Suomi vajoaa yhä alemmaksi Pisa tuloksissa.
Viro sen sijaan on kärkipaikoilla.
Helppo arvata syyt moiseen.
Pisa tulokset
89
736
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti kohta ko pertikki kertoo syylliset tähän tilanteeseen...
- Anonyymi
PerSut. Halla-aho. Purra.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PerSut. Halla-aho. Purra.
Oikeassa olet. Pertikille nuo riittävät selitykseksi kaikkeen.
- Anonyymi
Pisan tulokset alkoi menee huonoon suuntaan oikeisto hallitus kausilla kun leikattiin määrärahoja.
Li Andersson yritti kaudellaan kuroa umpeen menetettyä kausia, vaatii pitkä aikaista panostusta.- Anonyymi
''Rahalla ei älyä saa.'
Sinä olet elävä todiste. - Anonyymi
Tein itsekin muutamia Pisakokeessa olleita tehtäviä. Tehtävät vaativat huolellista keskittymistä ja kokemusta prosenttilaskuissa..
- Anonyymi
Rahalla saa opettajia ja opetusmateriaalia!!
- Anonyymi
Kun lapsia on haastateltu näistä asioista niinsanotut että syyllinen on ainainen puhelimen räpläystä tunneilla joka häiritsee muitakin jotka haluavat oppia Joku oppilas voi istua koko tunnit känny käsesssä eikä keskity oppimiseen. Ja näin vastasivat kaikki koulut, en ymmärrä miksi tunnilla ykeensä saa olla puhelin mukana , koska sen on todettu olevan häiritsevä tekijä
Eihän aikuisetkaan saa kännykkää työmaalla pitää muualla kun pukuhuoneen kopissa ei kukaan työnantaja ole velvollinen maksamaan palkkaa puhelimen räpläyksestä. Siis mihin koululainen tarvitsee tunnilla känny tai läppäriä , oppitunnit käytetään oppimiseeen ja jos ei oppilas edes niin pientä asiaa ymmärrä niin ei ole ihme että tilastot alenee
Kun ei oppimisen halua ole niin käytetään tunnit kännykkää räpläämällä
- Anonyymi
Ei koskaan ole ollut niin paljon kuraattoreita, avustajia, tukijoita yms. ymmrtäjiä kuin nykyään mutta tulokset huononevat! Rahalla ja resursseilla ei näköjään voi korvata vastuuta ja vaivannäköä.
Lapsukaisten omat vanhemmat ovat osaltaan aiheuttaneet tuon tapahtuneen taantuman. Eihän meidän KULLANMURUA saa komentaa eikä vaatia mitään!- Anonyymi
Kannattaa katsoa mitä oppilaat itse sanovat asiasta , heitä on haastateltu eri kouluiiåssa käyviä ja kaikilla sama vastaus ja s äe on kännykkä jota oppilaat vahtaavat silloin kun on tunti ja eivät edes kuuntele opettajaa . Niin sanovat joka koulussa.
Ja vielä että se räplääminen häiritsee niitäkin jotka eivät edes ota kännykkää mukaansa kouluun.
Joten aina haetaan syitä muista ihmisistä vaikka syy on usein omassa päivänsäteessä joka ei tiedä miksi hän käy koulua - Anonyymi
Näinhän se usein on, lapsilla on oltava rajat Se takaa turvallisuuden tunteen lapselle. Jos ei rajoja ole niin lapsesta tulee sellainen että hän luulee että hänen oikeutensa on tehdä juuri mitä hän haluaa. meidän aikana oli lapsille itsestään selvä asia että koulun sääntöjä on noudatettava myös sen kullanmurun koska hön on lapsia ainoastaan muiden lapsien joukossa eikä erotu mitenkään erikoisena koulussa ainoastaan vanhemmilleen hän on erikoinen ja siksi meneekin pieleen usein
Eikä me ennen vihattu opettajia eikä vanhemmat soitelleet kouluun soittoja miten lapsi muka on nyt niin loukkaantunut kun opettaja on sanonut jotain mitä lapsi ei sulata ,
Itsekkin sain istua jälki istunnossa muutaman kerran kun olin tehnyt jotain väärin , se oli lapsellekin selvyys että kaikella on konsekvensseja mitä hän tekee. Siis jälkkäreistä ei aikuiset soitelleet opettajalle vaan opettaja määräsi koulussa, vanhemmat kotona. Ei opettajatkaan puutu vanhempien käytökseen vaikka monessa tapauksessa tekee mieli .
Joten kun lapset tajuavat miksi siellä koulussa käydään niin ehkä oppii antamaan arvoa sille että saa edes olla koulussa, kaikissa maissa ei lapsilla ole edes siihen mahdollisuutta
- Anonyymi
Pitkä artikkeli oli mutta itse syytähän ei voida kertoa, koska oikeuskansleri.
Ydin pitkälti tässä virkkeessä:
"– Tänä päivänä moni insinööriopinnot aloittava osaa matematiikkaa alakoulutasoisesti. Arviolta yli puolet ei osaa murtolukujen laskusääntöjä."
Pitäisi olla muotoa, moniosaaja insinööriopinnot, ilmeinen oikoluku- tai painovirhe.- AnonyymiUUSI
Oppia ikä kaikki.
- Anonyymi
Yhtenäisluokat ja kurin puute. Tulos tässä!
- Anonyymi
Tulokset ovat laskeneet, ei sentään romahtaneet....
https://yle.fi/a/74-20063393
Syyllisiä...niitä riittää vanhemmista politiikkoihin.
Sipilän hallitus leikkasi 700 milliä koulurahoista....- Anonyymi
Hienoa kun idiootit osallistuvat keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun idiootit osallistuvat keskusteluun.
Tervetuloa vaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa vaan!
Yksi idiootti ei ymmärrä kieliopista edes vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun idiootit osallistuvat keskusteluun.
Kehut piripää itseäsi.
Ei pidä unohtaa suomessa syntyneitten maahanmuuttajia vaikka näitten osuus on pieni, olen aina ollut sitä mieltä suomalaisten on syytä kouluttaa vähintään esimiesasteiseksi kun maahanmuuttajat tulevat tekemään työtä valvotusti.
Toisen polven maahanmuuttajat syytä kouluttauduttava siihen missä suonalaisetkin.
Pisan rahoitus vastuu tietenkin hallituksella.
Vaikea ymmärtää aiempien oikeito hallitusten leväperäisyyttä koulutukseen, persuja ei voi syyttää olleet ulkona kuin lumiukot. lumiukkoja edelleen.- Anonyymi
Tämä uutinen kirvoitti minut empiiriseen tutkimukseen eli kysymään lastenlasten opinnoista. Pärjäävät hyvin koulussa. Vanhemman mukaan ketään ei kiusata. Nuoremman mukaan, joskus kiusaaja nappaa pipon ja polkee vesilätäkköön.
- Anonyymi
Teemu Keskisarja lausui totuuden sanoja.
- Anonyymi
Tuo tyyppi kuvottaa minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tyyppi kuvottaa minua.
Teemu kuuluu ....sarjaan lumiukkoja
- Anonyymi
Että Tee mukikin osoittautui natsiksi ! Kyllä oksettaa. koko N-puolue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tyyppi kuvottaa minua.
Tietenkin kuvottaa. Hän sanoo sen, mitä pikkuvihervassarikosvasi eivät halua kuulla.
- Anonyymi
Opetusministeriö ja opetusministeri.
Opetushallitus ja sen johtaja.
Opettajat.
Tässä ovat syylliset.
Beng- Anonyymi
Iltalehti, Lauri Nurmi:
Pisa romahduksen syyt, joista ei uskalleta puhua.
Ei uskalleta myöntää, että maahanmuuttaja lapset ja nuoret ovat syynä huonoon tulokseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltalehti, Lauri Nurmi:
Pisa romahduksen syyt, joista ei uskalleta puhua.
Ei uskalleta myöntää, että maahanmuuttaja lapset ja nuoret ovat syynä huonoon tulokseen.Nurmi ei osaa laskea perskarvojaan
on paininut SNiiistön kanssa kuralammikosta ja Niinistö käski vaihtaa ammattia
ei totellut
esillä niin nyljetty ja kiusaantunut olo sekä ehdotus vaihtaa ammattia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmi ei osaa laskea perskarvojaan
on paininut SNiiistön kanssa kuralammikosta ja Niinistö käski vaihtaa ammattia
ei totellut
esillä niin nyljetty ja kiusaantunut olo sekä ehdotus vaihtaa ammattiaMuslimien iskujoukko kommentoimassa?
- Anonyymi
Ruotsihan jätti tietyt mamu-lapset edellisessä tutkimuksessa sivuun, ja kas kummaa tulokset paranivat reilusti.
Virossa on tosi vähän Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleita ja maa on kärjessä, siinä se.- Anonyymi
Joopa joo....
Näin se meni, lue tarkkaan....
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a07be50-2507-459a-aaf9-f1478f242445
- Anonyymi
Panostukset eri sukupuolisuuksien määriin, trans, homoilujen ylläpitämississä, teini-ikäisten oireilut oman sukupuolisuutensa kanssa ym. vieneet huomion pois perustaitojen oppimiselta. Tähän vielä lisättynä luokattomat koulut. Haloo, oaj.iit, uudistajat, missä järki? Teille pitäisi järjestää oman "nerokkuutenne" p testi.
- Anonyymi
Testaa oma osaaminen....onnea:))
https://pisa2022-questions.oecd.org/platform/index.html?user=&unit=MAT/MA104-CarPurchase&lang=fin-FIN
- Anonyymi
Avoluokat.? Jokainen ryhmätyötä tehnyt tietää,että ryhmässä kukaan opi. Yks tekee ja muut lintsaa!
- Anonyymi
No. Ei pidä paikkaansa.
Mutta jos noin on valvonnan ja ohjauksen puute. - Anonyymi
Monelle sopii ryhmätyö kaikille ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monelle sopii ryhmätyö kaikille ei
Siihen voi kuitenkin opetella ja tottua.
- Anonyymi
Jos opettaja saisi olla opettaja ja jos oppilaat opetettaisiin kunnioittamaan auktoriteettejä, voisi olla että oppiminenkin tehostuisi.
Joku väitti, ettei rahalla saa älyä mutta rahalla kyllä saa resursseja ja sitä kautta sekin vahvistaa oppimista. Joku taas väitti, että meillä on enemmän kuin koskaan tukihenkilöitä käytössä; tämäkään ei pidä paikkaansa. Kuraattoreja ja koulupsykologeja ei ole lähellekään lain vaatimaa määrää. Edes terveydenhoitajaa ei ole joka koulussa, joka päivä; tämähän oli ennen ihan luonnollista.
Opettajan rooli on tärkeä oppimisessa, sitä pitäisi vahvistaa ja antaa opettajan tehdä työnsä. Erillisluokat olisivat myös tärkeitä ja erityisopettajat; molempia on aivan liian vähän.- Anonyymi
"Edes terveydenhoitajaa ei ole joka koulussa joka päivä, tämähän oli ennen ihan luonnollista"
Muistan että minun koulussani kävi terveyssisar ainoastaan muutaman vuoden välein rokottamassa. Siinä kaikki. - Anonyymi
Auktoriteetteja ei pidä kumartaa. Ihmisen on itse hankittava arvostus.
Hyvä, määrätietoinen opettaja saa kyllä oppilaittensa arvostuksen.
Eivät oppilaat ala käskystä "pokkailla" opettajia.
Muistan omasta oppikouluajastani, että koulussa oppilaat eivät valitettavasti
arvostaneet nyhveröitä opettajia, jotka antoivat heti häiriköille periksi.
Kun jotkut opettajat astuivat luokan ovesta sisään jo ryhti ja olemus kertoi,
että täällä määrään minä eikä sellaisen opettajan tarvinnut itse asiassa ollenkaan määräilläkään, jota oppilaat arvostivat. - Anonyymi
Kuinkas monta kuraattoria ja koulupsykologia meidän aikana oli?
- Anonyymi
Opettajalla on hyvin pienet mahdollisuudet tänään saada kuriin itsepäinen oppilas joka aina häiritsee. Nähnyt niin monet tapaukset missä opettajan valtuudet ei riitä lapseen nähden ja yhtä monet tapaukset jossa vanhemmat soittelee opettajalle haukkuen ettei hänen lastansa taaskaan olla ymmärretty. Lapsi osaa vollottaa vanhemmilleen aina juuri sillä sävyllä jolla vanhemmat ovat valmiita hakemaan hänelle kuun taivaalta .
Se tepsii aina .
Ennen vanhemmat näkivät omissa lapsissaan nämä asiat eivätkä aikoneetkaan hakea kuuta taivaalta, nykyään ei vanhemmat aina tunne edes omaa lastaan ikävä kyllä
Kun lapselle tehdään selväksi että koulussa on koulun tavat ja kotona taas kodin tavat ja ettei tulla kotiin kantelemaan ;että opettaja on häntä loukannut kun ei hyväksynyt laskukokeiden tuloksia kun kaikki oli väärin, jos lapsi ei tajua että sellaiseen asia on juuri oppimista että kerrotaan että hän oli laskenut väärin kehoitetaan yrittämään että ajattelisi ensin enenkö laittaa tulokset., se ei siis ole haukkumista mitenkään
Joten kun vanhemmat vaan luottaisivat että opettajat hoitelevat työnsä , eivätkä soittelisi ylenaikaa ihmelapsestaan joka ei ole ihme muille kun vanhemmille .kaikilla on sama opetus kukaan ei ole mitenkään erikoisasemassa . Opettajalla pitää saada olla valtuudet oikaista lasta tarvittaessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Edes terveydenhoitajaa ei ole joka koulussa joka päivä, tämähän oli ennen ihan luonnollista"
Muistan että minun koulussani kävi terveyssisar ainoastaan muutaman vuoden välein rokottamassa. Siinä kaikki.Minun lapsieni koulussa oli kouluemäntä jonka luokseen sai mennä jos oli jotain ongelmia ja hän sitten ohjasi vaikka terveysisaren luokse tai puhui rehtorin kanssa asiasta
Se oli hyvä järjestelmä mielestäni ja oppilaan pitivät hänestä myöskin.
Mutta kun lapsen lapset alkoivat koulun niin koulussa oli kuraattori terkkari ja logopedian opettaja, joten kaikille oli apua saatavilla.
Muistan omista lapsista tapauksen kun vanhimmalla tytöllä oli todella pitkä otsatukka ja puhalteli sitä koko ajan, kun se häiritsisi silmiä näkemystä mitä kulloinkin luettiin mitta ei antanut leikata .
Yhtenä päivänä oli opettaja sen leikannut häneltä ja tyttö tuli kotiin ilman pahaa mieltä oli hyväksynyt tilanteen.
Auta armias jos joku nykyään leikkaisi ylipitkän otsatukan joltain lapselta niin Siitä tulisi kamala meteli vanhempien taholta . Mutta minä olin vaan mielissäni kun opettaja onnistui sen tekemään ilman itkuja jälkeen päin . Loppui puhaltelut kun teki kotitehtäviään. Ja näki taas kunnolla
Niin että joskus on parempi lapsellekin jos joku toinen tekee sen mitä vanhempi ei saa tehdä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auktoriteetteja ei pidä kumartaa. Ihmisen on itse hankittava arvostus.
Hyvä, määrätietoinen opettaja saa kyllä oppilaittensa arvostuksen.
Eivät oppilaat ala käskystä "pokkailla" opettajia.
Muistan omasta oppikouluajastani, että koulussa oppilaat eivät valitettavasti
arvostaneet nyhveröitä opettajia, jotka antoivat heti häiriköille periksi.
Kun jotkut opettajat astuivat luokan ovesta sisään jo ryhti ja olemus kertoi,
että täällä määrään minä eikä sellaisen opettajan tarvinnut itse asiassa ollenkaan määräilläkään, jota oppilaat arvostivat.Kasvatus lähtee kotoa , jos lapselle kerrotaan miten koulun säännöt toimivat ja että he ovat koulussa oppimista varten , ja että silloin otetaan huomioon myös ne oppilaat jotka haluavat oppia eikä häiritä opetusta tunneilla . Meillä oli aina hiljaista luokassa eikä siellä puhuttu toisten lasten kanssa , puheet jätettiin välitunnille.
Kukaan ei käske kumartelemaan mutta rajat on oltava, se valittelija vanhempi ei kykenisi itse edes ohjaamaan isoa luokkaa jossa on monta oppilasta
Hänen lapsensa lisäksi,
joten hänenkin lapsensa on ymmärrettävä ettei tunnilla häiritä toisia ja sopeuduttava siihen ettei koulu pyöri yhden lapsen ympärillä vaan kaikkien oppilaiden - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Edes terveydenhoitajaa ei ole joka koulussa joka päivä, tämähän oli ennen ihan luonnollista"
Muistan että minun koulussani kävi terveyssisar ainoastaan muutaman vuoden välein rokottamassa. Siinä kaikki.Meidän koulussa oli oma terveydenhoitaja, niin kuin muissakin kouluissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auktoriteetteja ei pidä kumartaa. Ihmisen on itse hankittava arvostus.
Hyvä, määrätietoinen opettaja saa kyllä oppilaittensa arvostuksen.
Eivät oppilaat ala käskystä "pokkailla" opettajia.
Muistan omasta oppikouluajastani, että koulussa oppilaat eivät valitettavasti
arvostaneet nyhveröitä opettajia, jotka antoivat heti häiriköille periksi.
Kun jotkut opettajat astuivat luokan ovesta sisään jo ryhti ja olemus kertoi,
että täällä määrään minä eikä sellaisen opettajan tarvinnut itse asiassa ollenkaan määräilläkään, jota oppilaat arvostivat.Kunnioittaminen ei ole pokkurointia. Huhuh, ei ihme ettei lapset osaa kun aikuinenkin käsittää asian noin!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas monta kuraattoria ja koulupsykologia meidän aikana oli?
Meidän aikana, tarkoitatko 60-lukua? Millaisethan olisi mahtaneet Pisa tulokset olla tuolloin?
Maailma muuttuu, Eskoseni!
- Anonyymi
Opettajilta on viety oikeudet vaatia edes kännyn sulkemista tunnilla.
Kaikki opetus ei vaadi digiulottuvuutta.- Anonyymi
10:29
Höpöhöpö.
Organisaatio-ongelma ja mahdoton vetelyys.
Palkkahan tulee helpommalla, kun ei puutu mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10:29
Höpöhöpö.
Organisaatio-ongelma ja mahdoton vetelyys.
Palkkahan tulee helpommalla, kun ei puutu mihinkään.Miten niin höpö höpö in tapauksia missä opettaja on todella puuttunut asioihin ja hänet on haastettu oikeuteen siksi että on ainoastaan tehnyt sen mitä lapsen vanhemmatkin olisivat tehneet . Joten kuka opettaja uskaltaa riskeerata mitään häirikköjen kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin höpö höpö in tapauksia missä opettaja on todella puuttunut asioihin ja hänet on haastettu oikeuteen siksi että on ainoastaan tehnyt sen mitä lapsen vanhemmatkin olisivat tehneet . Joten kuka opettaja uskaltaa riskeerata mitään häirikköjen kanssa
14:07
Luitko sanan "organisaatio"?
Mietis mitä se on ja miten sen pitäisi toimia.
Beng
- Anonyymi
Kummastelin Islannin heikointa sijaa pohjoismaista.
- Anonyymi
SURULLISTA
että
suomalaisten matematiikan taito ON heikkoa,
kun ihmetellään miksi lapset ei opi matematiikkaa,,, niin ,, onhan itsestään selvää
nyt suomessa ON HEIKKO LAATUSIA OPETTAJIA
siis OPETTAJISSA on jyt VIKA ettei suomen lapset OPI MATEMATIIKKAA,
jokin on menny pieleen JO opettajaien koulutuksessa,
on voitu muuttaa ometuksen ALKEET niin monimutkaiseksi ettei niissä yksinkertasesti ole JÄRKEÄ,
matematiikka PITÄÄ alkaa opettamaan IHAN ALKEELLISISTA lähtöhohdasta, ensin pitää ymmärtää alkeellinen matematiikka jasitten vasta siirytään vaikemalle tasolle PIKKUHILJAA
EI;;; HETI;;; kylmiltään,
ymmärrys hoi ÄLÄ JÄTÄ,
helekutti kun suomalisten PITÄÄ olla tyhmyiä ja näytellä VIISAAMPAA kuin onkaa, kyllä VITUTTAA lasten puolesta siis jälkipolvien puolesta, matematiikka VAATII VAIN PALJON TYÖTÄ siis palsjon LADKUTEHTÄVIÄ heti alkeesta alkaen,
vitut nyky opettajille, ,, näyttelevät viisaampaa kuin onkaan suuressa tyhmyydessäään,- Anonyymi
ja vitut ku tulee noita kirj. virheitä ,,, saatanan kone ja LUKIHÄIRIÖ,,, sitäkää muinoin EI millää tavoin yritettykää kouluissa korjata,
kärsikää pirut tymyrit
ihmisten lukihäiriöstä kirjotus virheistä saatanan tunarit kouluissa opettaa fiksua lapsia,,,
huonosti varsinki nykyään,, - Anonyymi
Opiskelen matematiikan aineenopettajaksi. Kuulemma kouluissa voidaan direktio-oikeudella päättää, mitä kirjaa käytetään. Jos kirjassa on virhe ja akateeminen kirjallisuus esittää asiat toisin, opetetaan kuten kirja sanoo. Yritä siinä sitten opettaa asiaa, kun itse osaat asian täsmällisesti, mutta pakotetaan käyttämään hieman epätarkkaa määritelmää.
- Anonyymi
Islantiin on muuttanut viime vuosina paljon ulkomaalaisia, kun koko maan väestö on 380 000 , niin ulkomaalaisia yli 60 000 eli 17 %.
Islanninkieli tuottaa monille vaikeuksia, mikä on osaltaan vaikuttava tekijä heikkoon tulokseen. - Anonyymi
Ei se karttakepillä kurittaminenkaan hyvä ollu, trauma jäi kun olin ujo ja opettaja piti flekmaattisena, koko luokan edessä kopsautti päähän.
- Anonyymi
Kuka väkivaltaa pitää kasvattavana.
Sehän osoittaa kyvyttömyyttä osata olla vakuuttava.
Beng
- Anonyymi
Muslimeilla islam korvaa koulutuksen vapauden sivistykseen!
- Anonyymi
Peruskoulut korvattava Koraanikouluilla Suomessa. Alluha Akbar!!!
- Anonyymi
Jos lukioon hakee muutama ja loput jäävät velttoilemaan kymppiluokalle, niin siinäpä on työnantajien haluamaa suoritusporrasta?
Beng
- Anonyymi
Viron edellinen opetusministeri sanoi Suomen pisatuloksen johtuvan maahanmuuttoväestöstä.
Näin se on, mutta mediaja politiikot eivät uskalla sitä ääneen sanoa. Se on yleinen maissa joihin on paljon lyhyessä ajassa muuttanut väkeä.- Anonyymi
16:48
Tuo on niin itsestäänselvää.
Mutta miksei ole eritasoluokkia.
Ei tarvitse olla Spede, jotta tämän hiffaa. Tämä ei ole mitään eriarvoistavaa vaan erityisauttavaa.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16:48
Tuo on niin itsestäänselvää.
Mutta miksei ole eritasoluokkia.
Ei tarvitse olla Spede, jotta tämän hiffaa. Tämä ei ole mitään eriarvoistavaa vaan erityisauttavaa.
BengKoska mielensä pahoittajat pahoittavat mielensä, jos eriarvoistetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska mielensä pahoittajat pahoittavat mielensä, jos eriarvoistetaan.
Onko se niin, että vanhemmat reagoivat ikävästi, jossei herranterttu tai Kultamuru olekaan niin välkky tai käyttäytyy muita häiriten. Ei se meidän....
Tässä se yksi perusvirhe.
Toki lapsia tulee ymmärtää, mutta miten.
Beng
- Anonyymi
Puŕra on lähdössä Brysseliin
Purra
""Kouluun mennään, istutaan pulpetissa, kirjoitetaan, luetaan, lasketaan. Saadaan koenumero ja todistus, jossa on numeroita/muuten selkeä arvostelu. Totellaan opettajaa, joka on luokan pomo. Kotona tehdään läksyt. Vanhemmat vahtivat ruutuaikaa"" - Anonyymi
Koulutustasostamme on puhuttu paljon viimepäivinä ja syitä siihen on monia. Koulutuksen hyvät tulokset syntyvät vuosien työn tuloksena. Tulokset näkyvät, kun koululaiset saadaan kiinnostumaan tuntemattomasta ja motivoitua oppimaan uutta ja ymmärtämään sen tärkeyden. Kun he rakentavat hyvän tietopohjan ja palaavat opettamaan seuraavaa sukupolvea, voi alkaa syntyä hyviä tuloksia. Tässä ketjussa opettajan osaaminen on tärkeintä ja siinä on nykyisin usein suuriakin puutteita.
Tämä johtuu useilla tiedonaloilla siitä, että opettamiseen liittyvään opettajan koulutukseen käytetään enemmän aikaa kuin itse opetusaineen perusteisiin. Tämä on erityisen vaarallista tieteissä, joissa rakennetaan tietoa edellisen päälle, kuten erityisesti luonnontieteissä. Ilman hyvää pohjaa uutta ei voi tällöin oppia. Jos koko ketju ei toimi, näemme tämän negatiivisen kierteen Pisa-tuloksista. Siispä oman vuosikymmenien kokemukseni kautta näen opettajakoulutuksen muutoksen parin kymmenen vuoden takaa ja sitä voimistavat koulutukseen kohdistuvat leikkaukset, kuten esimerkiksi Sipilän hallituksessa tehtiin.
Yksi pulmamme koulutuksessa on myös pieni kielialueemme, sen pieni väkimäärä, josta ei riitä osaajia kaikkiin välttämättömiin tarpeisiin, vaikka pystyisimme kouluttamaan kaikki hyvin. Tämän vuoksi kaikkien koulutus on pienelle maalle elintärkeää. Ongelma on myös Englannin kielen ”ylivalta” tieteissä, jotka eniten vaikuttavat uusiin merkittävimpiin innovaatioihimme ja Suomen vientituotteisiin ja talouteemme. Tämän alueen merkittävin peruskoulutus tehdään matemaattis-luonnontieteelisissä ja niitä soveltavissa insinööritieteissä. Englanninkielen ylivalta on myös perinteisen suomalaisuuden uhka, kuten jo yli kymmenen vuotta sitten esitin omakohtaisiin kokemuksiin perustuen. On tietenkin selvää, että jos tieteessä puhutaan muuta kieltä kuin ”keittiössä”, niin alkaa syntyä kahden kerroksen väkeä ja pian Seitsemän veljestäkin löytyy vain museosta.
Asiassa on toinenkin kulma, sillä Suomeen ei tule opiskelemaan Englantia äidinkielenään puhuvia opiskelijoita, jos tasomme on huono. Kun maisteriohjelmien mukaisia englanninkielisiä kursseja opetetaan, niin kurssilla on usein vajaa puolet näitä ulkomaisia opiskelijoita ja siellä kotimaisten opiskelijoiden englanninkielen taso on usein parempi kuin vierailijoiden ja hekään eivät useinkaan pysty saamaan opetuksesta yhtä hyvää tulosta kuin saisi suomenkielellä. Ulkomaisista opiskelijoista tuleekin usein lyhytaikaisia vierailijoita, koska kielellinen ”muuri” johtaa usein myös työtarjousten vähäisyyteen heille. Tämä on osaltaan myös yrittäjien ja sijoittajien huonon koulutuksen syytä.
Huonolta näyttää, sillä olemme jo syvällä negatiivisessa kierteessä (leikkaus opetuksessa – huonot opetustulokset – huonommat seuraavat opettajat ja sitä huonompi seuraava sukupolvi). Osaamisessa olemme nyt Turkin ja Chilen tasolla. Suomalaiset nuoret elävät ilmeisesti virikeköyhästi ja osaavat siksi lähinnä ”juosta pallon perässä” ja ovat keskimäärin liian laiskoja, jotta heistä saisi koulutettua riittävästi hyviä asiantuntijoita perusluonnontieteisiin ja niiden soveltamiseen, jotka tuottavat eniten taloudellista hyvinvointia. Monien nuorten käsitys on, että hyvinvointi on taattua, vaikka tekisi vain helppoja ratkaisuja, lyhyestä matematiikasta alkaen.
Todelliset innovaatiot toteutuakseen oikea-aikaisesti vaativat laaja-alaista asioiden hallintaa ja pitkää pinnaa. Asiat alkavat avautua vasta isohkon tietokynnyksen ylittämisen jälkeen. Pikakurssit ilman laajaa harjoittelua on lähinnä ajan hukkaa. Palkallisesti ajatellen tämä kehitystyö ei ole arvostettua vaan se vaatii myös erityistä mielenkiintoa tuntemattoman ratkaisemiseen. Siinä on samoja piirteitä kuin missä vaan hienostuneessa järkipelissä, mutta ero tavan peleihin on vaadittava suuri tietomäärä taustana.
Jos ei suomalaisista ole tähän, niin miten olisivat asennevammattomat ja paremmin motivoituneet baltit ja muut itä-europalaiset, jos vain osaavat sopivaa kieltä.- Anonyymi
Voi mitä selittelyä.
Tänne on kautta aikain tullut vierasmaalaisia. Chilestä, Afrikasta, jne., jne.
Opetushallitus ja -ministeriö: mitä näiden virkamiehet oikein tekevät työkseen?
Miksi opettajat ovat omahyväisiä, kun esittäytyvät, niin 2. virke on, että olen opettaja.
Outoa.
Beng
- Anonyymi
Vasemmistolaiset sai koulummekin ihan sekaisin ja se näkyy Pisa tuloksissa selvästi. Sosiaalidemokratia pilas Ruotsinkin täysin. Vasemmistolaisuus pilaa kaiken.
- Anonyymi
8:50
Väärin.
Sanni Grahn-Laasonen Sipilän hallituksen aikana pienensi miljoonia opetuksesta.
Hän se aliarvosti plus muu hallitus opetusta.
Beng
Ja sama jallitus jatkuu äärioikeiston toimesta. Tekevät kotoperäistä halpistyövoimaa, jonka koulutus pysähtyy peruskouluun kuin seinään.
- Anonyymi
Pienet hyvät koulut on poistettu ja tilalle on tullut kustannustehokkaita laitoksia. Koululaiset kasataan noihin isoihin koululaitoksiin. Nyt on näkyvissä, miten siinä touhussa on loplta käynyt.
- Anonyymi
Tilat on suunniteltu huonosti. Sellaisia makoiluolohuoneita.
Ilmeisesti maisematiloihin iki-ihastuneet. Kuitenkin opiskelussa pitää olla mahdollisuus työrauhaan ja keskittymiseen.
Eivät kaikki mene tehtaaseen hitsauspuikkoja työstämään.
Arkkitehtien ja päättäjien vika.
Se, mikä näyttää kivalta, ei toiminnallisesti ole parasta.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilat on suunniteltu huonosti. Sellaisia makoiluolohuoneita.
Ilmeisesti maisematiloihin iki-ihastuneet. Kuitenkin opiskelussa pitää olla mahdollisuus työrauhaan ja keskittymiseen.
Eivät kaikki mene tehtaaseen hitsauspuikkoja työstämään.
Arkkitehtien ja päättäjien vika.
Se, mikä näyttää kivalta, ei toiminnallisesti ole parasta.
BengPurettiin vanha, suuri koulu, sisäilma ongelmat. Rakennettiin uusi, avotilainen, wceet sukupuolineutraalit. Nyt, muutamien vuosien kokemusten jälkeen, samaiseen uuteen rakennetaan luokkia, seinineen, tytölle, pojille eri huussit. Pers edellä puuhun menivät. Ihmetellään rahojen riittämättömyyttä. Ideologiat, oletukset, arkkitehtien/teoreetikkojen unelmat eivät sovi käytäntöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purettiin vanha, suuri koulu, sisäilma ongelmat. Rakennettiin uusi, avotilainen, wceet sukupuolineutraalit. Nyt, muutamien vuosien kokemusten jälkeen, samaiseen uuteen rakennetaan luokkia, seinineen, tytölle, pojille eri huussit. Pers edellä puuhun menivät. Ihmetellään rahojen riittämättömyyttä. Ideologiat, oletukset, arkkitehtien/teoreetikkojen unelmat eivät sovi käytäntöön.
Ideologia pilaa usein hyvät ja toimivat käytännöt. Mielensä pahoittajat ja heidän ideologiat voisi välillä työntää sinne, minne aurinko ei paista.
- Anonyymi
PISTÄÄ MIETTIMÄÄN,
HERÄTTÄÄ KYSYMYKSIÄ,
mikä on suomen sisäinen historia
tavoitteet lastemme ja jälkipolviemme koulutuksessa,
muistatte kai ??????????????????????????
Vappamuurarit suomessa
on eräänlainen vallanhimoisten rikkaitten ahne " hallitseva " kerho,,,
niitten sääntö / laki / tai tavotteet
ovat salassapidon alista tietoa
mutta
tiedetään
vapaamuurareitten tavoite on ollu
tehdä suomen kansalaisista tyhmää / tymentää
jotta vallassaolevat voi ohjailla valtion omaisuuksia / varallisuutta oman käsitystensä ja omien tavoittensa mukaan,
vain sille osalle kansasta jonka vapaamuurarit katsoo heille sopivaksi,
tiedämme, pikkuhiljaa suomen kouluissa maateemattisten aineitten opiskelu on kaventunu,
takkuilee edeleen,
- pisa tutkimusksiaa on havittavaissa suomen koululaisten heikko tieto ja menestys verrattuna vaikka naapurimaahamme Viron koululaisiin,
kysymys kuuluuki,
vaikuttaako Vapaamuurarit suomen koulujen ohjelmistoon ym.
onko tahallista heikentää mateemattista ym. ainetten opintosuuntia koulissamme,
-- saadaksemme " tyhmiä " kansalaisia jotka eivät osaa pitää puoliaan
vaatia oikeuksiaan,
vaan alistuvat kohtaloonsa,,,
vauraaman kansanosan " orjiksi" halpatyövoimaksi
hyväksikäytettäviksi kansalaisiksi,
selvää on
jo opettajakoulutuksessa on puutteelisuutta siis vikaa,
kaikki lähtee
opintosuunittelijoista
opettajista
ylin vaikuttaja on politiikka ja poliittiset päätökset,
kun
siellä supistetaan niin seuraukset heijastuu lapsiin / koululaisiin
ja heidän opiskelumahdollisuuksiin
opiksella esm. laaja-alaista matemaatiikkaa,,,,,,,,,- Anonyymi
voi olla ettei suomesta löydy päteviä matemaatikkoja,
koska koulutus on ollu jo piiiiiiiiiiiiiitkään puutteellista,
joten syytä olisi suomesta mennä esm. Viroon opiskelemaan parempaa älykkäämpää pitemmälle koulutettua matematiikkaa,,,,,,,,,,,,,,,,,,
mietelmä asiasta,
- Anonyymi
Huolestuttaako norten ja lastemme tulevaisuus,
sehän on sama kuin Suomen tulevaisuus ? - Anonyymi
Syyllisiä kaksi viimeistä ministeriä, Andersson ja Henriksson.
- Anonyymi
Kolmaskin syy on, mutta siitä pitää olla hiljaa.
- Anonyymi
Suomessa ei olla hiljaa mistään, vapaassa maassa voi sanoa.
- Anonyymi
Katsokaa t o t u u t t a silmiin,,,
totuus ON se
opettajat i t s e ovat saaneet huonon vajaan koulutuksen,
siis o p e t t a j a t on jo y ksistään alku syy huonoon koululaisten opinto ojelmien h e i k k o o n laatuun ja oppimiseen,
aivan turha syyttää lapsia tyhmiksi,
TYHMÄÄ ON ollu supistaa laaja-alailsta tiedon hankintaa jakamista,
ja supistaa lajaa matemaattisia aineitten opiskelua,
yksistään syyllisiä ovat " tyhmät opettajat "
he siirtää oman tyhmyytensä lapsiin siis koululaisiin,
siinä on syy
kun suomen koululaiset ei enään menestykkään pisa tutkimuksissa, - Anonyymi
Huonot opettajat on syy
suomen koululaisten huonoon menestykseen
pisa tutkimuksissa, - Anonyymi
Tämä pisa pudotus korreloi suoraan tulevaa rähinä Suomea.
Autot palavat, tavalliset kansalaiset eivät uskalla liikkua enää kaduilla,,eli Ruotsin meininki TULEE Suomeen.
Ja syyhän on kaikkien tiedossa,,aivan liian vapaa maahanmuutto kolmansista maista.
(totuuden myöntäneet naapurimaassamme) - Anonyymi
Koulurauha pitäisi julistaa kuin joulurauhakin.
- Anonyymi
Ei tarvitse edes arvata.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157