menkat myöhässä ja raskaustesti negatiivinen

Jonna-Marialiisa

Hei!

Minulla on menkat n.10 päivää myöhässä. Emme käytä mieheni kanssa muuta ehkäisyä kuin kortsua, sitäkin vain yhdynnän loppuvaiheessa, joten raskauden mahdollisuus on olemassa. Nyt ei sitten menkkoja kuulukaan, viimeksi menkat alkaneet 40 päivää sitten. Tein raskaustestin kun menkat olivat n. 5 päivää myöhässä. Testi oli negatiivinen, tein sen iltapissasta, eikä virtsa ollut rakossa kauaa. Tällä ei testin ohjeen mukaan ole merkitystä.

Pissattaa, janottaa, naama kukkii, vatsaa vihloo, turvottaa... En tiedä kuvittelenko vain.. Vai voiko olla mahdollista, että raskaustesti ei olisi näyttänyt oikein?? Eikös ne nykyään ole todella luotettavia?

Menkat saattavat olla myöhässä myös stressin takia.. Mutta en tiedä, voi olla että petyn, jos vauvaa ei olekaan tulossa..

21

50584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää sitä

      ehkäsyä koko yhdynnän ajan..(jollei halua raskaaksi) Ja eikö siitä mee halut ku joutuu kesken "hyvän olon"sähläämään kumilla? itellä ainakin menis.

    • Raskaanako

      Mullakin menkat viis päivää myöhässä ja testi näytti negatiivista. Jätin pillerit pois 2 kuukautta sitten, mutta senkään en usko vaikuttavan, koska viimeksi tulivat ajallaan. Vauva olisi pikku perheeseemme enemmän kuin tervetullut :) Nyt sitten vaan odotellaan. Ajattelin huomenna testata uudelleen, jospa tulos vaikka olis muuttunut :)

    • kalinka

      oli ihan raskausoireet ja menkat tuli sitten 4 pv myöhässä. Stressin takia oli selvästi myöhässä.

      • Jonna-Marialiisa

        Siis menkat ei ole vieläkään alkanut. Nyt jo 45 päivää viime menkoista :( 2 testiä näyttänyt negaa, viimeksi perjantaina. Täytyis varmaan mennä lääkäriin selvittään mikä mulla oikein on.

        T: Alkuperäinen


      • Leila
        Jonna-Marialiisa kirjoitti:

        Siis menkat ei ole vieläkään alkanut. Nyt jo 45 päivää viime menkoista :( 2 testiä näyttänyt negaa, viimeksi perjantaina. Täytyis varmaan mennä lääkäriin selvittään mikä mulla oikein on.

        T: Alkuperäinen

        Mä en sano että sulla olis sama tilanne kuin mulla, mutta viime elokuussa mulla jäi kans menkat tulematta ja tein kaks raskaustestiä, molemmat negatiivisia. Lääkärille kun soitin ja menin sitten käymään ni se sanoi että mulla oli hormoonit sekaisin, ja määräs mulle Terolutia vuotohäiriöihin. Niitä söin yhteensä 6kk ja ne oli ainoat joilla menkat sitten suostu tulemaan vaikka siinä välissä yritinkin olla ilman et tulis omat luomumenkat. Helmikuussa sitten todettiin pco joka selittää menkkojen poisjäämisen.

        Varmaan lääkäri tietää mitä tehdä, mutta varmaan saat jotain pilleriä hormoonitasapainon korjaamiseen.


      • Jonna-Marialiisa
        Leila kirjoitti:

        Mä en sano että sulla olis sama tilanne kuin mulla, mutta viime elokuussa mulla jäi kans menkat tulematta ja tein kaks raskaustestiä, molemmat negatiivisia. Lääkärille kun soitin ja menin sitten käymään ni se sanoi että mulla oli hormoonit sekaisin, ja määräs mulle Terolutia vuotohäiriöihin. Niitä söin yhteensä 6kk ja ne oli ainoat joilla menkat sitten suostu tulemaan vaikka siinä välissä yritinkin olla ilman et tulis omat luomumenkat. Helmikuussa sitten todettiin pco joka selittää menkkojen poisjäämisen.

        Varmaan lääkäri tietää mitä tehdä, mutta varmaan saat jotain pilleriä hormoonitasapainon korjaamiseen.

        Apua, nyt iski pelko, että mulla on se... voi aiheuttaa lapsettomuuttakin :( Täytyy varmaan mennä heti lääkäriin. Tänään oli vatsassa tunne että menkat alkaisi, mutta ei vieläkään...

        Kiitos vastauksestasi Leila.


    • Hansu

      yli 60 päivää sitten oli viimeksi menkat, testi negatiivinen. Tiedän etten voi olla raskaana, mut ainahan sitä voi toivoa ihmettä. Lääkäri meinaan sanoi että emme saa lasta ilman apua. Mulla kans kaikki oireet, toivotaan et kohta alkaa menkat ettei kuvittele turhia. Oli vain pakko kirjoittaa.

      • Memmukka89

        Mulla menkat 61pvä jo myöhässä,ei mitään merkkejä raskaudesta,enkä usko että olen edes raskaana.pelottaa vaan,ja just sen takia stressaan. Onko normaalia jos on menkat ollu vasta 3.v niin tulis yhtäkkiä tälleen? :ss auttakaa.


      • tyttö-86

        joo mulla ois pitäny tulla mensut 32 päivää sit kaks
        testiä tehny ja negaativista näyttää :o ei just pääse lääkäriin vasta ku ens viikolla .. täsä saa miettiä et mikähän mua vaivaa... turhauttavaa :(


      • tytsitiu
        tyttö-86 kirjoitti:

        joo mulla ois pitäny tulla mensut 32 päivää sit kaks
        testiä tehny ja negaativista näyttää :o ei just pääse lääkäriin vasta ku ens viikolla .. täsä saa miettiä et mikähän mua vaivaa... turhauttavaa :(

        oon tehnyt yhen testin ja näytti negaa. aattelin tänään toisen...en tiiä sit,onko näille jotai selityksiä? sairauksia? tai sit jopa raskaana??


      • muumilaaksontarinoit
        Memmukka89 kirjoitti:

        Mulla menkat 61pvä jo myöhässä,ei mitään merkkejä raskaudesta,enkä usko että olen edes raskaana.pelottaa vaan,ja just sen takia stressaan. Onko normaalia jos on menkat ollu vasta 3.v niin tulis yhtäkkiä tälleen? :ss auttakaa.

        Minulla on taas menkat myöhässä. Aina ollut epäsäännöllinen kierto. Pari kertaa ollut yli 70pv kierto. Viimeksi sain Terolut-kuurin, jotta ne alkaisivat. Lääkäri pyysi vielä käymään uudestaan silloin, vaikka menkat alkaisivat. En sitten varannut kuitenkaan aikaa.

        Nyt taas on varmaan 43pv kierto meneillään. Menkkamaisia kipuja on ollut. Naama kukkii leuasta. Makeanhimo on valtaisa. Rinnat kipeänä välillä ja maitoa heruu toisesta rinnasta. Pitää varmaan varata taas aika lääkärille. Raskauden mahdollisuus olemassa, mutta rtestit ovat näyttäneet negaa testiajan puitteissa. Roskishaamuja on tullut, mutta testit ovat varmaan menneet huonoksi siinä vaiheessa.

        Pelottaa, jos minulla onkin tuo ketjussa puhuttu pco. Minulla on yksi lapsi. Silloinkin yritystä yli 6kk ennen kuin tärppäsi ja olin parikymppinen. Miehen kanssa ollaan puhuttu, että yritetään toista lasta sitten vuosien päästä. Jos nyt selviää, että sairastan pco:ta, haluan kyllä yrittää jo aiemmin. En halua menettää mahdollisuutta saada toinen lapsi... :(


    • riksukka^^

      minulla on ihan sama. minulla oli 2kk sitten menkat. tein testin kun menkat oli 2vk myöhässä. testi oli kuitenkin negatiivinen.

    • h.isokaanta

      Minulla kanssa menkat myössä nyt viikon,testiä en ole tehnyt vielä.
      Alavatsaan sattuu välillä,maha turvoksissa,nännit ja rinnat kipeät,nälän tunne melkein kokoajan vaikka söisin kuinka paljon.
      Voisinkohan olla raskaana,vai voisikohan nämä "oireet" johtua jostakin muusta? Testiä en oikein uskaltais tehä,pelkään saavani negan ;(

      • Filena

        Moikka!

        Ei muuta kun testiä tekemään. Itse odottelen vielä seuraavaan perjantaihin kun alan testailemaan, sillä kuukautisten pitäisi alkaa ensi torstaina. Jännitäväähän se on, mutta selvästi kuullostaa siltä että taitaa olla pullat uunissa :) Melkein jo uskaltaa onnitella :)


      • h.isokaanta
        Filena kirjoitti:

        Moikka!

        Ei muuta kun testiä tekemään. Itse odottelen vielä seuraavaan perjantaihin kun alan testailemaan, sillä kuukautisten pitäisi alkaa ensi torstaina. Jännitäväähän se on, mutta selvästi kuullostaa siltä että taitaa olla pullat uunissa :) Melkein jo uskaltaa onnitella :)

        Mutta menkkojen piti alkaa viime maanantaina,tiistaina olisin sitten tullut raskaaksi jos olisin raskaana.Onko se mahdollista? Vai voiko johtua jostai muusta kuin raskaudesta? Niin toivoisin lasta


      • -
        h.isokaanta kirjoitti:

        Mutta menkkojen piti alkaa viime maanantaina,tiistaina olisin sitten tullut raskaaksi jos olisin raskaana.Onko se mahdollista? Vai voiko johtua jostai muusta kuin raskaudesta? Niin toivoisin lasta

        nyt noin pian oireilisi, siis raskaus. Ei se näy edes testissä, paitsi veritestissä


      • Hanskiii
        - kirjoitti:

        nyt noin pian oireilisi, siis raskaus. Ei se näy edes testissä, paitsi veritestissä

        No pitää varmaan vain odotella,kummallisesti välillä "pisteleekin" vasemmalle puolelle alavatsaa,välillä kipu kovenee ja sitten häviää :O


      • mie vaan
        Hanskiii kirjoitti:

        No pitää varmaan vain odotella,kummallisesti välillä "pisteleekin" vasemmalle puolelle alavatsaa,välillä kipu kovenee ja sitten häviää :O

        Kuulostaa enemmän ovulaatio kivulta toi vasemmalla pistely, siulla irtoaa munasolu vasemmanpuolen munasarjasta.


      • h.isokaanta
        mie vaan kirjoitti:

        Kuulostaa enemmän ovulaatio kivulta toi vasemmalla pistely, siulla irtoaa munasolu vasemmanpuolen munasarjasta.

        Ja sitten välillä kun käyn vessassa niin paperiin hyvin haaleasti ja vähän verta,mutta sen jälkeen ei sitten tule mitään,mitäköhän tämä voisi olla?


      • Kömpelö
        Filena kirjoitti:

        Moikka!

        Ei muuta kun testiä tekemään. Itse odottelen vielä seuraavaan perjantaihin kun alan testailemaan, sillä kuukautisten pitäisi alkaa ensi torstaina. Jännitäväähän se on, mutta selvästi kuullostaa siltä että taitaa olla pullat uunissa :) Melkein jo uskaltaa onnitella :)

        kun menkat nyt 3viikkoa myöhässä kohta,tein 2raskaustestiä viime viikolla,molempiin tuli todella haalea plussa,jonka näki vain hyvässä valossa,maha turvonnut ja nännit on alkanu "leviämään". Viime viikolla parina päivänä vessan käynnin yhteydessä paperiin jäi tosi haaleasti verta pari kertaa,mutta sen jälkeen ei ole enää mitään tullut.Paitsi valkovuotoa vähän...
        Oiskohan toi ollu se kiinnittymis vaihe? Eikös siinä voi tulla vähän verta? Kun ei menkkojakaan näy missään :O
        Voisikohan olla raskaus? Vai joku muu selitys?


    • Anonyymi

      mulla menkat 10pv myöhässä ja oon tehny kaks raskaustestiä. molemmat oli negatiivisia, mutta on ollut raskaudenoireita. voi olla että menkat myöhässä myös stressin, ahdistuksen ja paniikkihäiriöni takia, mutta en tiedä. hirveä ahdistus että tälleen 15 vuotiaana olisin raskaana ja tulevaisuus menis sen takii pilalle, koska en voi jättää kouluu kesken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe