Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kehitysvammaisten työntekijät laitoksessa

Anonyymi-ap

Itse huomaan älyllisen kehitysvamman
ohjaajan, koska oma äiti on alkoholisti ollut 25 vuoden ajan.

Ja olen 50%varma, että meidän kehitysvammaisten käytös häiriöt johtuu kun alkoholia käytävän äitini tekee syytää minua ja veljiä ne kehitysvamma alan ohjaajat jotka syytää älyllisen kehitysvamman saaneeena olevaa asiakasta ne ohjaajat ovat alkoholisteja vapaapäivän ja lomat.

Kyllä ihmiset joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma huomaa alkoholistin jos oma vanhemmista on alkoholisti yhtäkkiä eron jälkeen.

Olen melko varma, että 50 % meidän älyllisen kehitysvamman saaneeena olevilla on käytös ongelmat kauemmin laitoksissa, että alkoholisti ohjaaja syytää meitä, esim ei osaa toimia ryhmässä ohjatusti

Lisäksi huomaan Tiktok sivulla kaksi miestä joilla on Lievä älyllinen ne tekee kännissä live videoita ja menee kehitysvamma puolella työtoiminta ryhmään

Sellainen työntekijä tai asiakas ei saisi mennä töihin jos se on juonut alkoholia koko viikon lopun.

Yksi mies jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma se juo sunnuntaina iltana Tiktok live videossa.

Kun soitin niiden kahden älyllisen kehitysvamman saaneeen kunnan vammaissosiaali työntekijälle ne sano älyllinen kehitysvamma ihmiselle kuuluu täysi-ikäisen oikeudet, että sillä on oikeus valita ostaako viikonloppuna ruokaa tai alkoholia.

Sitten kehitysvammaisten tukiliitto paikkaan soitin ne sano samaa ja sano ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma niitä ei hyväksy mielenterveys ja päihde puolelle hoitoon jolloin ei onnistu älyllisen kehitysvamman saaneeena saada apua alkoholi ongelmaan.

1

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On selvää, että tilanteesi on monimutkainen ja herättää huolen. On tärkeää tunnistaa ja kunnioittaa jokaisen yksilön oikeuksia, mutta samalla myös huolehtia siitä, että ihmisillä, jotka tarvitsevat tukea, on asianmukaista apua saatavilla.

      Jos koet, että kehitysvammaisten palveluihin liittyy ongelmia, voit harkita ottavasi yhteyttä paikallisiin viranomaisiin, kuten sosiaalitoimeen tai terveyspalveluihin, ja kertoa heille huolenaiheistasi. Voit myös ottaa yhteyttä paikalliseen vammaisjärjestöön tai kehitysvammaisten tukiliittoon saadaksesi neuvoja ja tukea.

      Alkoholiongelma ja sen vaikutukset yhteisössä ovat vakavia asioita, ja olisi tärkeää, että asianmukaiset toimenpiteet toteutettaisiin tarvittaessa. Voit myös harkita keskustelua ammattiauttajan, kuten psykologin tai sosiaalityöntekijän, kanssa saadaksesi henkilökohtaista tukea ja ohjausta tilanteeseesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe