan maksella mitään ylimääräistä! Törkeetä että työttömät joutuvat kärsimään kivuista ja säryistä kun apua tarvitsisi.

      • Anonyymi

        Mulla oli200€ no syin sitte vähemmän
        Ei bussilipuu sun muuta kyl 300€.
        Syö liikakkaski kk


      • Anonyymi

        Maahantunkijat syövät hammas- ja terveydenhoitopaikat Suomalaisilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantunkijat syövät hammas- ja terveydenhoitopaikat Suomalaisilta!

        Nato-Suomen puolustusbudjetti on yli kaksinkertaistunut parissa vuodessa.
        Ei taida enää viisi miljardia euroa riittää.
        Kaiken lisäksi lähetämme miljardien arvosta aseita Ukrainaan ja vastaisuudessa tulemme sotimaan USAn osoittamissa kohteissa maailmalla omalla kustannuksella ja riskillä.

        Hammaslääkärissä käynti on kallista. Koettakaa kestää vielä parikymmentä vuotta.


      • Anonyymi

        Voi voi musta mies kehui että oli saanut istutetut hampaat ylös ja alas yksityisellä lääkäriasemalla. Monta kymmentä tuhatta verorahoja meni mustaan suuhun. Mustilla pelaa hyvin hammashoito. Saavat kaiken mitä pyytävät. Kela maksaa lääkkeet sitten ne pirut myyvät osaavat olla piruja


      • Anonyymi

        Maalaa naama mustaksi ja sanot minä olla ahmed kyllä tulee ilmaista hoitoa.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on ymmärryksessä vikaa, kyllä noilla tuloilla saa tt-tukea hammasremontiin.

      • Anonyymi

        Ei oo hakenu koko tukea.


      • Anonyymi

        Toimeentulotuen evää jo tuhannen euron ylittävät säästöt. Ja sellainen määrä löytyy 70%:lla suomalaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuen evää jo tuhannen euron ylittävät säästöt. Ja sellainen määrä löytyy 70%:lla suomalaisista.

        Onkohan aloittaja saita savolainen nihilistipelle joka mieluummin antaa hampaiden lahota suuhun kuin käyttäisi latiakaan omista säästöistä purukaluston hoitoon..


    • Anonyymi

      Onko muita tulonlähteitä tai varallisuutta mikä estää toimeentulotuen?

      • Anonyymi

        Ei oo edes hakenu.


    • Anonyymi

      Onneksi maahanmuuttajat kuljetetaan pikkubussilla vastaanottokeskuksesta saamaan laadukasta hammashuoltoa yksityiseltä!! Tämä on sitä Suomalaista demokratiia, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.

      • Anonyymi

        Suoraan jonon ohi Terveystaloon.


      • Anonyymi

        Ei tässä maassa jätetä kantiksenkaan leegoja hoitamatta mutta henkilön pitää saada asia itse käyntiin. Eivät hammaslääkärit tee kotikäyntejä eivätkä edes tiedustele mikä on purukalustosi tilanne jos vain möllötät ja odotat vuodesta toiseen eivätkö he ole minun hampaiden tilanteesta kiinnostuneet.


    • Anonyymi

      Soita kunnalliseen niin saat ajan 12kk päähän ja pitää uhata Valviralla + Potilasasiamiehellä niin saa ajan 6kk päähän. 6kk on meinaan laissa määritelty maksimi mitä saa jonottaa potilasta.

      • Anonyymi

        Aikoinaan ei antaneet aikaa kunnalliseen hammashoitoon ollenkaan. Menin sitten hammashuollon "respaan" ja näytin tiskillä äänityslaitteen vastaanottohenkilölle jolla osoitin äänittäväni palvelutapahtuman.
        Asiakaspalvelija änkyröi aluksi eikä meinannut antaa aikaa ollenkaan. Kun pyysin valituskelpoisen hallintopäätöksen ajan antamisesta kieltäytymisestä niin sain ajan 3 kuukauden päähän.
        Kyllä savossa osataan olla kieroja puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan ei antaneet aikaa kunnalliseen hammashoitoon ollenkaan. Menin sitten hammashuollon "respaan" ja näytin tiskillä äänityslaitteen vastaanottohenkilölle jolla osoitin äänittäväni palvelutapahtuman.
        Asiakaspalvelija änkyröi aluksi eikä meinannut antaa aikaa ollenkaan. Kun pyysin valituskelpoisen hallintopäätöksen ajan antamisesta kieltäytymisestä niin sain ajan 3 kuukauden päähän.
        Kyllä savossa osataan olla kieroja puolin ja toisin.

        Ja ainakin pötköpölvästi osaa🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan ei antaneet aikaa kunnalliseen hammashoitoon ollenkaan. Menin sitten hammashuollon "respaan" ja näytin tiskillä äänityslaitteen vastaanottohenkilölle jolla osoitin äänittäväni palvelutapahtuman.
        Asiakaspalvelija änkyröi aluksi eikä meinannut antaa aikaa ollenkaan. Kun pyysin valituskelpoisen hallintopäätöksen ajan antamisesta kieltäytymisestä niin sain ajan 3 kuukauden päähän.
        Kyllä savossa osataan olla kieroja puolin ja toisin.

        Varsinkin siellä. Savolainen luonne on nähty mikä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin siellä. Savolainen luonne on nähty mikä se on.

        Savolaiset ovat ns ihmisiä siinä missä mannet ja somalit


    • Anonyymi

      Valitettavasti tuskin pääset hammaslääkäriin vähään aikaan. Ensin ne hoitavat venäjän rajan takaa tulevien tyyppien hampaat. Niitähän ei ole kai hoidettu vielä koskaan.

      • Anonyymi

        Jospa niissä rajan takaa tulevissa moniosaajissa olis hammaslääkäreitäkin ja/tai muita poppamiehiä, heille äkkiä lääkärinoikeudet erityislailla niin se auttaisi työvoimapulaankin 😁 😆 😅 😂 🤣


    • Anonyymi

      Ota vätys itseäsi "niskasta kiinni". Jos julkiselle puolelle on jonoa niin vaadit ostopalvelua/palveluseteliä yleensä tarjoavat noita kysymättäkin. Ostopalvelussa lähettävät laskut kotiisi palvelusetelillä joudut itse maskamaan heti mutta kelasta saa rahat takaisin paitsi pieni omavastuu on. Palveluseteliinkin saattaa saada maksusitoumuksen.

    • Anonyymi

      Jos on lähes ilmainen asunto ja maksetaan vielä tukea, lääkärin - ja lääkekulut
      niin se on jo törkeää toimintaa, mikä pitäisi heti saada kuriin.

    • Anonyymi

      Ensiapu: suuvettä (alkoholipitoista), ja hammastikkua.

      Antti Heikkilän kirjoissa kerrotaan eri rasvojen vaikutuksista. Luulen, että tilanteessasi olisi hyödyllistä huolehtia ainakin kalsiumin saannista, rasvaisen juuston kautta, jossa on D-vitamiinia, tarvittu aine kalsiumin imeytymiseksi. - Kalsiumin syönti saattaa jäädä hyödyttömäksi, jos ei saada D-vitamiinia tarpeeksi. Joten siitä syystä tuo juuston rasvaisuus. Tulehdusta sammuttaa neitsytoliiviöljy ja kalaöljy. Itse olen lätrännyt runsaasti näitä öljyjä kasarin pohjalle, päälle pakastekasvissekoitusta, kebab-lihaa, tai joskus kalaa tms.

    • Anonyymi

      Suuri osa , noin puolet , ollut muun maalaisia kun itse käynyt ja katsellut porukkaa odotustilassa , näin se vaan on , maksaja jää ilman hoitoa .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe