Tekoäly osana kuvituksen tekoa

Tekoälyn käyttö kuvien luomiseen on vähän siinä ja siinä onko kyse taiteesta vai ei.
Tekoälyllä voi kuitenkin tehdä haluttaessa osan kuvasta, jota sitten jatkaa itse.

Olen korjannut ja täydentänyt tekoälyn luomia kuvia.

Suurin ongelma tekoälyllä on siinä, että sitä on välillä mahdoton saada tekemään sitä, mikä on tarkoitus.

"drawing woman and man running in a scandinavian forest track going opposite directions"

He juoksevat samaan suuntaa, ei vastakkaiseen suuntaan.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/wp-content/uploads/metsajuoksu.jpg

Tuo kuva on tehty niji.joyrney Android-sovelluksella. Se on saman firman tuote kuin Midjourney, jonka DALL-E -ohjelman kertoi olevan paras valokuvarealististen kuvien luonnissa. Muutenkin se luo tosi laadukasta kuvitusta.

Olisi kiva jakaa kokemuksia asiasta. En nyt löytänyt parempaakaan paikkaa asian käsittelyyn.

4

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näemmä täällä ei ole kiinnostusta. Ongelmia on myös puhekuplien kanssa. Ainakaan DALL-E ei osaa laittaa puhekuplaan oikeanlaista tekstiä.

Täytyy kysellä asiasta muualla englanniksi. Tekoäly olisi todella mainio apu, jos sr tekisi hommansa oikein.

• Anonyymi

Kuten tulin kommentoineeksi toisessa ketjussa, tekoälyn käyttäminen osana luovaa prosessa on sinänsä OK (esim. vaikkapa Fotor- tai Deepdreamgenerator-ohjelmilla, jotka toisessa ketjussa mainittiinkin) niin kauan sillä ei vain luo hätiköityä lopputuotetta ilman omaa luovaa vaivannäköä.

Tekoälyohjelmat voivat toimia ponnahduslautana, mutta lopputuotteen ei pitäisi olla vain ja ainoastaan tekoälyllä laiskasti kyhättyä höttöä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17707896/vivziepop---helluva-boss#comment-135347053

δδ Xeper δδ

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten tulin kommentoineeksi toisessa ketjussa, tekoälyn käyttäminen osana luovaa prosessa on sinänsä OK (esim. vaikkapa Fotor- tai Deepdreamgenerator-ohjelmilla, jotka toisessa ketjussa mainittiinkin) niin kauan sillä ei vain luo hätiköityä lopputuotetta ilman omaa luovaa vaivannäköä.

Tekoälyohjelmat voivat toimia ponnahduslautana, mutta lopputuotteen ei pitäisi olla vain ja ainoastaan tekoälyllä laiskasti kyhättyä höttöä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17707896/vivziepop---helluva-boss#comment-135347053

δδ Xeper δδ

Sivustoni toukokuun otsakekuva on AI:llä suurimmaksi osin luotu, mutta korjasin yhden virheen ja muutin hieman lopputulosta. Minusta lopputulos on onnistunut ja kuvaa voisi käyttää jonkun ristikon pääkuvana.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Sivustoni toukokuun otsakekuva on AI:llä suurimmaksi osin luotu, mutta korjasin yhden virheen ja muutin hieman lopputulosta. Minusta lopputulos on onnistunut ja kuvaa voisi käyttää jonkun ristikon pääkuvana.

Ks. https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/omat-ristikot/ otsakekuvaa ja ristikoita, joissa on omaa ja AI:n luomaa kuvitusta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2814
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2097
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1932
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1776
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1541
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      1251
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      199
      1039
    Aihe