Niin loppuu toi järjetön rekkojen kohellus.
Rajoittimet 80km/h
18
670
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikissa kuorma-autoissa on jo tuollainen rajoitin. Viranomainen tosin sallii muutaman km/h ylityksen, koska säätäminen ei onnistu täsmällisesti nopeuteen 80 km/h. Myös ajotilanne voi vaikuttaa, esimerkiksi alamäessä nopeus voi nousta yli vaikka moottori ei vedä lainkaan.
- Anonyymi
Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.
viroauto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viroauto
Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.
Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.
Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.
Ajeletko sä ihan 124 kaanialla. Mitäpä, jos vaikka siirryttäisiin sieltä lutusesta 90-luvun lopusta-2000- luvun alusta ihan tähän päivään tammmikuulle 2024.
Vaikka ei siinä mitään, mukavaa aikaahan tuolloin eleltiin.
Oltiin 25 vuotta nuorempiakin. Voi kun aika kultaa muistot! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on.Väylään ei ihan pelkkä nappi riitä, voit vaikka kymmenen nappia laittaa niin rajotinta et pois saa. Taitaa väylän maailma olla sulle ihan tuntematonta asia. Ei muutaku puukengät kopisemaan ja kääntelet sitä rattia vaan.
- Anonyymi
Miksi teillä kiinnostaa jonkun kuorma-auton vauhti ? Oletteko suunnitelleet laittavanne kuorma-auton ? Millälailla jonkun kuorma-auton nopeus vaikuttaa teidän päiväänne ? Seuraatteko muita ammattikuntia samallalailla, että mitä vauhtia siellä töitä tehdään? Onko joskus joku kuorma-autonkuljettaja tullut kertomaan teille miten teidän pitää ajaa tai tehdä töitänne? Oletteko oikeita henkilöitä puuttumaan jonkun työntekemiseen? Muutama kysymys mutta nyt voitte puhdistaa mielenne aiheesta.
- Anonyymi
Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.
Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.
Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii.Näin vastataan espoosta sieltä arvostetulta alueelta
- Anonyymi
Tuota, tuota...
Asiasta nyt liikoja ymmärtämättä, niin kuorma-auton nopeutenrajootin lienee kalibroitaan maksimissaan 90 km/h, elikkäs, kun vaikka vuosikatsastusta varten tarvittava nopeutenrajoottimen toiminnan tarkastus suoritetaan syöttämällä nopeuspulssia ajoneuvon (yleensä kai) piirturin testipistokkeen kautta laitteella, joka on juurikin tätä testausta varten olemassa luvanvaraisella huolto- ja korjausliikkeelä, niin nopeutenrajoottimen tulisi reakoida juurikin sillähetkellä, kun syötetty nopespulssi vastaa taajuuteltaan nopeutta 91 km/h.
Noin pers tuntumalla voinen sanoa, että tässä on hiemam merkkikohtaisia eroja, että kuinka rajootin tarkastustilanteessa käyttäytyy.
Moni rajootin reagoipi jo viisarin osoittaessa 89 km/h.
Siis niille, joille asia on vieraampi, niin kuormuriautoahan ei käydä suinkaan missään moottortiellä testiajamassa, koska ylinopeuttahan ei saa ajaa, joten olisi jo asentajarukan etujen vastaista, jos viikossa saisi 6-7 ylinoppeussakkoa pelkästään siksi, että tatkastaa asiakkaan kuormurista noppeuvenrajoottimen toimintaa.
Noin niinku tarvineeko siihen rajoottimen maniipuulointiin mikään ruutinkeksijä olla, niin tyydyn sanoomaan vua, ette ei tarvi.
Jos haluaa olla ja esiintyä munapäänä, idioottina, liikenteen vaarantajana, koko kuljetusalan maineen töhrääjänä ja rikollisena, niin kyllä tähän konstit löytyy.
No, sitten on kuljetusliikkeitä, joiden toimeksiantajalta on tullut ohjeet, että jos haluaa ajaa kyseisen tehtaan, sahan tai jalostamon tuotteita, niin liikennöitsijän on käytävä kalibroimassa kalustonsa noppeuvenrajooottimet esim. Vmax 80 km/h.
Näitä Vmax 80 km/h näkee aikapaljon ja sitten siitä seuraa edelleen täälläkin keskusteluissa, että joku munapäinen näppynaamainen poika sieltä saksalaisen premium luokan henkilöauton ratin ja penkinvälistä vittuilee, kun rekat jurnuttaa tientukkona.
Olen itsekkin muutaman kerran joutunut henkilöautolla ajellessa tilanteeseen, jossa joku säälittävä marginaaliryhmään kuuluva "ammattiautoilija" on alkanut kuormuriautolla hiillostamaan tappituntumalla.
No, keskisormea olen vilauttanut ja pitänyt huolen, että itse ajelen liikennesääntöjen mukaan.
Tietty törkeissä tilanteissa kannattaa pyytää viranomaisia avuksi.
Tänään oli juuri iltapäivälehteen kuvattu kuinka täysperävaunuyhdistelmä ajoi motarilla pikkuauton persuksissa.
Kortti olisi kuulemma lähtenyt rekkakuskilta, jos poliisi olisi nähnyt kyseisen sankariteon.
Yksi vaihtoehto voisi olla, että autoilijoiden (siis aivan kaikkien autoilijoiden) mielentilaa alettaisiin valvoa autossa olevalla kasvojentunnistus järjestelmällä.
Mikäli järjestelmä havaitsisi, että kuljettajan syke on koholla, hän on kireä, kuuntelee agressiivista musiikkia ja ruuhkatutkasta tulisi tieto, että ajetaan liianlähellä edellä ajavaa ajoneuvoa voisi järjestelmä tiputtaa ajoneuvon tehoa 25-30% , hiljentää vauhtia, sulkea rakuttavat poppivehkeet ja varoittaa kuljettajaa hänen huonosta ajotavastaan. - Anonyymi
Henkilöautoihin nopeudenrajoitin niin loppuu se järjetön kohellus!!!!
- Anonyymi
nokkela oivallut, oliko omasi vai äitisi?
- Anonyymi
Nykytekniikalla olisi jo mahdollista lähettää maksumuistutus liikenteessä törttöilystä ilman, että täytyy juuri peltipoliisin kohdalla hölmöillä.
Etenkin sähköautot keräävät kuljettajasta yllättävää dataa, jonka avulla voidaan kyllä sanoa kuka on milloinkin ja miten autoa ajanut.
Raskaanliikenteen osalta tällaista yksilöivää tiedonkeräilyä on luvankanssa käytetty jo vuosia sitten esimerkiksi kuljettajien ennakoivanajon koulutuksiin.
Näki muuten helvetin hyvin, kun renki pumppasi kaanian jarrupoljinta satojakertoja useamin per työvuoro versus omistaja/isäntä kuljettajaan.- Anonyymi
Puhut paskaa!
- Anonyymi
Harva firma on enään niin hyvässä kunnossa että 80kmh riittäisi. naurattaa ja huvittaa lähinnä katsoa tuota maksujärjestelyfirmojen kohellusta kun on autot,verot ja tyel maksut narulla ja pyörän pitää pyöriä kiivaasti.
- Anonyymi
30.1.2024 IS
Rekkamies yritti karkuun 193 km/h vauhdilla.
POLIISI luonnehti kaaharia rekkamieheksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278