Rajoittimet 80km/h

Anonyymi-ap

Niin loppuu toi järjetön rekkojen kohellus.

18

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikissa kuorma-autoissa on jo tuollainen rajoitin. Viranomainen tosin sallii muutaman km/h ylityksen, koska säätäminen ei onnistu täsmällisesti nopeuteen 80 km/h. Myös ajotilanne voi vaikuttaa, esimerkiksi alamäessä nopeus voi nousta yli vaikka moottori ei vedä lainkaan.

      • Anonyymi

        Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmostiellä ajelin viime viikolla kuorma-auton perässä muutaman kilometrin ihan mielenkiinnosta, kun näytti kulkevan niin hyvin. 105-110 oli mittarin mukaan.

        viroauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viroauto

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.

        Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa nykypäivään ja väylä ohjattuun maailmaan. Ei auta rajoittimen poistoon vaikka miten revit sulakkeita kun nopeusrajotukset on ohjelmoitu ohjainyksikköön.

        Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
        Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten oikea sulake Scaniassa irti. Kyllä sitten lähtee...mutta osa mittareistaki putoo pois pelistä.

        Ajeletko sä ihan 124 kaanialla. Mitäpä, jos vaikka siirryttäisiin sieltä lutusesta 90-luvun lopusta-2000- luvun alusta ihan tähän päivään tammmikuulle 2024.
        Vaikka ei siinä mitään, mukavaa aikaahan tuolloin eleltiin.
        Oltiin 25 vuotta nuorempiakin. Voi kun aika kultaa muistot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä se onkin napilla väylän kautta, ei tarvi paljon piuhoja ja sulakkeita repiä.
        Vai Meinasitko että se on jotain tuntematonta aluetta mitä siel väylässä on.

        Väylään ei ihan pelkkä nappi riitä, voit vaikka kymmenen nappia laittaa niin rajotinta et pois saa. Taitaa väylän maailma olla sulle ihan tuntematonta asia. Ei muutaku puukengät kopisemaan ja kääntelet sitä rattia vaan.


    • Anonyymi

      Miksi teillä kiinnostaa jonkun kuorma-auton vauhti ? Oletteko suunnitelleet laittavanne kuorma-auton ? Millälailla jonkun kuorma-auton nopeus vaikuttaa teidän päiväänne ? Seuraatteko muita ammattikuntia samallalailla, että mitä vauhtia siellä töitä tehdään? Onko joskus joku kuorma-autonkuljettaja tullut kertomaan teille miten teidän pitää ajaa tai tehdä töitänne? Oletteko oikeita henkilöitä puuttumaan jonkun työntekemiseen? Muutama kysymys mutta nyt voitte puhdistaa mielenne aiheesta.

      • Anonyymi

        Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.

        Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen rajoitus on hyvä, mutta kuljettajille enemmän aivoja ajamiseen. Kehä3 näkee jokapäivä miten puolikkaalla tai täysperällä roikutaan 80-89km/h vauhdissa kontissa kiinni. Olkoon vaikka Räikkönen hytissä niin se yhdistelmä ei pysähdy metrin matkalla jos tulee äkkijarrutus tms edes kuivalla. Samoin todella turhaa vasemman kaistan tukkimista näkee kokoajan, ohitat 10-20 autoa matkalla jumbo-tikkurila vasenta kaistaa, mutta lopulta Kuusikon mäessä ne ohitetut tulee ohi ja sinä hidastat vasenta kaistaa.

        Henkilöautoistakin löytyy mulkkuja ja paskoja kuskeja tietenkin. Mutta, luulis AMMATTIautoilijoiden osaavan liikennesääntöjä edes vähäsen tai ymmärtävän mitä se yhdistelmän pysäyttäminen vaatii.

        Näin vastataan espoosta sieltä arvostetulta alueelta


    • Anonyymi

      Tuota, tuota...
      Asiasta nyt liikoja ymmärtämättä, niin kuorma-auton nopeutenrajootin lienee kalibroitaan maksimissaan 90 km/h, elikkäs, kun vaikka vuosikatsastusta varten tarvittava nopeutenrajoottimen toiminnan tarkastus suoritetaan syöttämällä nopeuspulssia ajoneuvon (yleensä kai) piirturin testipistokkeen kautta laitteella, joka on juurikin tätä testausta varten olemassa luvanvaraisella huolto- ja korjausliikkeelä, niin nopeutenrajoottimen tulisi reakoida juurikin sillähetkellä, kun syötetty nopespulssi vastaa taajuuteltaan nopeutta 91 km/h.
      Noin pers tuntumalla voinen sanoa, että tässä on hiemam merkkikohtaisia eroja, että kuinka rajootin tarkastustilanteessa käyttäytyy.
      Moni rajootin reagoipi jo viisarin osoittaessa 89 km/h.
      Siis niille, joille asia on vieraampi, niin kuormuriautoahan ei käydä suinkaan missään moottortiellä testiajamassa, koska ylinopeuttahan ei saa ajaa, joten olisi jo asentajarukan etujen vastaista, jos viikossa saisi 6-7 ylinoppeussakkoa pelkästään siksi, että tatkastaa asiakkaan kuormurista noppeuvenrajoottimen toimintaa.
      Noin niinku tarvineeko siihen rajoottimen maniipuulointiin mikään ruutinkeksijä olla, niin tyydyn sanoomaan vua, ette ei tarvi.
      Jos haluaa olla ja esiintyä munapäänä, idioottina, liikenteen vaarantajana, koko kuljetusalan maineen töhrääjänä ja rikollisena, niin kyllä tähän konstit löytyy.
      No, sitten on kuljetusliikkeitä, joiden toimeksiantajalta on tullut ohjeet, että jos haluaa ajaa kyseisen tehtaan, sahan tai jalostamon tuotteita, niin liikennöitsijän on käytävä kalibroimassa kalustonsa noppeuvenrajooottimet esim. Vmax 80 km/h.
      Näitä Vmax 80 km/h näkee aikapaljon ja sitten siitä seuraa edelleen täälläkin keskusteluissa, että joku munapäinen näppynaamainen poika sieltä saksalaisen premium luokan henkilöauton ratin ja penkinvälistä vittuilee, kun rekat jurnuttaa tientukkona.
      Olen itsekkin muutaman kerran joutunut henkilöautolla ajellessa tilanteeseen, jossa joku säälittävä marginaaliryhmään kuuluva "ammattiautoilija" on alkanut kuormuriautolla hiillostamaan tappituntumalla.
      No, keskisormea olen vilauttanut ja pitänyt huolen, että itse ajelen liikennesääntöjen mukaan.
      Tietty törkeissä tilanteissa kannattaa pyytää viranomaisia avuksi.
      Tänään oli juuri iltapäivälehteen kuvattu kuinka täysperävaunuyhdistelmä ajoi motarilla pikkuauton persuksissa.
      Kortti olisi kuulemma lähtenyt rekkakuskilta, jos poliisi olisi nähnyt kyseisen sankariteon.
      Yksi vaihtoehto voisi olla, että autoilijoiden (siis aivan kaikkien autoilijoiden) mielentilaa alettaisiin valvoa autossa olevalla kasvojentunnistus järjestelmällä.
      Mikäli järjestelmä havaitsisi, että kuljettajan syke on koholla, hän on kireä, kuuntelee agressiivista musiikkia ja ruuhkatutkasta tulisi tieto, että ajetaan liianlähellä edellä ajavaa ajoneuvoa voisi järjestelmä tiputtaa ajoneuvon tehoa 25-30% , hiljentää vauhtia, sulkea rakuttavat poppivehkeet ja varoittaa kuljettajaa hänen huonosta ajotavastaan.

    • Anonyymi

      Henkilöautoihin nopeudenrajoitin niin loppuu se järjetön kohellus!!!!

      • Anonyymi

        nokkela oivallut, oliko omasi vai äitisi?


    • Anonyymi

      Nykytekniikalla olisi jo mahdollista lähettää maksumuistutus liikenteessä törttöilystä ilman, että täytyy juuri peltipoliisin kohdalla hölmöillä.
      Etenkin sähköautot keräävät kuljettajasta yllättävää dataa, jonka avulla voidaan kyllä sanoa kuka on milloinkin ja miten autoa ajanut.
      Raskaanliikenteen osalta tällaista yksilöivää tiedonkeräilyä on luvankanssa käytetty jo vuosia sitten esimerkiksi kuljettajien ennakoivanajon koulutuksiin.
      Näki muuten helvetin hyvin, kun renki pumppasi kaanian jarrupoljinta satojakertoja useamin per työvuoro versus omistaja/isäntä kuljettajaan.

      • Anonyymi

        Puhut paskaa!


    • Anonyymi

      Harva firma on enään niin hyvässä kunnossa että 80kmh riittäisi. naurattaa ja huvittaa lähinnä katsoa tuota maksujärjestelyfirmojen kohellusta kun on autot,verot ja tyel maksut narulla ja pyörän pitää pyöriä kiivaasti.

    • Anonyymi

      30.1.2024 IS
      Rekkamies yritti karkuun 193 km/h vauhdilla.
      POLIISI luonnehti kaaharia rekkamieheksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe