Itsenäisyyspäivää en juhli enää.
Ei pala kynttilät, ei.
Suomesta on tullut täydellinen pellevaltio.
Paperittomia otetaan maahan ja rajoja ei saada kiinni.
Itsenäisyyspäivä peruutettu
162
1128
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ei ole kertaakaan ollut ikkunalla kynttilöitä, eikä ole nytkään . Ainoa paikka on pöydällä, missä omaksi ilokseni ja joinakin päivinä vuodessa läheisten tuonilmaisiin menneiden muistoksi palaa kynttilä.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Oli niinkuin kyseessä itsenäisyyspäivästä, mikä on pelkkä kuori enää.
No tarkennetaan sitten : Yleensä ne itsenäisyyspäivän kynttilät on poltettu ikkunoilla, täälläkin oikein kaupungin taholta siihen kannustettu. Itse en ole itsenäisyyspäivää viettänyt enkä kynttilöitä ikkunalla polttanut.
Anonyymi kirjoitti:
No tarkennetaan sitten : Yleensä ne itsenäisyyspäivän kynttilät on poltettu ikkunoilla, täälläkin oikein kaupungin taholta siihen kannustettu. Itse en ole itsenäisyyspäivää viettänyt enkä kynttilöitä ikkunalla polttanut.
Pakko tuohon on kait vielä vastata.
Asunnoissa joissa olen asunut, ei ole edes ollut ikkunalautoja.
Poltan vaarattonmia led-kynttilöitä pöydillä.
Niin kotona kuin palvelukodissakin.
Itsenäisyyspäivän kynttilä on tähän asti ollut aito sinivalkoinen.
Ja palanut kahvipöydässä.
Ei pala enää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolaiset eivät, koska se on perinne jääkäreiden ajoilta ennen kansalaissotaa..
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ei pala enää.Minun kynttiläni ei koskaan ole ollut eikä tule olemaan sinivalkoisia, aina olleet joko valkoisia tai punaisia pöytäkynttilöitä, halvimpia mitä kaupasta olen löytänyt.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ei pala enää.Säästyypä sulta kynttilärahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolaiset eivät, koska se on perinne jääkäreiden ajoilta ennen kansalaissotaa..
Sinä et tiedä mistään mitään.kuka polttaa Kuka ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kynttiläni ei koskaan ole ollut eikä tule olemaan sinivalkoisia, aina olleet joko valkoisia tai punaisia pöytäkynttilöitä, halvimpia mitä kaupasta olen löytänyt.
Sama täällä. Joskus ennen. Nyt vain ledkynttilät. En halua uutisia että kotini on palanut. Moni mökki taas kärähtää ensi kuussa.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
En ole joulua peruuttanut.
Sun kantsii lukee alotuksesi.
- Anonyymi
Mistä kohtaa sulkisit rajat ja keneltä? Kaikenlaista höpinää!
- Anonyymi
Rajalla voi tarkkailla kenellä on oikeus tulla maahan ja keneltä evätään pääsy. Rajavalvonta ei ole mikään uusi asia.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Maarajaa on 1 289,6 km.
Että siinä sitä on sulkemista.Raja-aitaa ollaan rakentamassa ylityspaikkojen molemmin puolin. Se helpottaa tehtävää. Teknistä valvontaa sitten muualle.
Anonyymi kirjoitti:
Raja-aitaa ollaan rakentamassa ylityspaikkojen molemmin puolin. Se helpottaa tehtävää. Teknistä valvontaa sitten muualle.
Suunniteltu on. Joopa joo.
Anonyymi kirjoitti:
Rajalla voi tarkkailla kenellä on oikeus tulla maahan ja keneltä evätään pääsy. Rajavalvonta ei ole mikään uusi asia.
Isäni kävi tarkkailemassa vuonna -41 jotain rajaa. Turhaan.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Toteutat mallikkaasti Venäjän toivetta.
Toiminnallasi mitätöit isäsi työn.
Häpeäisit!
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Mun isä ja kaikki kolme setääni kävivät taistelemassa, jokainen heistä viisi pitkää vuotta, Suomen itsenäisyyden puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Häpeäisit!
kylmätotuusEn ymmärrä pätkääkään mitä tarkoitat.
Kun Isäni taisteli Suomen puolesta jatkosodassa, oliko se turha taistelu.
Että säilyttäisimme itsenäisyytemme ja saisimme pitää oman identtiteettimme.
Rakentaa sen pohjalta uutta uljasta Suomea.
Tällaiset Venäjältä tulevat paperittomat turvapaikanhakijat eivät kuulu joukkoomme.
Aikuiset ihmiset majoitetaan vokkeihin odottamaan päätöksiä.
Tätä porukkaa ei pitäisi päästää Suomen rajan yli ollenkaan.
Keitä he ovat?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Maarajaa on 1 289,6 km.
Että siinä sitä on sulkemista.Väärin. Suomella on maarajaa 2653 km.
Anonyymi kirjoitti:
Mun isä ja kaikki kolme setääni kävivät taistelemassa, jokainen heistä viisi pitkää vuotta, Suomen itsenäisyyden puolesta.
Mitkä sodat he taistelivat?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Mitkä sodat he taistelivat?
Toisen maailmansodan alusta loppuun. Eikä heidän sotansa loppunut rauhaan vaan jatkui painajaisina joka yö.
Anonyymi kirjoitti:
Toisen maailmansodan alusta loppuun. Eikä heidän sotansa loppunut rauhaan vaan jatkui painajaisina joka yö.
Mutta selvisivät hengissä. Nuorilla miehillä on valtava selviytymyskyky ja vielä kun käy hyvä flaksi.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
En ymmärrä pätkääkään mitä tarkoitat.
Kun Isäni taisteli Suomen puolesta jatkosodassa, oliko se turha taistelu.
Että säilyttäisimme itsenäisyytemme ja saisimme pitää oman identtiteettimme.
Rakentaa sen pohjalta uutta uljasta Suomea.
Tällaiset Venäjältä tulevat paperittomat turvapaikanhakijat eivät kuulu joukkoomme.
Aikuiset ihmiset majoitetaan vokkeihin odottamaan päätöksiä.
Tätä porukkaa ei pitäisi päästää Suomen rajan yli ollenkaan.
Keitä he ovat?Ja sen takia olet valmis hylkäämään isänmaallisuutesi ja häpeät itsenäisyyspäivän viettoa.
700 maahantulijaa saa mielesi kääntymään ja olet valmis luopumaan isänmaallisuudestasi.
Olisiko parempi jättää tulijat paleltumaan kuoliaaksi tullipuomin taakse, koska heidät on provokatiivisesti ajettu Venäjän puolelta ilman palautusoikeutta?
Kohenisiko halusi viettää itsenäisyyspäivää sen jälkeen?
Senkö takia siis rajoillamme ne isät ja sedät taistelivat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syytä siitä sodasta ja sodista juutaalisia khazaria bolsevikkeja vale jotka pitävät valtaa Israel nimisessä terroristi maassa, alueella joka ei ole heidän syntymä maansa ollut koskaan. Entä kenen asiaal oli mannerheim? Samaa sakkia. Onko ruotslais kasarien työ orjana oleminen ollut kivaa?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Mutta selvisivät hengissä. Nuorilla miehillä on valtava selviytymyskyky ja vielä kun käy hyvä flaksi.
Talvi-ja jatkosodissa kuoli n.95 000 sotilasta ja haavoittuneita oli n. 200 000.
Kuolleita oli n.10 000 enemmän kuin Porissa oli asukkaita v.2022.
https://yle.fi/a/3-9956361
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Ja sen takia olet valmis hylkäämään isänmaallisuutesi ja häpeät itsenäisyyspäivän viettoa.
700 maahantulijaa saa mielesi kääntymään ja olet valmis luopumaan isänmaallisuudestasi.
Olisiko parempi jättää tulijat paleltumaan kuoliaaksi tullipuomin taakse, koska heidät on provokatiivisesti ajettu Venäjän puolelta ilman palautusoikeutta?
Senkö takia siis rajoillamme ne isät ja sedät taistelivat?Ne 700 tulijaa ovat lähteneet vapaaehtoisesti Syyriasta, Irakista.
Eivät ole köyhätaskuja, kun maksavat matkasta ties kenelle.
Isäni ei sotinut ja haavoittunut siksi,että tänne tulisi jotain joutoväkeä sossun piikkiin elämään.
Työtä tuo fillariporukka täältä tuskin hakee.
Hallitus on nössö kun ei saa tällaista porukkaa takaisin, sinne mistä ovat tulleetkiin.
Venäjä ensisijaisena. On turvallinen maa. Ei siellä käydä sotaa.
Suomi on menettänyt lopullisesti arvoantoni. Sen saivat herrat aikaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräille se näyttää olevan ihan uusi asia , eivät tiedä mistään sopimuksista mitään. Aan luulevat että rajoja ihan vaan noin suljetaan .
Olisiko aika ehkä ajatella ettei Suomi ole ainoa maa muutaman pakolaisen saapuessa, muissa maissa niitä on kyllä paljon enemmän joten turhaa naukumista. Miltä sekin olisi näyttänyt jos suomi ainoana maana olisi sulkenut rajat mukamas. Ja millaisella päätöksellä ne olis tehty. Olis siitä elämä noiåussut muissa Euroopan maissa . Sopimukset on sopimuksia ja niitä on noudatettava. Pitää ehkä ajatella miksi niitä on tehty - Anonyymi
Kunhan persut höpisee metsämökissään. Purrakin kotonaan irvistelee äänestäjien mieliksi. Tietää Kyllä että suomea ei voi pistää pulloon koko maailmasta sulkien. Sen tietää myös Rantanen joka leikkii toimittajia karkuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä siinä pakkasessa pysty selvittelemään. Kielitaitokin asettaa rajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeäisit!
kylmätotuusAivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen takia olet valmis hylkäämään isänmaallisuutesi ja häpeät itsenäisyyspäivän viettoa.
Senkö takia siis rajoillamme ne isät ja sedät taistelivat?Ei varmasti sen takia että rajalle tulevat tapetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syytä siitä sodasta ja sodista juutaalisia khazaria bolsevikkeja vale jotka pitävät valtaa Israel nimisessä terroristi maassa, alueella joka ei ole heidän syntymä maansa ollut koskaan. Entä kenen asiaal oli mannerheim? Samaa sakkia. Onko ruotslais kasarien työ orjana oleminen ollut kivaa?
Israel. Paska. Mannerheim. Paska. Hitler. Paska. Stalin. Paska. Netajahu. Paska. Orban .paska. Trump. Paska. Siinä niitä paskoja muutama. Mussolini ja tsusasku unohtui. ( tiedän ,nimi väärin ? En jaksa kirjata.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ne 700 tulijaa ovat lähteneet vapaaehtoisesti Syyriasta, Irakista.
Eivät ole köyhätaskuja, kun maksavat matkasta ties kenelle.
Isäni ei sotinut ja haavoittunut siksi,että tänne tulisi jotain joutoväkeä sossun piikkiin elämään.
Työtä tuo fillariporukka täältä tuskin hakee.
Hallitus on nössö kun ei saa tällaista porukkaa takaisin, sinne mistä ovat tulleetkiin.
Venäjä ensisijaisena. On turvallinen maa. Ei siellä käydä sotaa.
Suomi on menettänyt lopullisesti arvoantoni. Sen saivat herrat aikaan.Kyllä se on niin että osamaksulla tulevat. Ovat sitten velkavankeudessa ikänsä. Naiset joutuu maksamaan luonnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräille se näyttää olevan ihan uusi asia , eivät tiedä mistään sopimuksista mitään. Aan luulevat että rajoja ihan vaan noin suljetaan .
Olisiko aika ehkä ajatella ettei Suomi ole ainoa maa muutaman pakolaisen saapuessa, muissa maissa niitä on kyllä paljon enemmän joten turhaa naukumista. Miltä sekin olisi näyttänyt jos suomi ainoana maana olisi sulkenut rajat mukamas. Ja millaisella päätöksellä ne olis tehty. Olis siitä elämä noiåussut muissa Euroopan maissa . Sopimukset on sopimuksia ja niitä on noudatettava. Pitää ehkä ajatella miksi niitä on tehtyOlet oikeassa. Rantanen ja Purrakin tietää. Uhoavat vain ettei kannatus laskisi. Rantasella olisi siihen mahdollisuus jos tosiaan voimassa olisi persulait.nyt ei.
- Anonyymi
Minulle Suomi on rakas Suomi, olipa hallitus millainen pellekoalitio tahansa. Sytytän kynttilät ja syömme puolisoni kanssa herkullisen aterian; tätä ei hallitus voi meiltä viedä!
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kun markka menetettiin ja Eun liityttiin, Suomea ei enää ole ollut.
Ilman EU jäsenyyttä suomi olisi persaukinen valtio.
- Anonyymi
Minä laitan paristokynttilät. Katson linnan lähetyksen.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Mihin se meni ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olisi. Mutta sitähän ääripersut haluaa. Kaikelle kehitykselle tulee jyrkkä EI.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kyllä minulla on Suomi ja olen suomalainen, te muut, sinä mukaan luettuna, voitte olla epäisänmaallisia ja keksiä tekosyitä niin paljon kuin haluatte.
- Anonyymi
Syödään ihan Itsenäisyyspäivän kunniaksi kuten moni muukin suomalainen. Te epäkeskot sikiöt, jotka olette mukamas niiiiiin isänmaallisia muttette kuitenkaan tippaakaan, irvoitelkaa vain keskenänne ja valittakaa ja valittakaa, jokainen valitsee oma kohtalonsa
Anonyymi kirjoitti:
Minä laitan paristokynttilät. Katson linnan lähetyksen.
Mitähän erinomaista laulajatar Eini on tehnyt, kun on kutsuvieraslistalla.
Suomen hiihdon hopeamitalimiehet jäivät kutsumatta.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla on Suomi ja olen suomalainen, te muut, sinä mukaan luettuna, voitte olla epäisänmaallisia ja keksiä tekosyitä niin paljon kuin haluatte.
Ei paljon tekosyitä tarvitse keksiä.
Ja ollaan jokainen mitä ollaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se meni ?
Hän tarkoitti Suomen itsenäisyyttä, itse päättä omista asioista. Sitä enää ei ollut. Ymmärrät ja puhutko ja ajattelet aina ohi? Eikä sinun aikaansaannos ollut edes vitsikäs. Ei ole mitenkän kiva, kun Suomen asioista päättä joku muu. Alunperin EU oli talousliitto. Huomaamata siitä tuli iso poliittinen liitto, kuka halua päättä kaikesta, myös poliitikasta tämän maan puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekosyitä tässä on keksitty?
Anonyymi kirjoitti:
Syödään ihan Itsenäisyyspäivän kunniaksi kuten moni muukin suomalainen. Te epäkeskot sikiöt, jotka olette mukamas niiiiiin isänmaallisia muttette kuitenkaan tippaakaan, irvoitelkaa vain keskenänne ja valittakaa ja valittakaa, jokainen valitsee oma kohtalonsa
" Te epäkeskot sikiöt"
Saisiko tämän rakkaan isänmaasi kielellä.?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän tarkoitti Suomen itsenäisyyttä, itse päättä omista asioista. Sitä enää ei ollut. Ymmärrät ja puhutko ja ajattelet aina ohi? Eikä sinun aikaansaannos ollut edes vitsikäs. Ei ole mitenkän kiva, kun Suomen asioista päättä joku muu. Alunperin EU oli talousliitto. Huomaamata siitä tuli iso poliittinen liitto, kuka halua päättä kaikesta, myös poliitikasta tämän maan puolesta.
Luojan kiitos annat selityksen, miksi meillä on sote!
Kamalasti olen ihmetellyt, kun ei enää saa terveydenhoitoa mistään, ei ole resursseja, ei kotihoitoa, ei lääkäriaikoja, mutta se selvisi nyt!
EU on kaiken takana. EU haluaa romauttaa meidän terveydenhoitomme salatuista syistä, joita meidän meppimme eivät estäneet.
Ei ihme, että et sytytä kynttilää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olet epäkeskosikiö. Minä taas olen veroni ja velvotteeni tähän maahan tehnyt 16 vuotiaasta alkaen ja voin sanoa, että paskan olen saanut palkakseni. En ole loisinut koskaan kenenkään taskuilla. Vituttaa elättää loisia, jotka saa kaiken ilmaiseksi.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Suomen hiihdon hopeamitalimiehet jäivät kutsumatta.Sitä minäkin ihmettelin. Muija on jäänyt sinne 80-luvulle. Aika kornia, kun +60 vetää purkkapoppia eikä ole yhtään uudistunut.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Suomen hiihdon hopeamitalimiehet jäivät kutsumatta.Eihän Eini osaa edes laulaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojan kiitos annat selityksen, miksi meillä on sote!
Kamalasti olen ihmetellyt, kun ei enää saa terveydenhoitoa mistään, ei ole resursseja, ei kotihoitoa, ei lääkäriaikoja, mutta se selvisi nyt!
EU on kaiken takana. EU haluaa romauttaa meidän terveydenhoitomme salatuista syistä, joita meidän meppimme eivät estäneet.
Ei ihme, että et sytytä kynttilää.Entäs miten on mahdollista että ihmiset ovat niin kovasti sairaita nykyisin vaikka on katto pään päällä ja ruokaa joka päivälle , silti on niin moni sairas, en muista esim 60 luvulla että joku olisi ollut edes töistä pois koskaan. Ja jos oli niin se olikin jo vakava asia, niin että lääkärinkin silloin kyllä,pääsi heti, ei tarvinnut jonotella . Miksi ei pakolaiset ole sairaana vaikka ovat menettäneet kaiken mitä heillä on ollut, ja yrittävät etsi paikkaa missä ei henkeä uhata heiltä. Niin että jossain on vikaa kun lääkäreitä on paljon enemmän mitäkoskaan ja silti saa ihmiset jonottaa että saisivat apua, siis ihmiset joilla on kaikki se mitä tarvitaan elämiseen, silti vaan ollaan kamalan kipeitä koko ajan. Samalla kun ei uhrata mitään ajatustakaan ihmiselle joka tulee tyhjin käsin hakemaan turva paikkaa , ja ollaan valmiita ajamaan pois, minne heidän pitäisi mennä koska oma maa ei voi taata heidän turvallisuutttaan mitenkään. Meillä on sopimukset joissa lupausutaan ottamaan pakolaisia ! Kuten muillakin Euroopan mailla Joten siinä syytellään milloin mitäkin eikä oteta asioista selvää . Ja nyt on jo jiåotkut huutamassa että maa ei. Ole itsenäinen enää, kun auttaa muutamaa pakolaista pitämään henkensä , kuten muutkin pohjoismaat tekevät .
Entinen aika ei tietysti enää palaa joten nyt on näin, kukaan ei tiedä miten on huomenna - Anonyymi
Sama täällä. Hyvä paikka elää varakkaammalle. Ehkä ei paras köyhimmille
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Suomi on ollut ihan paikallaan. Osta silmälasit ja katso ikkunasta.tai laajenna eeviiriäsi.
- Anonyymi
Juo sinä kiljua 6.12. Kuulemma persut osaa sen taidon hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro se uhopersuille. Ei kuitenkaan mene perille.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Tämä suomi ansaitsee nakit munalla ja ison piimän.
Minä otan mieluummin kylmän maidon. Piimä pierettää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Mitäpä se meitä haittaa.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Tämä suomi ansaitsee nakit munalla ja ison piimän.
No muuta pois!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Eini osaa edes laulaa.
Kyllä hän laulaa siinä missä moni muukin. Hän on tehnyt pitkän uran ja pitänyt itsensä timmissä kunnossa tässä kateellisten nihilistien maassa. Siitä joutaa saamaan palkinnoksi kutsun valtakunnan ykkösjuhliin.
- Anonyymi
Aloittajakin tuolla tasolla ? Luoja.
- Anonyymi
Ei häneltä muuta voi odottaakaan.
kylmätotuus
- Anonyymi
EU ja NATO on pelastuksemme.
- Anonyymi
Ne tulivat kuolemaksemme.
NATO kättelyssä rikkoi rauhansuhteemme Venäjään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NATO kättelyssä rikkoi rauhansuhteemme Venäjään.Arveletko että tilanteessa ei oltaisi ilman natoon liittymistä vai voisiko Suomella olla Ukrainan kohtalo ilman natoon liittymistäkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arveletko että tilanteessa ei oltaisi ilman natoon liittymistä vai voisiko Suomella olla Ukrainan kohtalo ilman natoon liittymistäkin?
Ilman Natoa ja Ukrainan sodanlietsojia meillä menisi hyvin.
Meillä oli rauha Venäjän kanssa, he luottivat meihin ja antoivat meidän olla rauhassa, sillä se oli Venäjänkin etu.
Ukraina ei ole Suomi, on aivan eri kansa ja historia, ovat slaaveja kuten venäläisetkin ja heillä on ollut omat kiistansa.
Ukraina vedätti eduskuntaamme oikein kybällä. Muistan kun ne mielenosoituksessaan Hgissä vaativat aseapua Suomelta ja liversivät, että "meillä on yhteinen vihollinen, me ymmärrämme toisiamme.." Ja hallitus ja eduskunta astuivat näiden käärmeiden ansaan.
Suomi rikkoi Venäjän kanssa tekemänsä rauhansopimukset. Teki valtioliiton Ukrainan kanssa, ihan noin vaan. Umpivieras kansa, johon eduskunta meidät liitti: "Suomi ja Ukraina ovat yhtä". Koko Suomi ei tuota ole, mutta meidät väärinajattelijathan on uhattu tappaa: "Viedä saunan taa." Parhaassa tapauksessa Itärajalle.
Sydämestäni inhoan ukrainalaisia. Kehtaavat vieläpä tulla maahamme loiseläjiksi. Häpeäisivät itseään! Mikäli Suomessa syttyisi sota, minä en ensitöikseni hylkäisi isänmaatani ja lähtisi jonkun ulkomaalaiskansan elätettäväksi. Synnyin Suomeen ja täällä aion myös kuolla.
Venäjän kansa ei ole ollut, eikä ole minun viholliseni, mutta nyt, Suomen ukrainalaisten rikottua aiemmin hyvät suhteemme Venäjän kanssa, niin Venäjä kyllä jo varsin kylmästi katsoo meitä kaikkia sieltä rajan takaa. Se on enää vaan sitä Putinin "lentävää tsernobyliä" vailla.
Tsernobyl, sekin oli ukrainalaisten itsensä huonosti hoitama ydinvoimalaitos, joka pamahtaessaan levitti sitten paskansa ympäri Eurooppaa. Ukrainasta ei koskaan tule mitään hyvää. Ne Suomea vastaan aikoinaan sotineet "neukutkin", eivät olleet venäläisiä, "ryssiä", kuten meille on valehdeltu, vaan Stalinin ukrainalaisjoukkoja. Lapin lapsia silponeita miekanheiluttajia. Saatanat.
Ukrainalaisten etu jakoi kansamme kahtia ja itse en tällaiseen Suomeen luota enää koskaan. Lopetan turhat äänestämiset, sillä jo aiemmissa vaaleissa ilmeni vasemmiston vaalivilppejä, jotka kuitenkin hissukseen painettiin villaisella.
Kävin viimeksi Pietarissa joitain vuosia sitten. Ne ihmiset siellä eivät ole minun vihollisiani. He eivät ole uhanneet minua. Mutta suomalaiset zelenskyistit, jopa muka isänmaallinen äärioikeisto ja johon aiemmin hetken aikaa uskoin: teiltä olen saanut tappouhkauksia. Te ette todellisuudessa ole hengeltänne aitosuomalaisia, ukrainalaiset ovat olleet teille omaa kansaanne tärkeämmät. Aito Suomi jatkuu kohti itää, Uralille asti. Suomi ei enää ole suomalainen.
Sinimustat jäivät vaille yhtä ääntä ja Tuukka Kurua ja Junes Lokkaa en ole kuunnellut enää kohta pariin vuoteen. Sinimustat osoittivat epäsuomalaisuutensa. Ei kannata teeskennellä muka isänmaallista, te olette tosi-"suomalaisuutenne" osoittaneet. Ei enää uppoa minuun. Mitenkä EU on meidät pelastanut?
En muista muuta aikaansaannosta. kuin että, käyrijä kurkkuja ei saanut enää myydä.Anonyymi kirjoitti:
NATO kättelyssä rikkoi rauhansuhteemme Venäjään.Vuosikymmenien rauha on tipotiessään.
Ja vielä mukamas juhlittaisi itsenäistä Suomea.
On se onnenkantamoinen, että suuret taistelijat ovat jo haudan levossa.
Eivät näe tätä nykyistä häpeää.Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli rauha Venäjän kanssa, he luottivat meihin ja antoivat meidän olla rauhassa, sillä se oli Venäjänkin etu.
Ukraina ei ole Suomi, on aivan eri kansa ja historia, ovat slaaveja kuten venäläisetkin ja heillä on ollut omat kiistansa.
Ukraina vedätti eduskuntaamme oikein kybällä. Muistan kun ne mielenosoituksessaan Hgissä vaativat aseapua Suomelta ja liversivät, että "meillä on yhteinen vihollinen, me ymmärrämme toisiamme.." Ja hallitus ja eduskunta astuivat näiden käärmeiden ansaan.
Suomi rikkoi Venäjän kanssa tekemänsä rauhansopimukset. Teki valtioliiton Ukrainan kanssa, ihan noin vaan. Umpivieras kansa, johon eduskunta meidät liitti: "Suomi ja Ukraina ovat yhtä". Koko Suomi ei tuota ole, mutta meidät väärinajattelijathan on uhattu tappaa: "Viedä saunan taa." Parhaassa tapauksessa Itärajalle.
Sydämestäni inhoan ukrainalaisia. Kehtaavat vieläpä tulla maahamme loiseläjiksi. Häpeäisivät itseään! Mikäli Suomessa syttyisi sota, minä en ensitöikseni hylkäisi isänmaatani ja lähtisi jonkun ulkomaalaiskansan elätettäväksi. Synnyin Suomeen ja täällä aion myös kuolla.
Venäjän kansa ei ole ollut, eikä ole minun viholliseni, mutta nyt, Suomen ukrainalaisten rikottua aiemmin hyvät suhteemme Venäjän kanssa, niin Venäjä kyllä jo varsin kylmästi katsoo meitä kaikkia sieltä rajan takaa. Se on enää vaan sitä Putinin "lentävää tsernobyliä" vailla.
Tsernobyl, sekin oli ukrainalaisten itsensä huonosti hoitama ydinvoimalaitos, joka pamahtaessaan levitti sitten paskansa ympäri Eurooppaa. Ukrainasta ei koskaan tule mitään hyvää. Ne Suomea vastaan aikoinaan sotineet "neukutkin", eivät olleet venäläisiä, "ryssiä", kuten meille on valehdeltu, vaan Stalinin ukrainalaisjoukkoja. Lapin lapsia silponeita miekanheiluttajia. Saatanat.
Ukrainalaisten etu jakoi kansamme kahtia ja itse en tällaiseen Suomeen luota enää koskaan. Lopetan turhat äänestämiset, sillä jo aiemmissa vaaleissa ilmeni vasemmiston vaalivilppejä, jotka kuitenkin hissukseen painettiin villaisella.
Kävin viimeksi Pietarissa joitain vuosia sitten. Ne ihmiset siellä eivät ole minun vihollisiani. He eivät ole uhanneet minua. Mutta suomalaiset zelenskyistit, jopa muka isänmaallinen äärioikeisto ja johon aiemmin hetken aikaa uskoin: teiltä olen saanut tappouhkauksia. Te ette todellisuudessa ole hengeltänne aitosuomalaisia, ukrainalaiset ovat olleet teille omaa kansaanne tärkeämmät. Aito Suomi jatkuu kohti itää, Uralille asti. Suomi ei enää ole suomalainen.
Sinimustat jäivät vaille yhtä ääntä ja Tuukka Kurua ja Junes Lokkaa en ole kuunnellut enää kohta pariin vuoteen. Sinimustat osoittivat epäsuomalaisuutensa. Ei kannata teeskennellä muka isänmaallista, te olette tosi-"suomalaisuutenne" osoittaneet. Ei enää uppoa minuun.Bravoo!!!!!! Ihan huippuluokan kirjoitus. Nyt löytyi loistava kirjoittaja palstalle. Aivan mahtava.
Olen kaikista asioista täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinimustat jäivät vaille yhtä ääntä ja Tuukka Kurua ja Junes Lokkaa en ole kuunnellut enää kohta pariin vuoteen. Sinimustat osoittivat epäsuomalaisuutensa. Ei kannata teeskennellä muka isänmaallista, te olette tosi-"suomalaisuutenne" osoittaneet. Ei enää uppoa minuun.Voi taivahan vallat sentään tuota vuodatustasi! Kaikkea se ihmisen mielikuvitus teettääkin.
En tuohon satuiluusi viitsi järin paljon puuttua, mutta yhden asian haluan oikaista.
Ukraina oli osa Neuvostoliittoa Tsernobylin onnettomuuden aikaan v.1986.
Vastuu laitoksen toiminnasta kuului Neuvostoliitolle.
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Bravoo!!!!!! Ihan huippuluokan kirjoitus. Nyt löytyi loistava kirjoittaja palstalle. Aivan mahtava.
Olen kaikista asioista täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa.Olet siis sitä mieltä, että isäsi taisteli ukrainalaisia sotilaita vastaan. No, olkoon niin. Hän oli varmaankin jossain sellaisessa sodassa, josta en tiedä mitään.
Minun setäni ja 4 enoani taistelivat talvi-ja jatkosodassa venäläisiä vastaan. Setäni tosin kaatui Pitkärannan taistelussa talvisodassa tammikuussa 1940.
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Vuosikymmenien rauha on tipotiessään.
Ja vielä mukamas juhlittaisi itsenäistä Suomea.
On se onnenkantamoinen, että suuret taistelijat ovat jo haudan levossa.
Eivät näe tätä nykyistä häpeää.Sotaveteraaneja on yhä elossa, joten sinun kannattaisi kunnioittaa heidän työtään ja lopettaa valheiden kirjoittelu.
Sinun kuuluisi tuntea kirjoitustesi johdosta syvää häpeää.
Olet siis sitä mieltä, että isäsi taisteli ukrainalaisia sotilaita vastaan. No, olkoon niin. Hän oli varmaankin jossain sellaisessa sodassa, josta en tiedä mitään.
Minun setäni ja 4 enoani taistelivat talvi-ja jatkosodassa venäläisiä vastaan. Setäni tosin kaatui Pitkärannan taistelussa talvisodassa tammikuussa 1940.
kylmätotuusIsäni kertoi, että vastassa oli vihollinen.
Ei siellä kätelty eikä kyselty kansalaisuuksia.
Se kumpi oli parempi kiväärinkäsittelijä oli tätä tarinaa kertomassa.
Ja kun pää pysyi vielä alhaalla jossain juoksuhaudassa, niin näin minäkin päivänvalon 1954.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Isäni kertoi, että vastassa oli vihollinen.
Ja kun pää pysyi vielä alhaalla jossain juoksuhaudassa, niin näin minäkin päivänvalon 1954.Kovin olemattoman pieni on tietosi sodankäynnistä.
Talvisodassa kaatui n. 26 000 suomalaista sotilasta. Suurella osalla heistä ei ollut juoksuhautoja suojanaan, eikä mahdollisuutta suojata kehoaan venäläisten sotakalustolta.
Kommenttisi antaa ymmärtää, että suomalaiset sotilaat olivat itse syypäitä kuolemaansa, mutta ei se ole totta.
Voisit edes joskus lukea muutakin kuin Seiska-lehteä.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin olemattoman pieni on tietosi sodankäynnistä.
Talvisodassa kaatui n. 26 000 suomalaista sotilasta. Suurella osalla heistä ei ollut juoksuhautoja suojanaan, eikä mahdollisuutta suojata kehoaan venäläisten sotakalustolta.
Kommenttisi antaa ymmärtää, että suomalaiset sotilaat olivat itse syypäitä kuolemaansa, mutta ei se ole totta.
kylmätotuusJa sinä voisit jo opetella kunnioittamaan myös erilaisia mielipiteitä.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Isäni kertoi, että vastassa oli vihollinen.
Ja kun pää pysyi vielä alhaalla jossain juoksuhaudassa, niin näin minäkin päivänvalon 1954.Minä näin päivänvalon 1953. 🫠
Vanhempieni ja isovanhempieni sotatraumat siirtyivät myös itseeni.
Meidän ikäluokat saimme jo taaperoina kuultavaksemme omituisia kertomuksia maailmasta ympärillämme. Silloin tuli tietoisuuteeni maailman pahuus. En ymmärtänyt kun muut pihan lapset kertoivat sakuista ja ryssistä, Karjalan evakoista ja keskitysleireistä. Mutta myös Suuresta Ja Viisaasta Kekkosesta joka piti huolen siitä, ettei Suomelle enää koskaan tapahtuisi mitään pahaa.
Etenkin Karjalan evakoiden kohtalo sai itseni itkemään ja kysymään äidiltä, että vieläkö ne kävelee lehmien kanssa ympäri Suomea, eivätkä pääse takaisin kotiin? 😢 Äiti, pääseekö ne pian takaisin Karjalaan? Kuka hoitaa niiden lehmiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä voisit jo opetella kunnioittamaan myös erilaisia mielipiteitä.
Tietysti hyväksyn erilaisia ja perusteltuja mielipiteitä, mutta valheellisia "tietoja" en tule koskaan sietämään.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kylmätotuusSen vähän mitä appi puhui sodast sanoi että siellä oli ammuttava tai tulla ammutusmi, siis sellaista se on sota, ja aina vaan ihmiset sopii vaikka luulisi että nykyaikana ihminen olisi niin kehittynyt ettei tapa jonkun miestä, isää tai veljeä vaan että asiatkeskusteltaisiin järkevästi maiden välisissä asioissa.
Oma isäni ei koskaan ollut sodassa mukana joten ainoastaan apein on siitä minulle kertonut.ämitähän hän sanoisi jos olisi elänyt tänään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä näin päivänvalon 1953. 🫠
Vanhempieni ja isovanhempieni sotatraumat siirtyivät myös itseeni.
Meidän ikäluokat saimme jo taaperoina kuultavaksemme omituisia kertomuksia maailmasta ympärillämme. Silloin tuli tietoisuuteeni maailman pahuus. En ymmärtänyt kun muut pihan lapset kertoivat sakuista ja ryssistä, Karjalan evakoista ja keskitysleireistä. Mutta myös Suuresta Ja Viisaasta Kekkosesta joka piti huolen siitä, ettei Suomelle enää koskaan tapahtuisi mitään pahaa.
Etenkin Karjalan evakoiden kohtalo sai itseni itkemään ja kysymään äidiltä, että vieläkö ne kävelee lehmien kanssa ympäri Suomea, eivätkä pääse takaisin kotiin? 😢 Äiti, pääseekö ne pian takaisin Karjalaan? Kuka hoitaa niiden lehmiä?Ihan totta minäkin muistan kun jokumisomoi poika aina puhui sodasta ja miten ne tekivät viattomalle vauvoille , en tiedäoliko tajuavaisivat totta mutta kamalia ne jutut olivat meille sodan jälkeisille lapsille. Siis asioita joita emme osanneet edes käsitellä mitenkään kun pelättiin niin kamalasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta minäkin muistan kun jokumisomoi poika aina puhui sodasta ja miten ne tekivät viattomalle vauvoille , en tiedäoliko tajuavaisivat totta mutta kamalia ne jutut olivat meille sodan jälkeisille lapsille. Siis asioita joita emme osanneet edes käsitellä mitenkään kun pelättiin niin kamalasti
Silloin minuun istutettiin tämä kekkoslainen rauhanaate. ☃️
Anonyymi kirjoitti:
kylmätotuusKirjoitin näin että kun kaksi sotilasta on vastakkainen kiväärien kanssa, siinä on tosi kysymyksessä.
Jompikumpi lähtee tältä planeetalta.
Tämä oli vain yksi esimerkki.
Vielä kun oppi pitämään sen pään alhaalla niissä juoksuhaudoissa, silloin kun niissä oltiin.
Tässä minä kirjoitan, kun vuonna 41 en vielä ollut kuin kiilto isän silmissä.
- Anonyymi
KAIKKI venäjän vastaiset RAJAT KIINNI
se on kansakaisten´mme tahto,
hallituksella ja eduskunnalla on koko kansantuki,,,
TULIKO SELVÄKSI- Anonyymi
Ei tapahdu.
- Anonyymi
Tämä kaikki ja köyhien kyykytys sehän turvallisuus uhka, kuka kykyykytetty enää lähtee puolustamaan Suomea, hallituksella on vähän väärä käsitys suomen erinomaisuudeta
- Anonyymi
Lisäisin vielä että nuorista tulee huumekauppiaita kun on ainut keino saada rahaa. Kohta pyssyt puhuu ja pommit räjähtelee, pelottaa
- Anonyymi
Otappa esille ensin syyt miksi jotain otetaan maahan ennenkö hoilaat
- Anonyymi
¨¨Otappa esille ensin syyt miksi....''
Ei kuulu palstan tapoihin.
Älämölö on tärkeintä.
- Anonyymi
Lapsuudenkotitila Suomessa myyty ja sotainvalidi isä ja pikkulotta äiti jo Näsinmäellä.-
Kierisivät haudassaan jos näkisivät tätä nykypäivän Suomen menoa !
Skånepåg- Anonyymi
Kumma vaan kun kaikki haastatellut papat on ihan tyytyväisiä suomen menoon ja Natoon.
Anonyymi kirjoitti:
Kumma vaan kun kaikki haastatellut papat on ihan tyytyväisiä suomen menoon ja Natoon.
Kerro yksi nimeltä.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Kerro yksi nimeltä.
Kertoisitko sinä isäsi nimen tällä palstalla, jos hän olisi elossa?
Arvelen, ettet kertoisi. Eihän sinulla olisi siihen oikeuttakaan ilman isäsi lupaa.
Älä siis sinäkään pyydä ketään paljastamaan toisen henkilön nimeä.
Kertoisitko sinä isäsi nimen tällä palstalla, jos hän olisi elossa?
Arvelen, ettet kertoisi. Eihän sinulla olisi siihen oikeuttakaan ilman isäsi lupaa.
Älä siis sinäkään pyydä ketään paljastamaan toisen henkilön nimeä.
kylmätotuusPikkulapsille opetetaan ruokapöydässä syömään kiltisti ja kaikki ruoka.
Sanotaan, että kaikille kiinalaislapsille ei ole edes ruokaa tarjota ja sinä kiukuttelet.
Eräs pikkutenava tokaisi äidilleen.
" Sano yksi nimeltä"
Kirjoitukseni oli olevinaan jonkinlainen satiiri. Tätä länsisuomalaisten huumoria.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Pikkulapsille opetetaan ruokapöydässä syömään kiltisti ja kaikki ruoka.
Sanotaan, että kaikille kiinalaislapsille ei ole edes ruokaa tarjota ja sinä kiukuttelet.
Eräs pikkutenava tokaisi äidilleen.
" Sano yksi nimeltä"
Kirjoitukseni oli olevinaan jonkinlainen satiiri. Tätä länsisuomalaisten huumoria.Humoristiksi on turha ryhtyä, jos siihen ei ole eväitä.
Kommenttiasi et pysty huumoriksi muuntamaan.
kylmätotuus
- Anonyymi
Tämä on totuus https://www.youtube.com/watch?v=JsEtM2T6uRU .
- Anonyymi
Ainoa mitä ex. itsenäisyyspäivänä voi viettää, on menneen itsenäisyyden muistopäivää!
- Anonyymi
vasliitto kepukreml ulos kokonaan ja puna-Ekin pskahalosen sdp pieneksi
vaaleissa 2027
siihen pyritään- Anonyymi
Älä nyt enää ota. Onko tähän sotkuun nyt vasemmisto syyllinen kun persumonsteri sotkee senkun ehtii.
- Anonyymi
suomesyöjien falangi
Vihervassarien kerma puuhissaan Suomea syömässä
Voima-lehden, Rauhanpuolustajien jne. lahko painaa päälle
Puumalainen on Halonen-Brax -nimitetty demla (googlaa: mikä on demla homma)
ja Sirpa Pietikäinen muodollisesti kok, ainakin Kangaspuro puuttuu luettelosta- Anonyymi
Ihanko totta ? Persut vallassa ja casemmisto sotkee? Sulla on nyt liian mieto lääkitys persuseni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanko totta ? Persut vallassa ja casemmisto sotkee? Sulla on nyt liian mieto lääkitys persuseni
Lipposen hallitus palkkasi Puulaisen joka on demla ja Braxin joka on braxisti-seninilisti
esityksestä sen nimitti virkaan Halonen joka on putinjalka vaimo
sinä maksoit tämän näytelmän ja jatkat sen maksamista edelleen kun Puu Malainen
pistää putinistit Suomeen
- Anonyymi
lisää aiheesta
löytyy mistä vain
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/artoluukkanen/kilauta-sale-vovkalle-niku-tais-teha-vovkalle-oharit/#comment-4021028 - Anonyymi
Suomi on vapaa maa, tee ihan miltä tintuu
- Anonyymi
Suomi ei ole vapaa maa.
Tuon väitteen valheellisuus tiedetään jo.
Se ei vastaa todellisuutta.
- Anonyymi
Ei kannatakaan. Voi palaa verhot.
- Anonyymi
Hallitus teki Suomesta pellevaltion. Se tuhosi Suomen maineen
alta kuukauden, kun EU_hun kiiri viestit, että meillä on uusnatsit
hallituksessa. - Anonyymi
Syss vittan !
https://youtu.be/1C0VzYOa_vA
Da - Anonyymi
Vaslitto kokonaan ja kepukreml pohjille sdp nutkkaan 2027 vaaleissa niin kyllä sesiitä
Ulos tuo velttolauma putinhyysäreitä- Anonyymi
IKL äänessä.
- Anonyymi
Pääasia että 60+ kantasuomalaisia piinataan te toiminnoissa, urpon unelma, monessa maassa aivan väärät johtajat.
- Anonyymi
Kysy heiltä neuvoa, miten haetaan turvapaikkaa. Löydät varmaan sopivan vastaanottajan , kunhan lähdet liikkeelle.
- Anonyymi
Siis luulet että suomi on ainut maa minne otetaan vierasta väkeä. Saisit olla vaan hiljaa, muut maat ottavat paljon enemmän kun pikku suomi, mutta heidän palstoillaan ei kirjoitellakkaan sellaisia juttuja kun suomen palstoilla, ihmiset ovat enemmän tietoisia asioiden kulusta muualla . Joten puhalla vaan itsenäisyys päiväsi minne haluat, on ihmisiä jotka saavat paeta omasta maastaan että saisivat edes elää. Ja sinä pauhaat itsenäisyys päivästä . Katso miten paljon naapuri maassa on vierasta ihmistä ja muissakin eutåroopassa maissa, siis luulet että tilanne on ainoastaan Suomessa —— luulit väärin
Naapurimaahan Ruotsiin on mennyt paljon suomalaisia, työhön.
Samoin Norjaan.
Nämä nykyiset hyvinvarustetut nuoret miehet tulevat leveämmän leivän perässä maahamme.
Kun tietävät meidän lakimme.
Ilman nimeä ja papereita.
Aikomustakaan tehdä yhtään mitään järkevää.
Lehdestä luemme myöhemmin raiskauksista ja ties mistä.
Työperäinen muutto kelpuutaan tänne.
Mutta miksi ihmeessä ne lähtee jostain Jemenistä monen maan läpi kulkien päätyen Venäjälle.
Sieltä osa kipataan Suomen rajalle ilman asiakirjoja.
Ei oikein mene tuo logiikka jakeluun.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Naapurimaahan Ruotsiin on mennyt paljon suomalaisia, työhön.
Samoin Norjaan.
Nämä nykyiset hyvinvarustetut nuoret miehet tulevat leveämmän leivän perässä maahamme.
Kun tietävät meidän lakimme.
Ilman nimeä ja papereita.
Aikomustakaan tehdä yhtään mitään järkevää.
Lehdestä luemme myöhemmin raiskauksista ja ties mistä.
Työperäinen muutto kelpuutaan tänne.
Mutta miksi ihmeessä ne lähtee jostain Jemenistä monen maan läpi kulkien päätyen Venäjälle.
Sieltä osa kipataan Suomen rajalle ilman asiakirjoja.
Ei oikein mene tuo logiikka jakeluun.Mistä sinä tiedät, mikä/mitkä syyt ovat saaneet nämä ihmiset tulemaan Suomeen?
Oletko sinä joku ennustaja, joka tietää ennakolta, mitä nämä maahamme tulleet turvapaikanhakijat tulevat tekemään tulevaisuudessa?
Ei ole oikein viisasta esittää luuloja ja oletuksia somessa. Näin sinä kuitenkin teet
ja toiminnallasi saat aikaan eripuraa lukijoiden joukossa. Juuri tähän Venäjä pyrkii ja sinä edistät sen pyrkimystä.
Pelaat siis Venäjän pussiin.
kylmätotuus
- Anonyymi
Juu, tuhottu perssilmälä koko maa.
- Anonyymi
Luulitko jotenkin että suomi voi olla osaa ottamatta asiasta mikä koskee kaikkia Euroopan maita, miten luulet sen asian toimivan, siitähän vasta melu olisi tullut jos yksi maa ai halua auttaa ihmisiä jotka pakenevat siksi että saisivat elää. Niin itsenäistä ja egoistista maata ei ole missään . Maat ovat aina auttaneet ihmisiä vakavissa asioissa sillä kukaan ei jätä maatansa mitenkään huvin vuoksi kotimaa on aina se maa minne haluaa takaisin . Joten Suomessa on vähän vierasta väkeä kun vertaa muihin maihin.äaika ihmeellistä jorinaa, sopimukset ovat aina olleet olemassa kriisi tilanteissa
Raja-Jooseppiin tuli tänään turvapaikanhakijoita Marokosta.
Marokon sota käytiin vuosina 1907–1912.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Raja-Jooseppiin tuli tänään turvapaikanhakijoita Marokosta.
Marokon sota käytiin vuosina 1907–1912.Marokossa kuninkaalla on lähes kaikki valta, vaikka siellä onkin nimellisesti parlamentti ja oikeuslaitos.
Jos on toisinajattelija, niin joutuu vainon kohteeksi.
Tilanne Marokossa on samanlainen kuin Venäjällä.
Jos uskaltautuu vastustamaan Putinia ja hänen "hoviaan", niin saattaa joutua vankilaan, pudota parvekkeelta ja kuolla, tai kadota mystisesti.
Kirjoitit aiemmin, että Venäjä on turvallinen maa, koska siellä ei sodita.
Ei sotimattomuus ole tae turvallisuudesta, sen olemme hyvin nähneet, kun olemme Venäjän tapahtumia seuranneet.
kylmätotuus
- Anonyymi
80-luvulla Suomessa terveyskeskukset oli pieniä, nyt tilat ovat moninkertaisia.
80-luvulla syntyvyys oli suurempaa ja ihmisten terveys parempi
”Tilastokeskuksen perusteella Suomessa syntyi vuoden 2022 aikana 44 933 vauvaa. Viimeksi yhtä vähän suomalaisia syntyi 1868.”
50-luvulla YHDELLÄ perusduunarin palkalla elätti itsensä, vaimon ja lapset. Sai omakotitalon ja auton.
Nyt pariskunnasta molemmat käy töissä ja on justjust varaa vuokrakaksioon + dösälippuun. Lapset kasvattaa valtio & internet.
Nykyään ollaan ''vapaita''- Anonyymi
EK ja Kokoomus on nitistänyt suomalaiset työntekijät/palkansaajat.
Ei enää liksalla saa yhtä paljon.
- Anonyymi
Jokaisella ihmisellä on itsemäärämisoikeus, mutta kun on tällainen
persuhallitus voi olla, että kohta ei ole. Se vie ihmisoikeudet,
ihmisarvon ja sananvapauden ensi alkuun.
PS:n tarkoitus on romahduttaa Suomi ja vaikka Orpo on nyt innoissaan
yhteistyöstä PS:n kanssa, jolla on sama "poliittinen" linja,
Orpo voi joutua katumaan.
Orponkin maine on mennyt lopullisesti.
Ja kokoomuksen.
Kaksi epäuskottavinta puolueen puheenjohtajaa:
Orpo ja Purra.
Hyytäviä vaalivalheilla valtaan päässeitä poliitikkoja. - Anonyymi
Vapaa lainaus eräästä kommentistasi:"Kun markka vietiin ja Suomesta tuli EU:n jäsen, Suomea ei enää ollut."
Miksi et jo silloin v.1995 lopettanut kynttilöiden polttamista Itsenäisyyspäivänä?
Olihan EU-jäsenyys paljon merkittävämpi tapaus kuin muutaman sadan turvapaikanhakijan tulo Suomeen tässä kuussa.
Oliko kenties syynä se, ettei kapakassa Itsenäisyyspäivä tullut pieneen mieleenkään?
kylmätotuusVuonna 1995 olin kunnalla työssä.
Siellä laitettiin kyntteliköt ikkunalaudoille, ihan kaupungin määräyksestä.
Olimme mieheni kanssa aina pyhät kotosalla. Emme polttaneet kynttilöitä.
Mieheni mielestä itsenäisyys oli mennyttä EUn myötä.
Emmekä katselleet linnan juhlia.
Mieheni kuoleman jälkeen olen laittanut led-tuikkuja palamaan.
Suomikynttilää todellakin poltin kun katselin vastaanottoa, yksin.
Nyt on mittari täynnä tekopyhää loistoa.
Sotaveteraanit ovat poissa,joiden juhla se alunperin oli.Isäni syntyi 1922. Setäni syntymät 1921 ja 1919.
Ja he olivat sodissa.
Isäni lähti armeijasta suoraan jatkosotaan 1941.
Heidän tarinoitaan olen kuullut.
Olen ollut 16-vuotiaana haastattelemassa sotaveteraaneja.
Heille myin kirjaa Suomen sota-historiasta.
Silloin nuorena kuulin paljon tarinoita sodista. Historia tuli tutuksi.
Monen haastateltavan mielestä he itse eivät olleet mitään.
Suurimmat sankarit nukkuivat nurmen alla.
Olivat antaneet kaikkensa isänmaan puolesta.
Se oli yleinen mielipide.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Isäni syntyi 1922. Setäni syntymät 1921 ja 1919.
Ja he olivat sodissa.
Isäni lähti armeijasta suoraan jatkosotaan 1941.
Heidän tarinoitaan olen kuullut.
Olen ollut 16-vuotiaana haastattelemassa sotaveteraaneja.
Heille myin kirjaa Suomen sota-historiasta.
Silloin nuorena kuulin paljon tarinoita sodista. Historia tuli tutuksi.
Monen haastateltavan mielestä he itse eivät olleet mitään.
Suurimmat sankarit nukkuivat nurmen alla.
Olivat antaneet kaikkensa isänmaan puolesta.
Se oli yleinen mielipide.Niin se sitten kai on, että toiset puhuivat ja toiset eivät. Muistan mutsini ihailleen sotilaita puvuissaan ja kertoi, kuinka hyvin osasivat tanssia. Faijani armeijakuvissa näkyy hyväntuulisia kundeja. Ehkä heillä oli omat muistonsa sodista, mutta ei niistä koskaan puhuttu. Ei koskaan kuullut, että joku sukulainen olisi haavoittunut tai kuollut.
Onko kokemukset niin erilaiset vai suhtautuminen elämään yleensä?
- Anonyymi
Eihän Suomi ole ollut itsenäinen EU:uun liittymisen jälkeen. Nyt ovat Suomen mepit menneet ja äänestäneet EU:n liittovaltion puolesta, joten siinä meni loppukin itsenäisyys. USA:n ja EU:n alusmaa ollaan.
- Anonyymi
Pitää 6 päivä joulukuuta ottaa drinkki Suomen itsenäisyyden muistolle.
- Anonyymi
"Äärikommunisti kylmätotuus"täällä jakelee Uunipankonpojalta perimäänsä agendaa.
- Anonyymi
Tervehdys sinulle tuntemattomalle!
Luulin sinun poistuneen palstalta, koska en ole nähnyt Uunipankkopoikaa mainittavan minuun yhdistettynä vuosiin.
Minun täytyy vähän valistaa sinua.
En ole lukenut Sakari Timosen kirjoituksia kuin pari kertaa, joten en tiedä hänestä mitään, en edes hänen poliittista kantaansa.
Senkin voin kertoa sinulle, etten ole kommunisti, en perussuomalainen, enkä tule koskaan olemaankaan.
kylmätotuus - Anonyymi
Toivon voimia läheisillesi.
kylmätotuus - Anonyymi
Kertaus on opintojen äiti.
En ole tutustunut Saku Timosen blogeihin.
En ole kertaakaan eläissäni lukenut Image-verkkolehteä.
Tällä palstalla olen lukenut pari hänen kirjoittamaansa juttua. Tänne ne oli linkittänyt eräs rekisteröity nimimerkki vuosia sitten.
Jos edelleen väität, että minä olen linkittänyt tänne Timosen kirjoituksia, niin laita ne tänne minun nähtäväkseni!
Mikäli et sitä tee, niin väitteesi on valhe.
kylmätotuus
- Anonyymi
Pitää paikkansa, elämme maassa jos kalastuksestakin rangastaa jos ei lupaa ole , mut maahan saa tulla miten haluaa ja ilman papereita , et on täys oikeus sanoa et maata hallitsee täydelliset idiootit
- Anonyymi
Aamun laskuhumalassa ei pitäisi.....
- Anonyymi
Nono, kalastuslupa ei nyt kovin kummoinen hankinta ole. Ja maahamme ei voi tulla ihan miten haluaa vaan siinäkin on tietyt säännöt. Siinä olet oikeassa, että hallittuksemme on surkein kautta aikojen mutta kyllä nämä ajatkin ovat aika lailla surkeat
- Anonyymi
Jospa tuohon ulkoseinälle naapurin kiusaksi siniristilippu tuon punakeltaisen viereen ja marschallit palamaan :D
Skånepåg - Anonyymi
Ei suomalaiset halua älykästä presidenttiä, vaan hyveposeeraajan joka on jälkiviisas ja sitä mieltä mitä enemmistö ajattelee.
- Anonyymi
Tulevaisuudessa kumarramme komissaarien neuvostovallalle ja ripustamme koulujen seinille presidenttien riviin EU:n osavaltionhoitajien kuvia kansallismielettömyyden kehyksissä.
- Anonyymi
Kuka kumartaa, kuka ei. Sitä odotellessa, sytytän kynttilät Itsenäisyyspäivänä, katson Linnan u´juhlat ja syömme juhla-aterian. Jokainen tavallaan ja omien päätösten ja elämänasenteen mukaisesti.
- Anonyymi
- Stubb ehdotti venäläisille viisumivapautta
- Stubb kannatti venäläistä ydinvoimalaa
- Stubb kannatti jv-miinoista luopumista
- Stubb kannatti venäläisten kiinteistökauppoja
- Stubb kannattaa EU-liittovaltiota
- Stubb kannattaa lisää keenereitä - Anonyymi
Miten ihmeessä Suomen talous on päästetty näin surkeaan kuntoon?
Vaikka leikkaisimme heti 12 miljardia, sillä saadaan vasta velanotto lopetettua.
Jäljelle jäisi edelleen massiivinen velkavuori korkoineen ja lähes maailman kirein verotus.- Anonyymi
Mistä ihmeestä tuo "lähes maailman kirein verotus" -kuvitelma on lähtöisin? EI meillä ole kireä verotus, korkeintaan erittäin suurituloisilla, jotka usein ottavat palkkansa osinkoina ja näin maksavat veroja vähemmän kuin keskituloiset.
Valtava velkavuori ei juurikaan näy taviksen elämässä vai miten se on sinun elämässäsi näkynyv. Valtio elää yleensä velalla ja makselee aina korkoja jne. se ei ole mitään uutta, eikä yksikään hallitus ole sellainen, joka ei velkaa ottaisi. No, Sipilä yritti 6 minuutin työaikalisällä lisätä tuottavuutta, tosiasiassa ainoa mikä lisääntyi, olit työntekijöiden vi.tutus tälläiselle pelleilylle.
- Anonyymi
Kaikki "hyvä" täällä on Ruotsalaisilta varastettu
Ei ole kulttuuria paitsi alkoholismi ja sauna
Ruoka on mautonta ja tylsää
Natsisaksan kätyri
Tehotuotanto ja ylikulutus
Euroopan rasistisin maa- Anonyymi
Mitäpä jos vaihtaisit kadun aurinkoisemmalle puolelle. Onnistuuko ? Ts. maastamme kommenttisi ei kerro mitään, sinusta sen sijaan miltei kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä jos vaihtaisit kadun aurinkoisemmalle puolelle. Onnistuuko ? Ts. maastamme kommenttisi ei kerro mitään, sinusta sen sijaan miltei kaiken.
Vaihdoin jo vuosia sitten
Terkut täältä etelästä
Koittakaa pärjäillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoin jo vuosia sitten
Terkut täältä etelästä
Koittakaa pärjäilläJos vaihdoit, niiin miksi se ei kuulu kommentistasi?
- Anonyymi
Voi kamalaa, ompa kummallinen käsitys Suomesta.
Suomi on maailman onnellisin maa; täällä arki on helppoa ja meillä on neljä ihanaa vuoden aikaa, muun muuassa ja paljon, paljon muuta.
Suomalainen ruoka on puhdasta eikä sitä ole pilattu esim. intialaisen ruuan tyyliin liiallisella mausteilla (ennenhän se tarkoitti, että sillä yritettiin peittää pilaantuneen lihan maku). Suomalaiset kalat ovat maailman parhaat, ei ole vielä paistetun muikun voittanutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kamalaa, ompa kummallinen käsitys Suomesta.
Suomi on maailman onnellisin maa; täällä arki on helppoa ja meillä on neljä ihanaa vuoden aikaa, muun muuassa ja paljon, paljon muuta.
Suomalainen ruoka on puhdasta eikä sitä ole pilattu esim. intialaisen ruuan tyyliin liiallisella mausteilla (ennenhän se tarkoitti, että sillä yritettiin peittää pilaantuneen lihan maku). Suomalaiset kalat ovat maailman parhaat, ei ole vielä paistetun muikun voittanutta!Fennomaanista propagandaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fennomaanista propagandaa
Heheh, vai propagandaa, ihan taitaa olla faktaa!
- Anonyymi
Sama mietä Suomen itsenäisyyttä ei ole. Kyllä silti yksinäni katson itsenäisyys pvä TV, Jos mitän muta ei tv kanavalta tule muilta,mikä kiinostaa?
- Anonyymi
Tästä ylpeillään https://www.youtube.com/watch?v=7bhtm8Xi-DQ
- Anonyymi
Yli viisikymmentä "rauhantahtoista ja suvaitsevaa" joutui putkaan taas riehumisen takia.
Kummaa porukkaa nuo puna-viher-vasemmistolaiset,,joita täälläkin tuntuu olevan änkyttämässä mistä milloinkin.- Anonyymi
Ja sinun kirjoituksesi on kuin persujen (tai äärikokkareen) kirjoitus, sananvalinnan osalta erityisesti.
- Anonyymi
Suomen puolustustahto, mitenkähän on saadaanko näitä jolta on leikattu asemiin
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346