Päivän urotyö oli käydä kaupassa.
Siinä se.
Järkyttävää, miten voi olla niin huono kunto!
Olin ihan kanttuvei kauppareissun jälkeen.
Vai onko se tätä alku-joulukuun-juttua?
Kertokaa, miten muilla on!
Miten te jaksatte? Vaikuttaako vuodenaika? Mitä tehdä?
Huono kunto
32
324
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttu juttu, ettei jaksa paljon, sydämen vajaatoiminta vaikeuttaa kaikkea.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Alottajalle ,,,
vanhuus on todellisuutta,
kunto rapistuu vaikka kuinka pistäis hanttiin,
askel lyhenee, uupumus ylläättää jokapäivä
meikä on jo ananu periksi,
ihmettelen kun vielä olen henissä,
tietenki voi olla hengissä vielä kymmenen vuotta, mutta huonossa kunnossa,
toivottavasti ei kuitenkaan sänky-potilaana,
hartain toivo on, kun kuolis saappaat jalssa ja äkkiä, ettei jäis kitumaan,
ku nyt jo elämä on kitumista,- Anonyymi
Voi vain sopeutua.
Järjestä yksi päivä kauppareissuille, ja totea, että ei sitten muuta.
Hoida kaikki ikävät asiat samana päivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vain sopeutua.
Järjestä yksi päivä kauppareissuille, ja totea, että ei sitten muuta.
Hoida kaikki ikävät asiat samana päivänä.Ei se siitä auta, jos ei jaksa kauppareissuakaan.
- Anonyymi
Tosi on! Ensin katoaa kimmoisuus, nopeus ja motoriikka heikkenee.
Lihasta katoaa varsinkin reisistä, selästä ja pakaroista mutta muualtakin.
Katoa on 10:n vuoden aikana ollut 6 kiloa. Siis lihasta.
Kuormituksesta palutuminen hidastuu.
Olen väärän ikäinen ( 80v ) mutta 75v ikäisenä vedin maasta 200kg.
Nyt on 150kg jo tiukassa.
Hissittömän talon raput, 46kpl nousen sentään 2 askelmaa kerrallaan. Kunnon ostoskassi tehostaa nousun treenivaikutusta.
Lähtö saappaat jalassa? 12 vuotta sitten, paksusuolen syövän leikkauksen valmistelujen yhteydessä havaittiin vatsavaltimon laajentuma ja varoitettiin ponnisteluista. Jos valtimo repeää niin olisi oltava ainakin leikkaavan sairaalan parkkipaikalla tai muuten se on menoa. Varoin pari vuotta mutta kyllästyin hyssyttelemiseen. Palasin normaaleihin lihaskuntotreeneihin josta rankimpia ovat maastaveto ja kyykyt.
Sovin saliyrittäjän kanssa, että jos tuuperrun nostolavalle niin hän lisää tankoon levyjä, ettei lesken tarvitse hävetä. Siis sukat jalassa mavessa!
Liekö elimistön suojareaktio kun painot ovat pienentyneet?
Kuntoilen 6krt/vko syketasolla 110 > maksimi. 1 - 1,5 tuntia kerrallaan.
Tiedän syömiseni sisällön ja osaravinteiden keskinäiset suhteet.
- Anonyymi
Joensuussa viime talvena hiihti eräs seitenkymppinen mies 10000 kilometriä. Jos ei ole vaikeita sairauksia eikä nivelkulumia, voi koettaa parantaa sitä fyysistä jaksamista.
- Anonyymi
tuossa puolijuoksua otin 3,5 kilometriä äsken puolessa tunnissa kävelyä
- Anonyymi
Tilaa Ruoka kaupasta Kotiin Kuljetuksella jos on mahdollista. Asun pienehkössä kaupunki kunnassa ja onneksi on K Ruoka kotiinkuljetus ja amksaa17e kerta. Maksan pankkikortilla tuotaessa. Kuntoni on huonontunut ja jaksamiseni nivel ym vaivojen takia ja olisi liian raskasta käydä joka viikko taksilla. Kunnan palvelukuljetus on lähellä x1 viikko mutta en ole käyttänyt. Takislla käynti maksaisi kauppaan n30e ja siinä on epävarmuus kauanko joutuu odottamaan ja kaupan edessä on kylmää odotella. Viime vuosina taksit väheni. Kela taksi toimii hyvin jos käy lääkäri yms. Minä en saa mitään sosiaali kyytejä. Its emaksanut kaiken ja jos on tilaa keskuksesta menee monta euroa lisää. Käyn tietysti itsekin muilla asioilla ja asun lähellä keskustaa mutta en talvi pakkasilla lähde mihinkään kauemmaksi lähes 2km käveleen. Olen joutunut luopumaan pyörän käytöstä joku vuosi sitten lonkka alkoi vaivaa kaatumisen jälkeen. Käyttäkää palveluja, älkää oikoo turhan nuukia.
- Anonyymi
Sovin saliyrittäjän kanssa, että jos tuuperrun nostolavalle niin hän lisää tankoon levyjä, ettei lesken tarvitse hävetä
tämä on tämä meidän proteiinikaveri joka puhuu asiaa
tavallisen soijaproteiinin tai heran lisäksi otan neljän perusaminohapon annoksen päivittäin plus kollageenikuurin nivelille
sitten normaalit vitamiinit ja sarjan mineraarelja ja hiukan rasvahappoa antioksidanttina- Anonyymi
Normaalia sekaravintoa täydentää viikkotasolla mm. noin 10 kanamunaa, 10 litraa maitoa, 1kg raejuustoa, 1kg rasvatonta rahkaa. Iltaisin emmentalia käsipaloina.
Raejuusto-keitetyt kananmunat sötkötyksissä mukana neitsyt oliiviöljyä, valkosipulin kynsiä, tuoretta inkivääriä. Mausteina Dijon hunajasinappia ha sinihomejuustoa.
Nautin sekoitettuna reiluun annokseen tuoresalaattia noin 2h salilta tulon jälkeen. Salieväänä protskujuomaa jossa noin 50g heraa 80%.
Rahkaan hieman juoksevaa hunajaa ja rusinoita.
Hillopullia, täytekeksejä, 80% suklaata, nyt joulun alla stollenia, yms.
Ajortti on voimassa >85v vaiheeseen.
Labra-arvot ovat hyvin viitearvojen keskialueilla.
Ikävintä on havaintoni muutaman viime vuoden aikaisesta testostronin hiipumisesta.
Veikko Lavi: Niin lähestyypi maa!
- Anonyymi
Toivottavasti en aiheuta harmitusta kenessäkään mutta yhtään en ymmärrä miten vuodenaika voi vaikuttaa jaksamiseen. Minulla ei tippakaan. Se vaikuttaa jos jokin asia painaa mieltä vaikka olisi millainen kesä- tai kevätaurinko. Silloin olen kuin maanmatonen, voimaton ja olo on raskas.
Lonkan kolotus jonkin verran vaikuttaa mutta hidastan silloin vauhtia.
Nyt ei paina. Kun lähden kotoa, unohdan 2.4 asiaa ja palaan takaisin. Päätös, ei hissiä, pitää silloinkin. Kävin lenkillä, siivosin kodin matot ravistellen ja kostealla pyyhkien. Joulukuusi on parvekkeella vielä koriselematon. Nyt katson minne menisin Uutta vuotta juhlistamaan, ehkäpä Peacockiin.
Luulen yhden asian vaikuttavan. Pidän kööreistä ja teen hyvätekeväisyystyötä, tykkään jutella ihmisten kanssa kahviporukoissa, uimahalleissa ja lenkilläkin pysähtyä. Luulen että voimani tulee toisista ihmisistä, yksinolo on minua varten vain kohtuullisessa, ehkä jopa vähäisessä määrin.- Anonyymi
Hyvä vinkki tuo, että tilata kotiin kaupasta.
Ei kai tässä muu auta. - Anonyymi
Mitätöijä iski taas aiheeseen. Kysy sydän vikaiselta miltä tuntuu kun menee ulos kylmänä vuoden aikana. Miten kylmä vaikuttaa nivel vaivoihin.
Txt mitätöi toisten ongelmia. Pysy sinä vain niiden hyväkuntoisten parissa kunnes alat tipahtaa itse. Jotkut meistä eivät tarvitse koko aja toisten seuraa ja joutava pälpätystä.
Käytämme aikamme muuhun tarpeelliseen kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitätöijä iski taas aiheeseen. Kysy sydän vikaiselta miltä tuntuu kun menee ulos kylmänä vuoden aikana. Miten kylmä vaikuttaa nivel vaivoihin.
Txt mitätöi toisten ongelmia. Pysy sinä vain niiden hyväkuntoisten parissa kunnes alat tipahtaa itse. Jotkut meistä eivät tarvitse koko aja toisten seuraa ja joutava pälpätystä.
Käytämme aikamme muuhun tarpeelliseen kotona.Aloittaja kysyi, miten te muut.
- Anonyymi
Aloittajalle.
Älä sure. Sympatiseeraan.
Pientä juhlantynkää tänään, niin illalla oli veto jokseenkin loppu.
Tuli mieleen sellaiset pula-ajan lelut, mitkä vedettiin avainta kiertämällä ja kun irrotti otteen, se sätki aikansa ja vaimeni.
Pelisammakko tai rumpua lyövä apina.
Sitten otin pikanokoset - ja heräsin kuor-sauk-see-ni.
Beng - Anonyymi
Surkeinta on ,että se vain huononee joka vuosi!
- Anonyymi
Ikääntyessä kunto voi huonontua viikkotasolla ja esimerkiksi sairastuminen
voi laskea kuntoa. Vaikka paranisi kunto ei nouse sairastumista edeltävälle
tasolle, totesin esimerkiksi koronan sairastettuani.- Anonyymi
Kun tapahtuu jotain Joka estää entisenlaisen elämän ja tapojen jatkamisen täytyy tyytyä siihen ja selviytyä. Kokemusta on liikaakin.
- Anonyymi
Ihan sama täällä, ihmettelen kun yli 80v menee julkkiksista osa ns. täysillä vielä. " olemmeko huonompaa ainesta "😁
- Anonyymi
Suuri osa yli 80 v vanhuksista ei mene "täysillä" enää.
Moni on kuollutkin alle 80 v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa yli 80 v vanhuksista ei mene "täysillä" enää.
Moni on kuollutkin alle 80 v.Kamalasti kuollut yli kahdeksankymppisiä muutamassa viikossa.
Viikko 45 1400 kuollutta
Viikko 46 ?
Viikko 47 1225 kuollutta.
Tässä ennätyksiä Suomessa.
Onko hallitus kommentoinut? En ole kuullut.
Beng
- Anonyymi
ei ole leikin asia, mutta jos nauru pidentäis edes ikää, t.aiempi.
- Anonyymi
Julkkiksia on vähempi ja siksi sitä luulee et kaikki yli 80v menee täysillä eli siinä se syy varmaan.
- Anonyymi
Pyörällä, näillä pakkasilla. Voi kuule raskasta se on nuoremmillekin saatikka 70+ ikäisille. Täällä haki just ambulanssi naapurisedän. Juttelin hänen kanssaan viimeksi keskiviikkona ja ei sanonut olevan oikein kunnossa, mutta ei tiennyt mikä oli vikana. Hän liikkuu joka päivä ne 6000 askelta sauvakävelyä. Tänäänkin tuli reippain askelin kotiin päiväkävelyltään. Toivottavasti hän palaa kotiin kunnossa.
- Anonyymi
Pitää olla varovainen tässä iässä todella vaikka kuinka pitäs liikkua.
- Anonyymi
Itsekin olen aivan kuolemankielissä mahd. kauppareissujen jälkeen.
Yleensä tilaankin ruuat ym:t taloustavarat kerran viikossa verkkokaupasta.
K-verkkokauppa on ollut hyvä. Kantavat painavat maidot, mehut, hedelmät, pesuaineet, vessapaperit, jne suoraan eteiseen. Pankkikortilla maksan siinä tuodessa (tilillä pitää olla rahaa!). - Anonyymi
Onko totta, oletteko jo lähellä 80v vai vähän yli 70v, siinä on eroa.
- Anonyymi
Olemme kaikki niin erinlaisia.Itse kävelen joka sällä ja jokaisena vuoden aikana. Voin toki valita pullakahvit sukulaisella tai ulos kävelee.Valitsen yksin kävelyn.Sää ei estä sitä.Vaikka polvissa nivelrikot. Yksin asuvana ja ystävät kuolemalle menetänyt.Huluksi tulisin jos elämä olisi vain koti. Nukun yöni hyvin juuri ulkoilun ansiosta.Etuni en tupakoi,en käytä alkoholia, Ulkoiluani ei ole kaupassa käynti.Sen hoidan ihan erikseen.Jokaisella on oikeus käytää senjori keskus.Vaikka siellä palvelutao ei asu.Helsinki liikkuu joten ilmasia liikuna ryhmiä niissä,ihan tuolijumpaakin ilmasta jos jalat ei kanna..Oma asennekin vaikuttaa kaikeen.Voisin märehtiä,en omista mökkiä,en edes perikunnan ja miestäkään ei ole.Koskaan en pääse ulkomaille tai lomille ymm.Työ eläkeni riitää vain elämiseeni lähiössä.Kun se mies ystäväkin otti ja kuoli 2 vuotta siteen.Oltin ydessä eri osoiteet 21-22v.Elämä jatkuu.
- Anonyymi
Ei se ikäihmisenkään suu tuohesta ole ja ei pidä ruveta liian askeettista elämää viettämään. Kohtuus kaikessa, on minun mottoni.
Söin alkuviikosta joulunajan ekan joulutortun, ai että maistui hyvälle ja ihan tuo mielikin piristyi makuelämyksestä! Edellisen kerran pullaa söin 8 kk sitten :) joten en todellakaan liian usein niitä nauti. Eilen tulevan joulun kunniaksi jälkkärinä oli kookossuklaapatukka, nam. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ikäihmisenkään suu tuohesta ole ja ei pidä ruveta liian askeettista elämää viettämään. Kohtuus kaikessa, on minun mottoni.
Söin alkuviikosta joulunajan ekan joulutortun, ai että maistui hyvälle ja ihan tuo mielikin piristyi makuelämyksestä! Edellisen kerran pullaa söin 8 kk sitten :) joten en todellakaan liian usein niitä nauti. Eilen tulevan joulun kunniaksi jälkkärinä oli kookossuklaapatukka, nam.Syö sinä vaa , minä en syö pulla keksi visky olut viini , en syö liha , ruis leipää, en lihaa en maito. Liikun joka PV 6 h ja selkäni olka päät lonkkat voi hyvin! piste.v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syö sinä vaa , minä en syö pulla keksi visky olut viini , en syö liha , ruis leipää, en lihaa en maito. Liikun joka PV 6 h ja selkäni olka päät lonkkat voi hyvin! piste.v
No mutta, mitä sinä sitten syöt? Jo tuollaisella liikunta määrällä pitäisi syödä riskisti, energiankulutus sen verran suurta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623