Jukuripäälle Saarihorsmalle vähän todellista tietoa flimmeristä, ettei tarvitse itse keksiä sille syitä.
Eläköityminen ei tarkoita sitä että kasvetaan sohvaan kiinni ja lopetetaan eläminen. Siinä loppuu aineenvaihdunta ja ihminen alkaa rasvoittua sekä sisältä että ulkoa.
Myös mieli muuttuu happamaksi ja apaattiseksi.
Seurauksena on joukko sairauksia. Diabetes, korkea verenpaine, korkeat kolestrolit, astma, keuhkoahtauma, uniapnea, reumat ja muut jatkuvat tulehdukset, tuki-ja liikuntaelinten vaivat sekä flimmeri.
"Eteisvärinä on yleisin pitkäkestoinen rytmihäiriö. Sen pelätyin haittatapahtuma on aivoinfarkti"
"On tiedetty, että ylipaino ja lihavuus altistavat eteisvärinälle, mutta yhteydestä on nyt saatu lisää vakuuttavaa näyttöä, erityisesti miesten osalta.
Norjassa seurattiin 25 000 aikuista 16 vuoden ajan. Verrattuna normaalipainoisiin miehiin lihavat miehet sairastuvat eteisvärinään lähes viisi kertaa todennäköisemmin. Naisilla lihavuus kaksinkertaisti sairastumisriskin. Mitä alhaisempi painoindeksi, sitä pienempi sairastumisvaara.Laihtuminen pienensi riskiä. Tulos säilyi, vaikka analyyseissä oli huomioitu monia muitakin eteisvärinälle altistavia riskitekijöitä. Tutkimus on julkaistu Journal of the American Heart Association -lehdessä, ja siitä uutisoi Suomessa uutispalvelu Duodecim.
Kuten FinTerveys2017 -tutkimuksessa äskettäin havaittiin, ylipaino on edelleen ongelma Suomessa. Joka neljäs suomalainen on lihava. Paitsi diabetekselle, sepelvaltimotaudille ja verenpainetaudille, se näyttäisi altistavan myös rytmihäiriöille"
https://sydan.fi/uutinen/lihavuus-on-merkittava-eteisvarinan-riskitekija/
Jos kuuluu tuohon lihavien riskiryhmään, niin flimmerin voi laukaista monet asiat.
Nestehukka, suolojen puute, krapula, liiallinen kofeiini, äkillinen rasitus, stressi, unenpuute, ylensyöminen ja jopa lepääminen väärässä asennossa, jolloin sydän joutuu puristuksiin.
Erittäin ikävä elämänlaatua pilaava vaiva ja yleinen varsinkin viinamäen miehillä. Tropiikissa myös kuivuminen on helppoa.
Mitä isompi punkero, sitä enemmän tarvitsee nestettä. Lihava liikkumaton viinamäen mies Thaimaassa on takuuvarma flimmeripotilas.
On kaatunut kuivumiseen ja aivoinfarktiin puoli tusinaa tuttua. Yksi punkero nauroi lääkärille joka sanoi ettet selviä seuraavasta "lomastasi" hengissä. Ei selvinnyt.
Kun menee tuohon että pikku eläkkeellä liikkeellä oleva höpösetä Saarisuuri joutuu jatkuviin kontrolleihin ja verenohennuslääkkeisiin, niin ainoa oikea osoite on Suomi.
Se kolkuttelee se infarkti ovella koko ajan ja kannattaa lähteä äkkiä, ettei jää maahan vihannekseksi kun Suomi ei auta eikä auta Thaimaakaan.
Vakuutukset ei korvaa tuossa kunnossa olevan ukkelin perusvaivoista ja elintavoista johtuvia sairauskuluja. -Siispä Hankasalmi rules.
2010
PS: Kannattaa ottaa vakavasti asia ettei se muutu krooniseksi. Siinä menee silloin puolet muutenkin heikoista voimistasi, erekion voit unohtaa lopullisesti ja lähes kaiken muunkin.
Sydänliitto kertoo flimmeristä ja ylipainosta
13
279
Vastaukset
- Anonyymi
Erittäin mielenkiintoista että lattialiipparilla, jolla kokemusta kaikilta elämänalueilta alkoholismista ja miehisyydestä alkaen on aikaa ja mielenkiintoa kyseisen kaltaisiin oireiluihin.
Mahtaneeko tällä 2010 Kympillä joka oman mielipiteensä mukaan on yksi ihmiskunnan kokeneimmista kaikilla elämänalueilla, olla itsensä kanssa ongelmaa jos jonkinlaista?- Anonyymi
Ei, hänellä ei mahtane olla ongelmia itsensä kanssa, mutta teillä https://aijaa.com/iIOfzr0 on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, hänellä ei mahtane olla ongelmia itsensä kanssa, mutta teillä https://aijaa.com/iIOfzr0 on.
Kiitos että annat minulle vertaistukea, pieni sieluni sitä todellakin kaipaa.
2010 - Anonyymi
Kiitos kysymästä, kiinnostusta aina terveyteen ja urheilulääketieteeseen, 28 vuotta liikuntaharrastuksien aikana ja sen jälkeenkin.
Siinä sivussa olennaisena osana siihen kuuluvaa tietoa ravinnosta, palautumisesta, levosta, nestetasapainosta, aineenvaihdunnasta, kunnosta, intervalliharjoituksista, ruokavaliosta.
En ole koskaan ollut minkään lajin huipputasoilla, en lähelläkään ja olen myös treenannut väärin, syönyt väärin, juonut väärin ja nukkunut väärin. On ollut hyviä opettajia ja on ollut huonoja opettajia. Ajan kanssa oppii väkisin jos ei ole umpityhmä.
Parhaita on ne joilla on aito halu tutustua "potilaaseen" ja aito halu auttaa kokemuksiensa tuomilla opeilla. Kuten lääkäreissäkin on hyviä ja huonoja lääkäreitä, tittelit ei tee kenestäkään hyvää ammatissaan eikä edes pätevää.
Eka pomoni oli titteliltään rakennusneuvos, mutta todellisuudessa kävelevä katastrofi jolla oli samanlainen pakonomainen tarve kuin sinulla olla kaikkien ja kaiken tiedon kanssa eri mieltä ja esittää jokin omasta mielestä nerokas vaihtoehto, joka oli aivan utopistinen.
Minä luotan urheilulääketieteen havaintoihin ja olen nähnyt että ne pitää juurikin paikkaansa. Itse en ole ollut äärirajoilla, vaan ennemminkin mukavuusalueella treenin kovuuden suhteen. Mutta tunnen ja olen nähnyt kaikenlaista.
Varsinkin Thaimaassa kuumuudessa treenatessa mainitut asiat tulee väkisinkin vastaan. Muay Thai- leireille hakeutuu usein valtavan kokoisia varsinkin miehiä, joiden ideana on poistaa liikakilot mahdollisimman tehokkaasti. Parhaat on pudottaneet 100 kiloa vuodessa.
Vaikka kyseessä onkin olleet nuoremmat miehet, on leireillä vastuu heidän terveydestään.
Verenpaineet ja sykkeet mitataan säännöllisesti ja myös verensokeri. Jos voimattomuutta ilmenee, sitten passitetaan laajaan verenkuvaan.
Kaikkein yksinkertaisin asia minkä opin ensimmäisenä, oli se että nesteytys on oltava kunnossa. Sen puute tai imeytymisongelma johtaa kuumuudessa ongelmiin, flimmeriin ja aina jopa lämpöhalvaukseen saakka.
Painoluokissa pojat kuivattaa itsensä ja treenaa äärirajoille jotta kelpaa puntariin. Silloin leikitään jo hengellä. Siellä on jengiä pyörtynyt vaa´alle ja on käynyt huonomminkin.
On siis tullut tutuksi tuo ongelma flimmereineen. Muistan ne omat olotilat siihen aikaan kun ei tiedetty mistä se johtuu.
Siellä oli verensokerit romahtaneet hengenvaaralliselle tasolle ja sydän tykytteli miten sattuu, nestehukkaa pukkasi ja ajateltiin että se on vain kovan treenin välttämätön seuraus. Paskanmarjat. Pari lusikallista hunajaa ja iso lasi vettä suolalla olisi korjannut tilanteen heti.
Hyvien rasvojen merkityksen ymmärsi tuohon aikaan vain harvojen lajien mörssärit. Ilman hyviä eläinkunnan rasvoja romahtaa jaksaminen ja halu jaksamiseen.
Painoindeksit eivät ole humpuukia. Taistelin itse niitä vastaan ollessani 40 kiloa suurempi kuin nyt. Oli kyllä voimaakin reilusti enemmän mutta armoton läski olin siinä samalla. Tietoa on nykyään saatavilla pikku klikkauksilla ja vanhat mutu-tuntumat joutaa roskikseen.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymästä, kiinnostusta aina terveyteen ja urheilulääketieteeseen, 28 vuotta liikuntaharrastuksien aikana ja sen jälkeenkin.
Siinä sivussa olennaisena osana siihen kuuluvaa tietoa ravinnosta, palautumisesta, levosta, nestetasapainosta, aineenvaihdunnasta, kunnosta, intervalliharjoituksista, ruokavaliosta.
En ole koskaan ollut minkään lajin huipputasoilla, en lähelläkään ja olen myös treenannut väärin, syönyt väärin, juonut väärin ja nukkunut väärin. On ollut hyviä opettajia ja on ollut huonoja opettajia. Ajan kanssa oppii väkisin jos ei ole umpityhmä.
Parhaita on ne joilla on aito halu tutustua "potilaaseen" ja aito halu auttaa kokemuksiensa tuomilla opeilla. Kuten lääkäreissäkin on hyviä ja huonoja lääkäreitä, tittelit ei tee kenestäkään hyvää ammatissaan eikä edes pätevää.
Eka pomoni oli titteliltään rakennusneuvos, mutta todellisuudessa kävelevä katastrofi jolla oli samanlainen pakonomainen tarve kuin sinulla olla kaikkien ja kaiken tiedon kanssa eri mieltä ja esittää jokin omasta mielestä nerokas vaihtoehto, joka oli aivan utopistinen.
Minä luotan urheilulääketieteen havaintoihin ja olen nähnyt että ne pitää juurikin paikkaansa. Itse en ole ollut äärirajoilla, vaan ennemminkin mukavuusalueella treenin kovuuden suhteen. Mutta tunnen ja olen nähnyt kaikenlaista.
Varsinkin Thaimaassa kuumuudessa treenatessa mainitut asiat tulee väkisinkin vastaan. Muay Thai- leireille hakeutuu usein valtavan kokoisia varsinkin miehiä, joiden ideana on poistaa liikakilot mahdollisimman tehokkaasti. Parhaat on pudottaneet 100 kiloa vuodessa.
Vaikka kyseessä onkin olleet nuoremmat miehet, on leireillä vastuu heidän terveydestään.
Verenpaineet ja sykkeet mitataan säännöllisesti ja myös verensokeri. Jos voimattomuutta ilmenee, sitten passitetaan laajaan verenkuvaan.
Kaikkein yksinkertaisin asia minkä opin ensimmäisenä, oli se että nesteytys on oltava kunnossa. Sen puute tai imeytymisongelma johtaa kuumuudessa ongelmiin, flimmeriin ja aina jopa lämpöhalvaukseen saakka.
Painoluokissa pojat kuivattaa itsensä ja treenaa äärirajoille jotta kelpaa puntariin. Silloin leikitään jo hengellä. Siellä on jengiä pyörtynyt vaa´alle ja on käynyt huonomminkin.
On siis tullut tutuksi tuo ongelma flimmereineen. Muistan ne omat olotilat siihen aikaan kun ei tiedetty mistä se johtuu.
Siellä oli verensokerit romahtaneet hengenvaaralliselle tasolle ja sydän tykytteli miten sattuu, nestehukkaa pukkasi ja ajateltiin että se on vain kovan treenin välttämätön seuraus. Paskanmarjat. Pari lusikallista hunajaa ja iso lasi vettä suolalla olisi korjannut tilanteen heti.
Hyvien rasvojen merkityksen ymmärsi tuohon aikaan vain harvojen lajien mörssärit. Ilman hyviä eläinkunnan rasvoja romahtaa jaksaminen ja halu jaksamiseen.
Painoindeksit eivät ole humpuukia. Taistelin itse niitä vastaan ollessani 40 kiloa suurempi kuin nyt. Oli kyllä voimaakin reilusti enemmän mutta armoton läski olin siinä samalla. Tietoa on nykyään saatavilla pikku klikkauksilla ja vanhat mutu-tuntumat joutaa roskikseen.
2010Etsimme palvelukseemme tiedottajaa hyvin palkka- ja eläke-eduin etätöihin, kiinnostaisiko sinua?
Ota yhteys työhönottoomme mikäli tahdot tietää asiasta enemmän.
Hukkapala Rutiköyhä
Työhönottopomo
Sydänliitto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Kaikki oireeni liittyvät joko välillisesti tai suoraan selkärankareumaan, olennaista on pitää ranka suorana, vaikka se on välillä erittäin vaikeaa ja kivuliasta, älä resu leiki fiksumpaa mitä olet, sinulla ei ole resursseja siihen, vaikutat vain enemmän pellelle, isälläni ja kahdella sedälläni oli sama ongelma, nyt on lisänä olkapääkivut, kiertäjä kalvosimen tulehdus, kummassakin olkapäässä, vasenta kättä ei saa suoraksi, tulehduskipulääkkeitä ei voi lainkaan käyttää koska on verenohennuslääke, ja ne voivat aiheuttaa verenvuotoja, parasetamol on ainoa lääke, jonka teko on riittämätön, olen sairastanut tätä yli puolet elämästäni, käytän kyllä tulehduskipulääke geeliä, kun siitä menee lääkettä paikallisesti kipualueella, yritä poika nukkua, kun jokainen liike aiheuttaa kipua,
https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/selkarankareuma/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki oireeni liittyvät joko välillisesti tai suoraan selkärankareumaan, olennaista on pitää ranka suorana, vaikka se on välillä erittäin vaikeaa ja kivuliasta, älä resu leiki fiksumpaa mitä olet, sinulla ei ole resursseja siihen, vaikutat vain enemmän pellelle, isälläni ja kahdella sedälläni oli sama ongelma, nyt on lisänä olkapääkivut, kiertäjä kalvosimen tulehdus, kummassakin olkapäässä, vasenta kättä ei saa suoraksi, tulehduskipulääkkeitä ei voi lainkaan käyttää koska on verenohennuslääke, ja ne voivat aiheuttaa verenvuotoja, parasetamol on ainoa lääke, jonka teko on riittämätön, olen sairastanut tätä yli puolet elämästäni, käytän kyllä tulehduskipulääke geeliä, kun siitä menee lääkettä paikallisesti kipualueella, yritä poika nukkua, kun jokainen liike aiheuttaa kipua,
https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/selkarankareuma/2010 resepti että liikunta on ratkaisu asiaan kuin asiaan, minun tilanne on kohtalainen, isäni ei ollut, syö psyykettä kun ei nuku, elähän itse kun pienikin liike aiheuttaa kipuja, joskus pahempina päivinä kivut hallitsevat, ei ole mitään mahdollisuutta liikkua pakkoa enempää, pelkästään rangan suoristaminen on hyvin kivuliasta, kävelet kuin puupökkelö, minun tilanteeni on vaikea mutta ei mahdoton, minä nukun pääosin 5sentin patjalla erittäin kova, koska se oikaisee rankaa, mutta lisää kipuja, minulla on kaksi eri sänkyä, mutta nukun pääosin tuolla ohuella floam patjalla, kallis mutta hyvä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki oireeni liittyvät joko välillisesti tai suoraan selkärankareumaan, olennaista on pitää ranka suorana, vaikka se on välillä erittäin vaikeaa ja kivuliasta, älä resu leiki fiksumpaa mitä olet, sinulla ei ole resursseja siihen, vaikutat vain enemmän pellelle, isälläni ja kahdella sedälläni oli sama ongelma, nyt on lisänä olkapääkivut, kiertäjä kalvosimen tulehdus, kummassakin olkapäässä, vasenta kättä ei saa suoraksi, tulehduskipulääkkeitä ei voi lainkaan käyttää koska on verenohennuslääke, ja ne voivat aiheuttaa verenvuotoja, parasetamol on ainoa lääke, jonka teko on riittämätön, olen sairastanut tätä yli puolet elämästäni, käytän kyllä tulehduskipulääke geeliä, kun siitä menee lääkettä paikallisesti kipualueella, yritä poika nukkua, kun jokainen liike aiheuttaa kipua,
https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/selkarankareuma/Mihin oman kertomansa mukaan täysin terve mies tarvitsee verenohennuslääkkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin oman kertomansa mukaan täysin terve mies tarvitsee verenohennuslääkkeitä.
Sinä se jaksat kysellä, päivästä toiseen, oletko hullu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat kysellä, päivästä toiseen, oletko hullu.
Onko tällä palstalla yhtään tervettä? EI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tällä palstalla yhtään tervettä? EI.
Täysin samaa mieltä, laiffila on kuitenkin hulluin...
- Anonyymi
Sydämeni särkyi kun Aimo jätti minut kuin nallin kalliolle.
- Anonyymi
Tiedän miltä se tuntuu, kaksi exääni antoi mulle vuorokauden aikaa poistua ja viedä mennessäni jenkkikassillisen kultaharkkojani.
2010
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107