muistintukea

Anonyymi-ap

Jääkö sinulta jotakin krskeistâ vahingossa ottamatta mukaan, kun lâhdet ulos? Minuille kävi jatkuvasti kunnes keksin, lorun, jonka toistan ulos làhtiessáni.
Se kuuluu. a-ke-li-lo-pro-pu-si , Eli avain, kello, lippu, lompakko, proteesi, puhelin, silmálasit.

Hatun , puseron, housut ja lapaset muistan muutenkin

Millaista muistintukea mahdollisesti käytät?

14

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Post it- lappuja, joita en aina muista katsoa .....

    • Anonyymi

      Useimmiten lompsa ja glasit :(

      Per-kel

    • Anonyymi

      Itse olen jo valmiiksi pakannut käsilaukkuun kaiken tarpeellisen.

      Eteisen pöydälle nostanut valitun pipon ja tumput, avaimet, silmälasit, tarkistanut, että on lompakko, matkalippu ym. valmiina.

      Käsilaukussa on pussi jossa tarvittavat lisävarusteet: kynä, pieni paperilehtiö, inkontinenssisuoja, nenäliinoja, harja, peili, huulirasva jne.

      Koska oveni on aina turvalukossa, en ilman avaimia pääse ulos, joten ne eivät unpohdu. Poistuttuani laitan oven perässäni turvalukkoon.

    • Anonyymi

      Kohentaa kuntoa. Käyn salilla 6 kertaa viikossa. Jalkaisin.
      Unohdan välillä lompakkoni ja usein myös avaimeni kotiin.
      Koska en milloinkaan kuljettele puhelintani niin tallon kiltisti takaisin talomme alaovelle toivoen vaimoni olevan kotona ja laskevan minut sisään hakemaan unohtuneita.
      Kauppalappu on aina tehtävä ajatuksella. Muuten jotain unohtuu.

      • Anonyymi

        Kauppalappu on hyvä tehdä siltä varalta ettei muista kaikkea ja jos on jotain harvoin ostettavaa tai käy itse harvoin ruoka kaupassa. Nopeuttaa käyntejä ei tarvitse miettiä kun mene tietyssä järjestyksessa ostokset.
        Teen lapun myös verkkokauppa ruoka ostoksia varten kotona. Ostokset vaihtelee ja osa pysyy samana.
        Minulla ei ole muisti ongelmia ja olen vasta 70+. Käytän jatkuvasti silmälaseja, avaimella on paikka oven vieressä ja kännykkkä tarvitsen kun soitan taksin lähtiessä. Käsialukussa on ajan lompakko,pikkurahapussi ym mukana pidettävät nenäliinoja,kampa,peili ja muutama lääke foliosta leikattuna. Hankalinta talvella on kenkien laitto jalkaan. Jalat leviää kotikenkä tossuissa ja turpoaa ajoittain.


      • Anonyymi

        Ainoastaan otan kännyn mukaani kun lähden jonnekkin se riittää sillä maksaa kauppa ostokset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppalappu on hyvä tehdä siltä varalta ettei muista kaikkea ja jos on jotain harvoin ostettavaa tai käy itse harvoin ruoka kaupassa. Nopeuttaa käyntejä ei tarvitse miettiä kun mene tietyssä järjestyksessa ostokset.
        Teen lapun myös verkkokauppa ruoka ostoksia varten kotona. Ostokset vaihtelee ja osa pysyy samana.
        Minulla ei ole muisti ongelmia ja olen vasta 70 . Käytän jatkuvasti silmälaseja, avaimella on paikka oven vieressä ja kännykkkä tarvitsen kun soitan taksin lähtiessä. Käsialukussa on ajan lompakko,pikkurahapussi ym mukana pidettävät nenäliinoja,kampa,peili ja muutama lääke foliosta leikattuna. Hankalinta talvella on kenkien laitto jalkaan. Jalat leviää kotikenkä tossuissa ja turpoaa ajoittain.

        Minä se kirjoitan aina pitkän listan kauppaostoksista ja sitten se jää kotiin . Olen alkanutkirjoitamaan kännyyn niin pysyy mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan otan kännyn mukaani kun lähden jonnekkin se riittää sillä maksaa kauppa ostokset

        Kännykkäni on olohuoneen pöydällä ja minua enemmän kotona viihtyvä vaimoni vastaa siihen. Kelloa pidin hamassa muinaisuudessa työelämän vuoksi.
        Käyn salilla 6 kertaa viikossa ja melkeinpä poikkeuksetta tallon kotiin matkan varrella olevan S-Marketin kautta. Sehän tässä ihnottaa, että ilman listaa vähäisistäkin ostettavista jotain unohtuu.
        Kymmenet vuodet olen maksanut kaiken mahdollisen luottokortin maksuaikaominaisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppalappu on hyvä tehdä siltä varalta ettei muista kaikkea ja jos on jotain harvoin ostettavaa tai käy itse harvoin ruoka kaupassa. Nopeuttaa käyntejä ei tarvitse miettiä kun mene tietyssä järjestyksessa ostokset.
        Teen lapun myös verkkokauppa ruoka ostoksia varten kotona. Ostokset vaihtelee ja osa pysyy samana.
        Minulla ei ole muisti ongelmia ja olen vasta 70 . Käytän jatkuvasti silmälaseja, avaimella on paikka oven vieressä ja kännykkkä tarvitsen kun soitan taksin lähtiessä. Käsialukussa on ajan lompakko,pikkurahapussi ym mukana pidettävät nenäliinoja,kampa,peili ja muutama lääke foliosta leikattuna. Hankalinta talvella on kenkien laitto jalkaan. Jalat leviää kotikenkä tossuissa ja turpoaa ajoittain.

        Itsellänikin on ollut muistiongelmia kauan (nyt 70-vuotias). En jätä yksin muistini varaan mitään. Kaiken suunnittelen kirjallisesti esim. tämän tabletin kalenteriin, seuraan suunnitelmiani ja laitan sitten merkin mitkä työt on tullut tehtyä. Näin saan pidettyä asiani järjestyksessä.

        Aiemmin käytin kauppalappuja, nykyään kirjoitan suunnittelemani kauppa- ja apteekkiostokset kännykän Muistioon sekä tabletin kalenteriin. Tuo kalenteri on jonkinlainen päiväkirja josta löytyy kaikki tehdyt asiat.

        Kännyn muistiossa on helppo otsikoida ja tallentaa tarvittavia tavaroita eri "laatikoihin". Aina jos muistan, että ai niin, tätäkin pitää hankkia, suunnittelen sen ennalta sinne Muistioon. Sitten kun lähden asioille, ne on siinä.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä loru. Pitää ottaa käyttöön joku vastaava. Yksin asuessani aikoinani, suljin oven aina avaimella. Sillä tavoin tiesin, että avain on mukana.
      Puhelimelle on myös vakituiset paikat asunnossa, joihin sen asetan huoneissa liikkuessani. On tullut ihan automaattiseksi liikkeeksi, että panen puhelimen tuolle pöydän kulmalle, tuohon eteisen pöydälle, tuohon keittiön hyllylle, harvoin olen sen enää kadottanut, kun olen oppinut kantapään kautta, että sille pitää olla varma säilytyspaikka.

    • Anonyymi

      Ei tuota lorua huonomuistinen muista.

    • Anonyymi

      Muistatteko Pankkikortin Pin luku ja Ovikoodin ?

      • Anonyymi

        Muistan kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kyllä.

        Ei jää milloinkaan.

        Oon ottanut tavakseni pysyä tiukasti kotona.
        Ruokaa tilaan netillä ja ulkoilen parvekkeella.

        Ei kukaan yritä ryöstääkään ja ei myöskään ..... eli ei mitään vaaraa.
        Kaikki pysyy neljän seinän sisällä, mitään ei häviä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe