Tarkootan suomalaiselle parhaalle kinkulle.
Mikä olisi sopiva kinkkuviini?
33
489
Vastaukset
- Anonyymi
Gambina
- Anonyymi
Onko se mielestäsi hyvää. Minulle tuntematon viini.
- Anonyymi
Gambina, taattua laatua vuodesta 1932 lähtien.
- Anonyymi
LAB maistuu!
- Anonyymi
Aussi chardonneytä pitääs olla kuulemma.
- Anonyymi
Ponua on pruukattu hörppiä possun kera, ettei mee jalakoihin.😁
- Anonyymi
Eiköhän olut ole parhaiten sopiva kinkun kansaa , en oikein tiedömitään viiniä joka sopisi kinkun kanssa . Mutta jokainenhan voi kokeilla ehkä löytää jonkun joka sopii
- Anonyymi
Suosittelen Huttunen -punaviiniä, litran pahvitölkki. Tölkissä on hieno rehellinen ja konstailematon kuvakin suomalaisesta ’kinkkuviljelijästä’.
Erinomainen kinkkuviini….- Anonyymi
Olet kyykkyviinien tuntija. Olen iloinen että löysit mieleisesi viinin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyykkyviinien tuntija. Olen iloinen että löysit mieleisesi viinin.
Sopivasta kinkkuviinistähän tuosta kyseltiin…. Eikö vastaus miellytä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopivasta kinkkuviinistähän tuosta kyseltiin…. Eikö vastaus miellytä?
Päinvastoin, olen iloinen että löysit mieleisesi viinin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, olen iloinen että löysit mieleisesi viinin.
Hienoa, että olet iloinen… Sehän oli ihan ilmainen neuvo sinulle.
Ota opiksi ja kokeile…. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että olet iloinen… Sehän oli ihan ilmainen neuvo sinulle.
Ota opiksi ja kokeile….Ilmainen neuvo on aina ilmainen neuvo. Kaada itsellesi vaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmainen neuvo on aina ilmainen neuvo. Kaada itsellesi vaan....
Älä sitte kysele, jos kerran vastaukset ei miellytä….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitte kysele, jos kerran vastaukset ei miellytä….
Kaada itsellesi vaan...
- Anonyymi
Olisko tuokin vähän liian laadusta viiniä kinkulle?
- Anonyymi
Viini on kaupunkilaisten hienohelmojen juoma, jota juomalla he voivat valehdella itselleen, etteivät juo päihtyäkseen. Minun mielestäni viini ei kuulu suomalaiseen joulupöytään.
Kinkun kanssa kotikalja on paras juoma. Jouluna se voi olla vähän tavallista vahvempaa, niin juhlaväelle tulee iloinen joulumieli.- Anonyymi
Kotikalja on hyvä, kaupunkilaiset juokoon cambinaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikäni kaupungissa asuneena, niin lapsuuteni joulupöytäjuomana oli vaarinkalja, isossa muistaakseni parin litran pullossa sitä myytiin.
Nyt kun itse olen vaari, niin kyllä kotikalja on edelleen joulupöytäjuomana, mutta nykylapsille se ei maistu. Eikä entisajan vaarinkaljaa, jossa oli alkoholipitoisuyskin jotain n 2% tai vähän alle, lapsille tietenkään annetakaan. Ei edes kotikaljaa, jossa alkoholipitoisuus on 0,5%. Ja hyvä niin…
Kyllä punaviiniäkin on tarjolla, mutta eipä se oikein käy ’kaupaksi’. - Anonyymi
Valitettavan totta, mitä sanot viinistä juomana. Keskiluokan tapa juopotella kasvojaan menettämättä.
Kotikaljaa tehdään meilläkin Jouluksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikäni kaupungissa asuneena, niin lapsuuteni joulupöytäjuomana oli vaarinkalja, isossa muistaakseni parin litran pullossa sitä myytiin.
Nyt kun itse olen vaari, niin kyllä kotikalja on edelleen joulupöytäjuomana, mutta nykylapsille se ei maistu. Eikä entisajan vaarinkaljaa, jossa oli alkoholipitoisuyskin jotain n 2% tai vähän alle, lapsille tietenkään annetakaan. Ei edes kotikaljaa, jossa alkoholipitoisuus on 0,5%. Ja hyvä niin…
Kyllä punaviiniäkin on tarjolla, mutta eipä se oikein käy ’kaupaksi’.Tätä voi tarjota myös lapsille koska ei sisällä lainkaan alkoholia:
Ukko-Pekka kotikaljan makuinen hiilihapollinen juoma 1,5 l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gambina
- Anonyymi
Perinteinen joulukilju
- Anonyymi
Sama kuin muullekkin rasvaiselle ja suolaiselle roskaruualle: olut.
Ei viiniä kannata pilata nauttimalla se kinkun kanssa.- Anonyymi
Eikä kinkkua kannata pilata nauttimalla sitä viinin kanssa.
- Anonyymi
Mikä tahansa harmaasuolattu...
- Anonyymi
juoppo nettosaaja perintötilan peräkammarissa,
luottaa kiljuun ja pontikkaan...- Anonyymi
Mukava kuulla että olet juomasi valinnut!
- Anonyymi
Kyykkyviinit sopivat parhaiten
- Anonyymi
Olipa mielenkintois vastauksia. Viinaa en juo,sen enempä sikaa en syö.Mutta lapsuuskodissaa jouluna oli Koti Kaljaa. Myänkö sitä enää? Suositelisin sitä ihan siksi Joulu rauha olisi teidän kodissa.
- Anonyymi
Kotikaljaa meilläkin on tapana Jouluna juua. Ei pilata Joulun sanomaa päihteillä. Sitä saa ostaa valmiina, mutta yleensä tehdään se itse maltaista, sokerista ja annetaan käydä hiivan voimalla. Mallaspussin päällä on hyvä ohje.
- Anonyymi
Domaine de la Romanée-Conti - viinejä voi aina suositella.
- Anonyymi
Tuossa on Alkon suosittelemia viinejä possunlihalle.
https://www.alko.fi/tuotteet/punaviinit/[email protected]=0&SortingAttribute=startOfSale-asc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733