Rajoittimet 80km/h

Anonyymi-ap

Niin loppuu toi järjetön rekkojen kohellus.

18

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikissa kuorma-autoissa on jo tuollainen rajoitin. Viranomainen tosin sallii muutaman km/h ylityksen, koska säätäminen ei onnistu täsmällisesti nopeuteen 80 km/h. Myös ajotilanne voi vaikuttaa, esimerkiksi alamäessä nopeus voi nousta yli vaikka moottori ei vedä lainkaan.

      • Anonyymi

        Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.

        viroauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viroauto

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.

        Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.

        Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
        Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.

        Ajeletko sä ihan 124 kaanialla. Mitäpä, jos vaikka siirryttäisiin sieltä lutusesta 90-luvun lopusta-2000- luvun alusta ihan tähän päivään tammmikuulle 2024.
        Vaikka ei siinä mitään, mukavaa aikaahan tuolloin eleltiin.
        Oltiin 25 vuotta nuorempiakin. Voi kun aika kultaa muistot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
        Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on.

        Väylään ei ihan pelkkä nappi riitä, voit vaikka kymmenen nappia laittaa niin rajotinta et pois saa. Taitaa väylän maailma olla sulle ihan tuntematonta asia. Ei muutaku puukengät kopisemaan ja kääntelet sitä rattia vaan.


    • Anonyymi

      Miksi teillä kiinnostaa jonkun kuorma-auton vauhti ? Oletteko suunnitelleet laittavanne kuorma-auton ? Millälailla jonkun kuorma-auton nopeus vaikuttaa teidän päiväänne ? Seuraatteko muita ammattikuntia samallalailla, että mitä vauhtia siellä töitä tehdään? Onko joskus joku kuorma-autonkuljettaja tullut kertomaan teille miten teidän pitää ajaa tai tehdä töitänne? Oletteko oikeita henkilöitä puuttumaan jonkun työntekemiseen? Muutama kysymys mutta nyt voitte puhdistaa mielenne aiheesta.

      • Anonyymi

        Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.

        Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.

        Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii.

        Näin vastataan espoosta sieltä arvostetulta alueelta


    • Anonyymi

      Tuota, tuota...
      Asiasta nyt liikoja ymmärtämättä, niin kuorma-auton nopeutenrajootin lienee kalibroitaan maksimissaan 90 km/h, elikkäs, kun vaikka vuosikatsastusta varten tarvittava nopeutenrajoottimen toiminnan tarkastus suoritetaan syöttämällä nopeuspulssia ajoneuvon (yleensä kai) piirturin testipistokkeen kautta laitteella, joka on juurikin tätä testausta varten olemassa luvanvaraisella huolto- ja korjausliikkeelä, niin nopeutenrajoottimen tulisi reakoida juurikin sillähetkellä, kun syötetty nopespulssi vastaa taajuuteltaan nopeutta 91 km/h.
      Noin pers tuntumalla voinen sanoa, että tässä on hiemam merkkikohtaisia eroja, että kuinka rajootin tarkastustilanteessa käyttäytyy.
      Moni rajootin reagoipi jo viisarin osoittaessa 89 km/h.
      Siis niille, joille asia on vieraampi, niin kuormuriautoahan ei käydä suinkaan missään moottortiellä testiajamassa, koska ylinopeuttahan ei saa ajaa, joten olisi jo asentajarukan etujen vastaista, jos viikossa saisi 6-7 ylinoppeussakkoa pelkästään siksi, että tatkastaa asiakkaan kuormurista noppeuvenrajoottimen toimintaa.
      Noin niinku tarvineeko siihen rajoottimen maniipuulointiin mikään ruutinkeksijä olla, niin tyydyn sanoomaan vua, ette ei tarvi.
      Jos haluaa olla ja esiintyä munapäänä, idioottina, liikenteen vaarantajana, koko kuljetusalan maineen töhrääjänä ja rikollisena, niin kyllä tähän konstit löytyy.
      No, sitten on kuljetusliikkeitä, joiden toimeksiantajalta on tullut ohjeet, että jos haluaa ajaa kyseisen tehtaan, sahan tai jalostamon tuotteita, niin liikennöitsijän on käytävä kalibroimassa kalustonsa noppeuvenrajooottimet esim. Vmax 80 km/h.
      Näitä Vmax 80 km/h näkee aikapaljon ja sitten siitä seuraa edelleen täälläkin keskusteluissa, että joku munapäinen näppynaamainen poika sieltä saksalaisen premium luokan henkilöauton ratin ja penkinvälistä vittuilee, kun rekat jurnuttaa tientukkona.
      Olen itsekkin muutaman kerran joutunut henkilöautolla ajellessa tilanteeseen, jossa joku säälittävä marginaaliryhmään kuuluva "ammattiautoilija" on alkanut kuormuriautolla hiillostamaan tappituntumalla.
      No, keskisormea olen vilauttanut ja pitänyt huolen, että itse ajelen liikennesääntöjen mukaan.
      Tietty törkeissä tilanteissa kannattaa pyytää viranomaisia avuksi.
      Tänään oli juuri iltapäivälehteen kuvattu kuinka täysperävaunuyhdistelmä ajoi motarilla pikkuauton persuksissa.
      Kortti olisi kuulemma lähtenyt rekkakuskilta, jos poliisi olisi nähnyt kyseisen sankariteon.
      Yksi vaihtoehto voisi olla, että autoilijoiden (siis aivan kaikkien autoilijoiden) mielentilaa alettaisiin valvoa autossa olevalla kasvojentunnistus järjestelmällä.
      Mikäli järjestelmä havaitsisi, että kuljettajan syke on koholla, hän on kireä, kuuntelee agressiivista musiikkia ja ruuhkatutkasta tulisi tieto, että ajetaan liianlähellä edellä ajavaa ajoneuvoa voisi järjestelmä tiputtaa ajoneuvon tehoa 25-30% , hiljentää vauhtia, sulkea rakuttavat poppivehkeet ja varoittaa kuljettajaa hänen huonosta ajotavastaan.

    • Anonyymi

      Henkilöautoihin nopeudenrajoitin niin loppuu se järjetön kohellus!!!!

      • Anonyymi

        nokkela oivallut, oliko omasi vai äitisi?


    • Anonyymi

      Nykytekniikalla olisi jo mahdollista lähettää maksumuistutus liikenteessä törttöilystä ilman, että täytyy juuri peltipoliisin kohdalla hölmöillä.
      Etenkin sähköautot keräävät kuljettajasta yllättävää dataa, jonka avulla voidaan kyllä sanoa kuka on milloinkin ja miten autoa ajanut.
      Raskaanliikenteen osalta tällaista yksilöivää tiedonkeräilyä on luvankanssa käytetty jo vuosia sitten esimerkiksi kuljettajien ennakoivanajon koulutuksiin.
      Näki muuten helvetin hyvin, kun renki pumppasi kaanian jarrupoljinta satojakertoja useamin per työvuoro versus omistaja/isäntä kuljettajaan.

      • Anonyymi

        Puhut paskaa!


    • Anonyymi

      Harva firma on enään niin hyvässä kunnossa että 80kmh riittäisi. naurattaa ja huvittaa lähinnä katsoa tuota maksujärjestelyfirmojen kohellusta kun on autot,verot ja tyel maksut narulla ja pyörän pitää pyöriä kiivaasti.

    • Anonyymi

      30.1.2024 IS
      Rekkamies yritti karkuun 193 km/h vauhdilla.
      POLIISI luonnehti kaaharia rekkamieheksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3210
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1942
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1920
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      81
      1781
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1522
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1418
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      27
      1344
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1198
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      112
      1160
    Aihe