Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Helluntailaiset kieltää Kolmiyhteisen Jumalan

Anonyymi-ap

Helluntailaiset eli Parhamilaiset kieltää Kolmiyhteisen Jumalan. Samoin tekee muutkin Jenkkilahkot.

Helluntailaiset opettavat kierosti, että Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä on kaikilla hieman erilaisia oppeja.

70

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan.

    • Anonyymi

      Ompa taas aloittaja luterilainen lahkolainen valheen kirjoittanut. Tätä se pakkovauvakaste teetättää!

      Lukekaapa luterilaiset Raamattua ja alleviivatkaa kaikki sanat kuten Pyhä Henki tai Henki, niin näette kuinka merkittävää on vaeltaa Hengessä!

      • Anonyymi

        Parempi on vaeltaa Kristuksessa Jeesuksessa, kuin helluntailaisten hurmoshenkien vietävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi on vaeltaa Kristuksessa Jeesuksessa, kuin helluntailaisten hurmoshenkien vietävänä.

        Rauha olkoon teille kaikille, jotka Kristuksessa Jesuksessa olette, amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauha olkoon teille kaikille, jotka Kristuksessa Jesuksessa olette, amen!

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hän on minussa ja minä hänessä.


    • Anonyymi

      Luterilaiset ovat täysin ulkona kristinuskosta! He eivät ymmärrä kolmiyhteistä Jumalaa = Isä, Poika ja Pyhä Henki!

      Jeesuksen ei tarvinnut puhua kielillä, koska hän on täydellinen JUMALA! Kielilläpuhuva vajavainen uudestisyntynyt uskovainen rakentaa itseään!

      HÄVETKÄÄ LUTERILAISET RIENAAJAT!
      Teille ei riitä rienata helluntailaisia vaan teidän pitää rienata vielä JUMALAA, POIKAA ja PYHÄÄ HENKEÄ!

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät tunnusta Jeesusta ihmiseksi, vaan pitävät häntä pelkkänä henkiolentona. Siksi hellarit eksyttää monia puhumalla pelkistä hengistä ja henki-ilmiöistä ja hurmoskokemuksista.

        Mark.10:18
        "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä,
        ei kukaan muu."

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät tunnusta Jeesusta ihmiseksi, vaan pitävät häntä pelkkänä henkiolentona. Siksi hellarit eksyttää monia puhumalla pelkistä hengistä ja henki-ilmiöistä ja hurmoskokemuksista.

        Mark.10:18
        "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä,
        ei kukaan muu."

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Ei Jeesus mitään omaa uutta oppia oppettanut.

        Joh. 8:26

        "Minulla on teistä paljon sanottavaa, ja paljosta minun on teidät tuomittava. Mutta minun lähettäjäni puhuu totta, ja minä vain ilmoitan maailmalle sen, minkä olen häneltä kuullut."

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]

        Room.3:31 " Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."

        Helluntailaiset yrittävät pelkkään uskoon vetoamalla kumota Jumalan ikuiset lait ja käskyt.


      • Anonyymi

        Järjettömät hurmoskieliset molotukset ei ketään rakenna, päinvastoin saa pään entistäkin sekaisemmaksi.

        1. Kor. 14:9

        Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjettömät hurmoskieliset molotukset ei ketään rakenna, päinvastoin saa pään entistäkin sekaisemmaksi.

        1. Kor. 14:9

        Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.

        Älä pilkkaa. Pyhän Hengen pilkkaamista ei saa anteeksi.

        Profetoiminen ja kielillä puhuminen

        1.Kor 14:
        1. Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
        2. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia.
        3. Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa.
        4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        5. Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.


    • Anonyymi

      KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.

      Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”

      Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.

      Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
      ,.........................

      Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.

      Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.

      Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.

      Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.

    • Anonyymi

      Palstan aihe on lahkolaisuus eli Helluntailaisuus, minkä "kuuluisat" miehet perusti Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla eli Azusinkadun slummikortteleissa 1900-luvun alussa.

      Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin Amerikasta sen opin tänne tuonut Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies.

      • Anonyymi

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.


      • Anonyymi

        Luterilaiset lahkolaiset ovat nykyisin paskaa. Luterilaisia on enää 50%. Tähän ei auta edes pakkovauvakaste!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset lahkolaiset ovat nykyisin paskaa. Luterilaisia on enää 50%. Tähän ei auta edes pakkovauvakaste!

        tuollainen kielenkäyttö kertoo hyvin sairaasta mielestä. Tuohon ei taida auttaa edes uudestikaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuollainen kielenkäyttö kertoo hyvin sairaasta mielestä. Tuohon ei taida auttaa edes uudestikaste

        Luterilaiset lahkolaiset eivät pysty nykyisin kuin herjaamaan sohvalta helluntailaisia!
        Pitäisi julistaa evankeliumia ja parannusta kaduilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset lahkolaiset eivät pysty nykyisin kuin herjaamaan sohvalta helluntailaisia!
        Pitäisi julistaa evankeliumia ja parannusta kaduilla!

        Helluntailaiset solvaavat Jeesukeen uskovia

        Evankeliumi ei helluntailaisia kiinnosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuollainen kielenkäyttö kertoo hyvin sairaasta mielestä. Tuohon ei taida auttaa edes uudestikaste

        Niin kertoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        Mene kertomaan tuo lääkärillesi. Jos vaikka saisit jotakin helpotusta pathamistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset lahkolaiset eivät pysty nykyisin kuin herjaamaan sohvalta helluntailaisia!
        Pitäisi julistaa evankeliumia ja parannusta kaduilla!

        Nuo solvaajat, solvasivat ketä vain, palvelevat Putinia, riitaa ja hajaannusta kylväen.

        Jumala haluaa uskoville keskinäistä yhteyttä.


    • Anonyymi

      Aloitus on satasella pulun tuubaa ja roskaa kuten kaikki sakastin tuotokset.
      Mielenkiintoista kuinka syvälle kirkko saa itdensä kaivettua, lakkaako tapulikin näkymästä !

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on pimeydestä peräisin.

      Helluntailaisuus ei hyväksy yhtä kastetta Kolmiyhteisen Jumalan nimeen:

      Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Helluntailaiset herjaavat oikeita Kristittyjä.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tunnusta Jumalan todistusta omasta Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta, joka otetaan vastaan Kristittyjen kasteessa.


      1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

    • Anonyymi

      Ja aloituksessa kierretään käsky, olla pilkkaamatta ja valhetta puhumassa.

    • Anonyymi

      Suomessa helluntailaiset uskovat ja opettavat näin:"Uskomme, että oppi Jumalan kolminaisuudesta on raamatullisen pelastusopin perusta."

      https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/jumala/

      On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.

      Uskomme, että Raamatun ilmoittama kristinusko on uskoa yhteen Jumalaan, joka toimii ja ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa. Pidämme tärkeänä, että kolminaisuusopin perustana on usko yhteen jakamattomaan Jumalaan. Raamatun ilmoittaman Jumalan rinnalla ei ole olemassa muita jumalia, eikä Jumalan kolminaisuus merkitse kolmea jumalaa. Sekä Vanha että Uusi testamentti julistavat uskoa yhteen Jumalaan. ”Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.”[1] ”On vain yksi ainoa Jumala…meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla.”[2]

      Trinitaariset lausumat Uudessa testamentissa kertovat Jumalan kolmiyhteisyydestä. ”Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!”[6] Jumalan kolminaisuudesta seuraa, että samoin kuin Isä on iankaikkinen Jumala, samoin Jeesus Kristus on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Jumaluuden persoonat ovat voimassaan, jumalallisuudessaan ja kunniassaan yhtäläisiä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei kutsu itseään Jumalaksi.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus ei hyväksy yhtä kastetta Kolmiyhteisen Jumalan nimeen:

      Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!

    • Anonyymi

      Helluntailaisilta puuttuu Totuuden Henki.

      Muita kundaliinivoimia niissä kyllä vaikuttaisi olevan.

      Ylivainiokin laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä tapahtuneista ihmeparanemisista hänen kokouksissaan.

    • Anonyymi

      1. Joh. 4:2

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

      Jumala on TaivaanJumala

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

      Jeesus on Jumalan Poika

      Mark. 1:11

      Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Ps. 2:7; Jes. 42:1; Mark. 9:7; Hepr. 1:5; 2. Piet. 1:17; 1. Joh. 5:9]

      • Anonyymi

        Joh. 3:13

        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Helluntailaiset saarnamiehet valehtelee käyneensä taivaassa ja nähneensä siellä Jumalan.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


    • Anonyymi

      Valetta. Helluntailaiset uskovat Raamatun, joka ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan

      • Anonyymi

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat, opit ja henget, joihin ne luottaa.
        Mormonin kirjat, Opin ja Liittojen kirjat, Helluntailaisten kansan raamatut ja Parhamin novumit, Vartiotornilehdet ja valtava määrä jenkkikirjallisuutta, mitä sieltä tulee ja TV7 syytää harhaoppeja yötä päivää pyörii ruudussa tilinumerot ja viitenumerot, maksulliset puh.numerot ja tekstiviestit. Jos tämä ohjelma kosketti sinua, niin lähetä rahasi meille.


    • Anonyymi

      Jeesuksen mentyä taivaaseen otti Saatana hänen nimensä ja esiintyy nyt Jeesuksena.

      Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivassa....

      Eksytys tulee aina pelkästään Jeesuksen -nimeä hyväksi käyttäen.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

      • Anonyymi

        Kokeile oikein tulisia löylyjä saunassa ehkä se selventää päätäsi #


      • Anonyymi

        Eikös hellarit kasta jonkin valejeesuksen nimeen, mutta jättävät kasteesta Isän ja Pyhän Hengen kokonaan pois?
        Jotain siinä mättää ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös hellarit kasta jonkin valejeesuksen nimeen, mutta jättävät kasteesta Isän ja Pyhän Hengen kokonaan pois?
        Jotain siinä mättää ja pahasti.

        Eikös apostoli kastaneet Jeesuksen nimeen, eivätkä käyttäneet isä ja poika ja pyhä henki-nimeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös apostoli kastaneet Jeesuksen nimeen, eivätkä käyttäneet isä ja poika ja pyhä henki-nimeä!

        Apostolien tekojen kirja esim. on puhekielen ilmaisuja, lyhennettyjä lauseita ja huudahduksia jne. ei täydellisiä lauseita.

        Jeesuksen käsky kastaa Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on ehdoton käsky muodossa sanottu. (Matt.28:18-20)

        Toki esiintyi laittomuuden tekijöitä siihenkin aikaan. Alkuseurakunnassa oli kapinallisia antikristuksia heti alusta alkaen.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Eikä Jeesus enää edes käytä Jeesus-nimeä, mikä oli tarkoitettu yleiseksi miehen nimeksi, jota hän käytti maa päällä eläissään.

      Ilm. 3:12

      Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

    • Anonyymi

      Typerä otsikko. Varmaan taasjoku huuhentaali on sanonut jotain typerää. sitten taas huudetaan.Heelluuntailaaaset!Ja se huuhentaali ei ole bkoskaan ollut Helluntaiseurakunnassa

    • Anonyymi

      helluntailaisilla ei ole yhteistä uskontunnustusta, eivät kasta kolmiyhteisen Jumalan nimeen, eivät rukoile Isä meidän rukousta, eivät tee ristinmerkkiä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengnen nimeen.. jne...

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on lähempänä jehovalaisuutta kuin kristinuskoa


      • Anonyymi

        Eivätkä kasta pikkuvauvoja vaan uskoontulleita, niin kuin Raamatussa on kerrottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä kasta pikkuvauvoja vaan uskoontulleita, niin kuin Raamatussa on kerrottu

        Pikkuvauva ja uskoontullut eivät ole vastakohtia.

        Puhut siis ihan typeriä


    • Anonyymi

      >>Valetta. Helluntailaiset uskovat Raamatun, joka ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan
      Anonyymi 2023-12-05 13:59:56>>

      Herjaajat herjaa. Pekka Brofelt tuli uskoon Ruotsissa ja toi helluntailaisuuden suomeen Kotimaa lehden kautta.

      https://www.kotimaa.fi/artikkeli/suomessa-ei-ole-keksitty-mitaan-uutta/
      Kotimaa sai välittömästi perustamisensa jälkeen maistaa ajan pärskeitä eli uusia kristillisiä vaikutteita, sillä lehden ensimmäinen päätoimittaja Pekka Brofeldt, sittemmin Aho ja kirjailija Juhani Ahon veli, oli näkemyksissään allianssihenkinen eli yleis- ja herätyskristillinen. Hänen hartaudellinen linjansa aiheutti ristiriitoja yhteiskunnallisempaa ja kirkollisempaa otetta toivovien lukijoiden keskuudessa. Sittemmin Brofeldt erosi päätoimittajan paikalta ja hänestä tuli yksi helluntailiikkeen perustajista Suomessa.

      • Anonyymi

        Karismaattisuus on totuttu liittämään helluntailaisuuteen tai ylipäätään vapaisiin suuntiin. Kuitenkin samoja asioita painottavia järjestöjä on myös kirkon sisällä, näistä suurimpana Hengen uudistus kirkossamme. Sen kokoontumisissa on samoja ilmiöitä kuin helluntaiherätyksen rukouskokouksissakin: rukousta, ylistystä, sairaiden puolesta rukoilemista, karismaattisia ilmiöitä, kuten käsien päälle panemista ja kaatumisia.

        Luterilaisen kirkon piirissä on ollut kolme pitkän linjan rukoilijaa ja sairaiden puolesta rukoilijaa. Lehtori Ulla-Christina Sjöman on järjestänyt 1970-luvun lopulta vähäeleisiä rukoustilaisuuksia Helsingissä pääasiassa Munkkivuoren kirkossa.

        Seppo Juntunen aloitti rukousillat Helsingissä toimiessaan Alppilan seurakunnassa pappina. Hän sai työparikseen ekonomi Pirkko Jalovaaran, ja kaksikko kiersi vuosikausia Suomen kirkoissa pitämässä rukousiltoja. Sittemmin heidän tiensä erosivat ja kumpikin on kiertänyt tahoillaan. Jalovaara on viime aikoina ollut julkisuudessa sekä julistuksensa sisällön että rahankeräykseen liittyvien epäselvyyksien vuoksi.

        Paljolti Juntusen kaltaisena alkoi myös Nokian kirkkoherra Markku Koiviston toiminta. Paljon julkisuudessa olleet rukouskokoukset saivat kuitenkin värikkäämmän ja rajumman luonteen. Koivisto ajautui kirkon ulkopuolelle ja perusti Nokia Mission.


      • Anonyymi

        Parhami uskoi vapaamuurareiden oppeihin, villitseviin henkiin ja teki liiton Sodoman kuninkaan kanssa.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä valehtelet?

      • Anonyymi

        RV julkaisi Mauri Vikstenin kirjan Terveen opin pääpiirteitä jo 1980 ja siinä on selvästi esitetty klassisen kristinuskon mukainen kolminaisuusoppi. Suomessa helluntailaiset ovat uskoneet kolminaisuusoppiin alusta alkaen ja ensimmäiset helluntailaiset suomessa olivat luterilaisia, vapaakirkollisia ja baptisteja. Kielilläpuhuminen ja Pyhän Hengen kaste oppi erotti helluntailaiset Suomessa muista kritistyistä. Ketjun aloittaja herjaa eikä ole rehellinen.

        https://www.kkjk.fi/product/terveen-opin-paapiirteita-mauri-viksten-605b724105cf3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RV julkaisi Mauri Vikstenin kirjan Terveen opin pääpiirteitä jo 1980 ja siinä on selvästi esitetty klassisen kristinuskon mukainen kolminaisuusoppi. Suomessa helluntailaiset ovat uskoneet kolminaisuusoppiin alusta alkaen ja ensimmäiset helluntailaiset suomessa olivat luterilaisia, vapaakirkollisia ja baptisteja. Kielilläpuhuminen ja Pyhän Hengen kaste oppi erotti helluntailaiset Suomessa muista kritistyistä. Ketjun aloittaja herjaa eikä ole rehellinen.

        https://www.kkjk.fi/product/terveen-opin-paapiirteita-mauri-viksten-605b724105cf3

        Ensimmäinen helluntailainen Suomessa oli Amerikasta sen opin ja hengen tänne tuonut Gerhard Olsen-Smidt niminen homoseksuaali, joka perusti ensin Helsingin helluntaiseurakunan v. 1920 ja 40 muuta seurakuntaa aina Haapavedelle asti.

        Olsenin määräyksestä kaste kuuluu vain aikuisille ja ehtoollinen vain helluntailaisille itselleen.
        Silloin kristityt piirit äänestivät jaloillaan ja pakenivat pois helluntailaisten teltoista, kuten pitikin tehdä.


      • Anonyymi

        https://uskonnot.fi/uskonnot/kristinusko/protestanttiset-kirkot-ja-yhteisot/helluntailaisuus/


        Rituaalit
        Helluntailaiset tunnustavat muiden protestanttien tapaan kaksi sakramenttia: kasteen ja ehtoollisen. Helluntailaiset käyttävät uskovien upotuskastetta, kasteelle ei ole säädetty ikärajaa. Kasteelle tulevan henkilön tulee tunnustaa uskonsa Jeesukseen, jotta hän voisi päästä kasteelle ja päästä seurakunnan täysvaltaiseksi jäseneksi. Kaste on kuuliaisuuden osoitusta Jumalalle, mutta ei yksinään pelasta. (Netmission 2007.)
        Helluntailaiset viettävät ehtoollista kuten muissakin ns. vapaissa suunnissa, mutta ehtoollisella kävijöiltä edellytetään tavallisesti kahta asiaa: osallistujan tulee olla uudestisyntynyt ja uskovien upotuskasteella kastettu. Myöskään ehtoollista ei pidetä vanhojen kirkkojen tapaan armon välineenä, vaan pikemminkin kuuliaisuuden osoituksena Jumala kohtaan sekä vertauskuvallisena pyhänä toimituksena. (Kärkkäinen 2005, 287.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://uskonnot.fi/uskonnot/kristinusko/protestanttiset-kirkot-ja-yhteisot/helluntailaisuus/


        Rituaalit
        Helluntailaiset tunnustavat muiden protestanttien tapaan kaksi sakramenttia: kasteen ja ehtoollisen. Helluntailaiset käyttävät uskovien upotuskastetta, kasteelle ei ole säädetty ikärajaa. Kasteelle tulevan henkilön tulee tunnustaa uskonsa Jeesukseen, jotta hän voisi päästä kasteelle ja päästä seurakunnan täysvaltaiseksi jäseneksi. Kaste on kuuliaisuuden osoitusta Jumalalle, mutta ei yksinään pelasta. (Netmission 2007.)
        Helluntailaiset viettävät ehtoollista kuten muissakin ns. vapaissa suunnissa, mutta ehtoollisella kävijöiltä edellytetään tavallisesti kahta asiaa: osallistujan tulee olla uudestisyntynyt ja uskovien upotuskasteella kastettu. Myöskään ehtoollista ei pidetä vanhojen kirkkojen tapaan armon välineenä, vaan pikemminkin kuuliaisuuden osoituksena Jumala kohtaan sekä vertauskuvallisena pyhänä toimituksena. (Kärkkäinen 2005, 287.)

        Raamattu tuntee ainoastaan syntisten valelukasteen.

        Itsensä uskovaisiksi julistaneet farisukset menivät Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta. Ei sellaista kastetta ole olemassakaan.

        Johannes ei kastanut tosiuskovaisina pitäneitä lahkolaisia ollenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeen sisikiöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tuntee ainoastaan syntisten valelukasteen.

        Itsensä uskovaisiksi julistaneet farisukset menivät Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta. Ei sellaista kastetta ole olemassakaan.

        Johannes ei kastanut tosiuskovaisina pitäneitä lahkolaisia ollenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeen sisikiöiksi.

        Kristittyjä vainottiin ja he kokoontuivat ihmisten kodeissa
        Kasteita tehtiin ihmisten kotona valellen vettä kolme kertaa ihmisen pään päälle. Mitä vettä kulloinkin oli käytössä.
        Juutalaisten pyhille lammikoille ei ollut mitään asiaa, vähemmästäkin olisi kivitetty.

        Eikä ne verille hakatut miehet ja vankilasta karkumatkalla olleet miehet lähteneet keskellä yötä pimeässä minnekään Jordanille

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Ainoa sellainen sammio olisi ollut Juutalaisten MIkve-allas, johon mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten takia. Ei niihin ollut vääräuskoisilla mitään asiaa.


    • Anonyymi

      Upotuskasteen malli ja tekniikka tulee Hinduilta Gagnes-virran kasteista, siellä niitä upotettiin niskasta riuhtaisten veden alle ihan samalla tavalla kuin helluntailaiset sen pelkän vesikasteen eli käännynnäiskasteensa tekevät.

    • Anonyymi

      Luterilaiset lahkolaiset sohvaperunat eivät pysty enää muuhun kuin herjaamaan helluntailaisia. Humalassa ollaan joka yö.
      Luterilaiset vähenee vaudilla. Suomessa on enää 50% luterilaisia. Luterilaiset eivät saa jäseniä kuin vauvoja pakkokastamalla!
      Vauvoja kastetaan 30%.

      • Anonyymi

        Uudestikastetut lahkolaiset vihaavat uskova ja haluavat vauvoja

        Täällä lapset kastetaan joka perheessä mikä ärsyttää tuota pedoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastetut lahkolaiset vihaavat uskova ja haluavat vauvoja

        Täällä lapset kastetaan joka perheessä mikä ärsyttää tuota pedoa

        Mutta jeesuksen seuraajia ei tule kenestäkään, eli mikä on tulos ?
        Olisko miinuksen puolella hah @


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jeesuksen seuraajia ei tule kenestäkään, eli mikä on tulos ?
        Olisko miinuksen puolella hah @

        Kyllä vain tulee

        Sitä ei yksikään sodomiitti voi estää hah!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain tulee

        Sitä ei yksikään sodomiitti voi estää hah!

        Josko sellainen ihme tapahtuu niin millään kasteella ei ole siinä .itään osuutta !

        Ja kaikkein vähiten jollain vauvakasteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko sellainen ihme tapahtuu niin millään kasteella ei ole siinä .itään osuutta !

        Ja kaikkein vähiten jollain vauvakasteella.

        Yhtä vähän kuin anekaupat kirkkoisien hulluimpina aikoina.
        Auringon kulkuakin koittivat pöllöt määräillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko sellainen ihme tapahtuu niin millään kasteella ei ole siinä .itään osuutta !

        Ja kaikkein vähiten jollain vauvakasteella.

        Kannattaa uskoa mitä Raamattu sanoo kasteesta ja miettiä sitten uudestaan

        Mitään vauvakastetta ei ole olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä vähän kuin anekaupat kirkkoisien hulluimpina aikoina.
        Auringon kulkuakin koittivat pöllöt määräillä!

        Kirkkoisät on taas sodomiitilla mielessä... ei se paljoa muuta osaa sanoa

        pöllö mikä pöllö


    • Anonyymi

      Alottaja valehtelee taas kuin Putinin trolli.

    • Anonyymi

      Ihan oikein että on uskonnollisia liikkeitä, jotka kieltää kolminaisuuden. Eihän Raamatussa ole sanaa kolminaisuus. Jeesuksen omat sanat lähes jokaisessa Johanneksen evankeliumin luvussa, paitsi siinä vaikeuksia tuottavassa Joh.1:1, niin muissa Jeesus toteaa erittäin ymmärrettävästi että hänet on joku muu kuin hän itse lähettänyt maailmaan. Kukaan ei kykene lähettämään itseään. Jeesus toteaa hyvin myös että joku on häntä suurempi, siis viitataan johonkin toiseen elävään persoonaan kuin häneen. Ja paljon muuta jolla voi todistaa kolminaisuus opin epäjohdonmukaisuudesta. Se on eksytys ja tuhoaa Jumalan oikeanlaista käsitystä ja ymmärrystä.

      • Anonyymi

        Ohhoh, noinko hellarit opettaa?


    • Anonyymi

      Helluntailaisten opit on vaihtelevia kuin kameleontteja, niitä piisaa erilaisia, joilla on tarkoitus eksyttää kristittyjä kääntymään helluntailaiseksi.

      • Anonyymi

        Helluntaissa ei opit vaihtele eikä siellä puhuta pulun tuubaa kuten foorumin panettelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa ei opit vaihtele eikä siellä puhuta pulun tuubaa kuten foorumin panettelijat.

        lopeta jo vanhus tuo kitinä ja valehtelu


    • Anonyymi

      Putinin trollit yrittvät saada aikaan riitaa ja hajaannusta tälläkin palstalla.

      Jeesuksen opetuslapset tunnetaan siitä, että heillä on keskinäknen yhteys.
      Apt. 4:
      31. Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
      32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
      33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.

    • Anonyymi

      JKR Fil. 2:
      Hengen ja rakkauden yhteys
      1. Jos siis on jotakin kehotusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
      2. tehkää minun iloni täydelliseksi olemalla samaa mieltä. Liittäköön teidät yhteen keskinäinen rakkaus, sopu ja yksimielisyys.
      3. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian tavoittelusta, vaan nöyryydessä pitäkää toista parempana kuin itseänne.
      4. Älkää huolehtiko vain omasta edustanne, vaan toistenkin parhaasta.
      5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesuksella.
      6. Vaikka hänellä oli Jumalan muoto1, hän ei pitänyt voittamanaan etuna2 olla Jumalan vertainen.
      7. Hän tyhjensi itsensä, otti palvelijan muodon3, tuli ihmisten kaltaiseksi, eläen ihmisenä ihmisten joukossa.
      8. Hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan saakka.

    • Anonyymi

      1.Joh.1:

      Elämän Sana
      1. Mikä on alusta alkaen ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme: elämän Sanasta.
      2. Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me ilmoitamme teille iankaikkisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille.
      3. Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.
      4. Tämän me kirjoitamme, jotta ilomme tulisi täydelliseksi.

      Jumala on valo
      5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
      6. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.
      7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe