Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

No iski sitten korona

No nyt on menot menty toistaiseksi.
Ei hoivakotiin, ei bussiin, ei superkoiraa lenkille, ei kauppaan.

Korona iski voimalla petiin.
Raahauduin kylän apteekkiin ostamaan jotain kurkkukipuun.
Olin Ihan puhki vajaan kilsan matkalla.

Mietin miten saan omaiselleni hedelmät sun muut hoivaan ilman käyntiäni.
Kuvitelmanihan on, että ilman läsnäoloani ei tule kuskia, juomia eikä muutakaan.
Mutta ei se ihan tietty niin ole.

Kauppaan verkkotilaus, osoite ja kellonaika mihin tavarat viedään.
Ja maksu omalta tililtä.
Hoitajat toisessa päässä avittaa. Laittaaa kamat jääkaappiin ja pakkaseen
Sisaruksistani ei ole mitään apua. He eivät välitä misään mitään.

Itse saan tilattua safkat kyläkaupasta kotiin.

Mutta minun ihanuutta superkoiraa en näe. Sitä minä suren täällä petinphjalla.

Korona on, paikat kipeenä, yskä ja nuha. Pää kipeä. Hyvin uupunut.

Eiköhän tästäkin selvitä.

69

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit ottanut 5 rokotetta Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

      • Tuttava on ottanut 5 rokotetta ja influessarokotteet vuosikausia.
        Korona iski silti ihan samalla tavalla.

        Kunnassamme ei ole vieläkään annettu uutta koronarokotetta. Ei edes palvelutalossa.
        Olisiko se sitten joillakin jo 6.
        Tässä kuussa antavat tilanneille.
        Ja monet ovat ehtineet sairastua.


      • Anonyymi

        Kävin ottamassa kuudennen koronarokotuksen. Siinä ahtaudessa jonottaessa tarttui korona, onneksi oli lievä viiden aikaisemman piikin ansiosta.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­­N­y­m­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kulkutautimyönteiset urpot pörrää kylillä ilman maskeja surutta

      • Näin se on.
        Vaikka heillä on kaikki oireet, he menevät kahville ja syömään muiden joukkoon.

        Kun ilmaiseksi tarjotaan leipää ja pullaa, sinne on mentävä.

        Ja on lyhyt matka kun tila on tässä samassa pihapiirissä .

        Itse en siellä käy ollenkaan


      • Anonyymi

        Yhyhyy! Maski!


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Näin se on.
        Vaikka heillä on kaikki oireet, he menevät kahville ja syömään muiden joukkoon.

        Kun ilmaiseksi tarjotaan leipää ja pullaa, sinne on mentävä.

        Ja on lyhyt matka kun tila on tässä samassa pihapiirissä .

        Itse en siellä käy ollenkaan

        Se on hyvä että teidän kaltaiset katkerat hysteerikot pysyy poissa ihmisten ilmoilta. Teitä ei kaipaa kukaan. Koronasta ei tarvitse välittää yhtään mitään. Eletään kaikki normaalit vaan täysillä ja annetaan muutaman harvan hysteerikon hajota pelkotiloihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että teidän kaltaiset katkerat hysteerikot pysyy poissa ihmisten ilmoilta. Teitä ei kaipaa kukaan. Koronasta ei tarvitse välittää yhtään mitään. Eletään kaikki normaalit vaan täysillä ja annetaan muutaman harvan hysteerikon hajota pelkotiloihinsa.

        Ai ei tartte välittää yhtään.
        Katso kun näitä jotka eivät välittäneet menehtyi kummasti koronaan koska eivät ymmärtäneet sen vertaa taudista miten se tarttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhyhyy! Maski!

        Niin että mitä. En ymmärrä lofootien kieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että teidän kaltaiset katkerat hysteerikot pysyy poissa ihmisten ilmoilta. Teitä ei kaipaa kukaan. Koronasta ei tarvitse välittää yhtään mitään. Eletään kaikki normaalit vaan täysillä ja annetaan muutaman harvan hysteerikon hajota pelkotiloihinsa.

        No sieltä kaffittelusta tarttui muutamaan raju korona.
        Se henkilö joka siellä pärski ja kröhi oli määrätty lääkäriin taholta joko kotiin tai sairaalaan eristykseen.
        Hän viis veisasi mistään.

        Nyt on tupakointi pakko ollut tyypillä lopettaa. Hengitys ei tahdo kulkea.
        Happiviikset apuna ja kotisairaanhoito.
        Ja eristys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei tartte välittää yhtään.
        Katso kun näitä jotka eivät välittäneet menehtyi kummasti koronaan koska eivät ymmärtäneet sen vertaa taudista miten se tarttuu.

        Minulla on väliä siinä, että en tartuta tätå kenenkään toiseen.
        Itse olen elänyt jo ihan tarpeeksi.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        No sieltä kaffittelusta tarttui muutamaan raju korona.
        Se henkilö joka siellä pärski ja kröhi oli määrätty lääkäriin taholta joko kotiin tai sairaalaan eristykseen.
        Hän viis veisasi mistään.

        Nyt on tupakointi pakko ollut tyypillä lopettaa. Hengitys ei tahdo kulkea.
        Happiviikset apuna ja kotisairaanhoito.
        Ja eristys.

        Hyvin tunnut olevan perillä kahvitilaisuuden tapahtumista, vaikka et itse paikalla ollutkaan.
        Paikallaolijoiden taudit ja heitä koskevat lääkärin määräyksetkin näytät tietävän tarkasti.

        Kirjoittamaasi lausetta: "Nyt on tupakointi pakko ollut tyypillä lopettaa.", en ymmärtänyt.
        Kuka on pakottanut hänet tupakoimaan? Lääkärikö?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei tartte välittää yhtään.
        Katso kun näitä jotka eivät välittäneet menehtyi kummasti koronaan koska eivät ymmärtäneet sen vertaa taudista miten se tarttuu.

        Olivat käytännössä kaikki vanhuksia joilla muitakin vaivoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tunnut olevan perillä kahvitilaisuuden tapahtumista, vaikka et itse paikalla ollutkaan.
        Paikallaolijoiden taudit ja heitä koskevat lääkärin määräyksetkin näytät tietävän tarkasti.

        Kirjoittamaasi lausetta: "Nyt on tupakointi pakko ollut tyypillä lopettaa.", en ymmärtänyt.
        Kuka on pakottanut hänet tupakoimaan? Lääkärikö?

        kylmätotuus

        Lainaus
        "No sieltä kaffittelusta tarttui muutamaan raju korona.
        Se henkilö joka siellä pärski ja kröhi oli määrätty lääkäriin taholta joko kotiin tai sairaalaan eristykseen.
        Hän viis veisasi mistään."

        Kun asun vanhustentaloilla, täällä nyt tiedetään kaikkien asiat.
        Tuo henkilö kertoi ihan itse, että hänellä kävi lanssi ja ensiapuryhmä hengitysvaikeuksien vuoksi. Myös lääkäri tuli paikalle.
        Hänet olisi viety sairaalaan, mutta hän ei suostunut lähtemään.
        Kotona piti sitten olla muutama päivä poistumatta siellä.

        Hän meni kuitenkin sairaana talon kahvittelutilaisuuteen.
        Tietäen varsin tarkkaan oman kuntonsa.
        Samassa pöydässä istuvat, tunnen kaikki, sairastuivat. He kertoivat myöhemmin sen ihan itse.

        "Kirjoittamaasi lausetta: "Nyt on tupakointi pakko ollut tyypillä lopettaa.", en ymmärtänyt.
        Kuka on pakottanut hänet tupakoimaan? Lääkärikö?"

        Tuo lause on todella kirjoitettu huonosti.
        Kröhija ja yskijä on ankara tupakkamies.
        Häntä ei voi olla näkemättä ja kuulematta päivän mittaan. Istuu ulkona ja kärtsää.
        Nyt lääkäri pisti kiellon tupakoinnille. Eikä se ole ensimmäinen kerta.
        Jokainen tietysti tekee päätöksen ihan itse.
        Enää ei kestä keuhkot tupakkaa yhtään.
        Eikä jatkuvasti tilata lanssia ja ensiapuryhmä.

        Tupakkamies on ollut ilman tupakkaa hetken ajan. Sinne kaffetilaisuuteen luitenkin meni.

        Kertomaan että hän on lopettanut tupakoinnin.
        Ja yskimään. Ja tartuttamaan iäkkäitä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Niin se tauti tulee, kun on tullakseen. Eihän siinä nyt mitään ihmeellistä ole.

      • Anonyymi

        Joo sinäkin voit saada aidsin ihan tuosta vaan ei sille mitään voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sinäkin voit saada aidsin ihan tuosta vaan ei sille mitään voi

        Totta! Eihän sitä koskaan voi tietää. Voit vaikka sinäkin saada ihan minkä taudin tahansa.


      • Eihän siinä olekaan mitään ihmeellistä.
        Soitin omaiselleni etten voi tulla viemään sua mölkkypeliin enkä lounaalle.

        Häntä kun ei muuten nosteta sieltä sängystä ylös.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Eihän siinä olekaan mitään ihmeellistä.
        Soitin omaiselleni etten voi tulla viemään sua mölkkypeliin enkä lounaalle.

        Häntä kun ei muuten nosteta sieltä sängystä ylös.

        Ei kiinnosta.


      • Anonyymi

        Tullakseen ? Tauti tulee kun sen joku tartuttaa sinuun, Ihminen joka ei ymmärrä että silloin kun on oireita niin pysytään kotona, eikä mennä ihmisten ilmoille sitä levittämään muihin .ä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta.

        Eipä ne hoivakodin asukkaat paljoa ketään kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tullakseen ? Tauti tulee kun sen joku tartuttaa sinuun, Ihminen joka ei ymmärrä että silloin kun on oireita niin pysytään kotona, eikä mennä ihmisten ilmoille sitä levittämään muihin .ä

        Se tauti voi tarttua sellaisestakin, jolla ei ole mitään oireita.
        Rokotetut eivät aina saa oireita vaikka heillä olisi tartunta, mutta tartuttavat silti toisiin.


    • Anonyymi

      Saan 8.12 korona- ja influenssarokotteet. Olen ihan "eristyksissä" ollut ja yrittänyt vältellä tartuntaa. Rokotusten jälkeen vielä 1-2 viikkoa varovaisuutta. Riskiryhmäläinen kun olen, on varottava, on maski ym jutut turvatoimena pikaisesti kauppareissulle käydessä. On paljon yskiviä ja aivastelevia ihmisiä nuissa kaupoissa!

      • Kyllähän sen rokotteen olisi saanut yksityislääkäriltä jos olisi halunnut.
        En halunnut.
        Ja edelleenkään en usko.,että se estää tätä sairauden puhkeamista.
        Kun kuitenkin on liikuttava ja hoidettava asioitaan, virus vaanii joka paikassa.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Kyllähän sen rokotteen olisi saanut yksityislääkäriltä jos olisi halunnut.
        En halunnut.
        Ja edelleenkään en usko.,että se estää tätä sairauden puhkeamista.
        Kun kuitenkin on liikuttava ja hoidettava asioitaan, virus vaanii joka paikassa.

        Eihän rokote estä tartuntaa mutta silti pelastaa siltä pahalta , niin on ollut. Sitten nämä influenssa rokotuksetkin ovat hyviä olemassa ne auttavat ainoastaan muutamaan virustyyppiin, niihin jotka ovat tavallisempia . Joku voi saada influenssa jostain muusta viruksesta silloin ei rokote suojaa , mutta tavallisesti on niin että tiedetään mikä virustyyppi on meneillään .
        Sitten on koronaa vastaan joillakin ihmisillä T soluja jotka hän on saanut geneettisesti, siksi eivät sairastu, mutta tavallisesti on niin ettei enemmistöllä ole omaa vastustusta vaan ottaa rokotteen.
        Itseään ja muita suojellakseen .
        Kaikki kospiraatio teoriat joita on ollut liikkeellä on muutamat ihmiset uskoneet ja eivät ota piikkiä, ennemmin kuolevat kun korona iskee keuhkoihin .
        Itse makasin influenssan kourissa pari viikkoa sitten ja sekin oli todella raskasta kestettävää . Millaista sitten on korona joka vie kaikki voimat nuorillakin saatikka sitten vanhoilta .
        Joten kukin tyylillään , kun ei aina ymmärretä asioita niistä sairauksista jotka todella ovat vakavia


    • Anonyymi

      Kun on todella sairas ja uupunut, niin haluaa vain nukkua. Ei silloin someen kirjoittelu tule mieleenkään.

      kylmätotuus

      • Niin haluaisi kyllä nukkua, jos se olisi mahdollista.
        Olisihan se luojan lykky, jos korona olisi juttu, että nukkuisin edes muutaman tunnin putkeen.

        Tässä kun makaa petillä, niin tämä älypuhelin on ainoa linkki ulkomaailmaan.
        Tätä nyt pystyy naputtelemaan puolitokkurassakin.

        Niin eihän tämä eristys ole mitään uutta.
        Mieheni kanssa oltiin kokoajan täällä eristyksessä.


      • Anonyymi

        Monella on sentään tabletti jolla voi kirjoittaa kyllä silloinkin kun on sängyssä .äei muutaman sanan kirjoittaminen ota voimia keltään. Tosikon että enimmäkseen on väsynytkun on sairas. Koronaakin on eri voimakasta eri ihmisillä


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Niin haluaisi kyllä nukkua, jos se olisi mahdollista.
        Olisihan se luojan lykky, jos korona olisi juttu, että nukkuisin edes muutaman tunnin putkeen.

        Tässä kun makaa petillä, niin tämä älypuhelin on ainoa linkki ulkomaailmaan.
        Tätä nyt pystyy naputtelemaan puolitokkurassakin.

        Niin eihän tämä eristys ole mitään uutta.
        Mieheni kanssa oltiin kokoajan täällä eristyksessä.

        Mikä estää sinua nukkumasta?

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monella on sentään tabletti jolla voi kirjoittaa kyllä silloinkin kun on sängyssä .äei muutaman sanan kirjoittaminen ota voimia keltään. Tosikon että enimmäkseen on väsynytkun on sairas. Koronaakin on eri voimakasta eri ihmisillä

        Minulla on tabletti vain lääkepurkissa.
        Aina kirjoittanut kaiken älkkärillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sinua nukkumasta?

        kylmätotuus

        Möröt


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Möröt

        Älä lue enää satukirjoja, jos möröt valvottavat.
        Ainoa tietämäni Mörkö on jääkiekkoilija Marko "Mörkö" Anttila.

        Muuten tiedäthän, että puhdas omatunto on paras tyyny?

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä lue enää satukirjoja, jos möröt valvottavat.
        Ainoa tietämäni Mörkö on jääkiekkoilija Marko "Mörkö" Anttila.

        Muuten tiedäthän, että puhdas omatunto on paras tyyny?

        kylmätotuus

        Turhaan olen sitten kärsinyt unettomuudesta vuosikausia, kun puhdas tyyny on se ratkaisu.
        Mitähän se omatunto siinä tarkoittaa?

        Kuka on Marko Anttila?


    • Anonyymi

      En sairastanut vielä kertaakaan, vaikken niitä höpöpiikkejä ottanu.
      Flunssastakin taitaa olla toistakymmentävuotta.

      • Anonyymi

        Jaa että höpö piikkejä.
        Sinä siis kuvittelet että koko maailma vaan höpöpiikkejä antelee . Rokotukset ovat pelastaneet monen elämä. , että siinä sinulle höpöä tarpeeksi


      • Anonyymi

        Meidän kaupungissa on näitä covid19 potilaita juuri ny teholla 19 kappaletta siis tarviteåsebat tehohoitoa paikan. Tavallisella osastolla tuplasti enemmän.
        Joten älä vaan ota niitä höpö piikkejä eivät ole nekään ottaneet jotka makavat hengityskoneessa teholla .Oikeastaan ärsyttävää kun ihmiset eivät vieläkään ole ymmärtäneet tästä asiasta mitään. Kovasti väheksytään asiaa. Vaan kun ollaan teholla niin itketään että saisi elää. Niin se mieli muuttuu ihmisellä äkkiä kun saa tartunnan ja hengitys ei kulje eikä tiedä edes voiko pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kaupungissa on näitä covid19 potilaita juuri ny teholla 19 kappaletta siis tarviteåsebat tehohoitoa paikan. Tavallisella osastolla tuplasti enemmän.
        Joten älä vaan ota niitä höpö piikkejä eivät ole nekään ottaneet jotka makavat hengityskoneessa teholla .Oikeastaan ärsyttävää kun ihmiset eivät vieläkään ole ymmärtäneet tästä asiasta mitään. Kovasti väheksytään asiaa. Vaan kun ollaan teholla niin itketään että saisi elää. Niin se mieli muuttuu ihmisellä äkkiä kun saa tartunnan ja hengitys ei kulje eikä tiedä edes voiko pelastaa

        Piikkisiat täällä valehtelee ilman mitään häpyä!Varmasti on kaikki moneenkertaan piikitettyjä ketkä teholla ovat.Mikä on motiivisi puhua täyttä p@&kaa?


    • Anonyymi

      En minäkään ja huomenna viides koronapiikki.

    • Anonyymi

      Miten korona iskee petiin? Voiko sänkykin sairastua? Taitaa vaan olla koronahysteria joissakin vielä pahana päällä.

      • Jospa se virus lojuu vaikka vesisängyssä. Silloin kannattaa sairaasta sängystä luopua.

        En nyt tiedä mitään hysteriasta.
        Kotitesti näytti kahta viivaa.
        Ja olo oli/on tietty surkea.

        Jos tällainen kurkkukipu ja lihaskipu olisi ollut ennen, olisin mennyt lääkäriin.
        Niinkuin olen aikoinaan tehnytkin.
        Olisi luultavasti todettu angiina ja saanut siihen antibioottikuurin.
        Ja jotain särkylääkettä.
        Nyt ollaan kotona ja syödään panadolia.

        Otin sen testin ihan hoivakäymisiäni varten.

        Olen edelleen epävirallinen edunvalvoja.
        Minun on hoidettava omaiseni laskujen maksuja ja hoitajien kyselyjä.
        Kuka muu ne tekee?


    • Anonyymi

      Käytitkö maskia asioilla käydessäsi?

      • Mikä kysymys.
        En tietenkään. Reuhotin takki auki kuumeisena ja yskin kaikkia päin pläsiä..
        Ei tota kyssäriä enää. Pliiis.


    • Anonyymi

      No, voihan nenä. Silitän otsaasi ja ojennan hedelmiä sairasvuoteellesi:
      🍏🍌🍊🍉🍇

      Kerro vaan täällä miten jakselet. Hyvin hoidit nuo kauppa-asiat, vaikkakin hyvä olisi hakea lääkkeet valmiiksi kaappiin, jo ennen kuin sairastuu. Myös: ettei tartuta muita asiakkaita.

      On olemassa myös nettiapteekkeja, joista voi tilata lääkkeet kotiovelle. Itselleni tulee Itä-Suomen yliopiston apteekista, Kuopiosta.

      Sinne pitää ensin rekisteröityä salasanoilla sekä pankkitunnuksin. Toimitus kestää pari, kolme päivää. Klarnalla voi maksaa (esim 30 vrk maksuaikaa).

      Lepäile peiton alla, juo riittävästi nesteitä ja seuraa vointiasi. Katsele telkkua, tai ole muuten vaan. Netissä on myös puh. numeroja lääkärien / sairaanhoitoneuvontaan. Arkisinhan myös oma terv.asema neuvoo. Tai lähin sairaala.
      🦆🌷🐝

      • Anonyymi

        Itse otin parisen viikkoa sitten 5. koronarokotteen sekä ekaa kertaa yleisen influenssapiikin.

        Aikoinaan otin piikin sikainfluenssaa varten (v.2009?). Vas. käteni kipeytyi niin, että sitä särki puolen vuoden ajan olkapäästä pikkusormen päähän asti.


      • Kiitos kauniista kirjoituksestasi.

        Sain kaksi uusittua reseptiä yksityislääkäriltä torstaina.
        Menin apteekkiin niitä hakemaan.
        Täällä on vain torstaisin apteekki auki.
        Panadol 1000 mg/100 kpl on huomattavasti edullisempi reseptillä kun 15 kpl apteekissa hyllyllä.
        Oli myös toinen tärkeä reseptilääke.

        Olin ensimmäinen aamun asiakas ja ainoa silllä hetkellä. Tein näin, etten vain tapaa ketään.

        Kerroin tilanteeni tutulle farmalle. Hän antoi vielä lisäneuvoja. Eli pysy kotosalla, lepää.

        Minulla on lähin terveysasema 35 km päässä. Toivotonta saada edes puhelinyhteyttä., puhumattakaan lääkäristä.
        Lähin päivystävä sairaala on 40 km päässä.

        Asun siis vanhustentalossa ja täällä on monella kotisairaanhoito.
        Sain kolmannen koronarokotteen heiltä.
        Eli palveluja tänne saa, jos tilanne huononee.


    • Anonyymi

      Tappava rutto rehottaa

      • Eikös sillä rutolla aikoinaan peloteltiin vieraat huitsin newadaan.
        Voisi käyttää itärajalla.


    • Anonyymi

      Lihasta ei saa yhtään jännittää vaan annettava olla rentona, itselle ei ole koskaan tullu kipua.

    • Anonyymi

      Ei tulisi mieleenkään lähteä apteekkiin tai muualle tartuttamaan muita.
      Olin ennakoinut tilanteen, kun ensimmäisen koronan sain.
      Toivottavasti ei tule toista.

      • Miten ennakoit lääkkeet, ruoat, toisen asioiden hoitamisen?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Miten ennakoit lääkkeet, ruoat, toisen asioiden hoitamisen?

        Yleiset flunssalääkkeet voi ennalta hankkia.
        Reseptilääkkeet tilata verkkopankista, mahd. parin päivän viiveellä.


    • Anonyymi

      Laskujen maksuihin voi saada maksuaikaa ottamalla yhteyttä laskuttajaan.

      • Sekin on jonkun tehtävä. Eli minun.

        Olen heinäkuussa hakenut omaiselleni edunvalvojaa.
        Käsittelyssä on tällähetkellä toukokuun hakemukset.
        Hyvässä tapauksessa edunvalvojan saan joskus ensivuonna.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Sekin on jonkun tehtävä. Eli minun.

        Olen heinäkuussa hakenut omaiselleni edunvalvojaa.
        Käsittelyssä on tällähetkellä toukokuun hakemukset.
        Hyvässä tapauksessa edunvalvojan saan joskus ensivuonna.

        Kannattaa ruveta itse. Virallista edunvalvojaa ei kannata ottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ruveta itse. Virallista edunvalvojaa ei kannata ottaa.

        Kun olet ollut edunvalvoja omaisellesi, ilmeisesti kaikki on mennyt hienosti putkeen.
        Sehän olisi ihanteellista.

        Olen ollut epävirallinen edunvalvoja n. 7 vuotta. Täysin koiran virka.
        Muilta omaisilta tulee haukkumiset asioiden hoitamisesta.
        Itse eivät tee mitään.
        Kokoajan riitaa tekemisistäni.

        Tässä syy miksi laitettiin edunvalvonta-anomus vireille.
        Omaiseni, hoivan asukas, allekirjoitti hakemuksen itse.
        Lääkäri teki lausunnot.

        Äidilläni oli samasta syystä ulkopuolinen edunvalvoja. Erittäin pätevä.
        Nyt vain kestää päätöksenteko. On niinpaljon hakemuksia


    • Anonyymi

      Paranemisia sinulle.👍.

      • Kiitos. Tuo lämmittää mieltä.❤️


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oletko tehnyt kotitestin vai mistä tiedät tautisi nimen?

      • Kotitesti näytti kahta viivaa.
        Ja olo oli/on tietty surkea.


    • Anonyymi

      Niasiini+Sinkki+Sauna

      Lähtee tauti varmasti

      • En käytä mitään apteekki- tai luontaistuotteita. En käy saunassa.
        Ostan hedelmiä, kuorin ne ja laitan blenderiin.
        Siinä vitamiinit.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        En käytä mitään apteekki- tai luontaistuotteita. En käy saunassa.
        Ostan hedelmiä, kuorin ne ja laitan blenderiin.
        Siinä vitamiinit.

        Kuitenkin pfizerin mrna-piikit kelpaa


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        En käytä mitään apteekki- tai luontaistuotteita. En käy saunassa.
        Ostan hedelmiä, kuorin ne ja laitan blenderiin.
        Siinä vitamiinit.

        Tai sitten ei vitamiineja, jos / kun kuorit hedelmäsi.


    • Anonyymi

      Kuinka potilas tänään voi? 🫠

      • Voin kohtalaisesti.
        Lyhyet kävelylenkit olen tehnyt. En voi elää, jos en yhtään liiku tai kävele.
        Jos tuo kurkkukipu paranee, haen koiran, jota kovasti ikävöin.
        Lenkille hurmurin kanssa, jos ei ole kovin kylmä.
        Sitten hoivaan omaistani katsomaan.


    • Anonyymi

      Itse asun pääkaupunki setu yksin. Käytän maskia ainoana likunta tunilla. Neilmaset senjori jumpat. Itseläni ei enää ystäviä,ei suhdetta joka kesti 21v. Ovat kuolet sydis,syöpä Siloin kun korona oli pahimillaan. Jos nyt sairastusun koronaan( viellä en kertaakan sairastanut) Olisi hikiset paikat. Periatessaen käytänyt pankki tunuksia eläkellä enää,Joten mitän ei tilata netistä, Sitä syötäisin vaan marjoja, jotka metsästä poiminut ja juotaisin vihreää teetä.Elämässä autanut koko aikuis iän muita. Mutta ne autetavat eivät enää muista mina.Ihmisllä käsitys ( suku) Olen ikinuori.varakas ja terve.Miksi? Koska en valita köyhyys,en sairaudet,en vaivat.

    • Anonyymi

      Oli avattavissa kun meuhkasit kylmällä itärajalla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe