Haluaisin keskustella aiheestansa Nissan Micra.Semmoisen haluaisin.Hyvä ja halpa mielellään.Voi kun saisi vinkkiä ja vaihtaa ajatuksia asiastansa.Melko hinta ja laatutietoinen olen,joten en tee kauppoja pelkästä autokuumeesta,vaanmaltillisesti edeten.Kertokaatten kokemuksianne ko.autosta.Jos myyjäkin löytyisi niin aina parempi.Tietty ottaisin vastaan vinkkejä puolesta ja vastaan.Onhan niitä toki vaihtoehtojakin...klara vappen...
Nissan Micra
10
6475
Vastaukset
- Datsunisti
Mitäs hinta/ikäluokkaa olet ajatellut?
Kumpaa korimallia?- athelma
Toivottavasti vastaukseni tuli perille.Kiinnostaisi tietää,josko vaikka sinulla olisi tiedossa tuommoinen alle-90-vuoden Micra tiedossasi.Lisäinfoa odotellessa ja vähäisiä euroja laskiessa.
- Datsunisti
athelma kirjoitti:
Toivottavasti vastaukseni tuli perille.Kiinnostaisi tietää,josko vaikka sinulla olisi tiedossa tuommoinen alle-90-vuoden Micra tiedossasi.Lisäinfoa odotellessa ja vähäisiä euroja laskiessa.
Mikä vastaus? Ei ole näkynyt.
Yksi Micra oli, mutta se meni juuri kaupaksi. 1.2 kat -90 ajettu noin 100 tkm, hinta oli 1800 €. Erittäin hyvä kunt. sopuhintaan. - Micrailija
athelma kirjoitti:
Toivottavasti vastaukseni tuli perille.Kiinnostaisi tietää,josko vaikka sinulla olisi tiedossa tuommoinen alle-90-vuoden Micra tiedossasi.Lisäinfoa odotellessa ja vähäisiä euroja laskiessa.
K10 Micra on se laatikkomaisempi malli, vuosimallit about 83-92. K11 on uusi pyöräkämpi peli, joka on (poikkeuksellista kyllä) PIENEMPI auto kuin tuo vanhempi Micra.
Uudessa mallissa on plussana 16-venttiiliset koneet ja polttoaineen suihkutus. Jos vikaa tulee, niin ovat toisaalta ehkä hankalampia fixata kuin kaasutinmallit, joita kaikki K10 Micrat ovat (pl. Japanin turbo-mallit?!). Kulutus on tosin pienehkö (kaupungissa kesällä 6.5l/100km, maantiellä 5l/100km) tuolla vanhallakin mallilla.
Niinkuin Nissanit yleensä, Micra on varsin käyttövarma auto eli esimerkiksi mitään kummallisia sähkövikoja ei pitäisi vastaan tulla.
Kolariturvallisuus on kommassakin mallissa huono, jos pelottaa niin osta osamaksulla uusi Fiat Punto taikka Toyota Yaris. Kaupunkikolareissa voi tosin selvitäkin hengissä :-).
K10:stä: varaosat eivät ole kalliita ja autoa on aika helppo korjata ( = ehkä halvempi korjauttaakin), moottoritilassakin on kunnolla tilaa. Minulla on sellainen tuntuma, että ainakin litrainen kone alkaa vanhemmiten syömään öljyä eli savuttamaan. Ainakin oma -88 malli syö 217 tkm ajettuna ihan rutkasti voiteluainetta.
Maantieajo ei ole järin mukavaa ainakaan K10:llä, takalisto meinaa puutua. Meteliä on myös liikaa yli 80 km/h vauhdissa. Kaupungissa on todella näppärää ajella ja parkkipaikoillakaan ei helposti osu muihin autoihin (ohjaustehostinta ei tosin ole, ainakaan perusmalleissa). Suorituskyky riittää ainakin yksin ajellessa tuolla pienemmälläkin koneella, mutta ostaisin silti varmuuden vuoksi 1.2 litraisella moottorilla olevan mallin.
Ulkonäön puolesta, '89-vuosimallista alkaen on paremman näköiset puskurit ja maski.
Jos pelkäät (auton hintaan nähden) arvokkaan katalysaattorin hajoamista, niin "paras" valinta voisi olla 1.2 litrainen -89 vuosimallin Micra. Vanhemmissa ei ole tuota isompaa konetta ja uudemmissa on katalysaattori (saa korjata jos tiedän väärin).
90-luvun auton hankkimista puoltaa kuitenkin auton RUOSTUMINEN eli ruostettahan kyllä tulee vanhemmiten, eikä niitä ole mukava korjata. Lokasuojan kaarien kukkimisen näkee heti, mutta paras on koputella myös ovien alle pohjaa kohti taittuvia peltejä, josko olisivat ihan pehmenneet. Toisaalta, olen nähnyt kyllä hyväpeltisiäkin wanhoja Microja, eli hyvä hoito ja/tai vähäiset kilometrit auttanevat asiaan.
Kaikenkaikkiaan, kaupunkiautoksi hyvin näppärä ja taloudellinen vaihtoehto. - Nissan Micra
Micrailija kirjoitti:
K10 Micra on se laatikkomaisempi malli, vuosimallit about 83-92. K11 on uusi pyöräkämpi peli, joka on (poikkeuksellista kyllä) PIENEMPI auto kuin tuo vanhempi Micra.
Uudessa mallissa on plussana 16-venttiiliset koneet ja polttoaineen suihkutus. Jos vikaa tulee, niin ovat toisaalta ehkä hankalampia fixata kuin kaasutinmallit, joita kaikki K10 Micrat ovat (pl. Japanin turbo-mallit?!). Kulutus on tosin pienehkö (kaupungissa kesällä 6.5l/100km, maantiellä 5l/100km) tuolla vanhallakin mallilla.
Niinkuin Nissanit yleensä, Micra on varsin käyttövarma auto eli esimerkiksi mitään kummallisia sähkövikoja ei pitäisi vastaan tulla.
Kolariturvallisuus on kommassakin mallissa huono, jos pelottaa niin osta osamaksulla uusi Fiat Punto taikka Toyota Yaris. Kaupunkikolareissa voi tosin selvitäkin hengissä :-).
K10:stä: varaosat eivät ole kalliita ja autoa on aika helppo korjata ( = ehkä halvempi korjauttaakin), moottoritilassakin on kunnolla tilaa. Minulla on sellainen tuntuma, että ainakin litrainen kone alkaa vanhemmiten syömään öljyä eli savuttamaan. Ainakin oma -88 malli syö 217 tkm ajettuna ihan rutkasti voiteluainetta.
Maantieajo ei ole järin mukavaa ainakaan K10:llä, takalisto meinaa puutua. Meteliä on myös liikaa yli 80 km/h vauhdissa. Kaupungissa on todella näppärää ajella ja parkkipaikoillakaan ei helposti osu muihin autoihin (ohjaustehostinta ei tosin ole, ainakaan perusmalleissa). Suorituskyky riittää ainakin yksin ajellessa tuolla pienemmälläkin koneella, mutta ostaisin silti varmuuden vuoksi 1.2 litraisella moottorilla olevan mallin.
Ulkonäön puolesta, '89-vuosimallista alkaen on paremman näköiset puskurit ja maski.
Jos pelkäät (auton hintaan nähden) arvokkaan katalysaattorin hajoamista, niin "paras" valinta voisi olla 1.2 litrainen -89 vuosimallin Micra. Vanhemmissa ei ole tuota isompaa konetta ja uudemmissa on katalysaattori (saa korjata jos tiedän väärin).
90-luvun auton hankkimista puoltaa kuitenkin auton RUOSTUMINEN eli ruostettahan kyllä tulee vanhemmiten, eikä niitä ole mukava korjata. Lokasuojan kaarien kukkimisen näkee heti, mutta paras on koputella myös ovien alle pohjaa kohti taittuvia peltejä, josko olisivat ihan pehmenneet. Toisaalta, olen nähnyt kyllä hyväpeltisiäkin wanhoja Microja, eli hyvä hoito ja/tai vähäiset kilometrit auttanevat asiaan.
Kaikenkaikkiaan, kaupunkiautoksi hyvin näppärä ja taloudellinen vaihtoehto.Kiitän asiallisesta viestistäsi.Olet ilmeisen perillä Microista.Viestistäsi on minulle paljon hyötyä.On todella ilo havaita,että joku on noin perillä ko.autosta,eikä "peitä kynttiläänsä vakan alle".Vielä kerran kaunis kiitos ja oikein hyvää ja aurinkoista kesää sinulle.t.Päivi,joka edelleen harkitsee vakavasti Micran hankintaa esim-89 malli/1,2l,kun vaan jostai löytäisi käypäsen sellaisen.
- Datsunisti
Nissan Micra kirjoitti:
Kiitän asiallisesta viestistäsi.Olet ilmeisen perillä Microista.Viestistäsi on minulle paljon hyötyä.On todella ilo havaita,että joku on noin perillä ko.autosta,eikä "peitä kynttiläänsä vakan alle".Vielä kerran kaunis kiitos ja oikein hyvää ja aurinkoista kesää sinulle.t.Päivi,joka edelleen harkitsee vakavasti Micran hankintaa esim-89 malli/1,2l,kun vaan jostai löytäisi käypäsen sellaisen.
tuohon Micrailijan ihan asialliseen kirjoitukseen.
Jos/kun menet tutkimaan/ostamaan tuollaista Micraa, tarkista myös seuraavat asiat:
1. Onko jäähdyttimen korkissa tai paisuntasäiliössä öljyisyyttä? Se kertoo sylinterikannen tiivisteen vuodosta(tyyppivika). Pitemmän päälle tämä öljy aiheuttaa jäähdytysnesteletkujen pehmenemistä ja vuotoja.
2. Jakohihna on VAIHDETTAVA tähän autoon 4 vuoden välein ja vesipumppu ehkä kannattaa vaihtaa samalla. Jakohihnan katkeamisia esiintyy Micrassa oleellisesti enemmän kuin muissa Nissaneissa.
Vesipumpun rikkoutuminen aiheuttaa myös hihnan katkeamisen.
3. Kokeile vaihdekeppiä, onko se löysä pystysuunnassa, vaihdekepin kannakekumit voivat olla murtuneet.
4. Takajousen katkeamisia esiintyy.
5. Moottorin takimmainen tukityyny on usein murtunut. Vaikea todeta ilman nosturilla tarkastusta.
5. Kuuntele ajaessa vaihteiston ääniä ja koeta ottaa selvää "huoltohistoriasta", onko vaihteistoöljyt vaihdettu. Laakerivikoja näes esiintyy. Samoin huomioi ajaessa, takertaako joku vaihde vähän päälle, sellainen oire kertoo välittömästä vaihteiston korjauksen tarpeesta.
(Jos vaihdekepin liikuttaminen pituussuuntaan on jäykkää, se ei ole isompi ongelma.)
Katalysaattorit ovat hyvin kestäviä, ei tarvitse pelätä niiden rikkoutumista.
Näissä kattimalleissa on kuitenkin vikana kaasuttimen sisällä oleva seoksen ohjaussolenoidi, näkyy pakokaasujen testauksessa ja kohonneena polttoaineen kulutuksena. Normaali maantiekulutus on noin 5 l/100 km.
Moottorien kestoikä on käsittääkseni tuo noin 200 000 km, jolloin alkaa suurempi öljynkulutus/savuttaminen. - Datsunistille
Datsunisti kirjoitti:
tuohon Micrailijan ihan asialliseen kirjoitukseen.
Jos/kun menet tutkimaan/ostamaan tuollaista Micraa, tarkista myös seuraavat asiat:
1. Onko jäähdyttimen korkissa tai paisuntasäiliössä öljyisyyttä? Se kertoo sylinterikannen tiivisteen vuodosta(tyyppivika). Pitemmän päälle tämä öljy aiheuttaa jäähdytysnesteletkujen pehmenemistä ja vuotoja.
2. Jakohihna on VAIHDETTAVA tähän autoon 4 vuoden välein ja vesipumppu ehkä kannattaa vaihtaa samalla. Jakohihnan katkeamisia esiintyy Micrassa oleellisesti enemmän kuin muissa Nissaneissa.
Vesipumpun rikkoutuminen aiheuttaa myös hihnan katkeamisen.
3. Kokeile vaihdekeppiä, onko se löysä pystysuunnassa, vaihdekepin kannakekumit voivat olla murtuneet.
4. Takajousen katkeamisia esiintyy.
5. Moottorin takimmainen tukityyny on usein murtunut. Vaikea todeta ilman nosturilla tarkastusta.
5. Kuuntele ajaessa vaihteiston ääniä ja koeta ottaa selvää "huoltohistoriasta", onko vaihteistoöljyt vaihdettu. Laakerivikoja näes esiintyy. Samoin huomioi ajaessa, takertaako joku vaihde vähän päälle, sellainen oire kertoo välittömästä vaihteiston korjauksen tarpeesta.
(Jos vaihdekepin liikuttaminen pituussuuntaan on jäykkää, se ei ole isompi ongelma.)
Katalysaattorit ovat hyvin kestäviä, ei tarvitse pelätä niiden rikkoutumista.
Näissä kattimalleissa on kuitenkin vikana kaasuttimen sisällä oleva seoksen ohjaussolenoidi, näkyy pakokaasujen testauksessa ja kohonneena polttoaineen kulutuksena. Normaali maantiekulutus on noin 5 l/100 km.
Moottorien kestoikä on käsittääkseni tuo noin 200 000 km, jolloin alkaa suurempi öljynkulutus/savuttaminen.Kiitos,kiitos.Olet todella arvostamani hlö.Moista infoa ei saisi mistään.Taidat olla työksesi autojen kanssa tekemisissä.Takuulla oikealla alalla.On vaikea sanoin kuvailla miten otettu olen saamastani infosta.Toivoisi vaan ,että keskustelu verkossa olisi muille yhtä antoisaa kuin se on ansiostasi ollut minulle.Tallennan ja lueskelen näitä asiallisia,kielellisesti ja tiedollisesti arvokkaita viestejäsi huolellisesti---kiitollisuudella!! Päivi
- Kolmas omistaja
Nissan Micra kirjoitti:
Kiitän asiallisesta viestistäsi.Olet ilmeisen perillä Microista.Viestistäsi on minulle paljon hyötyä.On todella ilo havaita,että joku on noin perillä ko.autosta,eikä "peitä kynttiläänsä vakan alle".Vielä kerran kaunis kiitos ja oikein hyvää ja aurinkoista kesää sinulle.t.Päivi,joka edelleen harkitsee vakavasti Micran hankintaa esim-89 malli/1,2l,kun vaan jostai löytäisi käypäsen sellaisen.
Katso omaa kysymystäni & vastauksia rakkaasta Micrastani, josta taitaa olla aika jättää hyvästit. Nimittäin sitten kun noita korjattavia kohtia tulee useampi kerralla, tulee vaikea valinta:
Micra vaihtoon uudempaan
Kirjoittanut: Kolmas omistaja, 14.4.2002 klo 12.20 - Micrailija
Datsunisti kirjoitti:
tuohon Micrailijan ihan asialliseen kirjoitukseen.
Jos/kun menet tutkimaan/ostamaan tuollaista Micraa, tarkista myös seuraavat asiat:
1. Onko jäähdyttimen korkissa tai paisuntasäiliössä öljyisyyttä? Se kertoo sylinterikannen tiivisteen vuodosta(tyyppivika). Pitemmän päälle tämä öljy aiheuttaa jäähdytysnesteletkujen pehmenemistä ja vuotoja.
2. Jakohihna on VAIHDETTAVA tähän autoon 4 vuoden välein ja vesipumppu ehkä kannattaa vaihtaa samalla. Jakohihnan katkeamisia esiintyy Micrassa oleellisesti enemmän kuin muissa Nissaneissa.
Vesipumpun rikkoutuminen aiheuttaa myös hihnan katkeamisen.
3. Kokeile vaihdekeppiä, onko se löysä pystysuunnassa, vaihdekepin kannakekumit voivat olla murtuneet.
4. Takajousen katkeamisia esiintyy.
5. Moottorin takimmainen tukityyny on usein murtunut. Vaikea todeta ilman nosturilla tarkastusta.
5. Kuuntele ajaessa vaihteiston ääniä ja koeta ottaa selvää "huoltohistoriasta", onko vaihteistoöljyt vaihdettu. Laakerivikoja näes esiintyy. Samoin huomioi ajaessa, takertaako joku vaihde vähän päälle, sellainen oire kertoo välittömästä vaihteiston korjauksen tarpeesta.
(Jos vaihdekepin liikuttaminen pituussuuntaan on jäykkää, se ei ole isompi ongelma.)
Katalysaattorit ovat hyvin kestäviä, ei tarvitse pelätä niiden rikkoutumista.
Näissä kattimalleissa on kuitenkin vikana kaasuttimen sisällä oleva seoksen ohjaussolenoidi, näkyy pakokaasujen testauksessa ja kohonneena polttoaineen kulutuksena. Normaali maantiekulutus on noin 5 l/100 km.
Moottorien kestoikä on käsittääkseni tuo noin 200 000 km, jolloin alkaa suurempi öljynkulutus/savuttaminen.Datsunistihan vaikutti olevan ihan asiantuntija, tässäpä vielä kommenttejani hänen kirjoituksiinsa:
"2. Jakohihna on VAIHDETTAVA tähän autoon 4 vuoden välein ja vesipumppu ehkä kannattaa vaihtaa samalla. Jakohihnan katkeamisia esiintyy Micrassa oleellisesti enemmän kuin muissa Nissaneissa."
Allekirjoitan tämän täysin. Edellinen omistaja oli ajanut ensimmäisellä jakohihnalla 100 tkm asti (vaihtoväli 70 tkm tai ilmeisesti tuo 4 vuotta, mitä Datsunisti ehdotti), jolloinka hihna meni poikki. Seurauksena on venttiilien osuminen mäntään ja (kallis) moottoriremontti. Kannattaa siis ehdottomasti varmistaa ostaessa, että milloin hihna on vaihdettu. Hihna ei ole kallis, mutta vaihtotyön teettäminen maksaa.
"3. Kokeile vaihdekeppiä, onko se löysä pystysuunnassa, vaihdekepin kannakekumit voivat olla murtuneet."
Viimeisimmässä katsastuksessa katsastaja huomatti, että kannakekumit ovat menossa rikki. Tästä huolimatta vaihteistoa pystynee kuitenkin käyttämään?
"4. Takajousen katkeamisia esiintyy."
Takajouset ovatkin suorastaan naurettavan ohutta "lankaa", Motonetista (www.motonet.fi) saa vahvistetut takajouset hintaan 24 euroa / kpl. Itselläni on yhä perusjouset ja auto kenties tästä johtuen kallistelee voimakkaasti mutkissa. Joskus -89-90 tienoilla jousitusta ilmeisesti parannettiin roimasti ja autoon tuli kallistuksenvakain ainakin taakse (itsellänikin olisi kiinnitysreiät, olisikohan kannattava hankinta?).
"5. Kuuntele ajaessa vaihteiston ääniä ja koeta ottaa selvää "huoltohistoriasta", onko vaihteistoöljyt vaihdettu. Laakerivikoja näes esiintyy. Samoin huomioi ajaessa, takertaako joku vaihde vähän päälle, sellainen oire kertoo välittömästä vaihteiston korjauksen tarpeesta.
(Jos vaihdekepin liikuttaminen pituussuuntaan on jäykkää, se ei ole isompi ongelma.)"
Mielestäni Micran vaihteisto toimii varsin hyvin, lähinnä itselläni joutuu ykköseltä kakkoselle vetäisemään hieman lujempaan. Ykköstä ei myöskään tahdo saada päälle jos nopeutta on liikaa, mutta tämä lienee tarkoituksellista (joskus on tilanteita, että kakkonen tuntuu liian isolta, mutta ykköstä ei tahdo saada päälle).
Vanhemmissa Microissa on nelivaihteisiakin laatikoita, semmoisia en ostaisi. Viisivaihteinen on varsin mukavasti välitetty kaupunki/taajapyöritykseen, viitosta voi käyttää jo 65 km/h alkaen ja sillä saavutetaan myös huippunopeus (n. 140 km/h?!).
"Moottorien kestoikä on käsittääkseni tuo noin 200 000 km, jolloin alkaa suurempi öljynkulutus/savuttaminen."
Öljyn katkua ja noloa savutusta voi vähentää käyttämällä synteettistä öljyä, itselläni on Pyroilin halpissynteettistä (olikohan 5W-40), taisi olla 89 mk / 4 litraa. Moista kuluu ehkä hieman vähemmän kuin aiemmin käyttämääni Mobil 1 Rally Formula 5W-50:stä.
Olisi kiva tietää, että johtuuko savutus venttiilivarren kumeista vaiko männänrenkaiden kuluneisuudesta. Niin tai näin, n. 700-800 euron hintaiseen autoon ei remonttia taida maksaa vaivaa teettää, siispä lisään vain öljyä.. - Datsunisti
Micrailija kirjoitti:
Datsunistihan vaikutti olevan ihan asiantuntija, tässäpä vielä kommenttejani hänen kirjoituksiinsa:
"2. Jakohihna on VAIHDETTAVA tähän autoon 4 vuoden välein ja vesipumppu ehkä kannattaa vaihtaa samalla. Jakohihnan katkeamisia esiintyy Micrassa oleellisesti enemmän kuin muissa Nissaneissa."
Allekirjoitan tämän täysin. Edellinen omistaja oli ajanut ensimmäisellä jakohihnalla 100 tkm asti (vaihtoväli 70 tkm tai ilmeisesti tuo 4 vuotta, mitä Datsunisti ehdotti), jolloinka hihna meni poikki. Seurauksena on venttiilien osuminen mäntään ja (kallis) moottoriremontti. Kannattaa siis ehdottomasti varmistaa ostaessa, että milloin hihna on vaihdettu. Hihna ei ole kallis, mutta vaihtotyön teettäminen maksaa.
"3. Kokeile vaihdekeppiä, onko se löysä pystysuunnassa, vaihdekepin kannakekumit voivat olla murtuneet."
Viimeisimmässä katsastuksessa katsastaja huomatti, että kannakekumit ovat menossa rikki. Tästä huolimatta vaihteistoa pystynee kuitenkin käyttämään?
"4. Takajousen katkeamisia esiintyy."
Takajouset ovatkin suorastaan naurettavan ohutta "lankaa", Motonetista (www.motonet.fi) saa vahvistetut takajouset hintaan 24 euroa / kpl. Itselläni on yhä perusjouset ja auto kenties tästä johtuen kallistelee voimakkaasti mutkissa. Joskus -89-90 tienoilla jousitusta ilmeisesti parannettiin roimasti ja autoon tuli kallistuksenvakain ainakin taakse (itsellänikin olisi kiinnitysreiät, olisikohan kannattava hankinta?).
"5. Kuuntele ajaessa vaihteiston ääniä ja koeta ottaa selvää "huoltohistoriasta", onko vaihteistoöljyt vaihdettu. Laakerivikoja näes esiintyy. Samoin huomioi ajaessa, takertaako joku vaihde vähän päälle, sellainen oire kertoo välittömästä vaihteiston korjauksen tarpeesta.
(Jos vaihdekepin liikuttaminen pituussuuntaan on jäykkää, se ei ole isompi ongelma.)"
Mielestäni Micran vaihteisto toimii varsin hyvin, lähinnä itselläni joutuu ykköseltä kakkoselle vetäisemään hieman lujempaan. Ykköstä ei myöskään tahdo saada päälle jos nopeutta on liikaa, mutta tämä lienee tarkoituksellista (joskus on tilanteita, että kakkonen tuntuu liian isolta, mutta ykköstä ei tahdo saada päälle).
Vanhemmissa Microissa on nelivaihteisiakin laatikoita, semmoisia en ostaisi. Viisivaihteinen on varsin mukavasti välitetty kaupunki/taajapyöritykseen, viitosta voi käyttää jo 65 km/h alkaen ja sillä saavutetaan myös huippunopeus (n. 140 km/h?!).
"Moottorien kestoikä on käsittääkseni tuo noin 200 000 km, jolloin alkaa suurempi öljynkulutus/savuttaminen."
Öljyn katkua ja noloa savutusta voi vähentää käyttämällä synteettistä öljyä, itselläni on Pyroilin halpissynteettistä (olikohan 5W-40), taisi olla 89 mk / 4 litraa. Moista kuluu ehkä hieman vähemmän kuin aiemmin käyttämääni Mobil 1 Rally Formula 5W-50:stä.
Olisi kiva tietää, että johtuuko savutus venttiilivarren kumeista vaiko männänrenkaiden kuluneisuudesta. Niin tai näin, n. 700-800 euron hintaiseen autoon ei remonttia taida maksaa vaivaa teettää, siispä lisään vain öljyä..2. Vaihtoehtoinen hihnanvaihtoväli on 80 000 km, mutta useimmiten Micralla menee neljän vuoden raja ensin umpeen.
3. Esimerkkinä olen huoltanut vanhemman miehen autoa, hän ei ollut edes huomannut vaihdekepin "putoamista", keppi oli enemmän kuin 5 cm normaalia alempana. (Siis pystyy käyttämään)4. En laittaisi mitään vahvistettuja jousia, jos ei ole jatkuvasti enemmän kuormaa mukana. On niin kevyt tämä Micran peräpää että tulee aikamoinen "kivireki" ajettava tyhjillään. Eikä niitä jousia esimerkiksi Opeliin verrattuna katkeile kovinkaan monesta autosta. Kallistuksenvakain lienee vakiona 1.2 malleissa, niistähän tässä nyt on pääasiassa puhuttu.
5. Micran vaihteisto toimii ihan hyvin silloin kun se on ehjä. Nyt onkin kyse vikatapauksista.
Korjasin äskettäin 1.2 katin laatikon, kolme laakeria mennyt, noin 120 000 km mittarissa, ei varmaankaan koskaan vaihdettu aikaisemmin laatikkoöljyjä. Osiin meni noin 180 Euroa öljyt työt. Kytkin oli vielä lähes käyttämättömän näköinen, ei uusittu.
Tämän kertomani vaihteiden jumittamisen syynä on aina synkropakan sisäosan murtuminen kolmeksi kappaleeksi. Osa maksaa noin 70 Euroa.
Kyllä vanha nelivaihteinen menee pelkästään kaupunkiautona mutta ei kestä hyvin jatkuvaa maantieajoa. On tullut vastaan siniseksi palaneita nelosrattaita ja eniten pakoventtiilien palamisia näissä nelivaihteisissa.
En tiedä tarkkaa vikaa savutukseen, jos auto on muuten todellakin "yksilö", laittaisin siihen tuollaisen vähänajetun tuontimoottorin. Hinnat alk. 4000 vanhaa rahaa.
-84 - -85 Micrat alkoivat savuttaa jo 60 000 km ajettuna, silloin oli menneet sylinterit soikeiksi, ne porattiin pieneen ylikokoon ja sen jälkeen kestivät ihan hyvin. (Nissanin alumiinilohkon kehitysongelma? Sama juttu oli myös Mitsu Coltin ja Lancerin koneissa.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445822
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise923269- 313126
- 592874
- 572730
- 532390
- 381844