Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei juurihoitoa eläkeläisille.

Anonyymi-ap

Onko tämä Soten uusi päätös hammashuollossa?

12

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa mennä yksityiselle jos on varaa. Eläkeläiset voi kyllä nauttia ravintonsa vaikka pillillä jos ei ole hampaisiin varaa

    • Anonyymi

      Soten päätöksen voi tarkastaa pyytämällä kirjallisesti juurihoitokieltoa esittäneeltä hallintokelpoisen kirjallisen päätöksen.
      Päätöksen saatuaan asian käsittelyn voi siirtää aville kantelun muodossa valvonta asiaksi. Myös tasarvovaltuuttettu voi olla tarpeen ottaa mukaan kunnon sopan aineksiin. Vauhtia käsittelyyn saa myös lehdistön kautta. Kainuun lehdistö on syytä sivuttaa.

    • Anonyymi

      Sote on aivan oikeilla linjoilla. Kokemusta on, juurihoito on kallista, ja epävarmaa alkaa usein oireilemaan kalliin hoidonkin jälkeen. Paras ja edullisin hoito on poistaa hammas.
      Eläkeläinen kyllä pärjää vaikka hampaita on harvemmassakin. Silloin tulee harkittua ettei jokaiselle puujalkavitsille ala naurelemaan. Vanha mummoni pärjäsi aivan hyvin vaikka oli vain yksi hammas edessä.

      • Anonyymi

        Enen hammaslääkärit eivät poistaneet hammasta helpolla, koska tiedetään, että ihmisille on hyväksi olla omat hampaat.


      • Anonyymi

        Ainakin minulla juurihoidot ovat onnistuneet hyvin.


      • Anonyymi

        Sote alueella ei ilmeisesti noudateta Käypähoito suositusta juurihoidon osalta.
        Suositus ei erottele eläkeläisiä ei myöskään ota kantaa Kainuun Soten käypähoitsujen mielipiteisiin.-


    • Anonyymi

      Hyvinhän nuo hampaattomat puliukotkin näkyy pärjäilevän.

      • Anonyymi

        Minulla oli kerran morsian jolla oli vain yksi liikkuva hammas edessä. Parasta suuseksiä mitä koskaan olen saanut.


    • Anonyymi

      Ei ole reilua eriarvoistaa ihmisiä. Kyllä eläkeläisetkin hampaansa tarvitsevat

      • Anonyymi

        Asuinpaikasta riippumatta eriarvoinen kohtelu ole laillista mutta kaikki hyvinvointialueet eivät muutenkaan noudata lakia. Johtuu hyvinvointialueilla työskentelevien tietämättömyydestä. Myös valvonna ja ohjauksen taitamattomuudesta,

        Uudessa sotelaissa näitä kutsutaan selvyyden vuoksi yhteisellä nimittäjällä hyvinvointialueiden ammattilaisiksi.


    • Anonyymi

      Vanha mummeli tuli hammaslääkäriin ja lehautti hameensa helmat ylös niin että majava tuli näkyviin.
      -Nyt on rouva kyllä väärässä paikassa, minä olen hammaslääkäri, opasti tohtori
      -Älä siinä urputa vaan ala hommiin, sinähän ne tekarit ukille määräsitkin, totesi mumma

    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe