"olen seurannut joka aamu kymmenen vuotta kun vanha ukko herää joka aamu kuudelta ja keittää joka päivä isonkattilan puuroa, oisko 40 tai 60 litraa, he myyvät sitä joka päivä kaiken mitä keittävät, sanoin hänelle kerran että laita joukkoon naudankieltä, keitettyä... vaimonsa keittää lihat, maksat, sekä kielet... ja erittäin hyvää jos vatsaa kivistää...
se valmistuu noin 10-12 tuntia tuossa klo 18.00 sitä aletaan kauppaamaan jauheliha tai ja maksanpalojen kanssa"
"Se on paksua ja täyttävää, myyntikelpoista klo 18.00 ja hyvää. Pienellä tratilla muovipussiin missä kannat sen kotiin, rouva myy sitä yömarkkinoilla"
Chef Pasanen vielä kertauksen vuoksi toteaa:
"Älä kauha, olen nähnyt tuota keittämistä jo useita vuosia, joka aamu "ukko herää kuudelta aamulla ja lopulta se on myyntikelpoista"
No nyt tiedämme sitten miten Chef Pasasen Thaimaassa tehdään aamiaispuuro ja mitä Chef on tehnyt kymmenen vuotta Thaimaassa. Hän on seurannut vanhaa ukkoa joka aamu, joka tekee 12 tunnin aamupuuroa joka myydään yöllä.
Riski ukko kun 40-60 litran kattilasta lurauttaa paksun puuron trattiin ja muovipussiin. Mukaan jauhelihaa, kalakastiketta, maksaa ja muna.
Aamiaispuurot syödään siis Thaimaassa yöllä.
Kannattaisiko oikein perustaa nyt aamiaispuuroketju, kun on noin hienon konseptin keksinyt? Se on patentin paikka!
Chef Pasanen ja 12 tunnin aamiaispuuro, joka tarjoillaan illalla jauhelihan kanssa yömarkkinoilla
16
247
Vastaukset
- Anonyymi
Näinhän sinä juuri teit, puuro on täällä muutakuin aamiaisruoka, 55555
- Anonyymi
Piti tämäkin puurotarina lukea.. tuli huono olo.
Huomautan jälleen kerran Saarivoisilmää. -Et ole vieläkään ollut kymmentä vuotta Thaimaassa. Kuukauden päästä tulee yhdeksän vuotta täyteen.
Mitään puuroa tai pastaa, riisiä, perunaa tai muita kasveja ei keitetä 12 tuntia. Ei mitään koskaan missään. Pasta esim on minuutintarkka ja puhutaan vain 8-12 minuutista.
Mikään puuro ei tarvitse kuin muutaman minuutin tai se on pilalla ja kuin järsisi huopatossua.
Kiinasta perimänä tullu riisikeitto Jok on laihaa keittoa, eikä sitä voi puuroksi oikein sanoa. Se on vaan yksi tapa valmistaa riisiä. Riisiin voi toki laittaa lisukkeeksi mitä vaan.
Riisipuuro tarvitsee siksi noin 40 minuuttia, koska se maitopohjaisena tarvitsee miedon lämmön tai se palaa muutoin kattilan pohjaan ja sitä on hämmennettävä vähän väliä.
Keittäminen ei muutenkaan ole ideaalinen valmistusmenetelmä.
Keittämistä parempi keino kasviksille on höyrystäminen tai kuumassa vokissa nopeasti kuullottaminen öljyssä.
Silloin ravintoaineet kuten vitamiinit säilyy. Meillä esim parsa ja porkkana höyrystetään, sipulit kuullotetaan ja jos raasteisiin haluaa makua lisää niin ne kuullotetaan mausteliemessä 5-10 sekuntia.
Olisikohan Saarisaapas tavoilleen uskollisesti taas ymmärtänyt jotakin väärin? Kenties siellä kiehuu vain vesi päivän mittaa ja "ukko" laskee sinne annospussissa tai siivilässä kiehumaan sitten satsin riisiä kerrallaan?
Jouluna teen riisipuuroa. Mannapuuro on ainoa puuro jota kotona ollaan valmistettu.
2010- Anonyymi
Mikä sinun ongelmasi tarkalleen ottaen on, olen ostanut tuota, syönyt sitä se on varsin hyvää, hyvin pehmeää, vaimoni sen minulle opetti että jos vaikkapa vatsakipeä osta sitä se on hyvää ja rauhoittaa vatsan, olen myös ostanut sitä knorrin pusseissa se valmistuu muutamassa minuutissa, mutta ei lähellekään niin hyvää, ja kunnolla tehty riisipuuro vaatii useita tunteja, ex-muijan äiti teki joskus meille jouluksi sitä, hänellä oli leivinuuni jossa se valmistui yö yli, ainakin kahdeksan tuntia, jälkilämmöllä, samalla paistettiin ruisleipää ja kalakukkoja...
By NumBall HHN 63v.
Sinulla on muutakin häpeämistä kaljuutesi lisäksi, ruuanlaitto taitosi, jossa siihen pitää tapasi mukaan yrittää päteä, onko maailmassa mitään mitä et osaa, tai ainakin kerro osaavasi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinun ongelmasi tarkalleen ottaen on, olen ostanut tuota, syönyt sitä se on varsin hyvää, hyvin pehmeää, vaimoni sen minulle opetti että jos vaikkapa vatsakipeä osta sitä se on hyvää ja rauhoittaa vatsan, olen myös ostanut sitä knorrin pusseissa se valmistuu muutamassa minuutissa, mutta ei lähellekään niin hyvää, ja kunnolla tehty riisipuuro vaatii useita tunteja, ex-muijan äiti teki joskus meille jouluksi sitä, hänellä oli leivinuuni jossa se valmistui yö yli, ainakin kahdeksan tuntia, jälkilämmöllä, samalla paistettiin ruisleipää ja kalakukkoja...
By NumBall HHN 63v.
Sinulla on muutakin häpeämistä kaljuutesi lisäksi, ruuanlaitto taitosi, jossa siihen pitää tapasi mukaan yrittää päteä, onko maailmassa mitään mitä et osaa, tai ainakin kerro osaavasi...Onkohan tällä... https://aijaa.com/JAM6oF lentokapteeniksikin, itseään väittäneellä, pallomahalla, pää hautunut 12 tuntia, puurokattilassa ja, onkohan kattila ollut kokoa 40 l vai peräti 60 l ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
By NumBall HHN 63v.
Sinulla on muutakin häpeämistä kaljuutesi lisäksi, ruuanlaitto taitosi, jossa siihen pitää tapasi mukaan yrittää päteä, onko maailmassa mitään mitä et osaa, tai ainakin kerro osaavasi...Tyttö2010Neitinen on expertti kaikessa ......jopa huopatossulta maistuvan puuron suhteen.
https://viikonloppukokki.blogspot.com/2016/11/yon-yli-uunissa-hautunut-riisipuuro.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyttö2010Neitinen on expertti kaikessa ......jopa huopatossulta maistuvan puuron suhteen.
https://viikonloppukokki.blogspot.com/2016/11/yon-yli-uunissa-hautunut-riisipuuro.htmlPallomahaVellihousuPasasella menee nyt thaimaalaiset ja suomalaiset riisipuurot sekaisin. Näiden valmistustavat poikkeavat melkoisen paljon toisistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PallomahaVellihousuPasasella menee nyt thaimaalaiset ja suomalaiset riisipuurot sekaisin. Näiden valmistustavat poikkeavat melkoisen paljon toisistaan.
Mikään puuro ei tarvitse kuin muutaman minuutin tai se on pilalla ja kuin järsisi huopatossua.
HUOMIO .... Mikään puuro.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä...
Heh heh heh Chef Vellihousun kattilaan kilahtanut 4 kertaa, mahtaa olla tavallistakin ahdistavampi päivä tänään. - Anonyymi
"Sinulla on muutakin häpeämistä kaljuutesi lisäksi, ruuanlaitto taitosi, jossa siihen pitää tapasi mukaan yrittää päteä"
Nauroin ääneen, kiitos 8) Mitähän häpeämistä kaljussa mahtaa olla? Kyllä ihmiset ovat nähneet paljon hauskempiakin hiusmalleja kuin kalju.
Esimerkiksi tuo sinun pääsi joka näyttää siltä kuin olisit joutunut vakavaan onnettomuuteen ja sairaalassa on ajeltu sieltä täältä tukka pois jotta saadaan tikattua. Ei ole ihan kuningaslaatua se kotiparturisettisi?
En tykkää arvostella ihmisten ulkonäköjä, mutta kuplavolkkarin kokoinen pääsi on kuin hampaattomalla körttisaarnaajalla jolle on tehty epäonnistunut ohitusleikkaus naamaan. https://ibb.co/RbDVFxB Tuo kuva tulee mieleen olemuksestasi.
Vaimosi näyttää samalta kuin Amin Asikainen 12 erän jälkeen ja nenästään voisi veistää pahkan tai pitää siinä oluttuoppia telkkaa katsellessa.
En ole kummoinenkaan kokki, mutta sinä et ole kokki laisinkaan ja olet sen itse kertonut moneen kertaan ettet tee ruokaa laisinkaan kotona, eikä tee se asumuserossa oleva pallonaamakaan.
Kuka sinä olet siis viisastelemaan ruoanlaitosta, kuponkiruokalamies? Minä teen ruokaa noin 10 x viikossa aamiaisen lisäksi. Leivon vähintään kerran viikossa myös ja teen suolaisia piirakoita.
Leivoin reilun kokoisia vaniljarahkapullia pari viikkoa sitten synttäreille kaksi pellillistä https://ibb.co/G9cKQ3W Eivät ulkonäöllä hurmaa mutta maistui hyvin kaikille.
Nyt ei puhuttu riisipuuron hauduttamisesta, vaan sinun mielipuolisesta väitteestäsi että joku thaimaalainen ukko nousee keittämään aamukuudelta aamupuuroa pienellä tulella ja se on iltakuudelta valmis ja vaimo sitten myy sitä yömarkkinoilla.
Mitään ei keitetä 12 tuntia missään. Sosekeitotkin vain kiehautetaan, soseutetaan ja kiehautetaan uudelleen.
Hauduttaminen, marinointi, maustaminen jne ovat aivan eri vaiheita kuin keittäminen.
Golfpro (joka oli eka opettajani) kertoi joskus alan lehdessä hyväntekeväisyysturnauksesta, johon osallistui julkkisgolfareita. Hän sanoi että luuli tässä elämässään tavanneensa jo kaikki maailman pahimmat kuspäät, kunnes tapasi Eino Grönin tuossa turnauksessa.
Minä teen samanlaisen toteamuksen sinun suhteesi. En uskoisi jos joku toinen kertoisi että tuollaisia on edes olemassa.
Eikka oli kammottavassa krapulassa ollut ja erittäin pahalla päällä. Oli haukkunut pelotoverinsa, viisastellut näille säännöistä, kiroillut koko ajan ja manannut omaa sekä toisten peliä, ja lopuksi vielä riipaissut housut kinttuun keskellä väylää ja vääntänyt siihen ripulit.
2010 - Anonyymi
Tein vaimolleni pehmeästä jäniksestä tehtyä yö puuroa. Hyvältä näytti maistuvan.
- Anonyymi
Thai likkani sanoi; " Jos keittää yli tunnin riisi muuttuu vedeksi"
- sanoi vielä "jos on monta vuotta wahaa riisiä se EHKÄ kestää tunnin"- Anonyymi
Se on täsmälleen noin ja sen pitäisi jo maalaisjärjenkin kertoa. Samaten käy perunalle ja pastalle. Ne pehmenee, liukenee veteen ja haihtuu höyryn mukana taivaalle.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195730- 173206
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192936Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6362168Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1582090Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701422Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421405Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31198Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061126Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641097