Moottori testaa ja kehuu uutta Toyota Corolla Cross Full Hybrid sähköhybridiautoa. Hyvä hyötysuhde, pieni energian kulutus.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kayttotesti-toyota-corolla-cross-katumaasturoi-kaupungissa-vain-43-l-100-km/
Kulutus vain 4,3
44
423
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä ole edes kallis auto.
Hinnaston mukaan 48 450,62€
Siihen päälle talvirenkaat, lohko- ja sisätilalämmitin.
Hyvällä tuurilla automyyjä heltyy antamana lippiksen veloituksetta.- Anonyymi
Tuo on kuitenkin neliveto. Tuolla ei pienet pyryt haittaa. Liukkaat mäet pääsee helposti ylös. Talviautona yksi parhaista.
- Anonyymi
Tuohon hintaan saa autoja, joilla bensankulutus on tasan nolla. Aika ajoi jo tuollaisten ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon hintaan saa autoja, joilla bensankulutus on tasan nolla. Aika ajoi jo tuollaisten ohi.
Mutta ei nelivetoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kuitenkin neliveto. Tuolla ei pienet pyryt haittaa. Liukkaat mäet pääsee helposti ylös. Talviautona yksi parhaista.
Hihii, vai neliveto, no mainoksen mukaan kyllä, mutta muuten ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, vai neliveto, no mainoksen mukaan kyllä, mutta muuten ei.
Toyota Corolla Cross neliveto on parhaita nelivetoja. Se on nelivetona paljon parempi kuin yksikään haldex neliveto, joka on mukamas neliveto. Pärjää myös useimmille jatkuvalla nelivedolla varustetuilla autoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla Cross neliveto on parhaita nelivetoja. Se on nelivetona paljon parempi kuin yksikään haldex neliveto, joka on mukamas neliveto. Pärjää myös useimmille jatkuvalla nelivedolla varustetuilla autoille.
Niimpä näkyy olevan..
https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-talviauto-2023-vertailun-nissan-ja-toyota-kitkaeromaessa-nain-autot-lahtevat-eri-suuntiin/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla Cross neliveto on parhaita nelivetoja. Se on nelivetona paljon parempi kuin yksikään haldex neliveto, joka on mukamas neliveto. Pärjää myös useimmille jatkuvalla nelivedolla varustetuilla autoille.
Corolla Crossin neliveto on surkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon hintaan saa autoja, joilla bensankulutus on tasan nolla. Aika ajoi jo tuollaisten ohi.
Mutta ei ainuttakaan jolla olisi 10v takuu ! Paitsi Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kuitenkin neliveto. Tuolla ei pienet pyryt haittaa. Liukkaat mäet pääsee helposti ylös. Talviautona yksi parhaista.
Valitettavasti Toyotan neliveto surkein markkinoilla olevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä näkyy olevan..
https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-talviauto-2023-vertailun-nissan-ja-toyota-kitkaeromaessa-nain-autot-lahtevat-eri-suuntiin/Hienosti valuu Toyota alaspäin kun toinen nousee ylös. Toyotalle riittää nelivedoksi kun renkaat vain pyörivät se on sitä laatua.
- Anonyymi
Yhtään en ole vielä nähnyt, miksei?
- Anonyymi
Adac autotest: moottoritiekulutus 7,5 l/100km BAB.
- Anonyymi
"Adac autotest: moottoritiekulutus 7,5 l/100km BAB"
Jaa se on saksan testi ja suomi on hitaampaa menoa ja on n 7 litraa. Moottoritiet pysyvästi 100km/h PISTE!!! - Anonyymi
Kyllä kulutuksesta saa erilaisia tuloksia, kun niitä tehdään eri ympäristössä.
Moottoritiekulutus on otettava huomioon, mutta sille ei kannata laskea kovin suurta painoa-arvoa Suomessa. Joten en kauheasti keulisi sillä moottoritiekulutuksella.
Toiseksi hybridin moottoritiekulutusta pitäisi verrata muiden autojen moottoritiekulutukseen.
Jos hybridi on moottoritiellä taloudellisempi kuin verrokit, niin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Adac autotest: moottoritiekulutus 7,5 l/100km BAB"
Jaa se on saksan testi ja suomi on hitaampaa menoa ja on n 7 litraa. Moottoritiet pysyvästi 100km/h PISTE!!!Kyllä kesällä yli 130 mittarinopeudet ovat yleisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kulutuksesta saa erilaisia tuloksia, kun niitä tehdään eri ympäristössä.
Moottoritiekulutus on otettava huomioon, mutta sille ei kannata laskea kovin suurta painoa-arvoa Suomessa. Joten en kauheasti keulisi sillä moottoritiekulutuksella.
Toiseksi hybridin moottoritiekulutusta pitäisi verrata muiden autojen moottoritiekulutukseen.
Jos hybridi on moottoritiellä taloudellisempi kuin verrokit, niin...Itselle tärkeää maantie sekä moottoritie kulutukset sekä ajo-ominaisuudet, joskaan valtaosa kilometreistä tulee niillä. Kaupungissa ja vähillä kilometreillä Toyota ihan OK mutta omille ajoilleni en sitä koskaan edes harkitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle tärkeää maantie sekä moottoritie kulutukset sekä ajo-ominaisuudet, joskaan valtaosa kilometreistä tulee niillä. Kaupungissa ja vähillä kilometreillä Toyota ihan OK mutta omille ajoilleni en sitä koskaan edes harkitse.
Toisilla on, toisilla ei.
Miun pittää aijoo yli 160 kilometriä ennen kuin ees piäsen moottoritien alakuun.
- Anonyymi
Vanhaa muotoilua jenkkityyliin. Vanha Mitsu ASX tulee ekaksi mieleen.
- Anonyymi
Oikein hyvä auto! Toivotaan ettei moottorikokoja aleta enempää kasvattamaan. Moottoritie nopeuksia pitää alentaa on terveen järjen mukaista.
Maailmanlaajuiseen päätöksentekoo pitäisi panostaa ja nuoret kuumakalle ei ollenkaan mukaan päätösten tekoon. Nämä vauhti intoilijat on vain saateen lisääjiä ja ongelmia aiheuttavia koko ikänsä muille ihmisille.- Anonyymi
Toyotojen takiako nopeuksia pitää alentaa, ettei niiden kulutukset nouse tavispolttisten yli. Moottorin melu kyllä pitää Tojon nopeuden kurissa, korvat ei kestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotojen takiako nopeuksia pitää alentaa, ettei niiden kulutukset nouse tavispolttisten yli. Moottorin melu kyllä pitää Tojon nopeuden kurissa, korvat ei kestä.
"Toyotojen takiako nopeuksia pitää alentaa, ettei niiden kulutukset nouse tavispolttisten yli. Moottorin melu kyllä pitää Tojon nopeuden kurissa, korvat ei kestä."
Oletko jotenkin Toyota vihoissasi? kas kun et sanonut että muill aautoilla 100kmh ja vain Toyotall saa ajaa lujempaa heh,miksi et niin kirjoittanut?
Ehkä 100kmh max on jokin muu syy kuin luulemasi Toyotan takia. Koetappa miettiä ympäröivää maailmaa enemmän. Koeta.
- Anonyymi
https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/at6287-toyota-corolla-cross-20-hybrid-team-deutschland/toyota-corolla-cross-20-hybrid-team-deutschland.pdf
Erittäin hyvä auto mutta yksinkertaistettava vain turehia varusteita eli poistetaan painoa ja materiaalia ja hintaa ja luonto kiittää ja 20v kuluttua käyttäjä kun ei tarvitse korjuutella turhuuksi.- Anonyymi
Jos varusteet arveluttaa niin VW on silloin sinulle oikea ratkaisu. ID-sähköautoissa ei ole vakiona edes ristiseläntuen säätöä eikä ratin lämmitintä, eikä navia eikä...
Niissä ei oikestaan ole mitään vakiona. Osta sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos varusteet arveluttaa niin VW on silloin sinulle oikea ratkaisu. ID-sähköautoissa ei ole vakiona edes ristiseläntuen säätöä eikä ratin lämmitintä, eikä navia eikä...
Niissä ei oikestaan ole mitään vakiona. Osta sellainen."Jos varusteet arveluttaa niin VW on silloin sinulle oikea ratkaisu. ID-sähköautoissa ei ole vakiona edes ristiseläntuen säätöä eikä ratin lämmitintä, eikä navia eikä...
Niissä ei oikestaan ole mitään vakiona. Osta sellainen."
Ei ei ei ei ikinä uutta autoa minulla on vanhoja autoja vain ja ainoastaan. Usa, japsi ja yksi vw ,arvaa kylmin auto.... Mutta kaikki on nelivetoja. Tuo aloitukse corolla on riittävä nelivetoinen ja hemmetin järkevä hyvä auto joka uusi ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos varusteet arveluttaa niin VW on silloin sinulle oikea ratkaisu. ID-sähköautoissa ei ole vakiona edes ristiseläntuen säätöä eikä ratin lämmitintä, eikä navia eikä...
Niissä ei oikestaan ole mitään vakiona. Osta sellainen."
Ei ei ei ei ikinä uutta autoa minulla on vanhoja autoja vain ja ainoastaan. Usa, japsi ja yksi vw ,arvaa kylmin auto.... Mutta kaikki on nelivetoja. Tuo aloitukse corolla on riittävä nelivetoinen ja hemmetin järkevä hyvä auto joka uusi ostaa.Hyvä, että jollekin kelepoo miun vanhat autot.
- Anonyymi
Hauskoja nämä kulutus erojen liekitys kun erot on kuitenkin marginaalisia ja eniten siihen vaikuttaa kuskin ajotyyli. Sekin naurattaa aina vaan kun Toyotalla ajetaan todella vähän ja kauhea innostus uskovaisilla kehuskella sitä muutaman desin pienempää kulutus.
- Anonyymi
Muutama desi on parikymmentä desiä tai enemmän.
- Anonyymi
"Hauskoja nämä kulutus erojen liekitys kun erot on kuitenkin marginaalisia ja eniten siihen vaikuttaa kuskin ajotyyli. Sekin naurattaa aina vaan kun Toyotalla ajetaan todella vähän ja kauhea innostus uskovaisilla kehuskella sitä muutaman desin pienempää kulutus."
Sähköautouskovaiset vasta pilkkuja viilaa ihan tuskissaan. Tuo corolla on todella pihi auto ja sillä on merkitystä vai oletko jotenkin sairas? harraste V8 on harraste auto ja se vie mitä vie ja piste.
- Anonyymi
Tuokin Toyota kulkee pelkästään bensalla ja se on niin 90-lukua.
Täysin järjetöntä edes puhua kuinka pieni tai suuri jonkin juuri julkaistun automallin bensankulutus on vuonna 2023.
Jos se liikkuu pelkästään bensalla niin se on täysin menneisyyskamaa. Litra sinne tai tänne ei muuta mitään.- Anonyymi
Täyshybridi on vielä 2030-lukua. Akkuvehkeet ovat vielä perin onnettomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyshybridi on vielä 2030-lukua. Akkuvehkeet ovat vielä perin onnettomia.
Eikös niiden pitäisi olla vielä 2040 lukua, kun täällä kehutaan Tojojen kestävän yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyshybridi on vielä 2030-lukua. Akkuvehkeet ovat vielä perin onnettomia.
Niillä akkuvehkeillä ajaminen maksaa noin yhden euron per sata km kun latauskelvottomalla Toyotalla se maksaa 10-14 euroa.
Kumpi on on onneton peli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös niiden pitäisi olla vielä 2040 lukua, kun täällä kehutaan Tojojen kestävän yli 20 vuotta.
Nyt uutena ostetulla Corollalla ajetaan vielä 2060 luvulla. Toyotat kestää tekniikaltaan yli miljoona kilometriä. Korikin on pitkäikäinen, sillä Toyotat eivät ruostu lainkaan. Corolla ja yaris ovat lähes ikuisia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt uutena ostetulla Corollalla ajetaan vielä 2060 luvulla. Toyotat kestää tekniikaltaan yli miljoona kilometriä. Korikin on pitkäikäinen, sillä Toyotat eivät ruostu lainkaan. Corolla ja yaris ovat lähes ikuisia autoja.
Apteekistako ostat bensaa litran kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä akkuvehkeillä ajaminen maksaa noin yhden euron per sata km kun latauskelvottomalla Toyotalla se maksaa 10-14 euroa.
Kumpi on on onneton peli?No jos on aikaa notkua abceellä latailemassa niin akkuvekotin on siihen hommaan verraton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apteekistako ostat bensaa litran kerrallaan.
Tankataan ihan normaalisti kuten tähänkin saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt uutena ostetulla Corollalla ajetaan vielä 2060 luvulla. Toyotat kestää tekniikaltaan yli miljoona kilometriä. Korikin on pitkäikäinen, sillä Toyotat eivät ruostu lainkaan. Corolla ja yaris ovat lähes ikuisia autoja.
Sitä millä 40 vuoden päästä ajetaan on mahdoton sanoa. Ainoana autona Toyota kestää yli 40 vuotta. Mikään muun merkkinen ei pääse lähellekään tuota. Muut ruostuu, mutta Toyota ei sitten millään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä millä 40 vuoden päästä ajetaan on mahdoton sanoa. Ainoana autona Toyota kestää yli 40 vuotta. Mikään muun merkkinen ei pääse lähellekään tuota. Muut ruostuu, mutta Toyota ei sitten millään.
Eipä tänään(kään) tullut yhtään 40 vuotta vanhaa Toyotaa liikenteessä vastaan..Kyllä ne mätänevät pois hyvissä ajoin ennen 40 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä millä 40 vuoden päästä ajetaan on mahdoton sanoa. Ainoana autona Toyota kestää yli 40 vuotta. Mikään muun merkkinen ei pääse lähellekään tuota. Muut ruostuu, mutta Toyota ei sitten millään.
83-Corolla on aika harvinainen näky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
83-Corolla on aika harvinainen näky.
Vaikka 83 vuoden DX Corolla tekniikkansa puolesta saattaisi vielä toimiakin niin ruoste on vienyt. Kova uskomus on Toyotaan, jos retostaa että, nykyiset mallit toimivat 40 vuoden päästä samalla tavalla, kuin tällä hetkellä 40 vuoden iässä oleva yksinkertaisella tekniikalla oleva malli. Uskomme Toyotaan iänkaikkiseen ruosteläjään..jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka 83 vuoden DX Corolla tekniikkansa puolesta saattaisi vielä toimiakin niin ruoste on vienyt. Kova uskomus on Toyotaan, jos retostaa että, nykyiset mallit toimivat 40 vuoden päästä samalla tavalla, kuin tällä hetkellä 40 vuoden iässä oleva yksinkertaisella tekniikalla oleva malli. Uskomme Toyotaan iänkaikkiseen ruosteläjään..jne.
Toyota on kiistatta vähiten ruostuva auto. Ne on vielä yli 20-vuotiaina täysin ruosteettomia.
Kovia ruostumaan on Renault, Peugeot , Citroen ja Skoda. Näillä merkeillä on yli 50v. perinteet ruostumisesta, eivätkä ne ole vieläkään siitä muuttuneet.
- Anonyymi
Mihin tarvii minirangesta sähkäriä ku täyshybridi on parempi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995