Kulttuuripersoonat

Anonyymi-ap

Nyt on äänestetty yleisöäänestyksessä Suomen kulttuuripersoona, ja se oli - kukas muu kuin Käärijä!
Gaalan juonsi jo tutuksi tullut juontaja, Katja Ståhl, joka ilmeisesti joutui ryntäämään lavalle suoraan kylpyhuoneesta, koska esiintyi kylpytakissa.

Koska meikä ei ole niin kultturelli, että jaksaisin löytää huumoria huumoriesityksistä, tai musiikkia lauluesityksistä, käänsin kanavaa ja seurasin Sisarvaimojen elämää Utahin lakien varjossa.
Sitten siirryin Nxfl puolelle ja katselin nuoren Sheldonin elämää monen jakson verran.
Perjantaidokkari ei pannut minua tällä kertaa miettimään, en halunnut tietää, miten kalloa hiotaan. Ajattelin. että minulta on jäänyt paljon muutakin tietoa saamatta, joten jääköön tämäkin asia näkemättä.
Kaiken tämän rasituksen jälkeen nukahdin tuolin nurkkaan, ja nyt istun virkeänä, kelloa en viitsi katsoa.
Toivotan teille hyvää yötä.
Mkr.

47

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      A rapi a hap - uutisia
      Belorf- osasto
      En saanut nostettua tätä toista kulmakarvaa jotenkin, ja toinen vielä liikkui. Olin ihan silleen "apua, mitä tässä tapahtuu"! hän nauroi

      Pari viikkoa sitten Sofia paljasti kuitenkin poistattaneensa huulistaan ylimääräiset täytteet.

      • Anonyymi

        Viihdemaailmassa tosiaan tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viihdemaailmassa tosiaan tapahtuu.

        En oo vieläkään kuunnellut sitä käärijän esittämää biisiä.
        Merkitkää Suomen kulttuurihistorian aikakirjoihin.

        Eikös siitä oo aika kauan aikaa, kun lauloi sen biisin?
        Ja sitten yks ammattimuusikko ei oo vaivautunut kuuntelemaan sitä.
        Kai se netiltä löytyy, jos viitsisin räplätä esille sen sieltä.

        Ai miksi?
        Oli niin epäkulttuurinen kuva sen kielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo vieläkään kuunnellut sitä käärijän esittämää biisiä.
        Merkitkää Suomen kulttuurihistorian aikakirjoihin.

        Eikös siitä oo aika kauan aikaa, kun lauloi sen biisin?
        Ja sitten yks ammattimuusikko ei oo vaivautunut kuuntelemaan sitä.
        Kai se netiltä löytyy, jos viitsisin räplätä esille sen sieltä.

        Ai miksi?
        Oli niin epäkulttuurinen kuva sen kielestä.

        En oo kuunnellut myöskään sen erikan biisejä.
        En tiedä siis yhtään hänen laulustaan.

        Ai miksikö?
        No - arvatkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kuunnellut myöskään sen erikan biisejä.
        En tiedä siis yhtään hänen laulustaan.

        Ai miksikö?
        No - arvatkaa!

        Uutinen Erikasta on jäänyt minulta kokonaan kuulematta, siinä kuin hänen laulunsakin. "Vain elämää" ei ole ikinä minulle kolahtanut. Oletan, että hän on siellä mukana.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kuunnellut myöskään sen erikan biisejä.
        En tiedä siis yhtään hänen laulustaan.

        Ai miksikö?
        No - arvatkaa!

        Varman nyky globo höylät äänestää DANNYÄ koska sillä on BABHOMET TRANSGENDER saatanan palvojien iso epäjumala koru kaulassa.
        Oletetko huomanneet?,
        Entä moniko julkku ja viihde nainen on todella biologinen nainen ja synnyttänyt omat lapsensa? Niin ja tunnetut Hollywood kuvaukset ovat biologisia miehiä.


    • Anonyymi

      Luin lehdestä tuosta kulttuuripersoonan valinnasta. Riitaa siitä kuka hemmetti on mennyt ehdokkaat valitsemaan. Osuivat oikeaan voittajasta. Ohjelmaa en katsonut.
      Minä jumiuduin kakkoselle katsomaan tennistä. Suomen miehet urakoivat itsensä neljänsiksi DavisCupissa, mikä oli ainutlaatuista.
      Yritin katsoa Vain elämäätä. Se oli mennyt niin sekaiseksi ettei napannut.
      Lopulta keskustelimme tyttärieni kanssa whatsapp-ryhmässä.
      Lapsenlapseni, teini, oli ajellut ensimmäisen kerran viiksenhaituvansa ns. amisviikset.
      Äiti liikuttui, niin myös mummo.
      Toinen tytär tulee hakemaan projektiinsa kassillisen farkkuja, joita olen keräillyt häntä varten.
      Oho, lipesin aiheesta, joka oli kylpytakkiin pukeutuneen Katjan luotsaama Käärijä.
      En vieläkään ole kuunnellut sitä kappaletta kokonaan.

      • Anonyymi

        Meitä on siis kaksi (2), jotka ei oo vaivautuneet kuuntelemaan käärijän kappaletta!
        Sinä tosin olet kuunnellut osan. Miltä se kuulosti?

        Katsoon, jos viitsin sinun suosituksen mukaan kuunnella tään "ihmebiisin", joka on villinnyt kaikki muut suomalaiset (paitsi ei minua ja sinua (?)).

        Oli muuten joku cha cha kappale joltain aikaisemmilta vuosilta, kuulin netiltä.
        Olisko käärijällä ollu kyseessä kopiointi? En tiedä.

        Ei silti, on minulla ollut ennakkoluuloja paria muutakin biisin esittäjää kohtaan.
        Jostain syystä en tykännyt alun perin tästä tangokuninkaasta (mikä sen nimi oli, joka huumeissa pyöri) ja sitten tää ruotsalainen Carola, joka on tosi imelä tyyppi, mutta josta Ruotsit tykkää.

        Oli ollut karkkikaupassa ja ei olis halunnut maksaa irtokarkkejaan koska "minähän olen Carola".


      • Anonyymi

        Minä kuuntelin sen ekan kerran Eroviisukarsinnoissa ja oli siinä wanhalla sulattelemista!
        Mutta se minua erityisesti hykerrytti, että sanoituksessa kuuluu moneen kertaan "niinku".
        Sehän on just perinteinen suomen sana, joka varmaan on yleisimmin käytössä v- sanan lisäksi ( jota ei Chachachaaan sanoituksesta löydy).
        Olisi mielenkiintoista kuulla Jere Pöyhösen haastattelu, jossa hän näyttäytyisi omana itsenään, eikä Käärijän pakkopaidassa.
        Voisimme yllättyä.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Suomalainen ei vissiin erota kylpytakki muoti vaatteesta , vaan on aina alentamassa .olisiko hänen pitänyt laittaa grimplene mekko yllemettä olis menny jakeluun eräille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ei vissiin erota kylpytakki muoti vaatteesta , vaan on aina alentamassa .olisiko hänen pitänyt laittaa grimplene mekko yllemettä olis menny jakeluun eräille

        Mikä on grimplene? En ole koskaan kuullutkaan enkä nähnyt kenenkään päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä on siis kaksi (2), jotka ei oo vaivautuneet kuuntelemaan käärijän kappaletta!
        Sinä tosin olet kuunnellut osan. Miltä se kuulosti?

        Katsoon, jos viitsin sinun suosituksen mukaan kuunnella tään "ihmebiisin", joka on villinnyt kaikki muut suomalaiset (paitsi ei minua ja sinua (?)).

        Oli muuten joku cha cha kappale joltain aikaisemmilta vuosilta, kuulin netiltä.
        Olisko käärijällä ollu kyseessä kopiointi? En tiedä.

        Ei silti, on minulla ollut ennakkoluuloja paria muutakin biisin esittäjää kohtaan.
        Jostain syystä en tykännyt alun perin tästä tangokuninkaasta (mikä sen nimi oli, joka huumeissa pyöri) ja sitten tää ruotsalainen Carola, joka on tosi imelä tyyppi, mutta josta Ruotsit tykkää.

        Oli ollut karkkikaupassa ja ei olis halunnut maksaa irtokarkkejaan koska "minähän olen Carola".

        Tunnustan etten varsinaisesti kuunnellut tuota chatchatcaata, vaan kuulin pätkän siitä telkkarista. En innostunut niin, että olisin sen hakenut jostain kuulolle.
        Mainitsit tuon Ruotsin Carolan ja tuli mieleeni Lauri Tähkä. Häntä ei ollut joku kausityönteijä laskettelukeskuksessa tunnistanut toppatakkiostoksilla. Hänen henkkareissa luki Jarkko Suo. En tiedä tarkemmin mitä episodissa tapahtui. Takki jäi liikkeeseen ja Tähkä postasi Instaan närkästyneenä tyyliin "et sä tiedä kuka mä oon". Hupasinta siinä oli, että liikkeen johto pyyteli Tähkältä anteeksi ja levitteli kuvainnollista punaista mattoa Tähkälle seuraavalle kerralle.
        Siis näitä oman navan kuninkaita ja kuningattaria on. Ja somevaikuttajista sikiää samaa napapiirin kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on grimplene? En ole koskaan kuullutkaan enkä nähnyt kenenkään päällä.

        Se on salmiakkiruudullinen kaapu, kimalteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustan etten varsinaisesti kuunnellut tuota chatchatcaata, vaan kuulin pätkän siitä telkkarista. En innostunut niin, että olisin sen hakenut jostain kuulolle.
        Mainitsit tuon Ruotsin Carolan ja tuli mieleeni Lauri Tähkä. Häntä ei ollut joku kausityönteijä laskettelukeskuksessa tunnistanut toppatakkiostoksilla. Hänen henkkareissa luki Jarkko Suo. En tiedä tarkemmin mitä episodissa tapahtui. Takki jäi liikkeeseen ja Tähkä postasi Instaan närkästyneenä tyyliin "et sä tiedä kuka mä oon". Hupasinta siinä oli, että liikkeen johto pyyteli Tähkältä anteeksi ja levitteli kuvainnollista punaista mattoa Tähkälle seuraavalle kerralle.
        Siis näitä oman navan kuninkaita ja kuningattaria on. Ja somevaikuttajista sikiää samaa napapiirin kansaa.

        Törkein ja sivistymättömin lause mielestäni on tuo "Etkö tiedä, kuka minä olen!"
        Se ei unohdu, jos sen on joskus kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkein ja sivistymättömin lause mielestäni on tuo "Etkö tiedä, kuka minä olen!"
        Se ei unohdu, jos sen on joskus kuullut.

        Sanos muuta. Tuommoinen tyyppi tuuskahtaa usein nokalleen.


    • En katsonut tuota kulttuurigaalaa, hiukan olen vain lukenut lehtikirjoituksia siitä, joten en osaa ottaa kantaa sen antiin sinänsä. En edes tiennyt ohjelmasta, vaikka usein Telsusta katsonkin illan tarjontaa. Harrastimme suomalaista saunakulttuuria, sen jälkeen kansainvälistä ruokakulttuuria juustotarjottimen ja italialaisen viinin parissa. Illan korkeakulttuuriantina seurattiin Radion sinfoniaorkesterin konsertti Teemalta : Brahmsia, Straussia ja Zimmermania, suursuosikkimme sellisti Senja Rummukainen muunmuassa soittajana.

      Erikoista, että noin laajalta kulttuurin saralta on palkittuja samassa kilpailussa. Kulttuurihan käsittää laajimillaan kaiken ihmisen aikaan saaman, niin henkisen kuin aineellisenkin. Taidekin on hyvin monialainen, siinä on valtavasti lajeja ja alalajeja.
      Aika usein kuulee tätä lavalla meuhkaavaa, ääntä, liikuntaa ja teknisiä tehokeinoja käyttävää porukkaa sanottavan estraditaiteilijoiksi. Olisi mukavaa vaihteeksi saada ottaa laulu lauluna ja liikunta liikuntana, ei sitä oikein aina tanssinakaan voi pitää.

      Käärijää ylistetään, että hän yhdisti cha cha chaalla ihmiset vauvasta vaariin, minä en tosin sellaista ole havainnut. En myöskään tunne kyseistä genreä, voihan se olla lajissaan hyväkin. Juontajan näin lehtikuvassa, ja minulle tuli mieleen äitini satiinipintaiset aamutakit, tosin kuviointi taisi olla hillitympi. Kietaisumekko on samaa sukua, mutta paremmin istuva.

    • Anonyymi

      Miksi arvostelet jonkun vaatteita, nyt ovat muotia nämä asut, joten si tartte viisastella niistäkin.

      • Anonyymi

        Kai sitä nyt saa sanoa muodistakin mielipiteensä. Kaikkien ei tarvitse tykätä kaikesta. Jokos Suomessakin täytyy pelätä jopa julkkisten vaatteiden arvostelua, ettei vaan joudu kuulusteluun vihapuheesta. Kylpytakki mikä kylpytakki, kuten makriina sanoo.


      • Anonyymi

        Ai mitkä asut?


      • Anonyymi

        Miten niin muotia? Tuon mallisia kylpytakkeja ja aamutakkeja on ollut jo meidän mummoilla ja äideillä ja samat mallit nytkin, Sopii lihaville ja laihoille mutta ei niissä päivällä kehdattu olla saati juhliin laitettu .


    • Laitakkaa linkki jossa näkyy Katja Ståhlin kylpytakki!
      Katselen joululahjavinkkejä ja tytär tarvitsisi ehkä muodikkaan kylpytakin.

      • Anonyymi

        Suomessa kylpytakit on froteeta tai pellavaa. Muoti ei vaikuta vaan käytännöllisyys.


      • Anonyymi

        Minä tilaan aamutakkini nettikaupasta. Siellä on yksi malli, jossa on vetoketju helmaan asti. Olen ostanut niitä monta kertaa, aina mieleiset.
        Toivottavasti jossakin lehdessä näytetään kuvia gaalasta ja Katjasta. Hänen asunsa ovat yleensä olleet kauniit, nyt mielestäni ei onnistunut, mutta sehän on tietysti vain minun mielipiteeni. Puoltajia asulle löytyy tästä ketjusta.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kylpytakit on froteeta tai pellavaa. Muoti ei vaikuta vaan käytännöllisyys.

        Kylpytakit niin, ajattelin kait aamutakkia, kun tuli mieleen sillkisemmät materiaalit.
        Polyesterit, satiinit , jne. Mä sain tyttäreltä Tokiontuliaisina aidon japanilaisen kimonomallisen aamutakin, 100% puuvillaa. Mukava päällä kesällä, kaikessa koruttomuudessaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kylpytakit niin, ajattelin kait aamutakkia, kun tuli mieleen sillkisemmät materiaalit.
        Polyesterit, satiinit , jne. Mä sain tyttäreltä Tokiontuliaisina aidon japanilaisen kimonomallisen aamutakin, 100% puuvillaa. Mukava päällä kesällä, kaikessa koruttomuudessaan.

        Niinhän sinä ajattelit, se kylpytakki olikin vain metafora. Tokiossa on kimonot silkkiä, taisi olla kiinalaista halpistuotetta se ”aito” kimonosi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kylpytakit niin, ajattelin kait aamutakkia, kun tuli mieleen sillkisemmät materiaalit.
        Polyesterit, satiinit , jne. Mä sain tyttäreltä Tokiontuliaisina aidon japanilaisen kimonomallisen aamutakin, 100% puuvillaa. Mukava päällä kesällä, kaikessa koruttomuudessaan.

        Turistimatkalla Tokiossa sushin syönnissä ja ostoksilla?


    • Anonyymi

      Ståhl on hevosnaisia, olisi voinut kiepasta loimen ympärilleen.

      • Anonyymi

        Kylpytakki?

        Miten tää keskustelu on mennyt "kylpytakiksi"?¨¨
        Haloo!

        käärijällä on kauhee ja ÄLLÖTTÄVÄ kieli, tosi moukka.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylpytakki?

        Miten tää keskustelu on mennyt "kylpytakiksi"?¨¨
        Haloo!

        käärijällä on kauhee ja ÄLLÖTTÄVÄ kieli, tosi moukka.

        Makriina vertasi vaatetta kylpytakkiin ja sen mallinen se onkin, eri kangasta vaan. Joku on niin herkkä Katjan puolesta että se on ihan liikuttavaa. Pysyikö solmittava vyö edes kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina vertasi vaatetta kylpytakkiin ja sen mallinen se onkin, eri kangasta vaan. Joku on niin herkkä Katjan puolesta että se on ihan liikuttavaa. Pysyikö solmittava vyö edes kiinni?

        Mikä kumman kylpytakki?

        Sairasta vellomista, vaihtakaa aihetta!


      • Anonyymi

    • Palataksemme aiheeseen kulttuuripersoona:
      ei tullut mieleenikään että Käärijä olisi varsinaiseti "kulttuuripersoona!, viihdeartistiksi hänet miellän, vähän samaan kategoriaan kuin aikanaan Irwin Goodmanin: kansan syviin riveihin uppoavan populääriartistin. Ramoona on toki oikeassa: kulttuuri on kaikki se ei-aineellinen perintö minkä välitämme eteenpäin tuleville sukupolville. Käsitteeseen mahtuu paljon, uskonnosta tankotanssiin, oopperasta juomalauluihin, huippu-urheilusta kalsarikänneihin.

      • Anonyymi

        Kaikkihan on jonkinlaista kulttuuria. Ei vain taide kuten jotkut luulee.


    • Anonyymi

      Onko hää joteskii kulttuurin kaa tekemisis ?

    • Anonyymi

      Oi, kunpa olisi kuva Katjan asusta. Kimonot olivat jokin aika sitten trendikkäitä. Tulevat aika ajoin. Itse en tykkää, koska sotken hihaliehuttimet. Kietaisumekot ihania joka kesä. Kietaisuhameita, pitkiä, pidettiin jollain vuosikymmenellä, en muista millä. Helppo kietaista rannalla edelleen, nyt vain vilu tulisi.

      • Sarongit oli joskus muotia, oisko ollut yhdeksänkymmentäluvulla. Niitä taisin minäkin pitää ja jopa tehdä itselleni yhden värikkäästä puuvillakankaanpalasta.


      • Anonyymi

        Ehkä ohjelma tulee uusintana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ohjelma tulee uusintana.

        Näkeehän sen Areenasta.
        Aamutakinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän sen Areenasta.
        Aamutakinkin.

        Se voikin olla kallis lahja tyttärelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän sen Areenasta.
        Aamutakinkin.

        Löytyihän se sieltä Kulttuurigaala -nimellä.
        Kimono näyttää olevan tuo "kylpytakki".
        Sitäkö ei ole vielä julistettu pannaan toisen kulttuurin varastamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyihän se sieltä Kulttuurigaala -nimellä.
        Kimono näyttää olevan tuo "kylpytakki".
        Sitäkö ei ole vielä julistettu pannaan toisen kulttuurin varastamisesta?

        Kyllä minä ainakin suuttuisin, jos näkisin Kiinalaisella tuohivirsut!


    • Anonyymi

      Palkitaako myös mediapersoona ja entä mediataiteilija ?
      ""Mediataiteilija"" oli viime viikolla TV:ssä Kulttuuricocktail- ohjelmassa.
      Puhui ja puhui, en tajunnut mistä. Joku valokuvataiteen museon johtaja
      oli samassa ohjelmassa. Paljon puhetta jostain mistä ei ole mitään
      tietoa (kuin heillä itsellään...). Puhetta ilman mitään sisältöä.
      Tyhjästä nyhjästy.

    • Aloitustasi oli hauska lukea, tekstisi soljuu niin sujuvasti asiasta toiseen.
      Jossain olen tuota Käärijän viisukappaletta puolella korvalla kuullut.
      Ei se oikeen minun pirtaani mahdu.
      Sopii varmaan hyvin nuoremmille korville.
      Että oikein kulttuuripersoona, hmm.
      Tuota ohjelmaa en katsonut, lienen katsonut jotain muuta.
      Niinhän sitä puhutaan korkeakulttuurista ja alakulttuurista, liekö tuo Käärijä sitten jossain välimaastossa.
      Liekö näm kultturikäsitteetkin muuttuneet aikojen saatossa.
      Niinhän se menee, että mitä enemmän tietää ja tietoa kerää, sitä paremmin ymmärtää, ettei oikeastaan tiedä paljon mitään.

    • Anonyymi

      Ennen ei kevyttä musiikkia pidetty kulttuurina
      ja ennen artisti oli oikea taiteilija, ei pop-laulaja.
      Nykyään kaikki piipittäjätkin on "artisteja"

    • Anonyymi

      Nykyään ei tarvihte tietää, riittää kun kuukeloi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4636
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      272
      2712
    3. 133
      1697
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1337
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1136
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1114
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1067
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe